Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,380
  • Verschill

    -0,170 -1,09%
  • Volume

    3.348 Gem. (3M) 224,4K
  • Bied

    15,320  
  • Laat

    15,380  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 807 808 809 810 811 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Stephanus1987 6 mei 2021 09:19
    quote:

    Tellen schreef op 6 mei 2021 09:08:

    Terug naar 6,60 denk ik. Dat is een goed langetermijn koopmoment
    Dat spel speel ik nu al een half jaar met Euronav haha. Maar goed, wellicht positie iets verkleinen en wegleggen en niet meer naar kijken komende jaar.
  2. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 6 mei 2021 09:23
    Ik vond vooral deze passage uit het kwartaalbericht opvallend:

    "Given this market background, the lack of ship recycling has confounded many observers,
    including ourselves. Historical precedents suggest periods of challenging freight rates in
    the tanker markets have induced owners of older tonnage to recycle their ships, reducing
    therefore the global trading fleet. Since 1990, on average 5% of the VLCC fleet has exited
    the global fleet following a 12-month period of low freight rates (below USD 25,000 per
    day). However, this pattern has not emerged in the current low market cycle.

    Many analysts believe that older tonnage has instead been used for “illicit trade” that has
    developed around Iranian and Venezuelan sanctioned cargoes. The vessels undertaking
    this trade have been almost exclusively older tonnage (DNB estimate average age of 20
    years for such VLCCs). Rather than head for the recycling yards (and enjoy a high current
    recycle price of USD 20 million for a VLCC) such vessels have instead been sold, usually to
    private operators (83 elderly VLCCs sold for instance since 2019) (Source: Gibson
    Shipbrokers).
    Such trade appears to have been policed less effectively in the past few quarters than
    previously. The impact has been substantial with potentially 66 VLCCs (54 Iran, 12
    Venezuela) and 29 Suezmaxes (20 Iran, 9 Venezuela) involved (source: Gibson
    Shipbrokers). The effect has been to reduce recycling to 11 VLCCs (1.3% of fleet) and 5
    Suezmaxes (1%)."

    Ik heb de afgelopen maanden meermaals aan Euronav gesnuffeld, maar blijf toch nog maar even aan de zijlijn; gezien de focus op "Groen Moet Je Doen" zou je verwachten dat er op termijn toch minder vraag komt naar olie. Ik vraag me af wat dat zal betekenen voor de te verwachten rendementen op olietankers; die hebben toch een levensduur van pakweg twee decennia en met een markt die kennelijk structureel gaat krimpen qua omvang vind ik het moeilijk om daar dan een positief scenario bij te bedenken.

    Het is natuurlijk wel een leuk swing-aandeel, maar daar de juist timing bij zien te vinden blijft toch een lastige opgave!
  3. Lammetod 6 mei 2021 09:32
    Klotste vorig jaar het 1Q het geld tegen de plinten omhoog , kunnen ze nu de plinten een likje verf geven , zodat het volgende Q er weer tegen kunnen . Heb en hou ze nog steeds , er is plaats voor in de kast .
  4. Tellen 6 mei 2021 09:34
    7 euro, komt goed maar ik denk de komende dagen/weken toch lager als de globale beurs een keer daalt - stel u voor ! smiley
  5. D'ieteren 6 mei 2021 10:32
    (ABM FN) Euronav ondervindt last van aanhoudend lage tankertarieven maar toch waren de resultaten iets beter dan verwacht. Dit concludeerden de analisten van KBC donderdag na de cijfers van de olierederij.

    De bedrijfskasstroom bedroeg in het eerste kwartaal 28,6 miljoen dollar tegenover 23 miljoen verwacht. Het nettoverlies kwam op 71 miljoen dollar waar de analisten 1,9 miljoen meer verlies hadden verwacht.

    Ondanks dat verlies distribueert Euronav zoals beloofd weer een dividend van 0,03 dollar.

    De tankertarieven blijven zeer laag en volgens KBC zal dit aanhouden tot begin 2022 om dan tegen het midden van het jaar te herstellen tot het niveau van voor de coronacrisis.
    Het koopadvies met koersdoel van 9,25 euro blijft behouden.

    Het aandeel Euronav noteerde 3,0 procent lager op donderdag.

    Door: ABM Financial News.
  6. krach03 6 mei 2021 11:25
    Dat illegaal transport is serieuze broodroof. Kan daar niets aan gedaan worden langs gerechtelijke weg? Euronav heeft recht op een deel van die winsten.
  7. forum rang 4 aossa 6 mei 2021 11:54
    Als het broodroof is dan zou EURONAV die valschaards aan de ketting moeten kunnen leggen!

    Maar ik denk dat het niet werkt zo...
  8. mijn gedacht 6 mei 2021 12:16
    Er bestaan nochtans duidelijke embargo's voor olie uit Venezuela en Iran. Als je dan ziet dat pakweg 10 % van de wereldvloot toch illegaal volle rondjes vaart, kan je je afvragen wie die embargo's controleert. Zou dit onder Trump getolereerd worden ? Er zijn strafmaatregelen voorzien voor de landen die de illegale olie afnemen. Tja.
  9. Risky bets 6 mei 2021 14:27
    Iedereen die over deze cijfers negatief gaat zitten doen hierboven, heeft de tankermarkt niet zo gedetailleerd gevolgd. Alles wat in de resultaten en market outlook voorkomt, was te verwachten op basis van benchmarks en alle market colour was hier ook besproken laatste weken.
  10. [verwijderd] 6 mei 2021 14:55
    Ben met 38K aandelen ingestapt. De marktkapitalisatie vertegenwoordigt niet de waarde van het aandeel. De slechte vrachttarieven zitten al verdisconteerd in de koers. Sinds juni vorig jaar staat het aandeel -9% en Euronav zit op een berg cash. We zullen zien.
  11. COMPLEET 6 mei 2021 16:10
    Met mijn 18.000 stuks GAK 8,23 blijf ik rustig zitten ; wetende dat het enkel maar beter wordt. Mocht ik vrij kapitaal hebben dan zou ik zeker bijkopen want euronav is een diamant in zijn sector.
  12. PAPA JOE 6 mei 2021 16:16
    quote:

    COMPLEET schreef op 6 mei 2021 16:10:

    Met mijn 18.000 stuks GAK 8,23 blijf ik rustig zitten ; wetende dat het enkel maar beter wordt. Mocht ik vrij kapitaal hebben dan zou ik zeker bijkopen want euronav is een diamant in zijn sector.
    Je hebt COMPLEET gelijk
    Ik ga hetzelfde doen,blijven zitten.
    De kentering zal zeker komen

  13. Vavli 6 mei 2021 21:14
    Wat ik in de rapportering en bespreking van het eerste kwartaal niet aan bod zag komen is de inkoop van eigen aandelen. Als ik me niet vergis hebben ze daarvoor nog 50 miljoen gereserveerd of zijn die inkopen al gebeurd? En wordt er nog meer voor gereserveerd of worden aankopen voorlopig niet gedaan?
  14. krach03 6 mei 2021 21:41
    quote:

    Vavli schreef op 6 mei 2021 21:14:

    Wat ik in de rapportering en bespreking van het eerste kwartaal niet aan bod zag komen is de inkoop van eigen aandelen. Als ik me niet vergis hebben ze daarvoor nog 50 miljoen gereserveerd of zijn die inkopen al gebeurd? En wordt er nog meer voor gereserveerd of worden aankopen voorlopig niet gedaan?
    Binnen 2 weken is het de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering. Misschien heeft dat er iets mee te maken... ...
  15. bears 6 mei 2021 22:13
    Het fonds ging de eerste week van april ineens van 780 naar 6,40 ,ik neem aan inkoop aandelen of de fam was er toen uitgestapt
  16. Thole 6 mei 2021 22:44
    Aangezien er nog geen press releases geweest zijn daarover verwacht ik het niet. Meestal is het maximum een week na de eerste inkopen van een week dat ze dit aankondigen. Dus die 50 miljoen hebben ze normaal nog op zak.
  17. Risky bets 7 mei 2021 08:57
    quote:

    bears schreef op 6 mei 2021 22:13:

    Het fonds ging de eerste week van april ineens van 780 naar 6,40 ,ik neem aan inkoop aandelen of de fam was er toen uitgestapt
    ING/DNB downgrades. Wat een onzin om te roepen dat de fam er uitging toen.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 807 808 809 810 811 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht