Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Fugro NL00150003E1

Laatste koers (eur)

23,140
  • Verschill

    -1,040 -4,30%
  • Volume

    402.519 Gem. (3M) 386,8K
  • Bied

    23,100  
  • Laat

    23,300  
+ Toevoegen aan watchlist

Fugro - 2021 jaardraadje (voor iedereen)

17.762 Posts
Pagina: «« 1 ... 810 811 812 813 814 ... 889 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 november 2021 20:59
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 16 november 2021 19:26:

    FUGRO :
    1 DOOD GELD
    2 DRAMA MANAGEMENT
    3 DRAMA COMMUNICATIE
    4 GEEN PERSPECTIEF OP KORTE TERMIJN
    De realiteit! En dat zie je terug in de koersontwikkeling. Laat je niet verleiden om in te stappen. De believers hier op dit forum riepen twee maanden geleden nog dat de koers naar €10/€12 zou gaan op korte termijn. Zogenaamd zitten ze er zelf vol in en ze roepen nu dat de €8/€9 op korte termijn weer een feit is. Ik blijf het bijzonder vinden dat zij zichzelf nog serieus nemen.
  2. forum rang 6 Bergonzi_deleted 16 november 2021 21:17
    quote:

    Fugroflop schreef op 16 november 2021 20:59:

    [...]

    De realiteit! En dat zie je terug in de koersontwikkeling. Laat je niet verleiden om in te stappen. De believers hier op dit forum riepen twee maanden geleden nog dat de koers naar €10/€12 zou gaan op korte termijn. Zogenaamd zitten ze er zelf vol in en ze roepen nu dat de €8/€9 op korte termijn weer een feit is. Ik blijf het bijzonder vinden dat zij zichzelf nog serieus nemen.
    wie moeten we dan serieus nemen, jou? ;-)
  3. forum rang 7 Greyhounds 16 november 2021 21:47
    quote:

    Bergonzi schreef op 16 november 2021 21:17:

    [...]

    wie moeten we dan serieus nemen, jou? ;-)
    Dat zou hij wel willen Bergonzi, maar gaan we niet doen! ;-)
  4. forum rang 4 Bertje Belegger 16 november 2021 21:48
    quote:

    Fugroflop schreef op 16 november 2021 20:59:

    [...]

    De realiteit! En dat zie je terug in de koersontwikkeling. Laat je niet verleiden om in te stappen. De believers hier op dit forum riepen twee maanden geleden nog dat de koers naar €10/€12 zou gaan op korte termijn. Zogenaamd zitten ze er zelf vol in en ze roepen nu dat de €8/€9 op korte termijn weer een feit is. Ik blijf het bijzonder vinden dat zij zichzelf nog serieus nemen.
    Ik zit er nog steeds. Met vertrouwen! En als grootste positie!

    Wat Apple voor Buffett is is Fugro voor Bertje Belegger.

    Buiten mijn alias is daar niets zogenaamds aan!

  5. forum rang 6 Bergonzi_deleted 16 november 2021 21:48
    quote:

    visboer schreef op 16 november 2021 21:44:

    voor het einde van het jaar staan we op 10+
    laten we visboer dan serieus nemen.. eerst was hij van de beren maar nu is hij een believer
  6. forum rang 4 Bertje Belegger 16 november 2021 21:52
    quote:

    Bergonzi schreef op 16 november 2021 21:48:

    [...]

    laten we visboer dan serieus nemen.. eerst was hij van de beren maar nu is hij een believer
    Zeker weten! Het heeft zelfs wat radicaals / activistisch.
  7. forum rang 5 RobS 16 november 2021 22:16
    quote:

    ff_relativeren schreef op 16 november 2021 19:30:

    Dat de weersgesteldheid op zee enkele dagen van te voren voorspeld kan worden, neemt het argument niet weg dat er niemand is om een defect te repareren. Dat alles redundant is uitgevoerd is wel een prima argument.

    Een vergelijk met de grootste containerschepen gaat m.i. mank omdat die veel robuuster zijn tijdens een storm op zee, dan de kleine Fugro schepen. Als die niet met de kop in de golven gehouden kunnen worden en er is niemand om dat te corrigeren cq repareren,

    dan heeft Fugro met de beoogde besparingen mijns inziens het risico-profiel van het bedrijf, en daarmee van de beurskoers, verhoogd.

    @ RobS, hoe verklaar jij de 95% besparing op brandstof ? Het schip moet toch nog steeds dezelfde afstand heen en terug afleggen ?
    Nee er is niemand die het defect van buitenaf kan repareren.
    De usv heeft een hele andere massa dan de andere schepen en is een stuk kleiner en zal niet op zware olie varen.
    Je stelling loopt mank dat het risico profiel van het bedrijf verhoogd is aangezien jij en ik niet weten wat de kostprijs van een usv is en de reële besparing is die gerealiseerd wordt. En risico hoort bij het ondernemen. Wat ik als positief ervaar is dat er een nieuwe technologie wordt ontwikkeld welke beschermd is met patenten. En zover als ik dat kan beoordelen een substantiële kosten besparing in operationele bemanningskosten oplevert zoals: gages, sociale lasten, voedinggeld ,reiskosten, administratie ,sollicitatie kosten, krapte op de arbeidsmarkt van techneuten minder last van covid ( verplaatsen van personen) olie, smeer olie, bunkerkosten, survey kosten , verzekeringen etc.
    In mijn ogen is het bovenstaande alleen maar positief en er is een differentieel kostenvoordeel gecreëerd tov de concurrenten.
  8. forum rang 7 ff_relativeren 16 november 2021 22:40
    Een mooie poging @ RobS, maar we zullen het niet eens worden. Ik handhaaf mijn stelling dat Fugro het risicoprofiel voor het bedrijf en voor de beurskoers verhoogt met de USV's. Ik zal mijn onderbouwing iets scherper neerzetten ;

    Als een USV een technisch of een elektronisch mankement krijgt waardoor de besturing faalt, dan kan het schip niet meer met de kop in de golven steken. Dat is bij storm een probleem. De golven zullen tegen de zijkant beuken en er is geen bemanning om het euvel te herstellen.

    Een schip dat langs de zijde wordt gerammeid door de golven, en zich niet kan herstellen, wordt uiteindelijk op de zijkant gegooid. En een schip dat op zijn zijde in het water ligt, is een schip dat zinkt. Blub, blub, blub. Einde.

    Dat is het worst-case scenario door het ontbreken van bemanning op het schip om reparaties uit te voeren. Het scenario kan ook veel lichter zijn,, zoals alleen wat vertraging in de uitvoering van de opdracht, of iets erger, materiaaldefecten.

    Maar het is het worst-case-scenario waarop ik de stelling baseer dat Fugro het risicoprofiel voor het bedrijf en voor de beurskoers heeft verhoogd.

    Het potentieel van kostenbesparing is positief zolang er geen tegenslag komt. Komt die tegenslag er wel, dan was het pennywise and poundfoolish.
  9. forum rang 5 RobS 16 november 2021 22:46
    ff_relativeren wij zullen het ook niet met elkaar eens worden daarom heb ik ook duizenden aandelen en jij geen enkele.
    En de verandering is de meest constante factor in het leven.
  10. forum rang 7 ff_relativeren 16 november 2021 23:03
    quote:

    RobS schreef op 16 november 2021 22:46:

    ff_relativeren wij zullen het ook niet met elkaar eens worden daarom heb ik ook duizenden aandelen en jij geen enkele.
    En de verandering is de meest constante factor in het leven.
    Ik weet niet of je daar nu zo trots op moet zijn ..
  11. forum rang 5 RobS 16 november 2021 23:12
    quote:

    ff_relativeren schreef op 16 november 2021 23:03:

    [...]
    Ik weet niet of je daar nu zo trots op moet zijn ..
    Het enige wat ik heb gedaan is mijn mailwisseling met Fugro bekend gemaakt.
    Ja er zijn mensen die stellingen innemen is ook hun goed recht!

  12. forum rang 7 Greyhounds 16 november 2021 23:37
    quote:

    ff_relativeren schreef op 16 november 2021 22:40:

    Een mooie poging @ RobS, maar we zullen het niet eens worden. Ik handhaaf mijn stelling dat Fugro het risicoprofiel voor het bedrijf en voor de beurskoers verhoogt met de USV's. Ik zal mijn onderbouwing iets scherper neerzetten ;

    Als een USV een technisch of een elektronisch mankement krijgt waardoor de besturing faalt, dan kan het schip niet meer met de kop in de golven steken. Dat is bij storm een probleem. De golven zullen tegen de zijkant beuken en er is geen bemanning om het euvel te herstellen.

    Een schip dat langs de zijde wordt gerammeid door de golven, en zich niet kan herstellen, wordt uiteindelijk op de zijkant gegooid. En een schip dat op zijn zijde in het water ligt, is een schip dat zinkt. Blub, blub, blub. Einde.

    Dat is het worst-case scenario door het ontbreken van bemanning op het schip om reparaties uit te voeren. Het scenario kan ook veel lichter zijn,, zoals alleen wat vertraging in de uitvoering van de opdracht, of iets erger, materiaaldefecten.

    Maar het is het worst-case-scenario waarop ik de stelling baseer dat Fugro het risicoprofiel voor het bedrijf en voor de beurskoers heeft verhoogd.

    Het potentieel van kostenbesparing is positief zolang er geen tegenslag komt. Komt die tegenslag er wel, dan was het pennywise and poundfoolish.
    En morgen vergaat de wereld amen!
  13. forum rang 7 Greyhounds 16 november 2021 23:44
    quote:

    RobS schreef op 16 november 2021 23:12:

    [...]

    Het enige wat ik heb gedaan is mijn mailwisseling met Fugro bekend gemaakt.
    Ja er zijn mensen die stellingen innemen is ook hun goed recht!

    Je hebt helemaal gelijk RobS. Er zijn altijd mensen die het slechtste scenario overal naar boven kunnen halen. Maar goed iedereen mag er anders over denken maar dan moet je niet denken dat iedereen daar maar in mee gaat!
  14. forum rang 7 ff_relativeren 16 november 2021 23:53
    quote:

    RobS schreef op 16 november 2021 23:12:

    [...]

    Het enige wat ik heb gedaan is mijn mailwisseling met Fugro bekend gemaakt.
    Ja er zijn mensen die stellingen innemen is ook hun goed recht!

    Beste RobS, je hebt vanavond wederom bijgedragen aan een prima stuk inhoud op het IEX Fugro Forum. Allerhande invalshoeken zijn belicht en toegelicht. Ik denk dat het een vruchtbare avond is geworden.
  15. Jake90 17 november 2021 09:03
    quote:

    RobS schreef op 16 november 2021 22:16:

    [...]

    Nee er is niemand die het defect van buitenaf kan repareren.
    De usv heeft een hele andere massa dan de andere schepen en is een stuk kleiner en zal niet op zware olie varen.
    Je stelling loopt mank dat het risico profiel van het bedrijf verhoogd is aangezien jij en ik niet weten wat de kostprijs van een usv is en de reële besparing is die gerealiseerd wordt. En risico hoort bij het ondernemen. Wat ik als positief ervaar is dat er een nieuwe technologie wordt ontwikkeld welke beschermd is met patenten. En zover als ik dat kan beoordelen een substantiële kosten besparing in operationele bemanningskosten oplevert zoals: gages, sociale lasten, voedinggeld ,reiskosten, administratie ,sollicitatie kosten, krapte op de arbeidsmarkt van techneuten minder last van covid ( verplaatsen van personen) olie, smeer olie, bunkerkosten, survey kosten , verzekeringen etc.
    In mijn ogen is het bovenstaande alleen maar positief en er is een differentieel kostenvoordeel gecreëerd tov de concurrenten.
    Helemaal met Robs eens. Robotisering is nu belangrijker dan ooit (referend naar de arbeidskrapte maar ook corona reisbeperkingen). Door op USVs in te zetten zorgt Fugro ervoor dat ze innovatiever zijn dan haar concurenten en innovatief zijn is geen doel opzich maar het brengt wel de volgende voordelen met zich mee:
    1) betrouwbaarheid door flexibiliteit in de inzetbaarheid
    2) kostenbesparingen = competatieve prijzen met behoud marge
    3) vertrouwen in de technologische kunde (zeker bij innovatieve projecten als het aanleg van dijken en windmolens zoeken partijen state of the art partijen)

    Kortom het niet investeren in SUVs zie ik eerder als een risico op marktaandeelverlies op de middenlange termijn EN directe omzetverlies op de korte termijn (ivm covid regels).
  16. forum rang 5 visboer 17 november 2021 09:03
    quote:

    Bergonzi schreef op 16 november 2021 21:48:

    [...]

    laten we visboer dan serieus nemen.. eerst was hij van de beren maar nu is hij een believer
    Het komt omdat de vergroening in de lift zit. Iets waarop Fugro zich gaat richten.
  17. forum rang 4 JJJS 17 november 2021 09:20
    quote:

    ff_relativeren schreef op 16 november 2021 22:40:

    Een mooie poging @ RobS, maar we zullen het niet eens worden. Ik handhaaf mijn stelling dat Fugro het risicoprofiel voor het bedrijf en voor de beurskoers verhoogt met de USV's. Ik zal mijn onderbouwing iets scherper neerzetten ;

    Als een USV een technisch of een elektronisch mankement krijgt waardoor de besturing faalt, dan kan het schip niet meer met de kop in de golven steken. Dat is bij storm een probleem. De golven zullen tegen de zijkant beuken en er is geen bemanning om het euvel te herstellen.

    Een schip dat langs de zijde wordt gerammeid door de golven, en zich niet kan herstellen, wordt uiteindelijk op de zijkant gegooid. En een schip dat op zijn zijde in het water ligt, is een schip dat zinkt. Blub, blub, blub. Einde.

    Dat is het worst-case scenario door het ontbreken van bemanning op het schip om reparaties uit te voeren. Het scenario kan ook veel lichter zijn,, zoals alleen wat vertraging in de uitvoering van de opdracht, of iets erger, materiaaldefecten.

    Maar het is het worst-case-scenario waarop ik de stelling baseer dat Fugro het risicoprofiel voor het bedrijf en voor de beurskoers heeft verhoogd.

    Het potentieel van kostenbesparing is positief zolang er geen tegenslag komt. Komt die tegenslag er wel, dan was het pennywise and poundfoolish.
    Het is werkelijk ongelofelijk. Dit wezen noemt zich "even relativeren" en komt vervolgens met zo'n boodschap en blijkt vervolgens geeneens aandelen te hebben.....ik denk dat "Jehova getuige" een betere nickname voor hem/haar zou zijn. Zijn ook overtuigd van een boodschap waar niemand op zit te wachten en niemand om gevraagd heeft en blijft je daar maar mee lastig vallen. Is het glas half vol of half leeg? "Het glas is helemaal leeg, jullie kunnen niet kijken......"

    Ik moet zeggen dat ik je amateuristische pogingen om een balans te lezen, meer waardeerde.

  18. forum rang 4 kweetnie 17 november 2021 10:43
    quote:

    RobS schreef op 16 november 2021 23:12:

    [...]

    Het enige wat ik heb gedaan is mijn mailwisseling met Fugro bekend gemaakt.
    Heb je het ook gehad over de enorme terugval van de koers de afgelopen tijd en wat ze gaan doen om ervoor te zorgen (lees communicatie) dat er weer vertrouwen komt in dit bedrijf door beleggers.
    En waar blijven die nieuwe opdrachten? Of zijn ze druk doende met de huidige opdrachten en te zorgen dat er bij elk project dikke zwarte cijfers over blijven.
    Ach ja, de koers van dit aandeel is regelmatig erg frustrerend om te zien maar uiteindelijk zal het wel weer goed komen toch.
  19. forum rang 7 Greyhounds 17 november 2021 11:16
    quote:

    zitten blijver schreef op 17 november 2021 10:43:

    [...]

    Heb je het ook gehad over de enorme terugval van de koers de afgelopen tijd en wat ze gaan doen om ervoor te zorgen (lees communicatie) dat er weer vertrouwen komt in dit bedrijf door beleggers.
    En waar blijven die nieuwe opdrachten? Of zijn ze druk doende met de huidige opdrachten en te zorgen dat er bij elk project dikke zwarte cijfers over blijven.
    Ach ja, de koers van dit aandeel is regelmatig erg frustrerend om te zien maar uiteindelijk zal het wel weer goed komen toch.
    Geduld is een schone zaak in deze Zitten blijver. Jou naam zegt het al lekker zitten blijven en dan zal het wel goed komen! ;-)
17.762 Posts
Pagina: «« 1 ... 810 811 812 813 814 ... 889 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht