Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,930  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Oktober 2021

2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 77 78 79 80 81 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 20 oktober 2021 23:17
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 20 oktober 2021 14:59:

    Voor L3 met BMW samenwerken en voor L4 met Waymo….. in de wetenschap dat Jeep 90% generieke software van Stellantis gebruikt….. bijzonder….. geen idee nog hoe dit te interpreteren???
    Blijft toch een vreemde uitspraak in het interview met de CEO van JEEP

    Ik heb nog geen verklaring gevonden
  2. Lionfart 20 oktober 2021 23:21
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 20 oktober 2021 18:02:

    [...]

    Die trilian is een Volvo. Uh Volvo heeft heeft TT er toch uitgelazerd? nou ja niet de truckdivisie. Volvo verkoopt z'n ziel aan de duivel en die heet Google. Wel raar dat TT een Volvo gebruikt voor eigen ontwikkeling voor AV. Ik zou dan voor Stellantis gaan ofzo. Of speelt er meer achter de schermen ? Google is een uitzuiger. Kan me niet voorstellen dat Volvo z'n goede naam daar aan verbindt.
    Volvo Trucks heeft weinig te maken met Volvo Cars (Geely)
    nl.wikipedia.org/wiki/AB_Volvo
  3. forum rang 5 nr36 20 oktober 2021 23:37
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 20 oktober 2021 21:35:

    Maak jullie borst maar nat...Big News Almost There
    Tesla Q3 2021 Vehicle Production & Deliveries
    BUSINESS WIRE
    Oct 2, 2021
    AUSTIN, Texas, October 2, 2021 – In the third quarter, we produced approximately 238,000 vehicles and delivered over 240,000 vehicles. We would like to thank our customers for their patience as we work through global supply chain and logistics challenges.

    Production Deliveries Subject to operating lease accounting
    Model S/X 8,941 9,275 20%
    Model 3/Y 228,882 232,025 6%
    Total 237,823 241,300 7%

    ***************
    Our net income and cash flow results will be announced along with the rest of our financial performance when we announce Q3 earnings. Our delivery count should be viewed as slightly conservative, as we only count a car as delivered if it is transferred to the customer and all paperwork is correct. Final numbers could vary by up to 0.5% or more. Tesla vehicle deliveries represent only one measure of the company’s financial performance and should not be relied on as an indicator of quarterly financial results, which depend on a variety of factors, including the cost of sales, foreign exchange movements and mix of directly leased vehicles.
    Investor Relations Contact:
    ir@tesla.com

    Wordt het grote nieuws later verwacht?
  4. [verwijderd] 21 oktober 2021 00:39
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 20 oktober 2021 14:59:

    Voor L3 met BMW samenwerken en voor L4 met Waymo….. in de wetenschap dat Jeep 90% generieke software van Stellantis gebruikt….. bijzonder….. geen idee nog hoe dit te interpreteren???
    Er is een verschil tussen level 3 en 4 dat het onvergelijkbaar maakt. Level 3 is inderdaad gewoon een stapje hoger dan 2 en 2 weer hoger dan 1.

    Ik zou level 4 echter niet ‘hoger’ willen noemen maar totaal anders. Met meer mogelijkheden én meer beperkingen en een andere doelgroep én ander verdienmodel.

    Level 3 betekent dat je op bepaalde wegen handen van stuur mag houden en krant lezen. Zodra je piepje krijgt moet je stuur weer overnemen. Bijvoorbeeld bij naderen woonwijk. Level 4 is echt “anders”

    Meer mogelijkheden level 4 vs 3
    - Handen zijn volledig van het stuur
    - Er is geen bestuurder nodig
    - Je hebt niet eens een rijbewijs nodig

    Beperkingen level 4 vs 3
    - Het beperkt zich tot een specifiek gebied (wijk of buurt) of specifieke wegen. “Geofenced”. Net zoals trams een vast parcours hebben en taxi’s taxibanen
    - Er zitten bij level 4 meer hoge kwaliteit sensoren en computers in de auto wat de prijs omhoog laat schieten. Waymo zegt zelf dat een Chrysler de prijs krijgt van een Mercedes S klasse met opties. Een S klasse met opties kost zo 150.000 euro, dus reken er op dat Google’s technologie een auto minimaal 120.000 euro duurder maakt www.google.nl/amp/s/www.forbes.com/si...

    Ander verdienmodel level 4 vs 3
    - level 4 is voor taxi’s. De dure technologie aan sensoren e.d. moet zich terugverdienen doordat er geen chauffeur is en geen maximum werkdag
    -zelfs als die 120.000 euro extra kosten omlaag gaan, wordt het niet snel iets wat consumenten kunnen of willen betalen
    - dit komt dan ook niet te koop voor consumenten, je betaalt als consument per rit, net als een taxi / uber
    - er zijn andere partijen bezig met level 4 dan 3. bij level 4/5 is big tech in de lead maar worden vooral kosten gemaakt en nog niks verdiend. Tot en met level 3 wordt geld verdiend en zijn autofabrikanten in de lead, wel met afhankelijkheid van suppliers, dus tanende inkoopmacht en meer gelijkwaardige relatie autofabrikant en leveranciers.
    - Level 3: Prijs die consument voor zelfrijden level 3 bereid is te betalen is best hoog. Tesla vraagt 10.000 dollar of 199 per maand. Kan je het bijvoorbeeld 1 maand aan zetten als je heen en weer naar Italie rijdt. Self-driving wordt dus ook een service.

    Kort samengevat gaat het bij levels 1 tot en met 3 over ‘auto’s’ en vanaf 4 over mobiliteit. Eigenlijk is het gewoon een vorm van OV.

    Level 5 is het ultieme doel, dat is hetzelfde als level 4 maar dan overal, dus OV zonder geofence. Kan nog 10-20 jaar in de toekomst liggen.
  5. forum rang 6 boem! 21 oktober 2021 00:45
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 20 oktober 2021 22:24:

    [...]
    Dat laatste over deferred long begrijp ik niet. Deferred is een administratieve optelsom van facturen, wat valt er aan te 'schatten'? Je gaat toch ook de receivables niet corrigeren met een schatting?

    Ik zou die laatste twee termen formuleren als:
    balanspost deferred (a) - deferred costs (b) - deferred tax over (a-b).

    BIj een herwaardering zul je alle balansposten moeten nalopen.

    Ook de post debiteuren komt aan de beurt ivm oninbaarheid.

    Ik zie slechts twee posten waarbij de waarde afwijkt.
    1) de boekwaarde staat niet in verhouding tot de waarde in het economisch verkeer
    2) de geboekte "voorziening" dferred long is mi te hoog.

    WAt zijn de werkelijke te maken kosten voor producten die 1 jaar na aflevering nog "herstelkosten" behoeven.

    Gezien de totale jaarkosten lijkt mij de voorzieining te hoog vastgesteld.

    Jouw laatste opmerking snijdt meer hout.

    De verschillen zullen wel aan vpb onderhevig zijn dus om een juiste schatting te kunnen maken moet je er inderdaad wel de belastingdruk toepassen.

    Executiewaarde = Intrinsieke waarde (= Eigen Vermogen) + waarderingsverschillen X 0,80
  6. [verwijderd] 21 oktober 2021 00:52
    Dutchy. Ten aanzien van bovenstaande over S-klasse niveau kosten. Dit stukje komt uit het inmiddels befaamde robotaxi vs adas artikel in financial times (zelf googlen, anders krijg je een paywall)

    ===

    Robotaxis: have Google and Amazon backed the wrong technology?
    An evolutionary approach to building driverless cars is challenging the companies targeting a ‘moonshot’ solution to full automation

    TomTom’s Strijbosch argues that the Level 4 cars are “overfitted” with technology because they let costs run amok and need to make up for their small sample sizes.

    But even if ADAS data is less robust, it can be multiplied by a far greater number of real-world hours and eventually close the gap with Level 4 tech. “By the time we’ve driven so many billions of kilometres, in millions of vehicles that have this whole sensor set-up, all corner cases will have been captured,” he says.

    […]

    So if the evolutionary approach to building driverless technology proves successful, the upshot would be startling: the world’s biggest, most sophisticated companies — Alphabet, Apple, Amazon and Microsoft — would have all backed the wrong horse for a future technology widely expected to earn revenues in the trillions of dollars.

    This would entirely flip the script from half a decade ago, when carmakers felt under siege from tech companies that were going to displace them at the top of the value-chain.

  7. forum rang 6 boem! 21 oktober 2021 01:07
    Ik wil hier nogmaals mijn dank uitspreken jegens @JustMe die ons overlaat met treffende info inzake TT.

  8. forum rang 7 sniklaas 21 oktober 2021 02:01
    quote:

    boem! schreef op 21 oktober 2021 01:07:

    Ik wil hier nogmaals mijn dank uitspreken jegens @JustMe die ons overlaat met treffende info inzake TT.

    de opmerking zal positief bedoeld zijn maar de woordkeuze geeft aan dat de hoeveelheid informatie teveel is om te verwerken.

    Overlaat is een waterbouwkundige constructie om hoogwater te reguleren en zo kritieke waterhoogten te voorkomen.

    Overlaad, overlaadt, overladen een lading vanuit het ene voer- of vaartuig in het andere brengen Overschepen; Overbelasten, Overstelpen, Oververzadigen, Overvoeren; Overbevolkt; Overbelast, Vol een overmaat doen belanden op iemand
  9. Gerard_ecb 21 oktober 2021 04:06
    quote:

    sniklaas schreef op 21 oktober 2021 02:01:

    [...]de opmerking zal positief bedoeld zijn maar de woordkeuze geeft aan dat de hoeveelheid informatie teveel is om te verwerken.

    Overlaat is een waterbouwkundige constructie om hoogwater te reguleren en zo kritieke waterhoogten te voorkomen.

    Overlaad, overlaadt, overladen een lading vanuit het ene voer- of vaartuig in het andere brengen Overschepen; Overbelasten, Overstelpen, Oververzadigen, Overvoeren; Overbevolkt; Overbelast, Vol een overmaat doen belanden op iemand
    Pfoeh!
  10. forum rang 6 boem! 21 oktober 2021 04:44
    quote:

    sniklaas schreef op 21 oktober 2021 02:01:

    [...]de opmerking zal positief bedoeld zijn maar de woordkeuze geeft aan dat de hoeveelheid informatie teveel is om te verwerken.

    Overlaat is een waterbouwkundige constructie om hoogwater te reguleren en zo kritieke waterhoogten te voorkomen.

    Overlaad, overlaadt, overladen een lading vanuit het ene voer- of vaartuig in het andere brengen Overschepen; Overbelasten, Overstelpen, Oververzadigen, Overvoeren; Overbevolkt; Overbelast, Vol een overmaat doen belanden op iemand
    Dat de term overlaat op jou van toepassing is verbaast mij niks.

    Jij grossiert liever in foutieve mededelingen en laat treffende info aan je voorbijgaan.

    Het is in het licht van treffende en zinnige tov onzinnige en misplaatste info waarop je mijn toevoeging "overlaat" behoort te boordelen.

    Iedere opmerking die de mogelijkheden van TT nader onder de aandacht kan brengen blijkt "paarlen voor de zwijnen" te zijn voor jou en je medesupporters.
  11. forum rang 7 sniklaas 21 oktober 2021 04:50
    quote:

    boem! schreef op 21 oktober 2021 04:44:

    [...]
    pas op Martin dat je niet te ver stapt, in jouw beleving kukel je zo van deze aardplaat…
  12. forum rang 4 vreemdvermogen 21 oktober 2021 04:53
    quote:

    sniklaas schreef op 21 oktober 2021 02:01:

    [...]de opmerking zal positief bedoeld zijn maar de woordkeuze geeft aan dat de hoeveelheid informatie teveel is om te verwerken.

    Overlaat is een waterbouwkundige constructie om hoogwater te reguleren en zo kritieke waterhoogten te voorkomen.

    Overlaad, overlaadt, overladen een lading vanuit het ene voer- of vaartuig in het andere brengen Overschepen; Overbelasten, Overstelpen, Oververzadigen, Overvoeren; Overbevolkt; Overbelast, Vol een overmaat doen belanden op iemand
    Als je nou de boekhoudkundige zaken en met name de FCF aan Martin overlaat, dan mag jij de spelling(s)controle doen. Word je te veel door hem getriggerd of wordt je ego teveel geraakt? :)
  13. picklejuicer 21 oktober 2021 07:01
    quote:

    nr36 schreef op 20 oktober 2021 23:37:

    [...]

    Tesla Q3 2021 Vehicle Production & Deliveries
    BUSINESS WIRE
    Oct 2, 2021
    AUSTIN, Texas, October 2, 2021 – In the third quarter, we produced approximately 238,000 vehicles and delivered over 240,000 vehicles. We would like to thank our customers for their patience as we work through global supply chain and logistics challenges.

    Production Deliveries Subject to operating lease accounting
    Model S/X 8,941 9,275 20%
    Model 3/Y 228,882 232,025 6%
    Total 237,823 241,300 7%

    ***************
    Our net income and cash flow results will be announced along with the rest of our financial performance when we announce Q3 earnings. Our delivery count should be viewed as slightly conservative, as we only count a car as delivered if it is transferred to the customer and all paperwork is correct. Final numbers could vary by up to 0.5% or more. Tesla vehicle deliveries represent only one measure of the company’s financial performance and should not be relied on as an indicator of quarterly financial results, which depend on a variety of factors, including the cost of sales, foreign exchange movements and mix of directly leased vehicles.
    Investor Relations Contact:
    ir@tesla.com

    Wordt het grote nieuws later verwacht?
    Nee tuurlijk niet, ja mag toch hopen dat na jaren en jaren onzin roepen niemand moneymaker meer serieus neemt.
  14. [verwijderd] 21 oktober 2021 07:31
    quote:

    boem! schreef op 21 oktober 2021 04:44:

    [...]

    Jij grossiert liever in foutieve mededelingen en laat treffende info aan je voorbijgaan.

    Het is in het licht van treffende en zinnige tov onzinnige en misplaatste info waarop je mijn toevoeging "overlaat" behoort te boordelen.

    Iedere opmerking die de mogelijkheden van TT nader onder de aandacht kan brengen blijkt "paarlen voor de zwijnen" te zijn voor jou en je medesupporters.

    Wat een wrijving. TomTom wordt met 200.000 aandelen geshort en hier wordt gesteggeld over een fout geschreven woord en over onzinnige en misplaatste info……

    Waar is sniklaas overigens supporter van en wie zijn zijn medesupporters?
  15. forum rang 8 Wereldbelegger 21 oktober 2021 07:32
    quote:

    picklejuicer schreef op 21 oktober 2021 07:01:

    [...]

    Nee tuurlijk niet, ja mag toch hopen dat na jaren en jaren onzin roepen niemand moneymaker meer serieus neemt.
    Wel jammer dat zijn carrière zo is vastgelopen.
    De glans als contrairhandelen indicator is er ook van af.
    Zelfs met TomTom in the pocket is hij de weg kwijt.
    Vandaar zijn belangstelling voor Tesla.
  16. forum rang 6 pwijsneus 21 oktober 2021 07:43
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 21 oktober 2021 07:31:

    [...]

    Wat een wrijving. TomTom wordt met 200.000 aandelen geshort en hier wordt gesteggeld over een fout geschreven woord en over onzinnige en misplaatste info……

    Waar is sniklaas overigens supporter van en wie zijn zijn medesupporters?
    Kleine nuance, iemand als boem bijvoorbeeld koppelt élk bericht over de levels van autonoom rijden aan TomTom. Dat is een misvatting.

    Ook zag ik door alle lappen tekst gister een bericht daadwerkelijk over TomTom van een aamtal jaren geleden, daarin zie je dat 3, 4 jaar later Apple is weggelopen en alle andere partijen nu zelf ook ADAS of HD maps maken.

    Het is voor mij althans nog onduidelijk hoe die businesscase voor ADA en JD maps er precies uit komt te zien straks, laat staan hoe TomTom er geld mee wil gaan verdienen.

    Disclaimer, heb de CC nog niet teruggeluisterd, maar beteojfel of ik daar wijzer van wordt over hoeveel omzet er nu komt mbt ADAS.

    Als het succesvol zou zijn, was het wel als operational highlight zijn vermeld denk je niet?
  17. forum rang 7 ketchup 21 oktober 2021 07:57
    TT heeft een 2 - 3 jaar positief raam , daarna ligt het speelveld compleet open en is het nog maar de vraag of ze de voorsprong die ze nu zeker hebben nog wel op gecashed kan worden
    TT heeft te onzeker verdienmodel , als de concurrentie toeneemt , en de kosten zullen altijd hoog blijven
    TT moet ook blijven investeren , anderen ook trouwens, maar die hebben diepere zakken
    TT moet dan ook in deze 2-3 jaar aansluiting weten te vinden onder een groter dak , maar daarvoor moet eerst die prijs van het aandeel naar 12-15 euro , dan kunnen ze 20-25 euro vangen bij een verkoop

    kan allemaal prima lukken, maar de tijd loopt door.
    heb er vertrouwen in dat HG het uiteindelijk een keer voor het maximaal haalbare gaat laten gaan
  18. forum rang 7 sniklaas 21 oktober 2021 08:03
    quote:

    pwijsneus schreef op 21 oktober 2021 07:43:

    [...]
    juist, schermen vol met berichten die mijns inziens meer thuishoren in een fanblad, oeverloze herhalingen over fcf en nagenoeg noppus informatie over beleggings constructies, dit is toch een forum voor beleggers en handelaren in het aandeel TOMTOM…
  19. forum rang 7 sniklaas 21 oktober 2021 08:06
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 21 oktober 2021 04:53:

    [...]
    nee dank je, een woordmakelaar die dyslectisch is lijkt me geen goed voorstel..
  20. [verwijderd] 21 oktober 2021 08:23
    Een onverlaat daarentegen is iemand aan wie je het wel kunt overlaten om op een onverlaat moment te zeuren over overladen worden, terwijl de post een antwoord was aan DutchyRon die deze informatie wel aankan, hij overlaadt ons ook regelmatig in positieve zin met nuttige info, in tegenstelling tot een onverlaat die het kofschip nog niet zo goed hanteerdtdt.
2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 77 78 79 80 81 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht