Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

6,185
  • Verschill

    -1,090 -14,98%
  • Volume

    2.045.397 Gem. (3M) 301,7K
  • Bied

    6,100  
  • Laat

    6,230  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 99 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 2 augustus 2021 13:13
    En dat zegt een zichzelf benoemde positivo die alles wat met TT te maken heeft als negatief ziet.
    Of het nou de koers is, of de koersontwikkeling is, of de aandeleninkoop, of de managementkwaliteiten van de heer Goddijn is en zelfs de vergezichten met 25 x FCF zijn niet goed genoeg. Complottheorieën blijft herhalen en razend wordt wanneer de niet onderbouwde koersdoelen van € 12,50 € 18,50 en € 65,00 voor wappietalk worden aangezien.

    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 2 augustus 2021 12:43:

    Het lijkt er op dat we het vaste trio muppets op dit forum eindelijk zichtbaar hebben, twee van hen zijn een soort siamese tweeling en de laatste van het trio denkt vooral in voetbal termen.

    Maar een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!;-))
    Beursbeurs, wanneer ben je jarig, dan trakteer ik op de door jou regelmatig benoemde en schijnbaar begeerde worstenbroodjes!;-)

  2. forum rang 4 Mr.J.bonds 2 augustus 2021 13:14
    Ik ben helemaal klaar met TT, afgelopen 13 jaar heeft de arrogante Harold Gordijntjes(voor de ogen) gewoon niets meer kunnen waarmaken. TT is gewoon een verschrikkelijke One Trick Pony gebleken met die PND's en Thats All!

    Moet gewoon van de beurs verdwijnen, want geen toegevoegde waarde meer.. Te klein om te kunnen overleven in het huidige klimaat met de tech reuzen zoals Facebook, Apple, Microsoft en Alfabet(Google).. TT is te klein om met deze tech giganten te kunnen wedijveren. Dat Weet TT en dat weten de tech Reuzen.. En de tech giganten gaan TT gewoon net zo lang uitroken en uitconcurreren(Google bijv met gratis Google Maps) totdat TT morsdood is en zij het voor 0,10 cent kunnen overnemen..

    En waar is de aardigheid in dat voor de (dwaze)altijd trouw gebleven aandeelhouders, believers (beliegers zegt auto spelling, en dat klopt in feite ook wel. aandeelhouders van het eerste uur hebben altijd tegen zichzelf gelogen, als ze TT nu nog hebben..) in TT(waaronder ikzelf helaas met mijn domme hoofd zelf ook toebehoor. Ik heb dit "Ahum"aandeel nog steeds in porto. En je wil niet weten waarvoor ik ze ooit heb aangeschaft..

    Het moge duidelijk zijn dat ik verschrikkelijk baal van dit pijnpunt in mijn porto.. Maar ik verdom het ook om die rommel met verlies te verkopen. Zit gewoon niet in mijn aard. Dan houdt ik ze nog liever tot het begin van de volgende ijstijd vast..

    Maaaáár er is een oplossing: TomTom opdelen, ophakken. Omdat de som der delen meer waard is dan de huidige beurskoers..
    Zoals iedereen wel weet heeft TT in 2008 Tele Atlas voor 2.9 miljard overgenomen.. Was wat te veel, want biedingsoorlog met Garmin. (Daar ging Gordijn voor het eerst fors de fout in en leidde hij de downfall van TT mee in, daarna is het helaas alleen maar bergafwaarts gegaan met T2)

    Laat TT nu gewoon Tele Atlas, 2000 kaartenauto's en 2500 medewerkers, gespecialiseerd in HD-kaarten, ook geschikt voor autonoom rijden) Nu gewoon op de markt brengen, gewoon verkopen aan de hoogstbiedende. Tele Atlas heeft nog wel een bepaalde waarde, voor bijvoorbeeld MicroSoft's project Azure, Laat dit nou eens 1.2 miljard opbrengen. gedeeld door 126,912M aandelen = € 9.45 per aandeel..

    Ik zeg meteen doen, rest gaat naar de founders toe, alle aandeelhouders krijgen nog eenmalig een tientje en dan kan deze verschrikkelijke draak van de beurs gehaald worden.. Ik neem mijn verlies nu wel een keertje nu 10 jaar wachten..

    Graag een AB-tje als u het mij eens bent. Eens kijken hoe andere aandeelhouders hierover denken..
  3. forum rang 4 Gvv2024 2 augustus 2021 13:19
    Gaat weer lekker vandaag, jammer dat we de trend van vorige week niet kunnen vasthouden maar misschien krijg ik dan toch nog een kans om laag in de 6 bij te kopen want eerdere kans heb ik aan mij voorbij laten gaan. Elk nadeel heeft zijn voordeel :-)
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 2 augustus 2021 13:52
    Genesis will start using TomTom’s maps and real-time traffic service across its European line up from 2021
    Genesis G80 and GV80 will become first Genesis models to showcase TomTom’s mapping technology
    TomTom ADAS Map will support Genesis models’ advanced automated driving functions

    Frankfurt, Germany: Genesis Motor Europe has revealed details of its 2021 European debut in a press conference held in Frankfurt, Germany, and broadcast online. It will start sales this summer, for customers in the UK, Germany and Switzerland.

    The premium luxury Korean brand, which celebrated its fifth anniversary last November, arrives in Europe with a promise to place exceptional customer service over sales through its ‘Genesis difference’. With one transparent price walk for all its models and a five-year care plan with no hidden extras, it will sell direct to the public both online and through Genesis Studios in coveted locations. The first Studios will open in London, Munich and Zurich.

    Pivotal to the brand experience will be the appointment of a Genesis Personal Assistant, recruited from hospitality and retail sectors, who will manage every aspect of their buying and ownership experience to respect the greatest luxury of all time.

    This all-new business model will enable Genesis to build authentic relationships with European customers and guarantee a stress-free experience that promotes convenience, trust, and transparency. At its heart will be the Genesis Motor Europe promise, that “we come to you”, providing home or office delivery and collection to remove the need to visit a ‘dealer’ ever again.

    “Over the past five years, our customers around the world have come to recognise our commitment to exceptional design, product quality and an authentic and mindful brand experience throughout the entire ownership journey,” said Jaehoon (Jay) Chang, Global Head of Genesis Brand. “We believe now is the right time for the next chapter in our brand history. We are excited to bring our brand identity and distinct range of luxury vehicles to Europe.”

    Dominique Boesch, Managing Director for Genesis Motor Europe, commented: “We are excited to bring such a strong range of globally recognised products to the region. Genesis is already well-known for its impeccably high standards in design, technology, safety and reliability.

    “However, it is our mission to offer so much more than just great products. We know that customers today crave experiences, and the onus is on us as a premium luxury brand to deliver a service which provides both convenience and exceptional hospitality to our customers. That is how we will stand apart.”

    Orders will open for the Genesis G80 sedan and the Genesis GV80 SUV in June, with the new G70 and GV70 following soon after. Illustrating clear commitment to the region, a dedicated European product will arrive within the year.

    Following its world premiere at Auto Shanghai last month, the Electrified G80 will be the first all-electric Genesis model to arrive in Europe.

    A further two battery electric cars one built on a dedicated electric platform will also be launched within the first year in Europe as part of the product roll-out.

    Arriving in Europe in 2021

    Genesis will arrive in Europe in summer 2021. Launching initially in Germany, Switzerland and the UK as part of a phased introduction across the region.

    Genesis will operate an omnichannel approach, offering direct sales online and across three retail Studios located in the centre of London, Munich and Zurich. To achieve this the brand has developed a range of easy-to-use digital tools including an online configurator and all-new e-commerce platform; simplified vehicle specification and options to deliver great value; and a range of subscription options from launch.

    We come to you

    Genesis is committed to creating an environment in which customers can discover the brand and its products, and enjoy stress-free ownership throughout the lifetime of their vehicle.

    Genesis Motor Europe has optimised car ownership so customers need never visit a dealer again, with home pick-up and delivery at every step. Also included will be the Genesis Five-Year Care Plan five years of hassle-free motoring, with no hidden extras, including;
    - Warranty
    - servicing
    - roadside assistance
    - courtesy car
    - mapping and over-the-air software
    In addition to providing total peace of mind, the brand will offer a truly personal touch. Customers will be assigned a clear point of contact, the Genesis Personal Assistant, to manage all their needs through the buying and ownership cycle.

    Whether purchasing entirely online or in the Studios, Genesis will offer the same transparent pricing options, with no haggling or discounting - just one price walk for every customer.

    Genesis aspires to respect the greatest luxury of all, its customer’s time. With a fresh perspective on the true value of customer service, the brand will endeavour to provide great hospitality and a personal touch across the entire choosing, purchasing and ownership experience.

    Genesis G80 and GV80

    Available first will be the all-new Genesis G80 sedan and Genesis GV80 SUV.

    Defined by their symbolic Two Lines design theme, both models are expressions of Athletic Elegance, the Genesis design philosophy that strives to achieve the perfect balance between two opposing characteristics.

    Distinctive signature Genesis design elements are carefully applied to both sedan and SUV. The trademark design cues of the double lined Quad Lamp and the striking Crest Grille, combine to give a modern but imposing look.

    Benefiting from sophisticated LED lighting technology, the Quad Lamp graphic is a unique signature of Genesis design, communicating the brand’s distinct identity.

    Inspired by the ‘Beauty of White Space’ concept employed in traditional Korean architecture, the Genesis G80 and GV80 balance elegant premium design with spaciousness and state-of-the-art technology. Through careful use of the G-Matrix stylistic signature, and unrivalled craftsmanship, the interior of both sedan and SUV comfortably meets the demands of an active and connected lifestyle.

    As a commitment to the region, and to meet the needs of European customers, the G80 and GV80 have been tuned for European roads at the brand’s European development facility.

    Both models have been carefully designed, developed, and tested specifically for the region with tens of thousands of kilometers covered across 15 countries on some of Europe’s toughest and challenging roads, and of course, the Nurburgring circuit.

    On the road to electrification

    The Electrified G80 will be the first all-electric Genesis to arrive in Europe. A further two battery electric cars will follow, providing European customers with a choice of three Genesis zero emission cars within the first year; one of which will be built on a dedicated electric platform.

    Dominique Boesch, Managing Director for Genesis Motor Europe, commented: “We are delighted to be able to share our unique approach with you, and to introduce such a compelling premium contender to the region; starting with the launch of the G80 sedan and GV80 SUV in summer.

    Genesis is synonymous with distinctive premium design, cutting-edge technology and exceptional quality service, so we are confident it will be very well received by European consumers.

    We look forward to providing an experience we can take real pride in offering great service across the entire purchasing and ownership journey; that is the Genesis difference.”
  5. forum rang 7 ketchup 2 augustus 2021 13:52
    @ J.bonds : klopt, TT is tot nu toe een waardeloze investering geweest , maar nu afhaken is mi voor timing wel het allerslechtste wat je kan doen
    De komende 2 - 3 jaar gaat nu zo’n beetje alles voor TT meezitten , dit is de herkansing voor de aandeelhouder in TT mits HG ook bereid is de aanwezige cash te gebruiken voor aandelen inkoop , dan is 15 euro zeer goed mogelijk bij 2024

    TT heeft de laatste 5 jaar ongelofelijk slecht gepresteerd voor de aandeelhouder, zeker gezien de fenomenale ondersteuning van overheden die de indexen naar ATH brachten en het is dieptreurig te moeten constateren dat ze bij TT beurswaarde hebben verdampt

    Hou vol, nu gaan de fundamentals TT uit de krimp halen, de cijfers gaan beteren, ook gesteund door vrijval van def rev , winnen van beschikbare tenders en de kosten van opex en capex worden gecapped , verder geen afboekingen meer op assets …. maw, alles gaat voor de wind voor de komende paar jaar, dus als HG onder deze omstandigheden niet bereid is de beschikbare cash in te zetten, dan moeten ze hem afzetten
  6. [verwijderd] 2 augustus 2021 14:30
    quote:

    ketchup schreef op 2 augustus 2021 13:52:

    @ J.bonds : klopt, TT is tot nu toe een waardeloze investering geweest , maar nu afhaken is mi voor timing wel het allerslechtste wat je kan doen
    De komende 2 - 3 jaar gaat nu zo’n beetje alles voor TT meezitten , dit is de herkansing voor de aandeelhouder in TT mits HG ook bereid is de aanwezige cash te gebruiken voor aandelen inkoop , dan is 15 euro zeer goed mogelijk bij 2024

    TT heeft de laatste 5 jaar ongelofelijk slecht gepresteerd voor de aandeelhouder, zeker gezien de fenomenale ondersteuning van overheden die de indexen naar ATH brachten en het is dieptreurig te moeten constateren dat ze bij TT beurswaarde hebben verdampt

    Hou vol, nu gaan de fundamentals TT uit de krimp halen, de cijfers gaan beteren, ook gesteund door vrijval van def rev , winnen van beschikbare tenders en de kosten van opex en capex worden gecapped , verder geen afboekingen meer op assets …. maw, alles gaat voor de wind voor de komende paar jaar, dus als HG onder deze omstandigheden niet bereid is de beschikbare cash in te zetten, dan moeten ze hem afzetten
    TomTom valt niet eens meer “op te knippen”. Het telematica onderdeel is verkocht en Consumer klein.

    Het bedrijf is volledig gefocust op kansen in Automotive (ADAS, Autonomous driving, electrificatie)

    Op de vraag aan de CFO waarom tomtom ‘slechts’ 15% per jaar verwacht te groeien, was het antwoord van Taco dat die 15% geldt voor de groei van TomTom als geheel.

    Kijk je naar omzet verhoudingen dan is:

    22% Consumer, krimpende divisie
    32% Licensing, groeiende divisie
    46% Automotive, sterk groeiende divisie

    Het gemiddelde van deze drie is een 15% samengestelde groei (groei op groei). Omzetverdubbeling in 5 jaar.

    Om dat te realiseren zouden de verhoudingen ongeveer zo moeten zijn: Consumer: 15% krimp, Licensing 10% groei, Automotive 30% groei.

    Een 30% CAGR in Automotive is helemaal niet verkeerd. Er is geen hardware mee gemoeid en veel verloopt via de cloud. Dus hoge marge omzet (80-90%)

    Winstgroei komende jaren schat ik op 50%. Enerzijds doordat tomtom zelf al aangeeft dat de free cashflow als percentage van de omzet verdubbelt (van 5% naar 10%) én omdat die omzet zelf ook toeneemt.

    Naarmate omzet toeneemt, neemt marge ook toe. TomTom geeft nu aan: ‘double digit FCF’. Maar ja. 10% is double digit en 12% is ook double digit. Gezien het type product denk ik dat FCF als percentage van de omzet ook groeit naarmate de omzet als nominaal bedrag groeit.

  7. forum rang 4 Mr.J.bonds 2 augustus 2021 14:35
    quote:

    ketchup schreef op 2 augustus 2021 13:52:

    @ J.bonds : klopt, TT is tot nu toe een waardeloze investering geweest , maar nu afhaken is mi voor timing wel het allerslechtste wat je kan doen
    De komende 2 - 3 jaar gaat nu zo’n beetje alles voor TT meezitten , dit is de herkansing voor de aandeelhouder in TT mits HG ook bereid is de aanwezige cash te gebruiken voor aandelen inkoop , dan is 15 euro zeer goed mogelijk bij 2024

    TT heeft de laatste 5 jaar ongelofelijk slecht gepresteerd voor de aandeelhouder, zeker gezien de fenomenale ondersteuning van overheden die de indexen naar ATH brachten en het is dieptreurig te moeten constateren dat ze bij TT beurswaarde hebben verdampt

    Hou vol, nu gaan de fundamentals TT uit de krimp halen, de cijfers gaan beteren, ook gesteund door vrijval van def rev , winnen van beschikbare tenders en de kosten van opex en capex worden gecapped , verder geen afboekingen meer op assets …. maw, alles gaat voor de wind voor de komende paar jaar, dus als HG onder deze omstandigheden niet bereid is de beschikbare cash in te zetten, dan moeten ze hem afzetten
    Ik verkoop ze zeer zeker onder de 10 niet. Daar kun je wel van uitgaan, daar zullen ze ooit nog wel een keer naar terugkeren, dan nog maar weer 10 jaar langer wachten.. Net wat je zegt. De dictator, alleenheerser en Autocraat Goddijn heeft niet kunnen profiteren van al dat gratis, renteloze geld. Dat er de afgelopen 10 jaar naar de markt is gevloeid.

    Zeer zeker jammer voor een aandeel als TT dat als een Tech/groei aandeel daar zeer zeker voor geschikt was.. Met de juiste topman had je dit bedrijf idd als een bloemkool laten kunnen groeien.. Maarja autocraat Godijn zit nu eenmaal op zijn troon, met zijn 51% belang en duld geen tegenspraak of advies van niemand.. Dat zal zijn downfall worden, en helaas ook voor het heel bedrijf TT en haar andere aandeelhouders, vrees ik met grote vrezen..

    Laat ze idd de cash op de balans TT maar inzetten om aandelen TT in te kopen.. En laat Goddijn en de zijn maar het bedrijf van de beurs kopen met hen eigen prive kapitaal. Kan hij op eigen kosten TT naar het graf dragen..
  8. forum rang 6 win some... 2 augustus 2021 14:55
    quote:

    *JustMe* schreef op 2 augustus 2021 14:30:

    [...]

    TomTom valt niet eens meer “op te knippen”. Het telematica onderdeel is verkocht en Consumer klein.

    Het bedrijf is volledig gefocust op kansen in Automotive (ADAS, Autonomous driving, electrificatie)

    Op de vraag aan de CFO waarom tomtom ‘slechts’ 15% per jaar verwacht te groeien, was het antwoord van Taco dat die 15% geldt voor de groei van TomTom als geheel.

    Kijk je naar omzet verhoudingen dan is:

    22% Consumer, krimpende divisie
    32% Licensing, groeiende divisie
    46% Automotive, sterk groeiende divisie

    Het gemiddelde van deze drie is een 15% samengestelde groei (groei op groei). Omzetverdubbeling in 5 jaar.

    Om dat te realiseren zouden de verhoudingen ongeveer zo moeten zijn: Consumer: 15% krimp, Licensing 10% groei, Automotive 30% groei.

    Een 30% CAGR in Automotive is helemaal niet verkeerd. Er is geen hardware mee gemoeid en veel verloopt via de cloud. Dus hoge marge omzet (80-90%)

    Winstgroei komende jaren schat ik op 50%. Enerzijds doordat tomtom zelf al aangeeft dat de free cashflow als percentage van de omzet verdubbelt (van 5% naar 10%) én omdat die omzet zelf ook toeneemt.

    Naarmate omzet toeneemt, neemt marge ook toe. TomTom geeft nu aan: ‘double digit FCF’. Maar ja. 10% is double digit en 12% is ook double digit. Gezien het type product denk ik dat FCF als percentage van de omzet ook groeit naarmate de omzet als nominaal bedrag groeit.

    "Op de vraag aan de CFO waarom tomtom ‘slechts’ 15% per jaar verwacht te groeien, was het antwoord van Taco dat die 15% geldt voor de groei van TomTom als geheel."

    Dit is nieuw voor mij. Heb je hier ook een bronvermelding voor?
  9. [verwijderd] 2 augustus 2021 14:57
    quote:

    win some... schreef op 2 augustus 2021 14:55:

    [...]

    "Op de vraag aan de CFO waarom tomtom ‘slechts’ 15% per jaar verwacht te groeien, was het antwoord van Taco dat die 15% geldt voor de groei van TomTom als geheel."

    Dit is nieuw voor mij. Heb je hier ook een bronvermelding voor?
    Ja. De capital markets day video waar Tatje op wees. Vraag kwam van ING dacht ik. Antwoord door Taco.
  10. [verwijderd] 2 augustus 2021 15:05
    quote:

    Mr.J.bonds schreef op 2 augustus 2021 14:35:

    [...]

    Ik verkoop ze zeer zeker onder de 10 niet. Daar kun je wel van uitgaan, daar zullen ze ooit nog wel een keer naar terugkeren, dan nog maar weer 10 jaar langer wachten.. Net wat je zegt. De dictator, alleenheerser en Autocraat Goddijn heeft niet kunnen profiteren van al dat gratis, renteloze geld. Dat er de afgelopen 10 jaar naar de markt is gevloeid.

    Zeer zeker jammer voor een aandeel als TT dat als een Tech/groei aandeel daar zeer zeker voor geschikt was.. Met de juiste topman had je dit bedrijf idd als een bloemkool laten kunnen groeien.. Maarja autocraat Godijn zit nu eenmaal op zijn troon, met zijn 51% belang en duld geen tegenspraak of advies van niemand.. Dat zal zijn downfall worden, en helaas ook voor het heel bedrijf TT en haar andere aandeelhouders, vrees ik met grote vrezen..

    Laat ze idd de cash op de balans TT maar inzetten om aandelen TT in te kopen.. En laat Goddijn en de zijn maar het bedrijf van de beurs kopen met hen eigen prive kapitaal. Kan hij op eigen kosten TT naar het graf dragen..
    Als je kijkt naar tomtom 10 jaar geleden (consumer bedrijf met wat b-to-b en mapmaking) en je vergelijkt het met het huidige bedrijf dat is een verschil van dag en nacht.

    Kijk voor de grap eens op de tomtom.com site en kies dan de categorie ‘autonomous driving’ en zie het productaanbod. Of zie hun nieuwe blog sectie.

    Dat soort transities kost tijd. Tenzij je een deel van tomtom had afgestoten zoals ASML ook ooit uit Philips ontstond. Het heeft ook voor mij veel langer geduurd dan ik kom bevroeden destijds. Maar de verandering is ook behoorlijk. Met sports als onnodige detour (omweg).

    Ook de hele trend van autonoom rijden heeft veel tijd gekost. De pandemie kwam daar ook nog ff tussendoor. Ik was zelf niet voor niets een jaar uit tomtom gestapt. Er was een jaar geen nieuws en magere resultaten.

    Maar nu begint het weer te komen en kan vizier gericht worden om een post-pandemic innovatie boom. TomTom is er klaar voor imho. Die hebben stilletjes hun technologie vernieuwd en ze hebben focus in bedrijf en cash door de verkoop van telematics.
  11. forum rang 6 pwijsneus 2 augustus 2021 15:08
    quote:

    *JustMe* schreef op 2 augustus 2021 14:57:

    [...]

    Ja. De capital markets day video waar Tatje op wees. Vraag kwam van ING dacht ik. Antwoord door Taco.
    Vriendelijk verzoek te stoppen die stellige 15% in te peperen, die is achterhaald. Bovendien haalt TT de marktverwachtingen niet, en outlook is verlaagd. Groei is jaarlijks is hooguit een procentje of 10...

    Overigens is er al meer dan 10 jaar sprake van krimp bij deze notering
  12. forum rang 7 Dutchy Ron 2 augustus 2021 15:19
    DGAP-News: HELLA GmbH & Co. KGaA / Key word(s): Preliminary Results/Annual Results
    28.07.2021 / 07:00
    The issuer is solely responsible for the content of this announcement.
    HELLA continues to grow more rapidly than the automotive market even in a challenging market environment
    - According to preliminary figures, currency and portfolio-adjusted sales grew by 13.3 percent to € 6.5 billion in fiscal year 2020/2021
    - At € 510 million, adjusted earnings before interest and taxes were more than twice as high as in the prior year; adjusted EBIT margin was 8.0 percent
    Lippstadt, 28 July 2021. Based on preliminary financial results, the globally positioned automotive supplier HELLA has concluded the fiscal year 2020/2021 (1 June 2020 to 31 May 2021) with a significant increase in sales and earnings. Currency and portfolio-adjusted consolidated sales increased by 13.3 percent to € 6.5 billion (prior year: € 5.7 billion). The adjusted earnings before interest and taxes rose to € 510 million (prior year: € 227 million) and the adjusted EBIT margin was 8.0 percent (prior year: 4.0 percent). With these preliminary financial results, HELLA is in the upper reaches of the forecast ranges raised in December 2020. Accordingly, the company has continued to grow more rapidly than the global automotive market.
    "The last fiscal year was marked by numerous challenges. Alongside mastering the impact of the global Covid-19 pandemic, we experienced significant resource bottlenecks in the global supply and logistics chains in the course of the year that had a perceptibly negative effect on our business. The situation will most likely remain unchanged in the current fiscal year," said HELLA CEO Dr. Rolf Breidenbach, as the preliminary financial results were presented. "We are therefore all the more pleased about the excellent results for the last fiscal year. The preliminary figures attest to the strength of our business model and above all, to the commitment of our more than 36,000 employees worldwide. On that basis, we were able to acquire much new business during the last fiscal year, particularly in key areas such as energy management, autonomous driving and innovative lighting technologies. As a consequence, we are in a good position to master the challenges of the future."

    Hoe beter het met Hella gaat het beter het is voor TT, zie onderstaande link

    www.tomtom.com/blog/automated-driving...
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 2 augustus 2021 15:20

    Let’s take a look at how HELLA Aglaia and TomTom technologies work together to facilitate real-time updates for HD maps.

    For the proof of concept, HELLA Aglaia supplied their mono camera and TomTom brought the latest TomTom HD Maps to perform test drives near Berlin.

    The layers of information included in the HD Map are:
    Lane information, such as lane borders, lane dividers centerline and lane type information.
    Local rules and restrictions such as speed limits and whether overtaking maneuvers are permitted or not.
    RoadDNA, TomTom’s sensor-agnostic localization suite, including landmark-based localization with traffic signs, used by HELLA Aglaia’s localization software.

    All of these layers must be as accurate and detailed as possible. Using Hella Aglaia’s in-vehicle camera software, processed camera data can be shared to TomTom’s cloud, updating the TomTom HD map in real time.
  14. [verwijderd] 2 augustus 2021 15:31
    quote:

    pwijsneus schreef op 2 augustus 2021 15:08:

    [...]

    Vriendelijk verzoek te stoppen die stellige 15% groei in te peperen, die is achterhaald. Bovendien haalt TT de marktverwachtingen niet, en outlook is verlaagd. Groei is jaarlijks is hooguit een procentje of 10...
    Je mag dat vriendelijk verzoeken maar ik honoreer hem niet :-)

    Kijk hier in de laatste slide:
    download.tomtom.com/open/banners/Capi...

    Een CAGR van 10% tot en met 2021 voorspeld en daarna eentje van 15%.

    Kijk je dan naar de huidige situatie:

    Omzet outlook C&S 2021 = 400 - 430
    Omzet outlook C&S 2023 = 550

    (Beiden 2 weken geleden herhaald)
    Dat is 32,5% groei in 2 jaar.

    Consumer krimpt normaliter 15% per jaar maar dat werd 50% in pandemie met winkelsluitingen. Ik zie Consumer dus de komende 1-2 jaar niet veel verder krimpen dan het al gedaan heeft. Daar is al een voorschot op genomen.

    Dus 15% voor de komende 2 jaar is geen gekke gedachte en voor de jaren daarna ook niet.

    Ik begrijp wel je punt.

    Bovenstaande betekent dat je achterligt op schema ten opzichte van die bovenstaande PDF link want dan zou je nu al op 500 miljoen moeten staan en daarna 2x 15% CAGR, dan kom je op 650. Dat waren de pre-pandemie voorspellingen.

    Het plaatje zoals in die laatste slide is nog steeds in tact, de trends die eronder liggen zoals ADAS gelden nog steeds. Maar er is twee jaar geen groei geweest om bekende reden. Je zou er als het ware een horizontale lijn tussen moeten tekenen in de periode 2020-2021

  15. forum rang 6 tatje 2 augustus 2021 15:39
    double digit. Een tweecijferig getal, van 10 tot en met 99.

    Zo lees ik de betekenis.

    Ga Boem gelijk geven, mijn FCF is te weinig :-)

    2023
    Locatie technologie 550
    Consumer 50
    totaal 600
    marge 86% is 516
    Opex zonder D en A 463
    ebitda 53
    D en A lease 14 PPE 11 rest intangible assets 17 totaaal 42
    ebit 11

    2024
    Locatie technologie 550 plus 15% is 633
    Consumer 50 min 30% is 35
    totaal 668
    Marge 87% 582
    opex zonder D en A 463 met 3% is 476
    ebitda 106
    D en A 14 lease 11 PPE dus 25
    ebit 81

    2025
    Locatie technologie 633 met 15% is 730
    Consumer 35 min 30% 25
    totaal 755
    Marge 88% 664
    opex zonder D en A 476 met 3% is 490
    ebitda 174
    D en A lease 14 PPE 11 25
    ebit 149

    2023 ebit 11 FCF 10% 60 Dat is volgens TACO.
    2024 ebit 81 FCF 15% 100
    2025 ebit 149 FCF 20% 151.

    Dit lijkt er meer op, niet Boem.

    Hoe gaat deferred lopen in de toekomst.

    Door platform kosten bij Automotive betalen de oems ons 6 7 of 8 jaar ineens.

    ADAS en HD online geeft een jaarlijkse fee.

    Ik denk dat alles online gaat.

    SD ADAS HD en de rest jaarlijkse fee, wel een contract voor 6 7 of 8 jaar.

    Deferred long Consumer loopt al terug naar 0 ?
    Automotive deferred long zal op een gegeven moment ook terug lopen naar 0 ?

    Kan Consumer wel naar 0, gezien al die niche produkten.

    Hallo Pwijsneus.

    Momenteel misschien 10% maar omdat het uitstel is en geen afstel komt 15% en meer weer tevoorschijn :-)

  16. forum rang 6 NewKidInTown 2 augustus 2021 15:48
    Totaal oneens met Ketchup,
    Koers kan op basis van de resultaten best terug naar 6 rond. Alleen als je nog 5 of 10 jaar kunt en wil wachten, houd je ze vast.
    Mooie beloften en roze vergezichten moeten we maar afwachten of kijken wanneer de worst voor de zoveelste keer verhangen wordt.

    Aandachtspunten:
    - Het is op dit moment niet in het belang van HG c.s. om de koers hoger te hebben.
    - Wat gaat de tt koers doen bij een correctie van de financiele markten 2021 of 2022 ?

    Koers is uitsluitend gebaseerd op HOOP.
  17. forum rang 6 boem! 2 augustus 2021 16:01
    Ik verwacht inderdaad een FCF percentage van 10-15% in 2023 en 15-20% in 2024 waarna dit percentage oploopt tot 20-30% in 2025.
  18. forum rang 4 Mr.J.bonds 2 augustus 2021 16:07
    quote:

    NewKidInTown schreef op 2 augustus 2021 15:48:

    Totaal oneens met Ketchup,
    Koers kan op basis van de resultaten best terug naar 6 rond. Alleen als je nog 5 of 10 jaar kunt en wil wachten, houd je ze vast.
    Mooie beloften en roze vergezichten moeten we maar afwachten of kijken wanneer de worst voor de zoveelste keer verhangen wordt.

    Aandachtspunten:
    - Het is op dit moment niet in het belang van HG c.s. om de koers hoger te hebben.
    - Wat gaat de tt koers doen bij een correctie van de financiele markten 2021 of 2022 ?

    Koers is uitsluitend gebaseerd op HOOP.
    Zit je soms een beetje short in T2, beste NKIT? Beetje leipe business lijkt me dat. TT staat nu dermate laag dat het mijn geenszins zou verbazen als een Microsoft nog iets gaat proberen en na onderhandelen met Goddijn en zijn kliek er nog een prijs van € 11,00 uit komt zetten op korte termijn.. Maarja: Jij liever dan ik..

    Ondanks het slechte management, lijkt me TT toch wel smerig ondergewaardeerd. Ook kijkende naar het cashcomponent van TT dat ze op hun balans hebben staan.. Dat is alleen al zo'n kleine 3 euro per share.. En zoals eerder gezegt. TA moet toch ook nog wel iets waard zijn lijkt me..
1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 99 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht