Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,820
  • Verschill

    -0,160 -2,68%
  • Volume

    187.600 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,810  
  • Laat

    5,820  
+ Toevoegen aan watchlist

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 7 september 2021 10:25
    Handel valt weer volledig stil, daaruit trek ik de conclusie dat de koersbewegingen en meeste omzet dagelijks maar door een handje vol pro’s wordt bepaald……dus we zullen ons over moeten geven (go with the flow)
  2. [verwijderd] 7 september 2021 10:28
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 september 2021 09:54:

    Gisteren begon de stijging rond 14:00 uur…… misschien vanwege tijdsverschil dat er gekocht werd vanuit US…… zou kunnen
    13.00 uur
  3. forum rang 6 boem! 7 september 2021 10:36
    Ook ik wacht met smart op de "wederopstanding" van @BDB.

    Jij hebt nog nooit een blad voor je mond gehouden Han en dat waardeer ik hogelijk.

    Speciaal om jou te teasen hierbij mijn opinie over de status van TT.

    TT heeft een verdienMODEL dat staat als een huis.

    Elke beleggger is slehts geinteresserd in wat hij met het aandeel kan verdienen.

    Daar wordt hij bij TT op zijn wenken mee bediend.

    In de korte, de middellange als de langetemijn is een prominente plaats ingeruimd voor de FCF.

    Daarnaast heeft TT zich uitgesproken voor een zelfstandige benadering van de LBT markt.

    Men heeft al haar eieren gelegd in het mandje A&E.

    Men heeft daarvoor de volgende producten in de aanbieding
    SD- en HD-maps aangevuld met diverse app's zoals:
    navigatie, road-dna, autostream etc

    Uit deze opsomming blijkt al dat Automotive tot nu toe de belangrijkste BU is.

    Het afgegeven vergezicht geeft FCF's om van te dromen.
    De realiteit geeft ook aan, dat al dit moois afhankeljk is van de omzet die hierbij wordt behaald.
    De grote dreunen die TT te verduren heeft gehad van corona en het huidige chiptekorten spreken hierbij boekdelen.

    NIks geen FCF voor de aandeelhouders gedurende deze periode.
    De onzekerheid over de te behalen prod-omzetten in Automotive blijven boven de markt hangen.
    Waar staat TT nu precies:
    TT heeft in het verleden zoveel verdiend dat er een oorlogskas aanwazig is van 350 mio.
    Men zegt zelfstandig door te gaan waardoor het vangnet van de overwaarde aan assets geen rol speelt.
    Een overname van 2-4 miljard is daarmee uitgesloten(15-30 euro per aandeel).

    De onzekerheid en het bestaande wantrouwen jegens TT kan allen door TT zelf worden weggenomen middels het leveren van FCF.

    Op basis van de kansen(vergezicht) en de bedreigingen(Covid en chiptekorten) blijft de markt uiterst voorzichtig iin haar waardering van het aandeel.(markt kent aan TT een waarde toe van 28 cent FCF per aandeel).

    Indien het TT ernst is met haar introductie op het Enterprise platform zou het mij niet verbazen dat men daarvoor de oorlogskas aanwendt.
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 7 september 2021 10:39
    Het is gewoon lastig om veel aandelen binnen te harken zonder de koers te veel te laten stijgen…….. en regie op de koers is ook lastig als er grote kopers bezig zijn….. 7,17 nu dus koers blijft vooralsnog beter liggen dan we gewend zijn na een dagje flink stijgen.
  5. forum rang 6 win some... 7 september 2021 10:52
    @BDB, goed om je weer terug te zien op het TT-forum.

    Veel is er niet veranderd. Het gemiddelde koersniveau is nog steeds niet logisch t.o.v. de waarde van de assets. Een plotselinge koersstijging zoals gisteren komt zonder aanwijsbare reden en het mogelijke koersverloop in de toekomst blijft nog in nevelen gehuld. Zoals door Ketchup samengevat zijn er 3 smaken: jatmodel, verkoopmodel of verdienmodel. Daar zullen we het voorlopig mee moeten doen.
  6. forum rang 7 ketchup 7 september 2021 11:06
    klopt:
    vrees 1
    hoop op 2
    zie weinig LT potentie in 3

    voor nu short-coveren , denk dat Morgan toch ook ziet dat Private Equity veel opkoopt ( waar toegelaten en mogelijk)
    Private Equity barst van het geld en ze hoeven maar een inschrijving te doen en beleggers staan in de rij om mee te mogen doen

    blij in ieder geval dat we in de 7 staan, voelt toch een stuk lekkerder dan in de 6
    op jaarbasis staan we nog steeds aan -15%, dus laten we eerst dat maar goed maken en terug naar begin dit jaar aan 8.50 euro

    en HG die moet ballen tonen en gebruik maken van deze double hit jaren en de surplus cash inzetten voor aandelen in te kopen.
  7. forum rang 6 boem! 7 september 2021 11:14
    Ik snap dat het overduidelijke "verdienmodel" van een overname jou en veel andere forumleden aanspreekt.

    Om daaraan toe te voegen, dat HG nu zijn ballen moet tonen met een SBB programma gaat mij te ver.

    Indien hij wekelijk zijn ballen wil tonen kondigt hij nu een acquisitie aan ad 350-700 mio in AI.
  8. [verwijderd] 7 september 2021 11:19
    quote:

    boem! schreef op 7 september 2021 11:14:

    Ik snap dat het overduidelijke "verdienmodel" van een overname jou en veel andere forumleden aanspreekt.

    Om daaraan toe te voegen, dat HG nu zijn ballen moet tonen met een SBB programma gaat mij te ver.

    Indien hij wekelijk zijn ballen wil tonen kondigt hij nu een acquisitie aan ad 350-700 mio in AI.
    AI doen ze met universiteiten. Afgestudeerden kunnen zo instromen

    Even zonder opmaak gekopieerd

    icai.ai/atlas-lab/

    ==

    Using AI for Developing HD Maps for Self-Driving Vehicles

    Atlas Lab is a a collaboration between ‘location technology specialist’ TomTom (TOM2) and the University of Amsterdam (UvA). The public-private research lab focuses on using Artificial Intelligence (AI) for developing advanced, highly accurate and safe high definition (HD) maps for self-driving vehicles. The lab is based at Amsterdam Science Park.

    Autonomous driving
    The lab focuses on the use of AI for creating HD maps suitable for all levels of autonomous driving. Theo Gevers, one of the Scientific Directors at Atlas Lab, comments: “At the UvA we are already doing research on automated recognition of items in images and videos. Yet the recognition of items and creation of HD maps in highly complex situations like a moving car, is still a huge challenge. This collaboration with TomTom provides an extra dimension to new and challenging AI-research.”

    LIDAR
    Five PhD students work on projects contributing to automated recognition of items like traffic signs, 3D-localization of vehicles and combining LIDAR (light detection and ranging) laser and camera images. For retrieving data, mobile mapping vans equipped with sensors, like LIDAR-systems and cameras, are being used.

    High definition (HD) maps
    “TomTom is pushing the boundaries of the use of AI for making HD maps for self-driving cars,” said Harold Goddijn, TomTom’s CEO. “We need groundbreaking research into AI technology, which is why we’re collaborating with UvA’s world-leading AI department on this initiative. This will move us a step closer to an autonomous future with safer roads, free of congestion and emissions.”

    Professors Cees Snoek and Theo Gevers, CEO of TomTom Harrold Goddijn, Willem Strijbosch of TomTom, rector magnificus Karen Maex and director of the Informatics Institute Marcel Worring.
    Professors Cees Snoek and Theo Gevers, CEO of TomTom Harrold Goddijn, Willem Strijbosch of TomTom, rector magnificus Karen Maex and director of the Informatics Institute Marcel Worring.

    Harrold Goddijn and Karen Maex
    Harrold Goddijn and Karen Maex
    About TomTom

    TomTom is the leading independent location technology specialist, shaping mobility with highly accurate maps, navigation software, real-time traffic information and services. To achieve their vision of a safer world, free of congestion and emissions, they create innovative technologies that keep the world moving. By combining extensive experience with leading business and technology partners, they power connected vehicles, smart mobility and, ultimately, autonomous driving. Headquartered in Amsterdam with offices in 30 countries, TomTom’s technologies are trusted by hundreds of millions of people worldwide.

    Scientific Directors

    Theo Gevers
    Theo Gevers

    Cees Snoek

    Theo Gevers is professor of computer vision at the University of Amsterdam. Cees Snoek is professor of multimedia information at the University of Amsterdam, CSO of Kepler Vision, and former chief scientist at Qualcomm NL.

    Media

    TomTom begint lab voor robotrijden met UvA en VU

    Het Parool (14-11-2019)
    TomTom investeert in lab voor kunstmatige intelligentie voor zelfrijden van auto's

    Eindhovens Dagblad (14-11-2019)
    UvA en TomTom samen in kunstmatige intelligentie

    BNR (14-11-2019)
    Onderzoek naar kaarten voor zelfrijdende auto

    De Telegraaf (14-11-2019)
    Onderzoek naar kaarten voor zelfrijdende auto

    Noordhollands Dagblad (14-11-2019)
    TomTom begint lab voor robotrijden met UvA en VU

    Algemeen Dagblad (14-11-2019)
    Onderzoek naar kaarten voor zelfrijdende auto

    Reformatorisch Dagblad (14-11-2019)
    UvA en TomTom openen ai-lab voor autonoom rijden

    Computable (14-11-2019)
    NEWS University of Amsterdam and TomTom launch autonomous driving research lab

    Intelligent Transport (14-11-2019)
    UvA and TomTom to open new research lab for autonomous driving

    Automotive World (14-11-2019)
    Onderzoek naar kaarten voor zelfrijdende auto

    Leidsch Dagblad (14-11-2019)
    Onderzoek naar kaarten voor zelfrijdende auto

    Panorama (14-11-2019)
    UvA en TomTom openen ai-lab voor autonoom rijden

    Channelweb (14-11-2019)
    UvA and TomTom to Open New Research Lab for Autonomous Driving

    Engineering Update (14-11-2019)
    TomTom en UvA zetten AI in voor kaarten zelfrijdende auto's

    Bright (14-11-2019)
    TomTom en UvA storten zich op zelfrijdende auto

    AG Connect (14-11-2019)
    ICAI is founded by University of Amsterdam and Vrije Universiteit Amsterdam

  9. Koos99 7 september 2021 11:20
    quote:

    ketchup schreef op 7 september 2021 11:06:

    en HG die moet ballen tonen en gebruik maken van deze double hit jaren en de surplus cash inzetten voor aandelen in te kopen.

    TomTom doet altijd net alsof ze op de cash blijven zitten vanwege een mogelijke overname of vanwege onverwachtse tegenslagen. Maar volgens mij is dat gel.l.
    Ik kan het niet terug vinden, maar HG heeft ooit gesteld dat aan aandelen terugkopen een fiscaal prijskaartje hangt. Hetzelfde geldt voor dividend uitkeren, dan doen ze ook niet vanwege een fiscaal prijskaartje. Qua dividend uitkeren geldt dat denk ik alleen voor de grootaandeelhouders.

    Het overname argument is slechts een rookgordijn. HG blijft gewoon net zo lang op het geld zitten tot hij de boel verkoopt, dan kan hij alles zo fiscaal vriendelijk mogelijk binnenharken.
  10. forum rang 6 boem! 7 september 2021 11:33
    @JustME

    Waar ik op doel met een acquisitie in AI is een overname van een App-bedrijf waardoor TT verder kan groeien binnen Enterprise.

    Zoiets als met de acquisitie van Autonomous maar dan zwaarder.
  11. forum rang 6 marique 7 september 2021 11:46
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 7 september 2021 04:37:

    Beste marique, je blijft bezig TT te begrijpen?
    Niet doen...
    Nee, nee. Het begrijpen ging over iets anders.
    Van markt(en) en doelgroep(en) waar TT zich op richt, weet ik niets en dat boeit me ook niet. Heb me ooit weleens verdiept in het boekhoudkundig geritsel bij TT, meer dan ik ooit bij enig ander bedrijf heb gedaan. En heb daaruit mijn conclusie getrokken die afwijkt van menig TT forumactivist.
    Heb in mijn porto een dubbele plek voor TT ingeruimd en wacht verder rustig af wat er gaat gebeuren.

    En het beste met je gezondheid/herstel toegewenst. Hou je taai, zeggen ze bij ons.

  12. forum rang 5 hvasd2 7 september 2021 11:49
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 september 2021 09:54:

    Gisteren begon de stijging rond 14:00 uur…… misschien vanwege tijdsverschil dat er gekocht werd vanuit US…… zou kunnen
    Als de beurs open is dan kan je handelen. Ook al zit je in Timboektoe.
  13. forum rang 8 Wereldbelegger 7 september 2021 11:52
    "Heb in mijn porto een dubbele plek voor TT ingeruimd".
    Na bestudering boekhouding.
    U ziet iets positiefs in de boekhouding.
    Dat maakt me nieuwsgierig.
    Wilt u dat delen met ons?

    quote:

    marique schreef op 7 september 2021 11:46:

    [...]
    Nee, nee. Het begrijpen ging over iets anders.
    Van markt(en) en doelgroep(en) waar TT zich op richt, weet ik niets en dat boeit me ook niet. Heb me ooit weleens verdiept in het boekhoudkundig geritsel bij TT, meer dan ik ooit bij enig ander bedrijf heb gedaan. En heb daaruit mijn conclusie getrokken die afwijkt van menig TT forumactivist.
    Heb in mijn porto een dubbele plek voor TT ingeruimd en wacht verder rustig af wat er gaat gebeuren.

    En het beste met je gezondheid/herstel toegewenst. Hou je taai, zeggen ze bij ons.

  14. [verwijderd] 7 september 2021 12:02
    Gister 8% up met 0 beurs
    Vandaag Groen met rode beurs
    Volumes groter dan normaal
    Grote koper gister vanaf 14.00 uur gister
    Is dus Amerikaanse partij
    Microsoft mijn idee
    Big news kan niet uitblijven
  15. forum rang 8 Wereldbelegger 7 september 2021 12:02
    Er zijn duidelijk meer mensen het met u eens.
    TT is een hapklare brok voor investeerders die het van de beurs willen halen.
    - Geen dividendverplichting.
    - Een relatief kleine Free Float die met wat aai-werk snel van de aandelen af willen.
    (Op een enkeling na, die zal strijden voor enige vorm van gerechtigheid.)

    Voor de institutionele beleggers en JdM wordt winst in het vooruitzicht gesteld bij een exit voorafgaande aan 2 jaar wachten tot TomTom onder een andere naam in Amerika genoteerd gaat worden.

    quote:

    Koos99 schreef op 7 september 2021 11:20:

    [...]

    TomTom doet altijd net alsof ze op de cash blijven zitten vanwege een mogelijke overname of vanwege onverwachtse tegenslagen. Maar volgens mij is dat gel.l.
    Ik kan het niet terug vinden, maar HG heeft ooit gesteld dat aan aandelen terugkopen een fiscaal prijskaartje hangt. Hetzelfde geldt voor dividend uitkeren, dan doen ze ook niet vanwege een fiscaal prijskaartje. Qua dividend uitkeren geldt dat denk ik alleen voor de grootaandeelhouders.

    Het overname argument is slechts een rookgordijn. HG blijft gewoon net zo lang op het geld zitten tot hij de boel verkoopt, dan kan hij alles zo fiscaal vriendelijk mogelijk binnenharken.
  16. [verwijderd] 7 september 2021 12:06
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 6 september 2021 13:12:

    Riemen vast ….. iemand heeft het op z’n heupen
    Het was iets na 13.00 dat de stijging begon.
2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht