Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

SHELL PLC GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur)

33,480
  • Verschill

    -0,580 -1,70%
  • Volume

    9.503.336 Gem. (3M) 7,4M
  • Bied

    33,250  
  • Laat

    33,500  
+ Toevoegen aan watchlist

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5518 5519 5520 5521 5522 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Oilbarron 26 mei 2021 17:51
    quote:

    lost schreef op 26 mei 2021 17:48:

    [...]

    Heerlijk. Geef me meer! Mijn dag kan niet meer stuk
    Jij houd van verliezen blijkbaar prima , enjoy the day
  2. forum rang 4 Cpt. Willard 26 mei 2021 17:52
    quote:

    lost schreef op 26 mei 2021 17:35:

    Mooie uitspraak van de rechter. Weg met die fossiele troep. Het moet afgelopen zijn met de kat uit de boom kijken. Actie. Gooi maar een bak schijt over me heen nu ik dit hier zeg. Kan me geen moer schelen.
    Vandaar je nickname. En natuurlijk ook geen idee wat we ervoor in de plaats kunnen gebruiken. (Nee, wind en zon zijn niet voldoende.) En kernenergie vind je zeker ook niks?

    Man, man, man.

    Zie bijlage.
  3. forum rang 4 No-nonsense 26 mei 2021 17:53
    Lijkt me overigens geen probleem voor Shell om aan de uitspraak te voldoen. Gewoon kolen vervangen door gas. Wel even iets verzinnen dat je dat dan mee mag tellen voor je eigen reductie. En waarom ook niet. Het gaat tenslotte om de totale uitstoot en van kolen naar gas helpt. Misschien is het voldoende om te voorkomen dat 2% van het methaangas ontsnapt, zoals dat nu gebeurt. Methaan is een zeer krachtig broeikasgas.85X erger dan CO2. Lijkt me zeker ook een haalbare zaak.
  4. forum rang 10 bp5ah 26 mei 2021 17:54
    quote:

    lost schreef op 26 mei 2021 17:35:

    Mooie uitspraak van de rechter. Weg met die fossiele troep. Het moet afgelopen zijn met de kat uit de boom kijken. Actie. Gooi maar een bak schijt over me heen nu ik dit hier zeg. Kan me geen moer schelen.
    Er was ook niks mis mee met die uitspraak, en wie wil nou niet zonder die fossiele troep, dat wil iedereen graag, liever vroeger dan later.

    Probleempje is dat we er nog niet zonder kunnen, nu niet en over 2 decaden nog niet. Een transitie gaat niet in twee dagen. En geloof me maar dat ze dat bij Shell beter weten dan waar dan ook.

    Zonder bedrijven als Shell, geen energie, nu niet en in de toekomst idem.

    Wat betreft vliegverkeer, moesten ze meteen die groene kerosine verplicht gaan stellen voor de luchtvaart, kan Shell meteen het patent erop krijgen.

    Moeten de burgers maar 4* meer betalen als ze zonodig willen vliegen, lijkt me gezonder dan de huidige situatie, waar je voor een paar tientjes naar Spanje vliegt.
  5. [verwijderd] 26 mei 2021 17:54
    quote:

    Oilbarron schreef op 26 mei 2021 17:51:

    [...]

    Jij houd van verliezen blijkbaar prima , enjoy the day
    Verliezen? Ik heb 300% rendement op mijn aandelen het afgelopen jaar. Geen Shell, gelukkig, dan was het een stuk minder geweest. Goed ik ga dit forum weer verlaten. Veel wijsheid toegewenst.
  6. forum rang 4 Go Go Go ! 26 mei 2021 17:55
    quote:

    lost schreef op 26 mei 2021 17:48:

    [...]

    Ik rij een Tesla ...
    Dat is je eigen domme schuld. Daar kun je Shell niet de schuld van geven.

  7. forum rang 4 Opgelet 26 mei 2021 17:55
    quote:

    lost schreef op 26 mei 2021 17:48:

    [...]

    Ik rij een Tesla. De toekomst zal net zo mobiel zijn als nu. Zo niet mobieler. Rijden, vliegen alles gaat blijven bestaan. En de vervuilers als Shell, die decennia lang over de rug van onze gezondheid geld hebben verdiend, moeten als de sodemieter zorgen dat dit zonder fossiele brandstof gaat. Anders doet iemand anders het en is het exit Shell.
    Ik rij te paard en daar gaat misschien iedereen terug naartoe als het van de greens afhangt.
    Dat is veel beter dan jou Tesla neem hier maar eens een voorbeeld aan.
    Ik begrijp echt niet wat je met een batterij op 4wielen ligt te prutsen.
  8. forum rang 5 Ayous 26 mei 2021 17:56
    quote:

    lost schreef op 26 mei 2021 17:48:

    [...]

    Ik rij een Tesla. De toekomst zal net zo mobiel zijn als nu. Zo niet mobieler. Rijden, vliegen alles gaat blijven bestaan. En de vervuilers als Shell, die decennia lang over de rug van onze gezondheid geld hebben verdiend, moeten als de sodemieter zorgen dat dit zonder fossiele brandstof gaat. Anders doet iemand anders het en is het exit Shell.
    Ik rijd diesel. Heerlijk. In 1 streep 1200 km op een tank. Daarnaast zonnepanelen (want gesubsidieerd) en lwp (idem). Vergroening gaat alleen goed als de consument het kan betalen en het gemak gelijkwaardig is. Daarom is het nog een lange weg. Shell eet intussen van beide walletjes. Ieder recht op zijn eigen mening trouwens.
  9. maanlandschap 26 mei 2021 17:57
    quote:

    Up&Down schreef op 26 mei 2021 17:38:

    Het feit dat de rechter zichzelf bevoegd acht is zeer dubieus te noemen. Ik kan mij niet voorstellen dat de rechtsgrond stand houdt.
    Wat betreft de uitspraak hoeft Shell zich denk ik niet al te veel zorgen maken. Er zijn volgens mij vele manieren om zonder grote schade aan deze uitspraak te voldoen. (Opslaan CO2, bomen planten, raffinaderijen in een JV waarbij geen zeggenschap is?).
    Overigens terecht dat ze principieel in beroep gaan. Deze uitspraak opent de poort dat iedereen met een beroep op schending van de mensenrechten voor van alles aansprakelijk gesteld kan gaan worden.
    Vond ik ook opmerkelijk. De "mensenrechten" stonden vrij centraal in haar vonnis. What's next? Facebook verbieden omdat het zorgt voor meer zelfmoorden (lijkt me evident, met al die beledigingen op sociale media ed). Soit. Het is nog negen jaar maar men had tegen 2030 bij Shell zelf gerekend (uiteraard optimistisch) op -20 % minder CO2. Nu moet het -45 % worden. Lijkt me toch niet evident om in die periode dan meer aandeelhouderswaarde te creeëren wil men voldoen aan de eisen van de een of andere rechter met eigen ideetjes. Verhuizen naar Londen en beroep., liggen voor de hand. Naar Londen met de zetel, wordt die rechter voor eeuwig en altijd vies bekeken door de Nederlandse overheid. LOL. Vonnis beperkt het opwaarts potentieel wel wat de eerste jaren. Want men gaat in heel de sector dergelijke "acties" zien.
  10. forum rang 5 Betweter 26 mei 2021 17:57
    quote:

    lost schreef op 26 mei 2021 17:48:

    [...]

    Ik rij een Tesla. De toekomst zal net zo mobiel zijn als nu. Zo niet mobieler. Rijden, vliegen alles gaat blijven bestaan. En de vervuilers als Shell, die decennia lang over de rug van onze gezondheid geld hebben verdiend, moeten als de sodemieter zorgen dat dit zonder fossiele brandstof gaat. Anders doet iemand anders het en is het exit Shell.
    Tesla.....dat is toch dat merk dat vooral veel geld verdient met CO2 emissiehandel?
    En dat is dan een goed voorbeeld?
    Ik waardeer de humor steeds meer de laatste tijd op dit forum.
  11. forum rang 4 HaBe 26 mei 2021 17:58
    quote:

    chiel schreef op 26 mei 2021 17:50:

    Tesla. Over milieuonvriendelijk gesproken....
    Dat is zo en mensen hebben geen idee hoe milieu vervuilend elektrische auto's echt zijn.
  12. maanlandschap 26 mei 2021 17:58
    quote:

    Betweter schreef op 26 mei 2021 17:57:

    [...]

    Tesla.....dat is toch dat merk dat vooral veel geld verdient met CO2 emissiehandel?
    En dat is dan een goed voorbeeld?
    Ik waardeer de humor steeds meer de laatste tijd op dit forum.
    Daar maken ze hun winst mee! anders waren ze verlieslatend...
  13. Bill Spackman 26 mei 2021 17:59
    quote:

    lost schreef op 26 mei 2021 17:48:

    [...]

    Ik rij een Tesla.
    het maken van een EV is 17,5 ton, kan ook meer zijn als de batterij groter is... Per 100km verbruikt een model 3 15,1 kWh/100km (https://ev-database.nl/auto/1060/Tesla-Model-3-Standard-Range). In NL was er 0,49 kg CO2 uitstoot per kWh (https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2021/08/rendementen-en-co2-emissie-van-elektriciteitsproductie-in-nederland-update-2019 zie het excel tabel).Er is dus (490 * 15,1) 7,399 kg CO2 uitstoot per 100km. Dit is dus 19 ton CO2 per 257.000km.
    Tel hierbij de 17,5 ton = 36 ton voor de tesla model 3.

    Neem nu een simpele Volkswagen Polo (1 vd populairste wagens in NL). Gemiddelde CO2 uitstoot 106g/km (https://www.autozine.nl/volkswagen/golf-vii/16-tdi-trendline/techniek)
    => 27,2 ton voor 257.000km

    Je ziet meteen het verschil wanneer je de Europese markt met de Amerikaanse (meer zeer vervuilende auto's) vergelijkt.
    Bij de berekening van de Polo moet men nog ook de co2 van de productie erbij tellen. Deze is substantieel minder, concretere cijfers heb ik niet maar als je naar gemiddeldes kijkt dan zal je toch niet op meer dan 8,8 ton (36 ton voor de tesla - 27,2 ton voor de polo) mogen uitkomen.

    TLDR: Een Volkswagen Polo is even milieuvriendelijk (of zelfs milieuvriendelijker) als een Tesla model 3 (in Nederland, gelet op de CO2 productie bij het opwekken van elektriciteit).

    Waarom niet met een Volkswagen polo? is veel milieuvriendelijker...
  14. forum rang 5 Ayous 26 mei 2021 18:02
    If the ongoing talks about the U.S. and Iran returning to the nuclear deal result in an agreement, it will be in August at the earliest that Iranian barrels will hit the market free of American sanctions, Amrita Sen, head of research at Energy Aspects, told Bloomberg Television in an interview on Wednesday.
  15. GrafZerk 26 mei 2021 18:03
    quote:

    De moeder van Juul schreef op 26 mei 2021 17:52:

    Shell mag ook uitstoot compenseren door bijvoorbeeld bomen te planten.

    KOM OP BEN, PAK EEN SCHEP!
    Of PLUG opkopen
  16. Bill Spackman 26 mei 2021 18:03
    quote:

    Mouse schreef op 26 mei 2021 18:01:

    Hoe komen verschillende reageerders erbij dat de uitspraak alleen NL betreft. Op de Nos zeggen ze wereldwijd.
    Een Nederlandse rechter heeft slechts rechtsmacht over het Nederlandse grondgebied.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5518 5519 5520 5521 5522 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht