Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,575
  • Verschill

    -0,155 -2,71%
  • Volume

    419.134 Gem. (3M) 321,3K
  • Bied

    5,500  
  • Laat

    5,580  
+ Toevoegen aan watchlist

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 nr36 9 september 2021 23:37
    What’s next for Mobile Mapping

    There are millions of vehicles and devices around the world that use TomTom technologies – they could be in-car navigation and traffic systems, personal navigation devices or smartphone apps. Each of these has the power to privately and securely ping data about where it is and what road it’s on to the company. The data gathered from these sources are called sensor derived observations, or SDOs for short.

    In any 24-hour period, TomTom receives enough data to remap the world’s major cities and roads many times over. That’s not something that needs doing every day, however, these observations can be used to identify new roads or critical changes to infrastructure.

    As Miksa explains, in some instances TomTom “will update based on the SDO and will perform quality checks.” When quality checks are needed, that’s when the MoMa van is deployed.

    In these instances, the MoMa van will investigate the infrastructure that the SDOs suggest is new, mapping the area in detail. It will also gather data the SDOs can’t, such as gradient, signage and road markings. This can then be added to the TomTom map and issued as part of its weekly update.

    “They [the SDOs] are a reference,” Miksa says. “It is where we could benchmark with the MoMa van.”

    With millions of sensors able to inform map changes, it might sound like the days of MoMa vans are numbered, but Miksa is quite adamant that won’t be the case. “It’s all about the data,” and the reliability of that data, he says.

    Indeed, to achieve its goal of making maps at least 95% accurate, TomTom will need MoMa vans for a long time to come.

    The trusted MoMa van is the best tool to validate what is being witnessed in the real world, with the required level of detail.

    The next chapter

    Speaking to Miksa and Lechowicz, it’s clear that, MoMa vans will be busy over the next 20 years. They won’t be decommissioned as other data sources become more common. Their role is likely to shift from a primary source of map data to one that verifies, validates and qualifies the truth of other sources.

    The task that MoMa vans perform for TomTom is too specialized for them to be usurped by other sensors just yet.

    Throughout conversation with Miksa and Lechowicz, they make their work sound matter of fact, but the task these vehicles have undertaken can’t be understated. And on their 20th anniversary, their contribution is certainly something to be celebrated.

    Over the past two decades, TomTom’s MoMa vans have been responsible for mapping most of the built world with over 95% accuracy and doing it all to within two centimeters of detail.

    The MoMa vans have covered millions of kilometers, collected many thousands of terabytes of data and interpreted 100 million types of road sign, so that drivers are provided with the most accurate maps possible and cars that get safer every year.
    MoMa vans are responsible for mapping most of the world's roads over the past 20 years.
    MoMa vans are responsible for mapping most of the world's roads over the past 20 years.

    MoMa vans continue to be the best and most evolved tool when it comes to creating, updating and maintaining highly detailed digital maps. As they begin their next chapter, we can be sure they’ll continue to evolve as they help take TomTom’s maps forward even further in the future to make driving easier and safer.
  2. forum rang 6 win some... 9 september 2021 23:51
    quote:

    *JustMe* schreef op 9 september 2021 23:09:

    @Tatje. En zie deze twee beslissingen.

    blog.quadrent.com.au/saas-implementat...

    The first decision... (in 2019) had dus invloed op afschrijven TA

    The second decision (in 2021) kwam als verassing en betekent voor TT dat een SAAS dienst implementeren voor een autofabrikant ook OPEX is en geen CAPEX is. Dat leidde in de Q2 cijfers tot een "tegenvaller" van 10 miljoen euro door een eenmalige verschuiving van werk (waarschijnlijk voor Stellantis) van CAPEX naar OPEX.

    Op zich is dat hele idee achter IFRS wel goed, want als elk bedrijf volgens dezelfde normen moet rapporteren, dan kun je hun cijfers ook beter vergelijken. Voor ons aandeelhouders was het wel een heel flink nadeel dat TomTom's product een SAAS product werd, waardoor het op papier lijkt alsof TomTom de afgelopen 2 jaren dik verlies heeft gemaakt. Door TA volledig af te schrijven zie je op allerlei websites een negatieve EPS van meer dan 2 euro per aandeel. Daar kwam de verschuiving in Q2 nog even bovenop.

    Inmiddels is de 'nieuwe' situatie ontstaan waarin amortization en capex soortgelijke bedragen zijn dus je niet meer dat optische nadeel hebt. En in the end is een SAAS product natuurlijk een voordeel vanwege verhaalinkomsten. Een van mijn beste beleggingen ooit is Adobe geweest vanwege SAAS. Ik kwam op het idee om dat aandeel te kopen omdat ik zelf overging van een eenmalige aankoop van Photoshop naar een maandabonnement op een Adobe software suite.
    Dit verhaal gaat volgens mij over de accounting voor afnemers van een SAAS dienst en niet over accounting van bedrijven die een SAAS dienst leveren. Dat blijkt ook wel, want er staan bij TT nog steeds intangible assets op de balans voor 'map content en mapping platform' en deze worden ook nog over meerdere jaren afgeschreven. Daarnaast worden klantspecifieke ontwikkelingskosten ook nog steeds gekapitaliseerd.

    TT heeft op basis van veranderingen in de manier waarop maps worden gemaakt de afschrijvingstermijn van TeleAtlas verkort van 20 naar 12 jaar. Dit is een keuze van TT. Ze hadden bijvoorbeeld ook kunnen kiezen voor verkorten naar 11 jaar of 13 jaar. IFRS regels schrijven voor dat waarde en afschrijvingstermijnen van (intangible) assets realistisch worden weergegeven, maar hier zit vaak ook een (subjectief) beoordelingselement in.

    IFRS kent voor zover ik weet niet een verbod op intangible assets als die ingezet worden om een SAAS dienst te leveren aan klanten. Wel kan het zo zijn dat door het constant updaten van de map via de cloud nieuwe software niet meer als een seperaat product kan worden onderscheiden en de bijbehorende bedragen daarom als OPEX moet worden geboekt ipv als CAPEX. Maar ook hier is weer een (subjectief) beoordelingselement
  3. forum rang 6 boem! 10 september 2021 01:49
    quote:

    sniklaas schreef op 9 september 2021 12:17:

    [...] Martin, FCF ontwikkeling voor uitkeringen naar alle aandeelhouders, het zoveelste fantasieverhaal dat komt uit jouw koker..

    Wat TOMTOM betreft sla jij al jarenlang de plank mis door het verspreiden van jouw persoonlijke fantasierijke droomscenario’s.

    Koersen van honderden euro’s per aandeel, vele euro’s aan FCF die beschikbaar worden gesteld aan de aandeelhouder, miljarden aan omzetten in het verschiet.

    Kortom in jouw beleving is TOMTOM een jong, fruitig, springlevend, woest aantrekkelijk en integer bedrijf dat aan de vooravond staat van een wereldwijde verovering en een must-have aandeel is voor ieder zichzelf respecterende belegger.

    De realiteit Martin ziet er heel anders uit, niet alleen vandaag, maar ook gisteren en de vele jaren daarvoor waar TOMTOM als een conservatief, gezapig, oubollig, onaantrekkelijk, immoreel en niet integer bedrijf zich van crises naar crises worstelt en totaal geen interesse toont in de belangen van haar overige aandeelhouders, kortom een jarenlange nachtmerrie voor elke zichzelf respecterende aandeelhouder.

    Ook ik ben erin getuind, voor jaren terug een buy&hold positie aan €10,21 opgetuigd, geen afscheid genomen op de €12,21, de afstort naar de €5 meegemaakt en uiteindelijk met succes gaan handelen op de sporadische momenten.
    te houden tot het bittere einde.
    Gezien de fantastische beursjaren kan ik het mij veroorloven om de positie in TOMTOM aan te houden en uit te breiden en deze aan

    Ongeacht de hoogte van de beurskoers waarop wellicht gedwongen afscheid wordt genomen trek ik nu alvast de conclusie dat TOMTOM een waardeloos aandeel was, is en zal worden, ongeacht het gegeven dat het in financieel opzicht voor mij succesvol was, is en nog groter gaat worden…

    €7 is een lachertje, €10 is diefstal, €20 ben ik tevreden en bij €100 speelt TOMTOM na 16 tropenjaren quitte voor de aandeelhouder van het 1e uur..
    Ik zie dat je met dit stukje proza 9 AB's hebt verdiend.

    Ervan uitgaande dat jouw fanclub bestaat uit mensen die er dezelfde mening op nahouden neem ik de vrijheid daar iets tegenover te stellen.

    Ik zal niet ingaan op de subjectieve berichtgeving waar jouw verhaal mee is doorspekt maar op 1 objectief gegeven en dat is de Free Cash Flow.

    De FCF staat voor het bedrag aan operationele verdiensten na aftrek van investeringen.

    Vanwege het feit, dat hier alle operationele ontvangsten en uitgaven worden meegenomen is het te vergelijken met de netto winst maar dan zonder toepassing van allerlei boekhoudkundige fratsen zoals verschuiving van omzetten en kosten waardoor het inderdaad het bedrag aangeeft wat ter verdeling toekomt aan aandeelhouders.

    De FF's hebben uit naam van alle aandeelhouders besloten om de afgelopen jaren dit geld op te potten met uitzondering van een kapitaalteruggave ad 750 mio en twee SBB-programma's van elk 50 mio.

    Er zit nu nog 350 mio in de pot waar nog geen bestemming voor heeft plaatsgevonden.
    De opties waaraan het geld kan worden uitgegeven zijn beperkt tot acquisities en aandeelhoudersuitkeringen.

    Veel belangrijker dan deze 350 mio is de stroom aan FCF die al of niet op gang komt miv 2021.

    Het is nl de behaalde FCF die aangeeft wat er verdiend is voor aandeelhouders en die verdiensten bepalen de beurskoers.

    Momenteel 20-30 cent waardoor er een koers op de bordenprijkt van 5 - 7,50 euro.

    Op het moment dat er 1 euro wordt voorzien aan houdbare FCF zal de koers richting 25 euro tenderen.

    Het gaat de markt om de toekomstige verdiensten van het aandeel onafhankelijk of de verdiensten uit het verleden worden ingezet voor acquisitie, dividend of SBB.
    Uiteraard zal een start met dividend veel betekenen voor de markt maar voor de belegger zal de te behalen FCF prioriteit krijgen boven een "nabetaling" uit het verleden.

  4. forum rang 8 Wereldbelegger 10 september 2021 07:11
    Ford stopt autoproductie in India

    Ford trekt de stekker uit zijn auto- en motorenproductie in India. Ford heeft de laatste tien jaar in India enorme verliezen geleden en het merk denkt er niet over om nog langer rode financiële cijfers in het land te noteren.

    Ford voert drastische hervormingen door in India. Het merk blijft in land actief, maar zal er geen enkele auto meer produceren of assembleren. Het merk zegt de afgelopen tien jaar in India omgerekend €1,69 miljard verlies te hebben geleden. Ford zegt met grondige hervormingen weer winstgevend in India te kunnen worden, maar de reorganisatie is intens.

    Ford stopt namelijk per direct met het produceren van modellen voor de lokale markt. Voor exportmarkten blijft Ford iets langer auto's bouwen, maar niet veel langer. Ford's fabriek in het Indiase Sanand sluit eind dit jaar zijn poorten definitief. De deuren van Ford's auto- en motorenfabrieken in Chennai gaan medio volgend jaar definitief op slot. Dat heeft uiteraard heftige gevolgen voor de zo'n 8.000 fabrieksmedewerkers die Ford in India heeft. Het merk zegt "[...] nauw samen te werken met vakbonden en werknemers", maar dat er massaal ontslagen zullen plaatsvinden, is evident.

    bron:
    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/fo...
  5. [verwijderd] 10 september 2021 07:20
    Op het moment dat er 1 euro wordt voorzien aan houdbare FCF zal de koers richting 25 euro tenderen.

    - jij voorziet toch al een FCF van een euro?
    - Van de huidige koers naar 9 is ook richting de 25 Euro, maar niet genoeg.

    Je bakt ze wat mij betreft- wel weer bruin; de koers wordt gemaakt door
    - prestaties van het bedrijf
    - kansen van het bedrijf
    - vertrouwen in het management

    De meeste beleggers in T2 - zo schat ik in - zetten vooral in op het 2e punt, vanuit overtuiging of vanuit hoop om hun geld en evt wat vergoeding terug te zien van hun investering.
    Je kunt hier elke dag van tientallen forumleden lezen dat ze in het 3e punt niet echt veel vertrouwen hebben.

    Waarom denk jij dat iedereen - behalve jij - hier gek is?
  6. forum rang 6 boem! 10 september 2021 08:02
    Loyaliteit bestaat niet in beleggersland.

    Zodra er zicht is op verdiensten komen beleggers terug in het aandeel.

    Een beter bewijs van deze stelling is de motivatie van @Wies en @Sniklaas die in het geheel geen vertrouwen hebben in HG maar op basis van het vangnet hun positie aanhouden of zelfs uitbreiden.
  7. forum rang 7 sniklaas 10 september 2021 08:29
    quote:

    boem! schreef op 10 september 2021 01:49:

    [...]
    Het is nl de behaalde FCF die aangeeft wat er verdiend is voor aandeelhouders en die verdiensten bepalen de beurskoers.
    de koers van een aandeel wordt bepaald door de te verwachte ontwikkeling van de omzet en te behalen netto winst en wat daarin bij gebrek aan investeringen wordt afgescheurd als dividend.

    Des te beter het bedrijf en haar bestuurders in staat zijn om dit verhaal over te brengen naar de buitenwereld des te groter wordt het vertrouwen van beleggers en investeerders dat dit gaat lukken..

    De werkelijk behaalde resultaten bepalen op cijferdag de koers, bij TOMTOM gaat dat in 9 van de 10 keer gepaard met een forse koersdaling omdat de verwachtte resultaten na jaren van investeren en ploeteren niet worden waargemaakt.

    Jaar op jaar, kwartaal op kwartaal teleurstellingen zorgen ervoor dat het laatste restje vertrouwen in een goede afloop nog verder wegkwijnt…

    Het zijn je eigen droomscenario’s Martin die je hier dag na dag, week na week, maand na maand sedert vele jaren loopt te verkondigen.

    De realiteit is dat TELE ATLAS in het laatste jaar voordat het tegen een goudgerande prijs werd overgenomen door TOMTOM een omzet behaalde van ruim 300 mio€ en 14 jaar later met veel kunst en vliegwerk is dat toegenomen tot krap 400 mio€…
  8. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 10 september 2021 08:44
    Goedemorgen,
    Ook vandaag kun je bij opening beurs met een bestens order van 6881 stuks de koers direct op >€7,30 zetten.
    De handel is dun dus mocht de grote koper zich laten zien dan zou een koers van €7,50 bij slot vd beursdag goed mogelijk zijn.
  9. forum rang 4 xof 10 september 2021 08:47
    Ik word een beetje geïrriteerd door de lange FCF lappen tekst, het lijkt wel een mantra.

    Ik snap de ABs voor Sniklaas, daar zat er ook eentje bij van mij.

    Waarom niet gewoon eens kijken naar de jarenlange verliezen door de vele afschrijvingen. Assets die waardeloos bleken te zijn omdat die niet voldoende opleverden.

    Dit zijn uiteindelijk echte verliezen van aandeelhouders, wat bleek geactiveerde gebakken lucht door te dure acquisities, maar ook geactiveerde R&D kosten die als "investeringen" waardeloos bleken. Gefinancieerd door emissies, schulden of cash.

    Ik zou wel eens een opstelling willen zien van wat er is afgeschreven in de laatste 10 jaar. De waardevermindering is toch echt ten laste vd aandeelhouders.

    De bezittingen bleken waardeloos en het verdienvermogen schromelijk overdreven. De balans is nu zo klein en kort, dat het te gemakkelijk is om nu op puur FCF te letten. We zitten nu in de derde klasse, omzetgroei is bijna niets, al dan niet verklaarbaar. TT heeft sowieso nauwelijks groei laten zien, vandaar al die jaren afschrijvingen.

    Je kunt je afvragen waar ligt de bodem, we hebben nu toch alles afgeschreven?

    De bodem kan nog lager, interen op cash, als mocht blijken dat de 5000FTE en hobbyisme meer blijken te kosten dan de inkomsten uit een succesvol verdienmodel.

    Ik heb te weinig zicht op de harde pegels die binnen moeten komen, allemaal worst-beloften die telkens verhangen worden en geen echte informatie. Waarom levert Azure Api zo weinig op? Het was toch een mega deal...volgens mij pakt MSFT het merendeel van de fees. Of Apple, TT wordt betaald met data, maar bottomline komt er geen Euro extra binnen. Het blijft allemaal wazig.

    Sniklaas, ik ben het helemaal met je eens! Het is een waardeloze belegging gebleken, alle FCF bespiegelingen ten spijt. Bovenop de dramatische performance, is de governance bijna misdadig gebleken en blijft de kleine aandeelhouder op een informatie achterstand.

    De meesten kennen mijn mening nu wel, maar we hebben bijna allemaal 1 ding gemeen en dat is dat we erin zitten en wachten op een echte waardestijging. Die gaat komen als een verlossing, elke Maandag hoop ik op een persbericht.

    Niet zonder TT het weekend in.
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 10 september 2021 08:49
    Te boute veronderstelling.
    Aanwezig Cash kan ook worden opgebrand binnen het bedrijf. bijvoorbeeld voor R&D, maar ook bonussen.
    Daarnaast is de term aandeelhoudersuitkering misleidend.
    Wanneer het aanwezige cash (deels) opnieuw wordt ingezet voor een aandeleninkoopprogramma t.b.v. dekking van personeelsopties is het zeer zeker geen aandeelhoudersuitkering.

    quote:

    boem! schreef op 10 september 2021 01:49:

    [...]
    Deel post weggelaten zie hierboven

    Er zit nu nog 350 mio in de pot waar nog geen bestemming voor heeft plaatsgevonden.
    De opties waaraan het geld kan worden uitgegeven zijn beperkt tot acquisities en aandeelhoudersuitkeringen.

    Veel belangrijker dan deze 350 mio is de stroom aan FCF die al of niet op gang komt miv 2021.

    Het is nl de behaalde FCF die aangeeft wat er verdiend is voor aandeelhouders en die verdiensten bepalen de beurskoers.

    Momenteel 20-30 cent waardoor er een koers op de bordenprijkt van 5 - 7,50 euro.

    Op het moment dat er 1 euro wordt voorzien aan houdbare FCF zal de koers richting 25 euro tenderen.

    Het gaat de markt om de toekomstige verdiensten van het aandeel onafhankelijk of de verdiensten uit het verleden worden ingezet voor acquisitie, dividend of SBB.
    Uiteraard zal een start met dividend veel betekenen voor de markt maar voor de belegger zal de te behalen FCF prioriteit krijgen boven een "nabetaling" uit het verleden.

  11. forum rang 7 Dutchy Ron 10 september 2021 08:54
    In het TT artikel van nr36 van gisteravond lees je dat er alleen al 1000 TT auto’s (MoMa vans)rondrijden, reken eens uit wat dat kost. Allemaal noodzakelijke kosten om de beste maps te kunnen garanderen. Vroeg of laat zou dit zich moeten uitbetalen als L4 global een doel is en de kwaliteit van actualiteit van de kaarten belangrijker wordt. Daar gaan de OEM’s de komende jaren strategische keuzes in maken. Zelf denk ik dat MSFT TT gewoon overneemt als HG met pensioen wil en dat die afspraak al is gemaakt.
    Dan blijft HG nog 1 of 2 jaartjes betrokken en dan is het mooi geweest.
  12. Anne79 10 september 2021 09:03
    TomTom wordt ingehaald door techniek! de zelfrijdende auto duurt te lang...minstens nog 10 jaar
    Maps zijn over 10 jaar niet meer nodig... zijn ook te duur. Lidar / sensors met realtime AI hebben TT ingehaald.

    zie de realiteit maar onder ogen... het is moeilijk voor de meeste Tommie addicts
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 10 september 2021 09:05
    Mijn ASMII en ASML gaan lekker, bijna een dagelijks zekerheidje zolang als het duurt, in tegenstelling tot TT wat iedere dag weer een verrassing is :-)

    Geen koper meer te vinden op 7,08……. Wordt weer een dag met weinig transacties en minuten lang geen handel.
  14. forum rang 7 Dutchy Ron 10 september 2021 09:09
    quote:

    Anne79 schreef op 10 september 2021 09:03:

    TomTom wordt ingehaald door techniek! de zelfrijdende auto duurt te lang...minstens nog 10 jaar
    Maps zijn over 10 jaar niet meer nodig... zijn ook te duur. Lidar / sensors met realtime AI hebben TT ingehaald.

    zie de realiteit maar onder ogen... het is moeilijk voor de meeste Tommie addicts
    Dat is het grootste afbreukrisico, maar gelukkig gaan de Chinezen aantonen dat eerder mogelijk is mbv HD-maps.
  15. forum rang 7 Dutchy Ron 10 september 2021 09:11
    Met een dergelijke koopdruk kan het aandeel eenvoudig lager worden gezet………hogere koersen alleen mogelijk bij goed nieuws of grote kopers.
  16. forum rang 7 Dutchy Ron 10 september 2021 09:16
    4 Self-Driving Truck Stocks You Need to Keep an Eye On

    Northern Genesis Acquisition Corp II (NGAB)

    This blank check company is entering the self-driving truck space in a merger with Embark. The San Francisco-based autonomous vehicle Software as a Service (SaaS) company is focused on trucking.

    Its flagship product is Embark Driver, a machine-learning, subscription-based system the company claims has driven more than one million real-world miles. Perception data is input into the Vision-Map Fusion (VMF) system, which is built on the industry-standard high-definition (HD) maps and enhanced by cameras and lidar.

    VMF allows the Embark Driver software to react to new situations where the HD map may be outdated, such as a construction zone with lane closures. The platform automatically identifies the most important data to focus on and trains the system to improve performance over time.

    Founded in 2016, Embark attracted roughly $117 million in total funding before agreeing to a reverse merger with Northern Genesis Acquisition Corp. II in June. The company plans to go public later this year in a deal reportedly worth roughly $5.2 billion. The merger will net Embark about $614 million

    investorplace.com/2021/09/4-self-driv...
  17. Meryntje 10 september 2021 09:21
    quote:

    Anne79 schreef op 10 september 2021 09:03:

    TomTom wordt ingehaald door techniek! de zelfrijdende auto duurt te lang...minstens nog 10 jaar
    Maps zijn over 10 jaar niet meer nodig... zijn ook te duur. Lidar / sensors met realtime AI hebben TT ingehaald.

    zie de realiteit maar onder ogen... het is moeilijk voor de meeste Tommie addicts
    Woeiii, dit komt aan bij mij als “believer”. (Denk dat je meer verstand hebt van koekenbakken)

    GuS
  18. forum rang 6 boem! 10 september 2021 09:28
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 10 september 2021 08:49:

    Te boute veronderstelling.
    Aanwezig Cash kan ook worden opgebrand binnen het bedrijf. bijvoorbeeld voor R&D, maar ook bonussen.
    Daarnaast is de term aandeelhoudersuitkering misleidend.
    Wanneer het aanwezige cash (deels) opnieuw wordt ingezet voor een aandeleninkoopprogramma t.b.v. dekking van personeelsopties is het zeer zeker geen aandeelhoudersuitkering.

    [...]
    inderdaad kan de opgepotte kas ook gebruikt worden ter compensatie van negatieve FCF.

    vwb aandeleninkoop blijf ik bij mijn oordeel dat een actie om verwatering tegen te gaan in principe het zelfde resultaat beoogd als inkoop ter versnippering.
  19. forum rang 7 Dutchy Ron 10 september 2021 09:28
    6k in half uur en 6ct lager …… ze rollen nog net niet over elkaar heen ……. Ik geloof het wel voor vandaag, goed weekend!
2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht