Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 307,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 99 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 augustus 2021 22:50
    quote:

    Energy schreef op 20 augustus 2021 20:09:

    Je moet bij rtlz gaan werken met je angst aanpraterij.

    Wil je nog iets geloofwaardigs hebben begin je tekst dan niet met:

    ALS

    Als er 1 klant sowieso de komende jaren bij TT zit dan is het Stellantis wel. :-)
    Ere wie ere toekomt. Dit kwam niet van mij maar van iemand anders op dit forum

    New DS4 will soon be commercialized, featuring TomTom navigation, services and maps for the IVI2020 project. Many more Stellantis cars will follow. The team achieved a great effort these last months to make it happen, and as project leader, I'm proud of them and of the final product.

    Interessant is ook dat voor Latijns Amerika ook ontwikkeld is.

    Functie: Software Project Manager @ TomTom - Development for Stellantis IVI2020*
    Operations Manager - Stellantis products (NAC Wave 1 to 4.3, AIO**, AIO2**)
    Liaison Manager for all automotive projects with Stellantis.
    Maps delivery manager for all automotive projects with Stellantis.

    *= "In Vehicle Infotainment", next generation product with SOP May 2021.
    *="Navigation Connectée", navigation softwares for many Stellantis vehicles.
    **="All In One" = navigation designed for Latin America.

    ===

    Iemand anders post er ook over - elektrische Stellantis wagens met TT.
    www.linkedin.com/posts/chadi-abdulraz...

    In the past few weeks I had the chance to test drive multiple vehicles from #Stellantis. All of which have #TomTom's built in Navigation. As a #ProductManager/ #ProductOwner/ #Program Manager, or any product team member, you should not rely only on user research, and customer requirements (which do not always meet end user needs). If you want to be the VOC (voice of the customer/end user), then you need to feel the end user's pain and excitement. There is no better way to do it than actually to "put yourself in the end user's shoes" (or car in this case). That's how I found out that “range anxiety” is an actual problem for #EV drivers. It also turns out that if my phone's battery is 5%, not a big deal! But if my car's battery is at 10%, then I might be in deep ****. I will be sharing more details soon about my first ever EV test drive. It is nothing short from exciting, amazing, and scary (It reminds me of Cedar Point)
    Test drive your product, individually or as a team. Things are more fun in a group though!

    ===

    Verder staat FCA (Fiat/Chrysler) op punt om met TT een nieuw ADAS platform te lanceren. Dit is wat vertraagd. Ik vermoed dat dit komt door de fusie van PSA (Peugeot/Citroen) met FCA in Stellantis, waardoor dit een groepsbreed project is geworden voor heel Stellantis. "Fiat/Chrysler has many systems coming to market. The first two are made by Aptiv and these are programs I know TomTom is involved in. The BMW collab is for 2023 and beyond and I don't know if TomTom is involved in that, but I wouldn't be surprised. I think I heard HERE lost BMW as a customer"

    Geen uitsluitsel of dat met BMW-Stellantis traject ook met TT is. Dit zegt iemand van Stellantis
    Involved in a special project, in collaboration with BMW, for developing a world leading, state-of-the-art autonomous driving platform.
    The platform will be suitable for SAE Level 3 automated driving.


    Ook via iemand op dit forum werden we gewezen op HD maps activiteiten Stellantis & TomTom

    [Naam] Project Manager Autonomous Driving Team @ TomTom
    Being a single point of contact for Stellantis HD map project regarding issues, map maintenance, features planning and specification

  2. Energy 21 augustus 2021 01:53
    @justme,

    Ik heb geen enkele twijfel over stellantis.

    Waar ik mij aan irriteer is Wereldbelegger, newkid en Riet en in mindere mate pwijsneusje, dat bijna elke post begint met Als.
    En altijd achter als iets negatiefs. Vaak totaal 0 inhoudelijk en dat ze alleen uit zijn op reacties en dat ze de handboven het hoofd wordt gehouden, omdat ze op een overdreven vriendelijke manier posten, met onderliggende zuigende opmerkingen. Ik klik meestal maar op de niet oke knop.

  3. forum rang 4 marathon 11 21 augustus 2021 03:49
    quote:

    Energy schreef op 21 augustus 2021 01:53:

    @justme,

    Ik heb geen enkele twijfel over stellantis.

    Waar ik mij aan irriteer is Wereldbelegger, newkid en Riet en in mindere mate pwijsneusje, dat bijna elke post begint met Als.
    En altijd achter als iets negatiefs. Vaak totaal 0 inhoudelijk en dat ze alleen uit zijn op reacties en dat ze de handboven het hoofd wordt gehouden, omdat ze op een overdreven vriendelijke manier posten, met onderliggende zuigende opmerkingen. Ik klik meestal maar op de niet oke knop.

    Klopt. Onze huis bashers!!!
  4. forum rang 5 nr36 21 augustus 2021 05:52
    FD

    TECHNOLOGIE

    Uw locatiedata zijn het nieuwe goud

    MET BEHULP VAN LOCATIEDATA EN ALGORITMES WORDEN VERDWAALDE REIZIGERS WEER SNEL OP WEG GEHOLPEN OP LUCHTHAVENS, EN ZE KUNNEN ONDERWEG OOK NOG EEN AANTREKKELIJKE AANBIEDING KRIJGEN VAN DE WINKEL DIE ZE TOEVALLIG PASSEREN. ILLUSTRATIE: ISTOCK/FD STUDIO
    Telefoons, auto’s, kantoren, vliegvelden en de straten van de stad genereren heel veel data over wie en wat zich waar bevinden, en op welk moment. Tezamen leveren die gegevens allerlei handige nieuwe digitale diensten op, plus inbreuken op privacy. Arnoud Groot
    Vliegvelden zorgen voor stress bij sommige mensen. Waar checken we in, is dit wel de goede rij, welke gate hebben we, waar zijn de koffers, is er nog tijd voor een broodje of toiletbezoek en waar moet ik dan zijn? Miljoenen reizigers plaatsen daarom de luchthavenapps van M2mobi op hun telefoon. Zo krijgen ze toegang tot een ‘gepersonaliseerde vliegveldervaring’, een digitaal hulpje om hun weg te vinden op ’s werelds drukste vliegvelden, waaronder Luchthaven Hongkong, Dubai International Airport en Schiphol. Elke luchthaven heeft zijn eigen app, maar het onderliggende systeem komt van de Amsterdamse app-ontwikkelaar.
    M2mobi-ceo Michiel Munneke legt uit: ‘De app toont je bijvoorbeeld de snelste weg naar het vliegveld en dirigeert je naar een vrije parkeerplek. Die kun je ook vast reserveren en betalen. Daarna wijst de app de weg naar de juiste incheckbalie en de juiste gate. Als je eerst nog wat wilt eten toont de app de locatie van restaurants, ook kun je alvast het menu bekijken. En als je dat fijn vindt, attendeert de app je ook nog op een taxfreeaanbieding voor je favoriete parfum.’
    M2mobi is nu met het Amerikaanse Esri een samenwerking aangegaan om zijn technologische mogelijkheden verder uit te breiden. Dit in Californië gevestigde bedrijf is een grote speler op het gebied van zogenoemde geografische informatiesystemen (GIS). Veel informatie in databanken heeft ook een geografisch bestanddeel, zoals een adres, een specifieke plek in een gebouw of een lengte-breedtegraad. Het ArcGIS-platform van Esri bevat veel grote en diverse data- sets die het met locatie als verbindende factor kan samenvoegen. Analyse van de gecombineerde datasets levert een rijkdom aan inzichten op.
    ‘Veel vliegvelden gebruiken dit ArcGIS-platform om zicht te houden op hun steeds omvangrijker en complexer wordende activiteiten’, vertelt Munneke. ‘Door zeer gedetailleerde kaarten van terminals te combineren met realtime- locatiedata uit bijvoorbeeld containers, transportvoertuigen, wachtrijen of telefoons zie je bijvoorbeeld op elk gewenst moment hoe druk het is op een bepaald deel van het vliegveld. Zo kun je opstoppingen vermijden of effectievere maatregelen nemen in een crisissituatie.’
    Het Schiphol Geografisch Informatie Systeem (SGIS) bijvoorbeeld monitort de data van een fijnmazig netwerk van duizenden sensoren. De reeds genoemde containers en voertuigen hebben er een, maar bijvoorbeeld ook schoonmaak- machines, verkoopautomaten, liften, rolstoelen en parkeermeters. In totaal telt het netwerk nu rond de 70.000 sensoren. Behalve locatie communiceren die ook bijvoorbeeld defecten of de noodzaak voor een onderhoudsbeurt.
    Het totale netwerk van al deze communicerende chips en sensoren staat bekend als het internet der dingen (IoT, oftewel internet of things). Cruciaal onderdeel van Schiphols IoT zijn de ruim tweeduizend beacon-antennes die de locatie van mobiele telefoons nauwkeurig bepalen via hun bluetoothsignalen.
    ‘Dankzij ons partnerschap met Esri krijgen we toegang tot gegevens die extreem waardevol kunnen zijn voor de gebruikers van onze luchthavenapps’, vertelt Munneke. ‘Zo kunnen we straks bijvoorbeeld heel precies bepalen hoeveel mensen zich op een specifieke locatie op het vliegveld bevinden. Zo kunnen we gebruikers niet alleen naar de juiste parkeerplek of incheckbalie dirigeren, maar ook naar de plek waar de kortste rij staat. En die aanbieding van je favoriete parfum kun je ontvangen op het exacte moment dat je langs de desbetreffende taxfreeshop loopt.’
    AANBIEDING OP LOCATIE
    Volgens onderzoek is geo-targeting, oftewel locatiemarketing, al snel honderden procenten effectiever dan andere vormen van adverteren. Een van de internationale voorlopers op dit gebied is Foursquare. Deze Amerikaanse locatiemarketingspecialist begon in 2009 als een sociaal netwerk dat de favoriete plekken van zijn leden centraal stelt. Leden voegen zelf cafés, restaurants en clubs toe op de gemeenschappelijke wereldkaart, maar bijvoorbeeld ook winkels, vliegvelden en bibliotheken. Door daar ‘in te checken’ en recensies te schrijven, verzamelen ze statusverhogende punten en ‘badges’. Binnen enkele jaren verzamelde de app in Nederland enkele honderdduizenden gebruikers.
    De wereldwijd ruim vijftig miljoen leden zijn vooral jonge mannen met hoge inkomens. Mede daardoor zijn de locatiedata van Foursquare inmiddels veel geld waard. Dat geld komt deels van bedrijven die hun eigen locatiegestuurde advertenties naar leden willen versturen. Zo stuurt McDonald’s leden op warme dagen bijvoorbeeld een aanbieding voor een McShake op het moment dat ze in de buurt van een vestiging zijn. Sinds enkele jaren haalt Foursquare echter een steeds groter deel van zijn omzet uit de verkoop van op locatie gebaseerde inzichten.
    Zo kan het bijvoorbeeld meten hoe effectief marketingcampagnes van grote bedrijven zijn. Foursquare ziet namelijk heel nauwkeurig of leden die eerder online- advertenties bekeken, daarna ook daadwerkelijk naar een vestiging van de adverteerder zijn gegaan. Onder de ruim 450 mediapartners die daarvan gebruikmaken, figureren Uber, Samsung, Apple, datingsite Tinder, Hilton en TripAdvisor.
    Door zelf ook (locatie)data uit te wisselen met Foursquare, kunnen zij nog meer interessante inzichten genereren. Bijvoorbeeld voor het identificeren van doelgroepen die bovengemiddeld geïnteresseerd zijn in bepaalde producten of diensten. Consumenten die geregeld duurdere kappers bezoeken, zijn waarschijnlijk ook een interessante doelgroep voor duurdere shampoomerken of andere luxe verzorgingsproducten.
    Volgens Munneke, van M2-mobi, komt er een nieuwe generatie aan van slimme apps die op basis van locatie nog meer gaan ‘meedenken’. Op die toekomst richt Edzard Overbeek zich al sinds 2016. In dat jaar werd hij ceo van Here Technologies, in Amsterdam. Als dochter van het Finse telefoonbedrijf Nokia leverde deze firma geografische gegevens voor onder meer de navigatiesystemen van auto’s en slimme horloges. Na een gezamenlijke overname door Volkswagen, BMW en Daimler transformeerde Overbeek het achtduizend medewerkers tellende bedrijf tot een platform voor op locatie gebaseerde diensten.
    ‘De Duitse eigenaren kochten Here omdat gedetailleerde geografische data onmisbaar is voor de zelfrijdende auto’, vertelt hij. ‘Locatie is echter een cruciaal onderdeel van vrijwel elke dienst die bedrijven waar ook ter wereld leveren. De afgelopen jaren hebben we daarom een platform gebouwd dat erop is gericht onze gegevens te delen. Onze database bevat onder meer 57 miljoen kilometer snelweg met ruim 125 verbonden points of interest in 200 landen. Maar ook bijna 100.000 andere databronnen van zakelijke partners en overheden, die veelal door sensoren worden gevoed. Sensoren in auto’s en telefoons, maar bijvoorbeeld ook bluetooth-antennes en sensoren die de luchtkwaliteit in steden meten.’
    Stel je voor dat een app een reis voor je plant op basis van de gecombineerde data van alle beschikbare transportmogelijkheden: van de trein, de bus en de metro tot de Uber-taxi of je eBike.
  5. forum rang 5 nr36 21 augustus 2021 05:53
    FD vervolg

    Overbeek: ‘Die app zou je kunnen vertellen wat de snelste optie is, maar bijvoorbeeld ook wat de goedkoopste is of die met de beste service en chauffeur of meeste bezienswaardigheden langs de route. Diezelfde app kan regelen dat je onderweg je door een drone bezorgde webshopbestelling op precies het juiste moment in ontvangst kunt nemen. En desgewenst ook dat je je auto bij de ingang van een parkeergarage kunt achterlaten zodat die zichzelf daar kan parkeren. Het klinkt misschien als sciencefiction, maar wij experimenten al geruime tijd met technologie om deze scenario’s realiteit te maken.’
    KINDERSCHOENEN
    Met Vodafone en Porsche kwam Here Technologies recentelijk met een technologie die de verkeersveiligheid moet verhogen. Overbeek: ‘Door data uit auto’s, telefoons en de talrijke sensoren op of nabij het wegdek samen te brengen via de razendsnelle 5G-verbinding kunnen we gevaarlijke situaties bijna realtime voorspellen. Doordat lokaal aanwezige elektronica tegenwoordig zoveel rekenkracht hebben, hoeven we de data niet meer in de cloud te analyseren en kan de chauffeur zelf op tijd remmen of remt de auto zelfstandig.’
    In de nabije toekomst bevatten auto’s, maar bijvoorbeeld ook wegen, kantoren, fabrieken, openbaar vervoer en zelfs hele steden, volgens Overbeek zoveel genetwerkte sensoren dat het mogelijk wordt daar een bijna realtime, extreem nauwkeurige en driedimensionale versie van te produceren: een zogeheten digital twin.
    In januari dit jaar presenteerde zijn bedrijf 3D-modellen van 75 grote steden, met de oproep aan bedrijven en organisaties daar hun eigen toepassingen voor te ontwikkelen. ‘Zo zijn er al partners die op deze manier de beste locatie voor een nieuwe supermarkt, bank of zendmast bepalen. Steden plannen er nieuwe wegen en ov-diensten mee en gebruiken onze vrijwel realtime data ook om die zo efficiënt mogelijk te managen. Door het samenbrengen van actuele en historische data van onder meer auto’s, telefoons, snelwegen en weersatellieten kun je bijvoorbeeld de toekomstige verkeersdrukte voorspellen en ingrijpen voor er een file ontstaat.’
    Wat de ondernemer betreft staat het gebruik van locatiedata nog in de kinderschoenen. ‘Eigenlijk is de fantasie van onze partners de enige beperking.’
    Arnoud Groot is freelancejournalist.
    PRIVACY IN EIGEN HAND HOUDEN
    In een wereld waarin steeds meer chips realtime-informatie over onze locatie vastleggen en verspreiden loopt onze privacy evident gevaar. Edzard Overbeek, ceo van Here Technologies, stelt dat de technologie die deze privacyrisico’s creëert ook ingezet kan en moet worden om ze weg te nemen.
    ‘Ons bedrijf was ooit eigendom van Nokia, dat privacy van gebruikers vanaf het begin meenam als basisvoorwaarde bij de ontwikkeling van nieuwe technologie. Privacy by design is daarom het vertrekpunt van ons consent management platform.’
    Volgens Overbeek kunnen consumenten via dat platform eenvoudig vastleggen welke locatiegerelateerde diensten ze wel of niet willen gebruiken, en welke data daarbij mag worden gebruikt.
    ‘De verschillende soorten consumentdata komen bovendien alleen samen op ons platform’, zegt Overbeek. ‘De partner krijgt dat niet en kan die data dus ook niet toevoegen aan een persoonlijk profiel van de klant. Uit de snelle groei van het aantal partners dat zo wil werken, blijkt duidelijk dat ook zij begrijpen dat hun dienst alleen toekomst heeft als de privacy van hun gebruikers centraal staat.’
  6. [verwijderd] 21 augustus 2021 08:32
    [Modbreak IEX: Gelieve niet zonder onderbouwing beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
  7. [verwijderd] 21 augustus 2021 08:37
    quote:

    nr36 schreef op 21 augustus 2021 05:53:

    FD vervolg

    Overbeek: ‘Die app zou je kunnen vertellen wat de snelste optie is, maar bijvoorbeeld ook wat de goedkoopste is of die met de beste service en chauffeur of meeste bezienswaardigheden langs de route.

    …..
    Die zitten duidelijk niet stil. Het klinkt ook allemaal heel mooi. Maar als je bedenkt met hoeveel verschillende apps en partijen een dergelijke app moet kunnen communiceren, en dus ook afhankelijkheid zal zijn van andere partijen om een volledig betrouwbaar platform te kunnen zijn, dan denk ik eigenlijk niet dat dit echt toekomst heeft.
    Maar misschien zie ik dit te negatief, ben benieuwd hoe anderen hierover denken.
  8. Energy 21 augustus 2021 08:51
    [Modbreak IEX: Gelieve niet zonder onderbouwing beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwingen.]
  9. forum rang 4 tomtom100 21 augustus 2021 09:33
    quote:

    Energy schreef op 21 augustus 2021 01:53:

    @justme,

    Ik heb geen enkele twijfel over stellantis.

    Waar ik mij aan irriteer is Wereldbelegger, newkid en Riet en in mindere mate pwijsneusje, dat bijna elke post begint met Als.
    En altijd achter als iets negatiefs. Vaak totaal 0 inhoudelijk en dat ze alleen uit zijn op reacties en dat ze de handboven het hoofd wordt gehouden, omdat ze op een overdreven vriendelijke manier posten, met onderliggende zuigende opmerkingen. Ik klik meestal maar op de niet oke knop.

    Volledig mee akkoord met uitzondering van Pwijsneus die wel goede posts plaatst en geen zuigbedoelingen heeft.
    Die andere 3..... Tja.... zou Tatje zeggen
  10. Gerard_ecb 21 augustus 2021 09:47
    Justin, bedankt voor je bijdragen, samen met andere inhoudelijke posters heb je er mede voor gezorgd dat dit forum weer het volgen waard is. Ik heb tijden aan de zijlijn gestaan bij TT en enkel langlopende geschreven putopties gehad om premie te melken. De laatste spike naar beneden weer een positie oogebouwd eerst met de bedoeling om deze snel van de hand te doen. Echter na de cijfers van Q2 en de cc besloten om de positie te behouden. Heel veel positieve berichten waardoor ik verwacht dat we voor het einde van het jaar in de uptrend komen. Langzaam maar zeker gaat het duidelijk worden dat er meer klanten voor TT gaan kiezen. Dat hebben ze verdient door een betrouwbare business partner te zijn. Nu maar hopen dat ze ook trouw zijn aan hun aandeelhouders.
    Succes allen
  11. [verwijderd] 21 augustus 2021 10:33
    Het stuk van HERE sluit aan bij eerdere stukken: een move weg van een automotive platform (realtime mapping platform blijft leidend) naar een algemeen locatieplatform met vergezichten zoals drone deliveries. Minder interessant voor hun huidige eigenaren Audi, Daimler, BMW en meer interessant voor hun nieuwe klant Amazon.

    Hazard warnings bestaat trouwens gewoon al bij HERE en TT.

    www.here.com/platform/automotive-serv...
    www.tomtom.com/products/hazard-warnings/
  12. forum rang 6 tatje 21 augustus 2021 10:36
    * JustMe * schreef.

    6 SEPT 2019
    TomTom Navigation Integrated with Microsoft Connected Vehicle Platform
    Op de Capital Markets Day werd door Microsoft verteld dat zij gezamenlijk de markt benaderen.
    www.tomtom.com/press-room/general/257...

    Sept 2019 noemde Chris Pendleton van Microsoft, Tom Tom in MCVP. Prominent en significant.

    Bavam 2019 :
    Harold: in principe kunnen we met een gezamenlijk bod komen.
    Het ging over VW in de Azure cloud.
    Microsoft heeft niet de in - car kennis, dus daar liggen kansen voor ons.

    news.microsoft.com/nl-be/microsoft-en...

    Dat gaat plaatsvinden op de hele wereld !

    KPN en Microsoft Nederland gaan een meerjarige strategische samenwerking aan met als doel bedrijven te helpen met hun digitale transformatie. Hierdoor worden bedrijven in staat gesteld hun eindklanten beter te bedienen, operationele processen efficiënter in te richten en hun medewerkers optimaal samen te laten werken.

    pulse.microsoft.com/nl-nl/transform-n...,en%20hun%20medewerkers%20optimaal%20samen%20te%20laten%20werken.

    In Duitsland zal het niet anders zijn.

    news.microsoft.com/2020/12/09/deutsch...

    Tja, * JustMe * komt met artikelen uit het verleden, maar heel actueel.

    Soort cold case :-)
  13. [verwijderd] 21 augustus 2021 10:46
    quote:

    marathon 11 schreef op 20 augustus 2021 21:43:

    [...]

    Het wordt hier steeds bonter gemaakt!!
    Nu de 6,66 of 6,50 niet gehaald worden komt er serieus grof geschut op het slagveld.
    Begin steeds meer te geloven dat er ingehuurde bashers aan het werk zijn op het TT forum. Nou mannen; doe je best.
    Jullie (de positivo’s) zouden wat meer aandacht moeten hebben voor het hopeloze verval bij TomTom. De pnd-kastjes blijken steeds meer een eenmalige toevalstreffer te zijn geweest.

    Kijk naar cijfers, koers, winstgevendheid, omzet etc. en vergelijk die gerust met Garmin. Dan ziet het verhaal er toch écht anders uit dan bij de ellenlange verhalen van Justin die nog steeds niet duidelijk heeft gemaakt waarom hij na de rampzalige Q2 cijfers van het tt-forum een 60-urige werkweek heeft gemaakt.
  14. forum rang 6 tatje 21 augustus 2021 11:18
    Een positivo onderbouwt.

    Een negativo roept alleen maar cijfers koers winstgevendheid omzet.

    Iemand doet net alsof ie Riet is.

    Gisteren gaf Ketchup de hele naam, geen reactie.

    Conny van Rietschoten .

    1 uur na het verwijderen van Ikke, zag Riet weer het levenslicht.

    Zal wel weer 1 of ander ... verhaal komen.

    Nog nooit iets over Tom Tom onderbouwd.

    Prettig weekend :-)
  15. forum rang 6 tatje 21 augustus 2021 11:19
    quote:

    marathon 11 schreef op 20 augustus 2021 21:43:

    [...]

    Het wordt hier steeds bonter gemaakt!!
    Nu de 6,66 of 6,50 niet gehaald worden komt er serieus grof geschut op het slagveld.
    Begin steeds meer te geloven dat er ingehuurde bashers aan het werk zijn op het TT forum. Nou mannen; doe je best.
    Begin ook steeds meer die richting uit te denken.

    1 gek kan, maar 4 is bijna de lotto.

    www.youtube.com/watch?v=ov7l-Y6vTgE
  16. [verwijderd] 21 augustus 2021 11:42
    quote:

    tatje schreef op 21 augustus 2021 11:18:

    Een positivo onderbouwt.

    Een negativo roept alleen maar cijfers koers winstgevendheid omzet.

    Iemand doet net alsof ie Riet is.

    Gisteren gaf Ketchup de hele naam, geen reactie.

    Conny van Rietschoten .

    1 uur na het verwijderen van Ikke, zag Riet weer het levenslicht.

    Zal wel weer 1 of ander ... verhaal komen.

    Nog nooit iets over Tom Tom onderbouwd.

    Prettig weekend :-)
    Hij is leuk. Gewoon weigeren om de koers, de 257 miljoen netto verlies, de 25% omzetkrimp en de market cap als onderbouwing te accepteren en weer gaan zeveren over aliassen.

    Erg triest.
  17. forum rang 6 pwijsneus 21 augustus 2021 12:10
    14 oktober zijn de Q3 cijfers. Zal me tot die tijd gedragen, als mijn bijdrage hier als zuigend wordt ervaren.

    Disclaimer: Ik heb een LONG positie, dus wil net zo graag als jullie dat de koers omhoog vliegt, ik geloof alleen niet in sprookjes. Hope is not a strategy, zei mijn accountant altijd.

    Good Luck MF's, It Will Go Round in Circles. Tot in Oktober, mooie dag!
  18. [verwijderd] 21 augustus 2021 12:34
    Dit had ik even gemist dit voorjaar. Wat opvalt aan TT's bericht over hun aanbod voor EV's is dat het hier niet alleen gaat om wat oplaadpunten die zijn toegevoegd, maar een pakket met diepere integratie in de auto, die werkt in combinatie met "cloud native TomTom navigation for automotive". En ze geven ook aan dat dit najaar EV's van hun klanten dit via een over the air update gaan krijgen. Ben benieuwd over welke modellen dit gaat. KIA EV6? Hyundai Ioniq? Volkswagen/Skoda EV's? Stellantis EV's? De vetgedrukte dingen waren (voor mij) nieuw.

    TomTom leads automotive charge towards electric future with enhanced ev technology suite
    www.tomtom.com/press-room/general/270...

    > TomTom onthult nieuwe supernauwkeurige voorspelling van het EV bereik voor navigatie in het dashboard
    > TomTom EV-suite bevat nu uitgebreide EV-routerings- en bereikfuncties met een toonaangevend aantal EV-oplaadpunten
    > ondersteuning voor voor conditionering van de batterij voor geoptimaliseerd opladen
    > Eerste EV's uitgerust met de nieuwste technologiesuite volgen dit jaar om de wereld rond te reizen

    Amsterdam, Nederland, 19 mei 2021
    TomTom (TOM2) heeft vandaag zijn inzet voor een schonere wereld versterkt door samen met partners en innovatieve technologie de EV-revolutie vooruit te helpen. TomTom heeft een reeks verbeteringen aan zijn elektrische voertuig (EV)-suite onthuld, waaronder een verbeterd bereik en routefuncties, en toonaangevende gegevens over oplaadpunten. Dit volgt op de aankondigingen van samenwerking van vandaag met Hubject en Eco-Movement – die de EV-rijervaring zullen verbeteren.

    De nieuwe TomTom Routing and Range zal later dit jaar al beschikbaar zijn in geselecteerde elektrische modellen van TomTom-klanten via een over-the-air-update, en zal verder worden verbeterd met de introductie van de cloud-native TomTom Navigation for Automotive. “Als we een toekomst met schonere lucht willen, moeten we de revolutie van elektrische voertuigen van voren aansturen. Dat betekent het verminderen van de drempels voor mensen die voor elektrische voertuigen kiezen en een 360°-benadering van EV's hebben die ons onderscheidt van de concurrentie”, zegt Antoine Saucier, Managing Director van TomTom Automotive.

    "Het is geen verrassing dat onze uitgebreide reeks diep geïntegreerde EV-locatietechnologieën nog steeds worden geselecteerd door toonaangevende autofabrikanten om deze EV-revolutie mogelijk te maken." De voorspelling van het EV-bereik van TomTom houdt rekening met het huidige en maximale batterijniveau, de rijsnelheid, het wegtype en de helling, evenals historische en realtime verkeersgegevens. Hoewel de voorspelling van het bereik van veel elektrische modellen sterk fluctueert, waarbij het bereik met meer dan 30% wordt overschat en vervolgens wordt onderschat, heeft TomTom met een partner OEM een eencijferige nauwkeurigheid van het bereik aangetoond voor een rit van 180 km.

    Deze supernauwkeurige voorspelling van het EV-bereik, elegant gevisualiseerd op de kaart van TomTom, geeft bestuurders een nieuwe zekerheid over hoe ver hun auto hen zal brengen. Een volledige lading is niet altijd voldoende voor een lange reis. Weten wanneer en waar te laden en voor hoe lang kan erg complex zijn. TomTom's nieuwste EV-routering voor lange afstanden biedt bestuurders automatisch geoptimaliseerde routes op basis van de actieradius en het oplaadgedrag van het voertuig, de verkeerssituatie op de weg en realtime informatie over oplaadpunten uit TomTom's toonaangevende database met oplaadpunten. Opladen gebeurt meestal niet met dezelfde snelheid, wat betekent dat meerdere kortere stops sneller kunnen zijn. TomTom's routing voor EV's biedt bestuurders een naadloze ervaring, berekend in een oogwenk, die de bestuurder het snelst op zijn bestemming brengt, zowel binnen als buiten bereik voor een enkele lading.

    TomTom Navigation for Automotive is de nieuwste navigatieoplossing van TomTom. Het is een hybride oplossing die een diepere voertuigintegratie biedt dan ooit tevoren. Voor EV's biedt deze oplossing het voordeel dat het functies ondersteunt zoals het voorconditioneren van de batterij met informatie over het komende oplade]. Hierdoor kan het voertuig zijn batterij voorbereiden op optimale snellaadprestaties, waardoor gebruikers minder lang hoeven te wachten bij een snellader, de levensduur van de batterij wordt verlengd en de totale eigendomskosten worden verlaagd.

    Net als bij TomTom Navigation for Automotive is de EV-suite van TomTom beschikbaar als gebruiksvriendelijke API's voor eenvoudige integratie van apps en webpagina's, waardoor OEM's en e-mobility-partners consistente merkervaringen kunnen bouwen. Bestuurders kunnen ook beschikbare EV-oplaadpunten vinden in de TomTom GO Navigation-app (beschikbaar om te downloaden via Google Play, App Store en Huawei AppGallery) en op TomToms nieuwste en krachtigste navigatiesysteem: de TomTom GO Discover.
  19. forum rang 7 ketchup 21 augustus 2021 12:43
    Ik lees 10x liever jouw kritische en objectieve comments dan pagina’s over hoe geweldig TT wel niet gepositioneerd is en elk bedrijf die een bedrijfsfolder bij TT aanvraagt hier met veel gejuich gelijk voor captive account in aanmerking komt
    En Ja ik ben ook voor de komende jaren positief op TT juist omdat ze zo ongelofelijk voor waarde gekelderd zijn, niet vanwege een geweldig track-record voor groei of winsten van dit bestuur
1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 99 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht