Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,520
  • Verschill

    -0,030 -0,19%
  • Volume

    43.784 Gem. (3M) 224,4K
  • Bied

    15,310  
  • Laat

    15,700  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 745 746 747 748 749 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 december 2020 19:32
    quote:

    basinclab schreef op 31 december 2020 15:48:

    ...
    wat dat met euronav te maken heeft? als je er niet rap bij zijt, is de vogel gaan vliegen.
    Niet alle vogels vliegen, en deze vogel drijft (af richting het zuiden).
  2. forum rang 6 RJ 80 1 januari 2021 14:32
    quote:

    just just schreef op 29 december 2020 22:29:

    [...]

    De buy en hold strategie heeft in vergelijking tot de meeste aandelen, toch nog ni zijn vruchten afgeworpen het laatste half jaar
    Buy en hold gaat niet op voor een tijdspanne van een halfjaar. Haljaar is korte termijn. Middellang is 3-5 jaar, >5 jaar is lange termijn, dan pas echt buy en hold. Middellang mss ook wel, maar korter dan dat niet, dan ben je aan het handelen. Moet je bij tankers niet willen proberen ofwel je moet een ongelooflijk gevoel voor timing hebben.
  3. forum rang 4 boothram 2 januari 2021 22:13
    buy and hold zou moeten afgewogen worden tov index beleggingen, staistische technieken en impulsieve belggingen op 'nieuws'.... ze kunnen alle lonend zijn, maar ik heb een voorkeur, ja buy and hold
    motivering: gemaktuzcht, risiconiveau ,vertrouwen en ja nav, informatie, beheer... ik vergeet 1000 andere redenen, 1001 is misscien dat ik fout ben...ik zal er nog eens dat nachtje overdoen, en wie weet alibaba kopen...
  4. forum rang 4 boothram 2 januari 2021 22:13
    buy and hold zou moeten afgewogen worden tov index beleggingen, staistische technieken en impulsieve belggingen op 'nieuws'.... ze kunnen alle lonend zijn, maar ik heb een voorkeur, ja buy and hold
    motivering: gemaktuzcht, risiconiveau ,vertrouwen en ja nav, informatie, beheer... ik vergeet 1000 andere redenen, 1001 is misshcien dat ik fout ben...ik zal er nog eens dat nachtje overdoen, en wie weet alibaba kopen...
  5. forum rang 4 boothram 4 januari 2021 16:37
    quote:

    Phoene schreef op 4 januari 2021 10:46:

    Artikel over EURN met verwachtingen en vergelijkingen met andere tankers.
    seekingalpha.com/article/4397032-euro...

    een vlcc van 5 jaar wordt geschat op 63 miljoen. op de publicatiedatum waren de vlc gemiddeld 6 jaar en 9 maanden , in de veronderstelling dat ze halfweg het jaar werden aangekocht (gemiddelde aanschaffingsdatum is dan 2013,13...)
    goed, laat ons rekenen 7 jaar, en elk jaar 4 miljoen minder waard, wat na 17 jaar zou leiden naar een scrapwaarde van 14... dan wordt hun waarde , steeds met controleerbare gegevens 55 M$: 2,255 B$
    de vplus and fso is eigendom en gebruik van 3 reuzetankers, met voor fso zowat de helft van 680 miljoen contracten over 12 jaar, reken dan nog scrapwaarde en gebruik van de 2 eigen schepen, ... algauw 345 miljoen (3x 25 scrap + contractwaarden+oceania) ....
    (de oceania speelt een belangrijke rol bij goedkoper aankopen van de brandstop, gepositioneerd op een plaats waar bijna ieder tanker voorbij moet...)
    met nog een goei 201,7 miljoen aandelen in omloop, lijkt het er wel op dat hij de suezmaxvloot van >3,5 $ /aandeel vergeten is...
    Hij rekent dus een afwaardering van ong 6 miljoen de eerste 5 jaar... daar komt dan nog kapitaalkosten bij op gemiddeld 80 milj.. dure schepen, om daarna nog maar de helft te kosten...?
    lijkt meer op een slechtnieuws schouw... een 20% hogere waardering van de schepen is nog eens goed voor 3 euro per aandeel....(60 milj voor een vlcc, ... de opbrengst moet niet hoger, alleen de scrapwaardering naar een verdedigbare 20 miljoen p 17,5 jaar). Als men dan nog een iets hogere opbrengst verwacht dan 4 miljoen.... tel er 700x de meer opbrengst bij, of per miljoen nog eens 3,5$ per aandeel... 8 miljoen opbresngst per jaar ... 4 miljoen bij s 14$ per aandeel, aankoop eigen aandelen niet meegerekend.. want ja, als ze nog 3 jaar 10% aankopen, moet je niet door 200 miljoen delen, maar door 134 miljoen, maw 26.8$ per aandeel wordt 40$ ...

  6. bambricks 4 januari 2021 17:30
    Basinclab,

    ik waardeer enorm je stukken. Zeker alle onderbouwing etc.

    Alleen dit laatste stuk gaat ondanks dat ik het 2 keer heb gelezen en het ook nog wil begrijpen zeker over de top. Hmmm dat staat wel leuk maar wat bedoel ik daarmee?

    Tot de helft van je stuk ben je goed te volgen. Je beschrijft het proces wat je volgt en vult de cijfers er bij aan. Alleen dit keer in het laatste deel raak ik je volledig kwijt.

    Niet omdat ik je niet wil volgen maar ik begrijp niet wat je opschrijft of wilt uitleggen.

    Ik wil beslist niet negatief doen en vind het fijn om je onderbouwingen te lezen .
    Zeker omdat je vanuit jouw perspectief ons deelgenoot wilt maken van de minimale waarde van Euronav op basis van extern rapport.

    Probeer de stukken in brokken te knippen en te onderbouwen dan kunnen we je blijven volgen.

    In ieder geval de beste wensen nog en een gezond 2021 toegewenst.

  7. BIKE 4 januari 2021 17:43
    quote:

    basinclab schreef op 2 januari 2021 22:13:

    buy and hold zou moeten afgewogen worden tov index beleggingen, staistische technieken en impulsieve belggingen op 'nieuws'.... ze kunnen alle lonend zijn, maar ik heb een voorkeur, ja buy and hold
    motivering: gemaktuzcht, risiconiveau ,vertrouwen en ja nav, informatie, beheer... ik vergeet 1000 andere redenen, 1001 is misshcien dat ik fout ben...ik zal er nog eens dat nachtje overdoen, en wie weet alibaba kopen...
    Zonder Jack ?
  8. Vavli 4 januari 2021 17:44
    quote:

    bambricks schreef op 4 januari 2021 17:30:

    Basinclab,

    ik waardeer enorm je stukken. Zeker alle onderbouwing etc.

    Alleen dit laatste stuk gaat ondanks dat ik het 2 keer heb gelezen en het ook nog wil begrijpen zeker over de top. Hmmm dat staat wel leuk maar wat bedoel ik daarmee?

    Tot de helft van je stuk ben je goed te volgen. Je beschrijft het proces wat je volgt en vult de cijfers er bij aan. Alleen dit keer in het laatste deel raak ik je volledig kwijt.

    Niet omdat ik je niet wil volgen maar ik begrijp niet wat je opschrijft of wilt uitleggen.

    Ik wil beslist niet negatief doen en vind het fijn om je onderbouwingen te lezen .
    Zeker omdat je vanuit jouw perspectief ons deelgenoot wilt maken van de minimale waarde van Euronav op basis van extern rapport.

    Probeer de stukken in brokken te knippen en te onderbouwen dan kunnen we je blijven volgen.

    In ieder geval de beste wensen nog en een gezond 2021 toegewenst.

    Ik sluit me aan bij deze opmerkingen. Ik vind het jammer dar al het werk dat je doet om ons te informeren in grote mate teniet wordt gedaan door de zeer slordige manier waarop het geschreven is waardoor het bijna niet meer te begrijpen is. De materie is sowieso al heel technisch. Daarom is een duidelijke verwoording, met goed gestructureerde zinnen, echt nodig.

  9. Vavli 4 januari 2021 17:44
    [quote alias=bambricks id=13054955 date=202101041730]
    Basinclab,

    ik waardeer enorm je stukken. Zeker alle onderbouwing etc.

    Alleen dit laatste stuk gaat ondanks dat ik het 2 keer heb gelezen en het ook nog wil begrijpen zeker over de top. Hmmm dat staat wel leuk maar wat bedoel ik daarmee?

    Tot de helft van je stuk ben je goed te volgen. Je beschrijft het proces wat je volgt en vult de cijfers er bij aan. Alleen dit keer in het laatste deel raak ik je volledig kwijt.

    Niet omdat ik je niet wil volgen maar ik begrijp niet wat je opschrijft of wilt uitleggen.

    Ik wil beslist niet negatief doen en vind het fijn om je onderbouwingen te lezen .
    Zeker omdat je vanuit jouw perspectief ons deelgenoot wilt maken van de minimale waarde van Euronav op basis van extern rapport.

    Probeer de stukken in brokken te knippen en te onderbouwen dan kunnen we je blijven volgen.

    In ieder geval de beste wensen nog en een gezond 2021 toegewenst.

    Ik sluit me aan bij deze opmerkingen. Ik vind het jammer dar al het werk dat je doet om ons te informeren in grote mate teniet wordt gedaan door de zeer slordige manier waarop het geschreven is waardoor het bijna niet meer te begrijpen is. De materie is sowieso al heel technisch. Daarom is een duidelijke verwoording, met goed gestructureerde zinnen, echt nodig.

  10. Twinny33 4 januari 2021 17:57
    Heb vandaag Euronav bijgekocht. Sta nu met een gak van €8.93.
    Heb deze gekocht begin 2020 op advies van Edwin Wierda. Maar ben er wel achter dat als deze man al liegt als ie met z’n ogen knippert...... Wat een frikandel van een aandeel is dit geweest. En ja, ze weten het ook niet maar als je hem hoorde praten dan was je gek om er niet in te stappen.
    Heb er nu maar bijgekocht om er eerder uit te zijn, en verwacht dat nu de olievraag Euronav ook van kan profiteren.

    We gaan het zien.
  11. bambricks 4 januari 2021 18:03
    Twinny,

    als je er echt uit wilt stappen. Dan kan je ook een Call schrijven voor in juni 7.00 en krijg je nu een premie van 0,67 euro of te wel als Euronav 3 % stijgt t.o.v. de huidige koers krijg je 7,67 in juni.

    Blijft het aandeel onder de 7,00 euro dan heb je in ieder geval 0,67 euro/aandeel om het gemiddelde te verlagen.
  12. forum rang 4 aossa 4 januari 2021 19:17
    quote:

    bambricks schreef op 4 januari 2021 17:30:

    ...

    Probeer de stukken in brokken te knippen en te onderbouwen dan kunnen we je blijven volgen.

    In ieder geval de beste wensen nog en een gezond 2021 toegewenst.
    En koop eens een nieuw toetsenbord met de mogelijkheid om hoofdletters te gebruiken, alsook kommas en punten op de juiste plaats. En als het enigzins nog in je budget past, een goede spellingschecker met edit functie.
  13. forum rang 4 aossa 4 januari 2021 19:26
    quote:

    bambricks schreef op 4 januari 2021 18:03:

    Twinny,

    als je er echt uit wilt stappen. Dan kan je ook een Call schrijven voor in juni 7.00 en krijg je nu een premie van 0,67 euro of te wel als Euronav 3 % stijgt t.o.v. de huidige koers krijg je 7,67 in juni.

    Blijft het aandeel onder de 7,00 euro dan heb je in ieder geval 0,67 euro/aandeel om het gemiddelde te verlagen.
    Voor de goede orde:

    * Je krijgt de premie €0,67 op het moment van het schrijven van de call.

    * Je verkoopt je aandelen aan €7 indien Euronav 3% stijgt zoals je aangeeft (je krijgt niet, maar verkoopt); tenminste als je de call gedekt hebt geschreven en niet vooraf verkocht hebt, want dan moet je vooralsnog aandelen kopen aan marktkoers omdat je een verbintenis hebt tot leveren.

    * En ten leste: een optiecontract gaat over een pakket met 100 aandelen per optie.

    Bezint vooraleer je begint!
  14. forum rang 5 stockholder 4 januari 2021 19:33
    Optie tip is goed bedoeld maar mensen die geen ervaring hebben met opties of turbo's kunnen er maar beter vanaf blijven. Voorkomt teleurstelling.
    Mijn tip: koop eens een boek inzake opties. Kun je een hoop uit leren.
  15. forum rang 6 Tordan 4 januari 2021 20:03
    quote:

    Zibest schreef op 4 januari 2021 19:58:

    Weet iemand waarom de koers zo'n sprong maakt (je hoort mij niet klagen maar ben benieuwd)
    Ik vermoed door een akkefietje tussen Iran en Korea over een schip in de straat van .......
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 745 746 747 748 749 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht