Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

24,160
  • Verschill

    +0,020 +0,08%
  • Volume

    140.716 Gem. (3M) 244,6K
  • Bied

    24,000  
  • Laat

    24,440  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG - derde kwartaal 2021

1.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 71 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 augustus 2021 14:52
    quote:

    Zembla schreef op 27 augustus 2021 14:14:

    [...]Dat het nog een aantal jaren kan duren ontken ik niet. Voor mij is het geen reden om het dan maar te vergeten. Ik heb een lange adem en alles wat AMG tot nu toe laat zien getuigt van visie, niet van kortzichtige keuzes. In plaats van dingen te vergeten zou je eens moeten proberen om dingen te onthouden ;)
    Voordat die mooie fabriek van AMG in Duitsland gebouwd wordt, moet er al zekerheid zijn over de te leveren grondstoffen, want anders gaat de bouw niet door.
  2. Zembla 27 augustus 2021 14:54
    Een laatste zijstapje: Baconara heeft (had) een aandeel van 35,5% in Zinnwald Lithium. Baconara is onlangs overgenomen door Ganfeng Lithium. Ik schat in dat Duitsland (Europa) niet zo blij is dat China nu een dergelijk groot belang heeft in Zinnwald Lithium.
  3. Zembla 27 augustus 2021 14:55
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 14:52:

    [...]

    Als die fabriek van AMG binnen 2 jaar klaar moet zijn, moet er dus binnen 2 jaar zekerheid zijn over het leveren van de geschikte grondstof.
    Precies!
  4. H. Voorman 27 augustus 2021 15:01
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 14:52:

    [...]

    Als die fabriek van AMG binnen 2 jaar klaar moet zijn, moet er dus binnen 2 jaar zekerheid zijn over het leveren van de geschikte grondstof.
    Daar maak ik mij niet druk om!
  5. Gerard M. 27 augustus 2021 15:04
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 14:52:

    [...]
    Voordat die mooie fabriek van AMG in Duitsland gebouwd wordt, moet er al zekerheid zijn over de te leveren grondstoffen, want anders gaat de bouw niet door.
    Niet spannend.
  6. H. Voorman 27 augustus 2021 15:14
    Laten we het volgende plaatje even compleet proberen te maken zodat het helder is voor mensen ipv mensen die opzoek zijn naar erkenning. Aanvullingen zijn welkom.

    De Battery Grade Lithium Hydroxide fabriek in Duitsland gaat hoe dan ook door, ook zonder Technical Grade Lithium Hydroxide fabriek in Brazilië. AMG doet dit vanwege de doelstellingen van de EU zoals Gerard vaak aangeeft. Deze doelstellingen om meer grip op de supply chain the krijgen worden ondersteund dmv subsidies. Ook wil je Battery Grade Lithium Hydroxide zo dicht mogelijk bij de batterijproductie produceren, vanwege de complexiteit en de hoge kosten voor het vervoer van Lithium Hydroxide. Kortere lijntjes = lagere kosten. De EU zal blij zijn met de eerste Lithium Hydroxide fabriek in Europa. Het is strategisch een slimme zet.

    Dit is hoe het toekomstige plaatje Battery Grade Lithium Hydroxide bij AMG (los van eventuele andere leveranciers) eruit moet zien:

    Brazilië: Spodumene -> Technical Grade Lithium Hydroxide

    Vervoer: Vanadium Redox Flow bootje naar Duitsland (wie weet heren ;)

    Duitsland: Technical Grade Lithium Hydroxide -> Battery Grade Lithium Hydroxide -> Nortvolt, Gigafactory etc etc.
  7. Gerard M. 27 augustus 2021 15:24
    quote:

    H. Voorman schreef op 27 augustus 2021 15:14:

    Laten we het volgende plaatje even compleet proberen te maken zodat het helder is voor mensen ipv mensen die opzoek zijn naar erkenning. Aanvullingen zijn welkom.

    De Battery Grade Lithium Hydroxide fabriek in Duitsland gaat hoe dan ook door, ook zonder Technical Grade Lithium Hydroxide fabriek in Brazilië. AMG doet dit vanwege de doelstellingen van de EU zoals Gerard vaak aangeeft. Deze doelstellingen om meer grip op de supply chain the krijgen worden ondersteund dmv subsidies. Ook wil je Battery Grade Lithium Hydroxide zo dicht mogelijk bij de batterijproductie produceren, vanwege de complexiteit en de hoge kosten voor het vervoer van Lithium Hydroxide. Kortere lijntjes = lagere kosten. De EU zal blij zijn met de eerste Lithium Hydroxide fabriek in Europa. Het is strategisch een slimme zet.

    Dit is hoe het toekomstige plaatje Battery Grade Lithium Hydroxide bij AMG (los van eventuele andere leveranciers) eruit moet zien:

    Brazilië: Spodumene -> Technical Grade Lithium Hydroxide

    Vervoer: Vanadium Redox Flow bootje naar Duitsland (wie weet heren ;)

    Duitsland: Technical Grade Lithium Hydroxide -> Battery Grade Lithium Hydroxide -> Nortvolt, Gigafactory etc etc.
    Heb wat vervoer details. Ik gok dat dit over het eindproduct gaat. Dus lithium hydroxide battery grade.

    Transport classification :
    8, Corrosive, Packing Group II
    Storage:
    Keep containers sealed and closed. Store away from acids and water.
    Typical Shipping containers (Net package):
    100 kg in a polyethylene lined fiber drum
    25 kg bags, 40 per pallet (1 MT per pallet)
    50 lb bags, 40 per pallet (2,000 lb per pallet)

    Proper Shipping Name Lithium hydroxide
    Classification 8, Corrosive
    UN Number UN2680
    Packing Group II
    Marine Pollutant No
    Post Not acceptable
    Parcel, Air Restricted Quantities
    Sea Class 8 (IMDG)
    Road, Rail Class 8.41b (RID/ADR)
    For shipments within Europe labeling for supply requirements are
    C Corrosive
    R&S phrases see SDS
    Responsible Care initiatives dictates that all shipments
    of lithium chemicals must be transported in a
    DOT approved vehicle in a responsible manner
    (i.e., no flat bed trucks)

    Physical hazards:
    Corrosive lithium hydroxide dust
    Incompatible materials – Acids, aluminum & zinc
    Not an Oxidizer
    Noncombustible
    Does not polymerize
    Does not auto-ignite
    Not sensitive to static discharge
    Does not biodegrade

    Lithium Hydroxide Monohydrate is
    stable under normal storage and
    temperature conditions.
    Lithium Hydroxide Monohydrate is
    incompatible with acids,
    aluminum and zinc

    Corrosive to the eyes (may cause blindness), skin, nose and throat.
    Continuous inhalation exposure may cause lung damage.
    Use local exhaust ventilation to reduce airborne concentrations.

    Eye and Skin Contact: corrosive
    Skin Absorption: corrosive
    Ingestion: Oral LD50 = 210 mg/kg (rat) (LiOH, anhydrous)
    Inhalation: LC50 > 2.0 mg/L (rat) (LiOH, monohydrate)
    Acute Effects: Corrosive to the eyes (may cause blindness), skin, upper
    respiratory track
    Chronic Effects: Continuous inhalation exposure may cause lung damage
    Carcinogenicity: Not considered a carcinogen under OSHA
    Mutagenicity/Reproductive Toxicity: Not mutagenic or genotoxic

    Avoid contamination with incompatible materials
    Product should be kept cool and dry
    5 year shelf life if stored properly
    Avoid spills

    Eyes and Face:
    Safety goggles
    Respiratory:
    When adequate ventilation is not available, wear a NIOSH/MSHA
    respirator approved for protection against inorganic dust.
    Protective Clothing:
    Rubber gloves and apron
    Work Hygienic Practices:
    Quick-drench eyewash and safety shower

    Store in a cool, dry location
    Keep containers closed and sealed
    Do not storage close to acids or water

    Process Hazards Review on product use is required.
    Compatible materials of construction for equipment
    in contact with product, or a diluted or dissolved mixture.
    Contamination sources:
    - Need to be identified
    - Protected against
    Lithium Hydroxide Monohydrate dust :
    - Corrosive to the eyes (may cause blindness), skin, nose, and throat.
    - Exposure may cause breathing difficulty and continuous inhalation
    exposure may cause lung damage.
    - Use local exhaust ventilation to reduce airborne concentrations
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 augustus 2021 15:45
    quote:

    H. Voorman schreef op 27 augustus 2021 15:01:

    [...]Daar maak ik mij niet druk om!
    Het is essentiëel.

    Zonder toeleverancier gaat AMG geen nieuwe fabriek en geen batterijen maken.
  9. Zembla 27 augustus 2021 15:56
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 15:45:

    [...]

    Het is essentiëel.

    Zonder toeleverancier gaat AMG geen nieuwe fabriek en geen batterijen maken.
    En denk je dat nieuws hierover positief of negatief uitpakt voor het aandeel?
  10. forum rang 6 Lamsrust 27 augustus 2021 22:00
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 15:45:

    [...]

    Het is essentiëel.

    Zonder toeleverancier gaat AMG geen nieuwe fabriek en geen batterijen maken.
    HS is confident to be very successfull in resourcing suppliers. No bottleneck. Zie minuut 33 van de laaste investor call.
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 28 augustus 2021 08:50
    quote:

    Lamsrust schreef op 27 augustus 2021 22:00:

    [...]HS is confident to be very successfull in resourcing suppliers. No bottleneck. Zie minuut 33 van de laaste investor call.
    Heinz is vooral goed in blufpoker spelen, dus dit soort uitspraken zeggen niks.
  12. forum rang 4 HaBe 28 augustus 2021 09:47
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 08:50:

    [...]

    Heinz is vooral goed in blufpoker spelen, dus dit soort uitspraken zeggen niks.
    Mag ik aan u vragen welke verwachtingen u heeft ten aanzien van AMG?
  13. forum rang 7 Just lucky 28 augustus 2021 10:04
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 08:50:

    [...]

    Heinz is vooral goed in blufpoker spelen, dus dit soort uitspraken zeggen niks.
    Heeft ZR natuurlijk gelijk in, kijk recent maar naar zijn plannen voor uitbreiding spodumeneproductie met 90k ton.
  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 28 augustus 2021 11:40
    quote:

    HaBe schreef op 28 augustus 2021 09:47:

    [...] Mag ik aan u vragen welke verwachtingen u heeft ten aanzien van AMG?
    U mag alles vragen.
  15. forum rang 4 HaBe 28 augustus 2021 12:20
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 11:40:

    [...]
    U mag alles vragen.
    Wat verwacht u hoe AMG zich ontwikkelt met bijbehorende koers over pakweg 3 jaar?
  16. forum rang 5 geldmaker 28 augustus 2021 12:23
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 11:40:

    [...]
    U mag alles vragen.
    Dat is wel een beetje slap DZR, iemand vraagt beleefd na al je bemerkingen wat je er zelf van vindt er dan dit antwoord...
    Wees een vent en spreek je nu eens zelf uit..
  17. forum rang 10 DeZwarteRidder 28 augustus 2021 12:47
    quote:

    HaBe schreef op 28 augustus 2021 12:20:

    [...] Wat verwacht u hoe AMG zich ontwikkelt met bijbehorende koers over pakweg 3 jaar?
    Dat moet je vragen aan iemand die de toekomst kan voorspellen.
  18. H. Voorman 28 augustus 2021 13:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 08:50:

    [...]

    Heinz is vooral goed in blufpoker spelen, dus dit soort uitspraken zeggen niks.
    Het zegt vooral niks als het je uitspraken in de weg zit. Heinz had al 10x met pensioen kunnen gaan, man van passie.

    Knuffel je hond wat meer, het leven is mooi!
  19. H. Voorman 28 augustus 2021 13:29
    quote:

    Lamsrust schreef op 27 augustus 2021 22:00:

    [...]

    HS is confident to be very successfull in resourcing suppliers. No bottleneck. Zie minuut 33 van de laaste investor call.
    Inhoudelijke inbreng is altijd een verademing.
  20. Klaas Vaak 28 augustus 2021 15:47
    en ik maar denken dat beleggen vooruit kijken is

    moet dus eigenlijk achter de feiten aanlopen! weet niet of ik daar dezelfde resultaten mee had geboekt
1.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 71 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht