Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

RENEWI GB00BNR4T868

Laatste koers (eur)

6,670
  • Verschill

    -0,130 -1,91%
  • Volume

    41.274 Gem. (3M) 75,5K
  • Bied

    6,620  
  • Laat

    6,670  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum Renewi geopend

4.720 Posts
Pagina: «« 1 ... 164 165 166 167 168 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Massa 22 mei 2021 12:51
    Zeker mooi verhaal maar ook een sector om in te beleggen lijkt me. Helpt iedereen zoals bedrijven en overheden om hun klimaatdoelstellingen te realiseren of er in ieder geval mee bezig te gaan. Jaarverslag is zeer uitgebreid ( 200 plus pagina's). Globaal doorgelezen. Ik heb in ieder geval een kleine positie ingenomen en ik zie uit naar de berichten van aanlomende donderdag.
  2. LeoEnricO 22 mei 2021 16:13
    Wellicht interessant voor dit forum:
    Een schonere en veiligere binnenstad door minder vervoersbewegingen. Dat willen Renewi en SUEZ bereiken met Green Collective, een nieuwe joint venture die afvalinzamelaars verenigt om in gemeenten samen bedrijfsafval in te zamelen. Door met gezamenlijke wagens via gecombineerde inzamelroutes te rijden, dragen zij bij aan een schonere en veiligere stad. Zo wordt het inzamelverkeer in de binnensteden van gemeenten tot maar liefst 50 procent verminderd. Dit levert ook een flinke CO2 -reductie op, want elke 100 kilometer die minder wordt gereden, leidt tot een gemiddelde besparing tot 160 kilogram CO2. Green Collective heeft zich tot doel gesteld eind 2023 in minstens 30 gemeenten te starten met de duurzame inzameling van bedrijfsafval.

    In 4 gemeenten van start

    Renewi en SUEZ hebben eerder positieve ervaringen opgedaan met de duurzame inzameling van bedrijfsafval. Zo is het initiatief al succesvol van start gegaan in steden als Gouda, Bergen op Zoom, Roosendaal en Amsterdam. De samenwerking tussen Renewi en SUEZ wordt nu bekrachtigd in een nieuw opgerichte joint venture: Green Collective. Het grote voordeel voor gemeenten is dat zij niet hoeven om te kijken naar de inzameling van het bedrijfsafval. Renewi en SUEZ werken samen, maar verenigen ook andere afvalinzamelaars in de stad. Green Collective verzorgt de implementatie, het beheer en de administratie van het project tot gezamenlijke afvalinzameling.

    Reductie van CO2-uitstoot

    Deze gezamenlijke inzameling scheelt veel kilometers en daarmee ook CO2-uitstoot. Ook worden gemeenten veiliger omdat het aantal verkeersbewegingen omlaag gaat. Aan de bestaande dienstverlening voor de klanten van Renewi, SUEZ en andere inzamelaars verandert niets. Iedere klant behoudt het contract en contact met zijn eigen afvalinzamelaar, maar het afval wordt opgehaald door de inzamelwagen van Green Collective.

    Inzamelactiviteiten efficiënter, duurzamer en veiliger

    “Als deelnemende partij aan de Green Deal Zero Emissie Stadslogistiek willen we dat in 2023 in de stadskernen van minstens 30 gemeenten emissievrij ingezameld wordt. Door de oprichting van Green Collective nemen we het voortouw in het bereiken van de doelen van de Green Deal ZES”, vertelt Iwan te Winkel, Directeur Collection & Operations van SUEZ. “Samen kunnen we onze inzamelactiviteiten veel efficiënter, duurzamer én veiliger uitvoeren. Door samen slim in te zamelen, werken we aan een veilige stad en dragen we bij aan een schonere lucht.”

    “Het zit in ons DNA om te blijven zoeken naar manieren om steeds meer CO2 te besparen en materialen uit reststromen een tweede leven te geven. Renewi kan bedrijven helpen meer circulair te worden. Door mee te denken en bedrijven te adviseren over hoe hun afval beter verwerkt kan worden. Door gezamenlijk innovatieve oplossingen uit te werken om hun CO2-footprint nog lager te maken wat tot slot de hele gemeenschap ten goede komt." aldus Jan-Erik Diephuis, Operationeel directeur van Renewi.

    Meer informatie over Green Collective is te vinden op: www.green-collective.nl
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 mei 2021 18:32
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 22 mei 2021 14:32:

    www.change.inc/infra/plastic-weg-auto...
    Plastic wegen klaar voor parkeerplaatsen of autowegen

    Deze week werd in Zwolle de miljoenste fietser geregistreerd op de allereerste PlasticRoad ter wereld. Nu wil de maker van de plastic weg opschalen, en de weg geschikt maken voor parkeerplaatsen en zelfs autowegen.

    1 juni 2020, 18:00
    Plastic wegen klaar voor parkeerplaatsen of autowegen

    In 2018 werd de eerste PlasticRoad ter wereld, een modulair wegdek op basis van gerecycled plastic, aangelegd in Zwolle. Nu, na anderhalf jaar testen, leren en doorontwikkelen is de PlasticRoad klaar voor industriële productie. De PlasticRoad wordt gemaakt van 100% recyclebaar huishoudelijk plastic afval en biedt een oplossing voor waterproblematiek, zowel bij hevige regenval als bij droogte. De resultaten van de twee fietspadpilots in Zwolle en Giethoorn zijn positief.
    Drie keer duurzaam

    Door de manier waarop de waterberging is geïntegreerd in de losse wegdekdelen kan de PlasticRoad 300 liter hemelwater bergen per vierkante meter. Deze waterberging biedt uitkomst in periodes van extreme regenval en in tijden van droogte, omdat het opgeslagen water langzaam wordt geïnfiltreerd in de bodem wanneer dit nodig is.

    Lees ook: Ouderkerk krijgt wegdek met bovenkant van gerecycled plastic

    Met het hergebruik van huishoudelijk afvalplastic bespaart de PlasticRoad 50 tot 70 procent op CO2-uitstoot ten opzichte van een traditioneel fietspad van asfalt of betontegels. De besparing zit volgens medebedenker Anne Koudstaal vooral in de keten: “Wanneer we nu een weg aanleggen, wordt er een berg gesloopt in Frankrijk en Noorwegen – omdat we hier in Nederland geen rotsen hebben. Al dat zware materiaal moet ook nog hiernaartoe vervoerd worden met zware dieseltrucks.”

    De overige CO2-reductie zit in het hergebruik van lokaal huishoudelijk plastic afval. Normaal wordt dat verbrand, of we vervoeren het naar het buitenland. Nu wordt het gebruikt als grondstof. Koudstaal: “Bij de pilots in Zwolle en Giethoorn was Total de leverancier van het plastic afval, in totaal 2000 kilo uit Rotterdam. En ja, dat moet in de toekomst lokaler, maar het is al winst vergeleken met het verplaatsen van tonnen loodzwaar rotsmateriaal door Europa. Omdat polypropyleen als grondstof zo licht is, valt zowel het vervoer als het productieproces eenvoudig te 'electrificeren', wat de lokale uitstoot in woonwijken ook weer terugbrengt."
    30 procent van het plastic op aarde

    Betekent de PlasticRoad ook het einde van het plastic afvalprobleem? Koudstaal: “Laten we het zo zeggen: wanneer we heel Nederland zouden voorzien van PlasticRoad, dan hebben we 30 procent van de jaarlijkse wereldproductie aan polypropyleen opgebruikt.”

    Maar het is de vraag of het restplastic uit het buitenland nodig is. Tests lijken uit te wijzen dat een PlasticRoad 50 jaar meegaat. Dat is langer dan een normale weg. Bovendien bestaat een PlasticRoad uit losse componenten die los van elkaar te vervangen zijn en 100 procent recyclebaar, allemaal factoren die het onderhoud nog duurzamer maken.
    Microplastics?

    Hoe zit het met het gevaar op het vrijkomen van microplastics wanneer we Nederland straks volleggen met plastic wegen? Koudstaal: “We hebben al in 2015 goed onderzocht hoe we het vrijkomen van microplastics kunnen voorkomen. Microplastics zijn een relatief nieuw onderzoeksveld, maar wat wel al bekend is: slijtage van schoenzolen en (fiets)banden is een van degrote oorzaken van het vrijkomen van microplastics."

    "Wat wij hebben gedaan om het plastic in onze wegen robuust te maken is een sterke coating ontwikkelen op het wegdek van de PlasticRoad, waardoor fietsers en andere gebruikers niet direct in contact komen met het plastic in het wegdek. Sterker nog, op dit moment zijn wij zelfs aan het testen hoe we microplastics van schoenzolen en banden die op onze PlasticRoad terechtkomen - en via regenwater eindigen in onze waterbasins onder de weg - kunnen opvangen en filteren, zodat er via onze wegen geen micorplastics terechtkomen in het grond en -oppervlakte water."

    De PlasticRoad is nog volop in ontwikkeling. Maar praktijktesten en onderzoeksdata wijzen nu al uit dat de PlasticRoad ook bestand is tegen zwaar verkeer. Daarmee is de PlasticRoad op dit moment ook al geschikt voor toepassingen als parkeerplaatsen – en op termijn mogelijk ook autowegen.

  4. JVDP 23 mei 2021 16:04
    quote:

    Louis Pasciuto schreef op 23 mei 2021 14:22:

    [...]

    En Renewi is vandaag nog eens lekker geplugd bij Harry.
    Inderdaad, er wordt een koersstijging van 30% tot 40% voorspeld door die man van aandelen onder een tientje.
  5. JVDP 23 mei 2021 16:55
    quote:

    Robb. schreef op 23 mei 2021 16:49:

    Geweldige aanbeveling voor Renewi dus
    Ja, en vervang “voorspeld” maar door “verwacht” :-) dat klinkt iets professioneler.
  6. M c M 23 mei 2021 23:14
    quote:

    Jvdpee schreef op 23 mei 2021 16:04:

    [...]

    Inderdaad, er wordt een koersstijging van 30% tot 40% voorspeld door die man van aandelen onder een tientje.
    Geldt alleen voor wie een marktkooporder morgenochtend voor 9 uur klaar heeft liggen. Zo niet, wordt het percentage al direkt een heel stuk kleiner natuurlijk:-)
  7. Mr. Ed 24 mei 2021 09:18
    Het "aandelen onder een tientje effect": er wordt continue gespeeld/geschoven/gehandeld met blokken van 5000 in de laat
  8. forum rang 8 aextracker 24 mei 2021 09:51
    quote:

    Jvdpee schreef op 23 mei 2021 16:55:

    [...]

    Ja, en vervang “voorspeld” maar door “verwacht” :-) dat klinkt iets professioneler.
    Naast voorspeld, vervangen door verwacht, tevens "aandelen onder een tientje", vervangen door "pennystocks".
    't is , zijn en blijven "gok aandelen voor de massa met een kleine kassa".

    200 pagina's JV nodig hebben om uit te leggen waarom je met royaal meer dan Euro 1 Mrd omzet amper winst kan maken, noch double digit topline groei kan realiseren , is idd veelzeggend.
  9. forum rang 8 lucas D 24 mei 2021 10:01
    Zie dat vanmorgen eerst de kat uit de boom gekeken word en toch zijn degene die wel al aandelen gekocht hebben koopman. De huidige koersen en hoger hebben we namelijk al eerder gezien.

    De verwachte koersen nog niet en om die koersen gaat het tenslotte.
  10. forum rang 8 aextracker 24 mei 2021 10:09
    quote:

    lucas D schreef op 24 mei 2021 10:01:

    Zie dat vanmorgen eerst de kat uit de boom gekeken word en toch zijn degene die wel al aandelen gekocht hebben koopman. De huidige koersen en hoger hebben we namelijk al eerder gezien.

    De verwachte koersen nog niet en om die koersen gaat het tenslotte.
    Rusitg op weg naar een dubbele top. Ik wens jullie allen veel rendement alhier, maar houdt het erbij dat ik RENEWI als "klein bier blijf zien", zonder veel perspectief LT. met molochs en acquisitief\financieel draagkrachtiger spelers in EU verband als SUEZ & Schwarz Gruppe, blijft RENEWI "te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet".
  11. forum rang 8 aextracker 24 mei 2021 10:10
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 24 mei 2021 09:53:

    Meneer Trekker wordt steeds valser.
    Vind je het nu echt nodig om blijvend persoonlijk tegen AEXtracker te ageren DZR ?
  12. JVDP 24 mei 2021 10:49
    quote:

    aextracker schreef op 24 mei 2021 09:51:

    [...]

    Naast voorspeld, vervangen door verwacht, tevens "aandelen onder een tientje", vervangen door "pennystocks".
    't is , zijn en blijven "gok aandelen voor de massa met een kleine kassa".

    200 pagina's JV nodig hebben om uit te leggen waarom je met royaal meer dan Euro 1 Mrd omzet amper winst kan maken, noch double digit topline groei kan realiseren , is idd veelzeggend.

    De omvang van een jaarverslag heeft totaal niets te maken met het uiteindelijke positieve of negatieve resultaat van welke onderneming dan ook. Waarschijnlijk heb je nog nooit gehoord van Richtlijnen voor de Jaarverslaggeving waaraan beursgenoteerde ondernemingen wettelijk moeten voldoen. Verder nog even dit: je hebt op dit forum verkondigd dat je bent uitgestapt op 0,50, en winst hebt gemaakt, het is je van harte gegund, maar het is een beetje kinderachtig om RENEWI telkenmale af te branden, omdat je nu al 24% koerswinst bent misgelopen. Ik snap überhaupt niet waarom je dat doet, niemand hier zal zich een zier aantrekken van jouw mening, ook niet als je met allerlei Engelse termen begint te smijten om interessant over te komen.

    Renewi is een groeiaandeel en donderdag zul je zien waarom.
  13. forum rang 8 aextracker 24 mei 2021 11:37
    quote:

    Jvdpee schreef op 24 mei 2021 10:49:

    [...]

    De omvang van een jaarverslag heeft totaal niets te maken met het uiteindelijke positieve of negatieve resultaat van welke onderneming dan ook. Waarschijnlijk heb je nog nooit gehoord van Richtlijnen voor de Jaarverslaggeving waaraan beursgenoteerde ondernemingen wettelijk moeten voldoen. Verder nog even dit: je hebt op dit forum verkondigd dat je bent uitgestapt op 0,50, en winst hebt gemaakt, het is je van harte gegund, maar het is een beetje kinderachtig om RENEWI telkenmale af te branden, omdat je nu al 24% koerswinst bent misgelopen. Ik snap überhaupt niet waarom je dat doet, niemand hier zal zich een zier aantrekken van jouw mening, ook niet als je met allerlei Engelse termen begint te smijten om interessant over te komen.

    Renewi is een groeiaandeel en donderdag zul je zien waarom.
    JvdPee,

    Ik vind het jaarverslag van RENEWI lijken op een "streekroman", veel mooie woorden, maar de prins op het witte paard is niet in beeld. Grote omzetwaarde, heel veel investeringsbehoefte (i.v.m. alle innovatieve projekten en proeftrajekten) en een lage winstgevendheid blijft het credo. Verduurzamend bijdragen...... leuk, maar daar zijn andere meer interessante mogelijkheden naar mijn mening, die meer impact hebben..

    Het feit dat ik belegd was in RENEWI en nu niet meer, deelde ik in alle transparantie.
    Blijkbaar is dat aanleiding voor jou om daar vervolgens conclusies aan te verbinden.
    Dat mag en kan wat mij betreft, maar raakt de essentie van mijn posts en gedrag niet.

    Ik vind RENEWI actueel serieus te hoog gewaardeerd o.b.v. algemene waarderingsgrondeslagen & bijbehorende ratio's.
    Daarbij betwijfel ik de groei(potentie) , wat mij idd. negatief stemt om actueel weer in RENEWI te stappen. Ik blijf ervan weg en verwacht geen wonderen. Daarvoor is het aandeel te conservatief en heeft het bedrijf meer tijd voor nodig om de effecten op de borden te zetten.

    Zoals niemand zich hier iets aantrekt van negatieve meningen, zal dat ook gelden voor de "beleivers" in RENEWI. Hebk ook niet de indruk, noch pretentie, dat posts op iex-fora uberhaupt enige vorm van invloed hebben op koersvorming van de betreffende aandelen. Dat zou ook nogal pretentieus zijn nietwaar ?

    Hoop dat je het de schrijver dezes vergeeft 1 duits woord te hebben gebruikt in mijn repliek. Ik gebruik veel engels in het dagdagelijkse leven en dat maakt het niet "tot interessant willen doen", maar gewoon omdat het in mijn DNA zit na 30 jaar..

    Ik wens je een prachtige donderdag toe met dito groeicijfers, doch ik verwacht geen "dubbelcijferige" omzetgroei bij RENEWI.
    het kan best zijn, dat ik tzt weer een ritje meemaak (als eerder gedeeld), maar dan pas, nadat RENEWI op een stevige en onverwachte "zwarte zwaan beurs correctie" van de beurs mee corrigeert. Het is een kwestie van tijd, dat dat staat te gebeuren. Geloof me, dat staat los van de prestatie van RENEWI, maar biedt daarna weer een prima momentum om een ritje te maken. Meer dan dat zie ik het niet zitten in dit op de trend van verduurzaming en circulariteit mee feestende "centen-aandeel".

    Veel geluk en winst toegewenst op RENEWI. Je weet dat je het wel moet nemen om van winst te kunnen spreken ?
4.720 Posts
Pagina: «« 1 ... 164 165 166 167 168 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van BeursDuivel en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 55% korting!

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht