Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,380
  • Verschill

    +0,120 +0,79%
  • Volume

    59.888 Gem. (3M) 226,4K
  • Bied

    15,070  
  • Laat

    15,500  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 868 869 870 871 872 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. belegger1981 14 december 2021 16:06
    Tword tijd dat alles wat begint te stabiliseren inzake economie en verbruik.
    Dan kunnen de vooruitzichten weer wat aangeschroefd worden voor euronav op beterschap.
    Zolang de corona blijft duren en telkens nieuwe varianten komen komt er paniek.
  2. [verwijderd] 14 december 2021 21:51
    Al twee jaar aandeelhouder! En ik blijf erbij! Wat gaan ze doen met ons gehalveerd divident van enkele kwartalen terug! Het mag duidelijk zijn dat ik dit niet ok vond… vind…
    Ik snap niet dat er niet meer aandeelhouders reageren!
  3. MiCno 15 december 2021 09:28
    quote:

    Thole schreef op 14 december 2021 12:28:

    [...]

    Het zou geniaal zijn, mocht hij nu weer zijn positie verder uitbouwen. Trouwens, Euronav heeft zelf ook nog 50 miljoen USD liggen voor eigen aandelen inkoop. Deze hebben ze, zo ver ik weet, zelf ook nog niet aangewend. Blijf het vreemd vinden dat ze dit niet gedaan hebben toen we onder de 7 euro stonden.
    Van waar haalt u het cijfer van 50milj?

    Op 23/06/2021 is een statement gepubliceerd waar de verlenging tot opkopen van eigen aandelen (max. 10% totaal) werd goedgekeurd. Volgens het laatste buybackrapport (dd. 21/12/20) bezitten ze nu 8.34%. Willen/kunnen/mogen ze niet over de positie van C.K.Limitid aka. Fredriksen (9.02%)?
  4. krach03 15 december 2021 11:08
    quote:

    basinclab schreef op 13 december 2021 20:03:

    de transporteurs willen de kleinere oudere vloot in stand houden... en daarvoor op korte termijn hen een voorkeurbehandeling geven. bedoeling, ze in leven houden.. de koolsto transitie kunnen ze anders moeilijk overleven...Ze zijn er wellicht al een tijdje mee bezzig, maar het is overleven...Ze varen niet om winst, maar om cash...Dat kan niet lang duren, maat wellicht wel een extra termijn van 2,5 jaar...Dit effect zal traag wegebben, maar weinig ruimte bieden om nieuwe schepen te kopen
    Dit remt wel fel het herstel...maar het is een kunstmatige toestand in leven gehouden om een ontsporing van de tarieven tegen te gaan. Nu meer betalen om later nog voldoende aanbod te hebben...dat zijn noodoplossingen....en onvoldoende of minimaal...
    Ik vraag mij af in welke mate deze zet van Trafigura een reactie is op de uitspraak van De Stoop dat de 'groten' zich beter richten op de 'kleintjes' (ten gevolge van de 10% die Fredriksen nam in Euronav).

    Don Corleone zei het al: Never let them know what you think. Alsof Trafigura goed heeft geluisterd naar de woorden van De Stoop en acties onderneemt, namelijk de kleintjes helpen, om te vermijden dat ze straks weer 300k moeten betalen.

    Een blunder van De Stoop ?? Of overschat ik dat allemaal?

    Met andere woorden, zou Trafigura dat ook hebben gedaan, deze liefdadigheid indien De Stoop zijn mond had gehouden??
  5. Chalo 15 december 2021 11:23
    Trafigura, heeft deze ook niet voor gezorgd dat de kleine aandeelhouders van Nyrstar in de problemen kwamen?
  6. mijn gedacht 15 december 2021 15:19
    Het lijkt erop dat omikron nog wel even doorzet tot de lente van 2022. En dat het verbruik weer daalt en er crude overschotten ontstaan. Die dan moeten gestockeerd worden..op zee ?
  7. Francesco L. 16 december 2021 08:45
    quote:

    mijn gedacht schreef op 15 december 2021 15:19:

    Het lijkt erop dat omikron nog wel even doorzet tot de lente van 2022. En dat het verbruik weer daalt en er crude overschotten ontstaan. Die dan moeten gestockeerd worden..op zee ?
    We all hope in contango :-)
  8. Risky bets 17 december 2021 15:01
    Olie voorraden zijn al anderhalf jaar aan het droppen, er is dus mega veel voorraad ruimte over op het land. Geen schip voor nodig helaas.
  9. krach03 18 december 2021 18:06
    quote:

    Bregt14 schreef op 18 december 2021 10:51:

    Vandaag in De Tijd:
    www.tijd.be/ondernemen/grondstoffen/e...
    Superinteressant, bedankt!

    "Als Fredriksen naar ons komt met de vraag Frontline via een aandelenruil te integreren in Euronav, staan we open voor gesprekken. Die zullen vriendschappelijk verlopen. Hij mag ons altijd bellen. Hij heeft mijn nummer en we zijn bereid zonder vooroordelen te luisteren naar wat hij te zeggen heeft. Maar dat geldt ook voor andere rederijen. We praten met veel rederijen over consolidatie. Als iemand zijn vloot wil verkopen tegen Euronav-aandelen, luisteren we. Soms moet je meerdere keren proberen voor het succes heeft."
  10. Risky bets 20 december 2021 12:01
    Mooi artikel. Ben altijd wel fan van Hugo. Niet zo'n pumper, maar gewoon een eerlijk en realistisch verhaal.

    Hij noemt eind 2022 als het begin van een positieve cycle, die timing noem ik ook al lang. Interessant om te zien dat concensus steeds meer daarheen gaat, paar maanden geleden waren velen nog heel positief over de korte termijn ook.
  11. Vavli 20 december 2021 13:54
    De beste stem op dit forum is Risky, zijn voorspellingen blijken steevast te kloppen,
    En ook ik ben een fan van Hugo die geen peptalk verkoopt, tijdens de contango waarschuwde hij dat het feest van korte duur zou zijn. Hij werd toen afgekraakt : hij praatte de koers naar beneden, was de kritiek. Ik verkies een CEO die betrouwbare uitspraken doet, dat loont op termijn het beste.
  12. Jan Frans B 27 december 2021 09:45
    Ik denk dat Hugo veel minder invloed op deze toestand heeft die iedereen hier denkt.
    Simple economics: teveel schepen, te weinig vraag naar transport.
    Er moeten veel meer schepen naar de sloop, en aan de huidige hoge ijzer prijzen en lage transport inkomsten zou dat ook automatisch moeten gebeuren. Maar het vraagt allemaal tijd, en kleintje opkopen is alleen een goed idee als je een deel van de vloot kan scrappen. Maar Hugo droomde altijd van een armada aan schepen voor Euronav, ik hoop dat hij ondertussen wakker is geworden. Je kan beter een kleine vloot hebben die constant in de vaart is, dan een hoop schepen die stil liggen of met verlies moeten varen. Hij is gegaan voor een grote vloot, en ook nog eens een jonge, dus nu zit hij met een hoop schepen die met verlies varen en te jong zijn om de scrappen.

    Van de dag dat Hugo CEO werd had hij maar 2 natte dromen: een grote jonge vloot (ZIJN ARMADA) en een heel mooie balans (ten koste van de aandeelhouders vaak). En het is hem nog gelukt ook. Of dat op het moment een voordeel is, mèh al dat geld zorgt wel voor een veilige buffer dat moet ik hem geven. Maar Darwin wist al dat alleen diegene die zich het snelste kan aanpassen aan veranderende omstandigheden de grootste overlevingskansen heeft. Ik betwijfel of Hugo die flexibiliteit van denken heeft, maar hoop van harte totaal ongelijk te hebben.

    Zoals Vavli hierboven schreef: "De beste stem op dit forum is Risky" en dat is zeker zo, ik hoop dat hij gelijk blijft hebben.
    Ik hoef geen gelijk te hebben, ik heb liever ongelijk als dat in ons voordeel is. Maar ik vrees er voor.
  13. Vavli 28 december 2021 05:03
    quote:

    Jan Frans B schreef op 27 december 2021 09:45:

    Ik denk dat Hugo veel minder invloed op deze toestand heeft die iedereen hier denkt.
    Simple economics: teveel schepen, te weinig vraag naar transport.
    Er moeten veel meer schepen naar de sloop, en aan de huidige hoge ijzer prijzen en lage transport inkomsten zou dat ook automatisch moeten gebeuren. Maar het vraagt allemaal tijd, en kleintje opkopen is alleen een goed idee als je een deel van de vloot kan scrappen. Maar Hugo droomde altijd van een armada aan schepen voor Euronav, ik hoop dat hij ondertussen wakker is geworden. Je kan beter een kleine vloot hebben die constant in de vaart is, dan een hoop schepen die stil liggen of met verlies moeten varen. Hij is gegaan voor een grote vloot, en ook nog eens een jonge, dus nu zit hij met een hoop schepen die met verlies varen en te jong zijn om de scrappen.

    Van de dag dat Hugo CEO werd had hij maar 2 natte dromen: een grote jonge vloot (ZIJN ARMADA) en een heel mooie balans (ten koste van de aandeelhouders vaak). En het is hem nog gelukt ook. Of dat op het moment een voordeel is, mèh al dat geld zorgt wel voor een veilige buffer dat moet ik hem geven. Maar Darwin wist al dat alleen diegene die zich het snelste kan aanpassen aan veranderende omstandigheden de grootste overlevingskansen heeft. Ik betwijfel of Hugo die flexibiliteit van denken heeft, maar hoop van harte totaal ongelijk te hebben.

    Zoals Vavli hierboven schreef: "De beste stem op dit forum is Risky" en dat is zeker zo, ik hoop dat hij gelijk blijft hebben.
    Ik hoef geen gelijk te hebben, ik heb liever ongelijk als dat in ons voordeel is. Maar ik vrees er voor.

  14. Vavli 28 december 2021 05:04
    Dus een kleine vloot met oude schepen is interessanter dan een grote vloot met jonge tankers? Die redenering klopt echt niet hoor.
  15. Francesco L. 28 december 2021 09:30
    quote:

    Vavli schreef op 28 december 2021 05:04:

    Dus een kleine vloot met oude schepen is interessanter dan een grote vloot met jonge tankers? Die redenering klopt echt niet hoor.
    I agree with you. I cannot imagine how a firm could get economies of scale should its fleet be smaller and smaller. It is exact the contrary. You influence prices and get most savings when you have an integrated fleet whose margins are higher if the fleet itself is younger than the average. But it's just my opinion, truth is recovery is still far away and no sign of agreements with Iran in sight.
  16. Jan Frans B 28 december 2021 10:23
    quote:

    Vavli schreef op 28 december 2021 05:04:

    Dus een kleine vloot met oude schepen is interessanter dan een grote vloot met jonge tankers? Die redenering klopt echt niet hoor.
    Maar dat heb ik toch helemaal niet gezegd. Een kleinere vloot ja dat wel, maar toch niet met oude schepen. Ik bedoelde indien ze een kleine vloot zouden opkopen, wat Hugo al meer dan eens gedaan heeft, dan heeft dat alleen maar zin als daar relatief veel oude schepen tussen zitten die kunnen gescrapped worden. Anders zit hij met een nog grotere jonge vloot zonder klanten die genoeg willen betalen.

    Er zijn globaal teveel tankers in de markt, zolang dat dit het geval blijft zal het niet verbeteren. Zeker omdat we op termijn minder en minder olie gaan verbruiken om de klimaat verandering af te remmen.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 868 869 870 871 872 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht