Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,360
  • Verschill

    -0,720 -5,11%
  • Volume

    2.123.091 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,350  
  • Laat

    13,635  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 591 592 593 594 595 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro = in NY (for business) 16 september 2021 15:57
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 16 september 2021 15:41:

    [...]

    Waarom zou Dash, JET willen overnemen ? Om nog meer ( verliesgevende ) groei te kopen, incl een pijn-in-je-kop dossier als Grub ?

    Ik vraag me juist af waarom Dash wel 58% stijgt in koers dit jaar en JET 22% inlevert. Dan doen ze bij Dash wss sommige zaken toch anders/beter. Of i.i.g beter in de smaak valt bij de belegger.

    En al vaker gezegd, als je in deze business ziet dat je concurrent het wellicht moeilijk heeft om winstgevend te worden of worstelt met groeiperspectieven of andere zaken, dan ga je die niet overnemen.

    Dan geef je dan juist het laatste zetje. Veel goedkoper.

    En daarna ligt er weer een heel stuk groei zomaar voor het oprapen.

    Groentje ziet dat anders hij neemt wel Grubhub over
  2. forum rang 7 bezinteergebelegt 16 september 2021 16:08
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 16 september 2021 15:57:

    [...]

    Groentje ziet dat anders hij neemt wel Grubhub over
    Ik weet het. Maar krijg nu al een deja vu gevoel bij deze overname, vergelijkend met de peperdure en nergens toe leidende overname van Westfield door Unibail. Ook betaald met aandelenuitgifte en de cash die eigenlijk bestemd was voor aandelen inkoop.

    Zo onderhand staat die hele overgenomen porto weer in de etalage.

    En een koers die mede daardoor afkalfde van 250 naar 120. Coronakoers neem ik niet want daar kan niemand wat aan doen.

    Maar Grub is nog kort geleden dus moet ie tijd krijgen om dat te kunnen integreren. Maar de tijd gaat snel. Hij zal het ergens in 2022 toch echt aan de praat moeten krijgen anders wordt het 1 fiasco.
  3. langetermijner 16 september 2021 16:12
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 16 september 2021 15:41:

    [...]

    Waarom zou Dash, JET willen overnemen ? Om nog meer ( verliesgevende ) groei te kopen, incl een pijn-in-je-kop dossier als Grub ?

    Ik vraag me juist af waarom Dash wel 58% stijgt in koers dit jaar en JET 22% inlevert. Dan doen ze bij Dash wss sommige zaken toch anders/beter. Of i.i.g beter in de smaak valt bij de belegger.

    En al vaker gezegd, als je in deze business ziet dat je concurrent het wellicht moeilijk heeft om winstgevend te worden of worstelt met groeiperspectieven of andere zaken, dan ga je die niet overnemen.

    Dan geef je dan juist het laatste zetje. Veel goedkoper.

    En daarna ligt er weer een heel stuk groei zomaar voor het oprapen.

    Wat heeft JET in Duitsland gedaan? Haar kwakkelende concurrentie overgenomen en zie het resultaat: een extreem winstgevende Duitse site.

    Niet dat JET (naast de VS) kwakkelende is. In veel markten hebben ze +70/80/90% marktaandeel terwijl een doordash in de VS "maar" 60% heeft.

    Hoe dan ook consolidatie is in de sector nodig, immers gezien de gigantische winst potentie in de sector is er altijd wel een andere partij die toch nog even langer de delivery fee op 0 euro zet, of meer vouchers uitdeelt.

    JET heeft het zichzelf echter wel heel moeilijk gemaakt door Grubhub over te nemen. Nu is het voor doordash i.v.m. mededingingsrecht onmogelijk om een bod te doen.

    Prosus, Meituan of Delivery Hero lijken mij de enige spelers in de sector waarbij er geen directe overlap in markten waar men actief is.

  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 september 2021 16:13
    quote:

    langetermijner schreef op 16 september 2021 16:12:

    [...]
    Wat heeft JET in Duitsland gedaan? Haar kwakkelende concurrentie overgenomen en zie het resultaat: een extreem winstgevende Duitse site.

    Niet dat JET (naast de VS) kwakkelende is. In veel markten hebben ze +70/80/90% marktaandeel terwijl een doordash in de VS "maar" 60% heeft.

    Hoe dan ook consolidatie is in de sector nodig, immers gezien de gigantische winst potentie in de sector is er altijd wel een andere partij die toch nog even langer de delivery fee op 0 euro zet, of meer vouchers uitdeelt.

    JET heeft het zichzelf echter wel heel moeilijk gemaakt door Grubhub over te nemen. Nu is het voor doordash i.v.m. mededingingsrecht onmogelijk om een bod te doen.

    Prosus, Meituan of Delivery Hero lijken mij de enige spelers in de sector waarbij er geen directe overlap in markten waar men actief is.
    Zit niet zo te zwammen: ze verdienen geen zak in Duitsland.
  5. Mystical 16 september 2021 16:17
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 september 2021 16:13:

    [...]

    Zit niet zo te zwammen: ze verdienen geen zak in Duitsland.
    Kan je dat aantonen?
  6. langetermijner 16 september 2021 16:29
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 september 2021 16:13:

    [...]

    Zit niet zo te zwammen: ze verdienen geen zak in Duitsland.
    94 miljoen ebitda in de H1 2021 en groeide met 63% t.o.v. vorig jaar. En dat terwijl er ook in Duitsland flink geld wordt verloren op de logistieke orders.

    Even ter vergelijking heel doordash had H1 146 miljoen ebitda in H1 2021.(ook al is deze vergelijking natuurlijk niet helemaal eerlijk)
  7. forum rang 4 andrejes 16 september 2021 16:31
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 september 2021 16:13:

    [...]

    Zit niet zo te zwammen: ze verdienen geen zak in Duitsland.
    In the first six months of 2021, further investments were made into the roll-out of Delivery in Germany, while improving operational leverage. The German business generated €94 million of adjusted EBITDA, up 63% from €58 million in the same period of 2020. While overall orders were growing by 62%, Delivery orders in Germany grew by 110%.
  8. Mystical 16 september 2021 16:34
    quote:

    langetermijner schreef op 16 september 2021 16:31:

    Blijkbaar zijn feiten niet meer belangrijk op dit forum...
    Nee helaas. Gewoon wat roepen dat het allemaal naar de vaantjes gaat is voldoende.
  9. [verwijderd] 16 september 2021 16:38
    quote:

    Heerstiets schreef op 16 september 2021 15:07:

    [...]

    Wat was zijn gedachte over JET. Vind het wel interessant!
    Grubhub vindt ie een miskoop. Ze gaan tenonder in het geweld van de grote jongens, een bodemloze put.
  10. Anna991 16 september 2021 16:40
    Vanaf zojuist online: de jong beleggen podcast met daarin te gast Jitse Groen.

    Ik ga nu luisteren.
  11. Mystical 16 september 2021 16:41
    quote:

    kassa! schreef op 16 september 2021 16:38:

    [...]

    Grubhub vindt ie een miskoop. Ze gaan tenonder in het geweld van de grote jongens, een bodemloze put.

    Ok, en op wat is dat dan gebaseerd? Is dat gewoon natte duimenwerk op basis van forumberichten of meer iets gebaseerd of feiten?
  12. [verwijderd] 16 september 2021 16:49
    quote:

    Mystical schreef op 16 september 2021 16:41:

    [...]

    Ok, en op wat is dat dan gebaseerd? Is dat gewoon natte duimenwerk of op basis van forumberichten of meer iets gebaseerd of feiten?
    Oh niet zo - een jongen van 15 die zonder roze bril zich een paar uurtjes verdiept in de materie via YouTube, Google etc.
    En als je mijn link van een paar uurtjes geleden had geopend lees je dat de feiten keihard zijn, Grub blijft flink achter tov zijn grote concurrenten.

    Bij deze

    secondmeasure.com/datapoints/food-del...
  13. Mystical 16 september 2021 16:50
    quote:

    kassa! schreef op 16 september 2021 16:49:

    [...]

    Oh niet zo - een jongen van 15 die zonder roze bril zich een paar uurtjes verdiept in de materie via YouTube, Google etc.
    En als je mijn link van een paar uurtjes geleden had geopend lees je dat de feiten keihard zijn, Grub blijft flink achter tov zijn grote concurrenten.
    Natuurlijk zit Grub nog achter. Het is de bedoeling te groeien. Ze zijn nog maar net overgenomen en ze zouden al meteen de grootste moeten zijn.
    Ik heb het document gezien hoor, en het is ook interessant inderdaad.
  14. [verwijderd] 16 september 2021 16:55
    Ik zag laatst een breakdown van RBC of Barclays. De waarde van Grub is in hun ogen al gehalveerd tov de overnameprijs.

    Verder, als je naar de grafiek kijkt was Grub in 2018 de grootste en nu nummer 3. JET gaat niet hun broek ophouden dus in de VS worden ze echt geen nummer 1 meer.
  15. forum rang 7 Jalen 16 september 2021 17:01
    quote:

    Jalen schreef op 16 september 2021 14:21:

    Ik heb mijn verlies maar genomen, nu het nog heel klein was. Stap later wel weer in als hij nog verder zakt. Zo niet, is het jammer;-)
    Jammer dus;) Ik had niet meer zien aankomen dat hij nog zo sterk in de plus zou belanden. Het blijft een bijzonder aandeel;) Succes gewenst voor de achterblijvers.
  16. Anna991 16 september 2021 17:08
    Jitse zegt in de podcast: mensen kijken verkeerd naar groei. Dat de concurrenten met korting smijten maar dat je daarmee lucht bouwt ipv kwalitatieve groei.

    En dat mensen soms zeggen: just eat doet nu dingen waarvan ze in 2016 zeiden dat ze er niet aan zouden beginnen.
    Maar zegt hij: destijds waren we in Europa bezig, nu is de context VEEL groter en dus anders. Dus schaalvergroting, dus efficiënter, dus worden bepaalde dingen wél interessant.

    En dat er veel onwaarheden verspreid worden: zoals dat hun bezorgtijd in Berlijn gemiddeld 2 uur is. Echt onzin zegt ie.
  17. forum rang 7 ff_relativeren 16 september 2021 17:24
    quote:

    Anna991 schreef op 16 september 2021 17:08:

    Jitse zegt in de podcast: mensen kijken verkeerd naar groei. Dat de concurrenten met korting smijten maar dat je daarmee lucht bouwt ipv kwalitatieve groei.

    En dat mensen soms zeggen: just eat doet nu dingen waarvan ze in 2016 zeiden dat ze er niet aan zouden beginnen.
    Maar zegt hij: destijds waren we in Europa bezig, nu is de context VEEL groter en dus anders. Dus schaalvergroting, dus efficiënter, dus worden bepaalde dingen wél interessant.

    En dat er veel onwaarheden verspreid worden: zoals dat hun bezorgtijd in Berlijn gemiddeld 2 uur is. Echt onzin zegt ie.
    Dag Anna, het is interessant wat Jitse daar zegt, maar waar ligt de causaliteit tussen : "Schaalvergroting, dus efficienter" ?
    Ik zie geen enkel bewijs in die tekst dat groter ook onomstotelijk efficienter betekent. Dat zal moeten blijken uit de volgende reeksen met kwartaal- en jaarcijfers.

    Beste Anna, maak als belegger altijd een onderscheid tussen de enthousiasmerende optredens van een CEO, en de kille objectieve cijfers. En laat je niet gek maken door kreten als Ebit en Ebitda, want daarmee is het bedrijf er niet. Vanaf dat punt moeten er nog heel wat kosten, uitgaven, en investeringen van de cijfers afgehaald worden. En dan uiteindelijk kom je aan wat er over blijft onder de streep ..

    Anna, hoe zie jij die dingen ?
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 591 592 593 594 595 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht