Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,840
  • Verschill

    -0,140 -2,34%
  • Volume

    303.287 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,840  
  • Laat

    5,855  
+ Toevoegen aan watchlist

Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.

1.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 8 februari 2021 11:25
    Harold over de APIs via Microsoft.

    Met dank aan Dutchy Ron.

    We see significant uptake in API usage as well.

    Significant .

    Vertalingen significant EN>NL. significant. belangrijk ; van belang ; zinvol ; zinrijk ; aanzienlijk ; behoorlijk ; substantieel ; beduidend ; aanmerkelijk

    Wacht op het transcript via Tom Tom.

    Via Seeking Alpha lukt het niet !
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 8 februari 2021 11:27
    Het ooit zo machtige TomTom is door de komst van smartphones een beetje in de vergetelheid geraakt. Toch dragen veel gebruikers het bedrijf nog steeds een warm hart toe door de hoge kwaliteit van de kaarten. Ook TomTom werkt aan ondersteuning voor Android Auto. De verwachting is dan ook dat je de app binnenkort kunt gebruiken binnen Googles besturingssysteem. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.

    www.androidplanet.nl/apps/navigatie-a...

    Beta versie is al beschkbaar .... benieuwd wanneer TT hiermee officieel naar buiten komt
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 8 februari 2021 11:28
    quote:

    tatje schreef op 8 februari 2021 11:25:

    Harold over de APIs via Microsoft.

    Met dank aan Dutchy Ron.

    We see significant uptake in API usage as well.

    Significant .

    Vertalingen significant EN>NL. significant. belangrijk ; van belang ; zinvol ; zinrijk ; aanzienlijk ; behoorlijk ; substantieel ; beduidend ; aanmerkelijk

    Wacht op het transcript via Tom Tom.

    Via Seeking Alpha lukt het niet !
    seekingalpha.com/article/4403807-tomt...
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 8 februari 2021 11:32
    Wie is de Noord Amerikaanse OEM waar HG over sprak en waarvan de deal in 2021 wordt afgerond....... ik zeg GM incl. Cruise..... GM zal na de investering van MSFT in Cruise wel kiezen voor MSFT en daar lift TT dan op mee. Of TT pakt klant van HERE af...... Ford is het niet..... welke Amerikaanse autofabrikanten zijn er nog meer? Buick, Pontiac, GMC, etc.
  5. forum rang 4 Gvv2024 8 februari 2021 11:45
    alweer bijna 3/4 euro lager dan mijn aankoop op afgelopen donderdag, ik heb een slechte timing maar wilde eens een daling van 1 euro niet missen in de hoop dat we redelijk snel zouden herstellen maar helaas we blijven maar zakken :-).
  6. forum rang 7 Dutchy Ron 8 februari 2021 11:58
    Stel ....... TT heeft met MSFT al overnameprijs afgesproken van laten we zeggen 15 euro en een datum waarop ze het bod formeel gaan uitbrengen ........ dan maakt het HG niets uit dat de koers nu staat waar ie staat.... aangenomen dat na het inkoopprogramma het herstel weer wordt ingezet zoals vanaf nov-20.......... als de deal inderdaad met GM wordt gesloten dan zet dat de koers aanmerkelijk hoger en kan MSFT bijna niet anders dan een belang in TT nemen of de tent overnemen. Apple wil alles gewoon in-housen dus die zal TT niet overnemen...... zouden ze dat wel doen dan zetten ze de concurrentie (MSFT) op achterstand..... kan ook een strategische zet zijn. De grote jongens zijn zich aan het inkopen en nestelen in automotive omdat het software op wielen wordt.
  7. forum rang 6 tatje 8 februari 2021 12:06
    quote:

    tatje schreef op 8 februari 2021 10:32:

    Ze willen gewoon knallen over enkele jaren.

    Hebben dan nog een 600 miljoen verlies uit 2019 2020 2021.

    Schrijven nu alles af.

    Verhoogde afschrijving in 2019 2020
    Capex naar 0 brengen.

    Doe je dit nu dan activeer je ook niets meer en heb je in de toekomst meer winst.

    Neem de Capex

    2018
    investment in intangible assets 64 miljoen
    PPE 20 miljoen.

    2020
    investment in intangible assssets 0
    PPE 6 miljoen.

    R en D 2018 220
    R en D 2020 310

    In 2024 heb je nog aan D en A wat D van lease 15, 15 is dan het verschil tussen Ebitda en Ebit :-)

    Omdat je PPE en intanbible assets niet meer voedt via de capex staan ze in 2024 op 0.

    Dus alles is er op gericht om TT vanaf 2024 te laten schinnen met grandioze winsten.

    Ondanks alle geklooi in 2020 hebben we een ebitda van min 2 - 2.

    Hoe TT precies boekhoudkundig met de omgang van embedded naar online omgaat !

    Ik geloof in herstel in 2021.

    Dus ik neem de max voor 2021

    Omzet 570
    marge 84%
    gross profit 479
    Opex 2020 711 min D en A 285 is 426 Ren D 30 meer maar consumer kosten minder dus 426 plus 20 is 446

    Ebitda is dan + 33.

    Geen capex meer !

    D en A zei taco 75 dus ebit - 42.

    Tja !

    Het komt langzaam, maar het komt :-)

    PS ik heb het ook liever veel vlugger :-)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Tja.

    Stel ze zouden van de R en D toch geen 330 boeken maar 220 en de rest activeren als intagible assets.

    Dan zou je dus iets langer afschrijving van intangible assets hebben maar wel een ebitda van 133 en een ebit van + 58.

    Dan zou je in 2024 wel een hogere afschrijving hebben dan NU.

    Het is maar hoe je de cijfertes neer zet.

    Van Capex naar Opex.
    Van lage afschrijvingen naar hoge afschrijvingen.

    Waarom krijgt TT bij embedded al voor 5 a 6 jaar betaald en boeken 60 70 of 80% als uitgestelde omzet deferred.

    Ik denk dat TT de zekerheid wil, dat ze de kosten betaald krijgen.

    Daarom betaling voor de hele looptijd.

    Bij EV is 100% online zegt Harold.

    De fee gaat naar per jaar.

    Want die hoge kosten die in de miljoenen lopen per model, zijn er niet meer.
    Vandaar gross margin in Q3. 76% maar.
    While underlying gross margin continues to improve, reflecting higher proportions of data, software
    and services in our sales mix, this quarter gross margin was impacted by the start of production of
    new software platforms in Automotive.

    Hoe gaat de geboekte omzet automotive er uit zien in de toekomst.

    - stuk van deferred ( embedded ) gaat in de geboekte omzet lopen. Dus deferred long wordt kleiner.
    - Rest geboekte omzet komt van online een jaarlijkse fee.

    Ik snap niet, dat niemand dat vraagt tijdens de call aan Harold.

    Hoe gaat SD in de toekomst lopen !!!
  8. forum rang 4 Gvv2024 8 februari 2021 12:10
    dit jaar van +6 % naar -4,5 % voor mijn gehele porto binnen 1 week !! Lijkt wel of het met andere fondsen cresendo gaat behalve met de mijne.
  9. forum rang 4 Gvv2024 8 februari 2021 12:11
    zal niet lang duren of we bereiken de 6 euro, moet je wel een heel laag gemiddelde hebben om nog winst te hebben.
  10. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 8 februari 2021 12:13
    Harold, weer hartelijk bedankt.
    Iedere keer trap ik er weer in omdat ik denk, hij zal nu toch wel zorgen dat het broodnodige herstel doorzet!!
    Koersdaling is weer absurd en geregisseerd, moet de “ heilige” €7,50 weer als aandelen schraap niveau gaan gelden?!
  11. forum rang 4 H. Berkhof 8 februari 2021 12:14
    quote:

    tatje schreef op 8 februari 2021 12:06:

    [...]
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Ik snap niet, dat niemand dat vraagt tijdens de call aan Harold.

    Hoe gaat SD in de toekomst lopen !!!
    Waarom doe je het zelf niet.
  12. forum rang 4 H. Berkhof 8 februari 2021 12:29
    Gedeelde smart is halve smart.
    Ik denk, laat ik jullie wat opvrolijken door mijn optiepositie door te geven.
    Ik geef toe, enig Bokito-gedrag is mij niet vreemd.
  13. [verwijderd] 8 februari 2021 12:33
    Godijn(TomTom) isniet gestart met een inkoopprogamma maar met een VERKOOPPROGAMMA
    We worden aan alle kanten in de maling genomen
    Heb de VEB gesproken en die zien dat dit Management zich verrijkt over de rug van particuliere aandeelhouders
    Ze beraden zich
  14. forum rang 4 marathon 11 8 februari 2021 12:33
    Zojuist mijn been gebroken( weber C breuk ) en nieuwe knie prothese overstrekt.
    Onderweg naar ZNA Middelheim in Antwerpen.
    Even uit de lucht dus vandaag. Succes met op peil houden van de TT koers.
    Groeten.
  15. forum rang 6 boem! 8 februari 2021 12:42
    Elk nadeel heeft zijn voordeel.

    Dat TT zijn deferred revenue wel rijkelijk toepast heeft als nadeel dat de getoonde IFRS omzet in het jaar gedrukt wordt: daar staat tegenover dat deze uitgestelde omzet in latere jaren als extra kussentje dient.

    Ter illustratie:
    Omzet 2017 903 mio waarvan via deferred 97 mio
    Omzet 2019 701 mio waarvan via deferred 125 mio
    Outlook 2921 545 mio waarvan via deferred 165 mio

    In 2021 wordt er automatisch 165 mio geboekt als IFRS omzet vanuit de deferred kort.

    NB 30% van de IFRS omzet bestaat in 2021 uit uitgestelde omzet terwijl dit in 2017 nog maar 11% bedroeg.

  16. steef78 8 februari 2021 12:42
    quote:

    marathon 11 schreef op 8 februari 2021 12:33:

    Zojuist mijn been gebroken( weber C breuk ) en nieuwe knie prothese overstrekt.
    Onderweg naar ZNA Middelheim in Antwerpen.
    Even uit de lucht dus vandaag. Succes met op peil houden van de TT koers.
    Groeten.
    Sterke!
1.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht