Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,440
  • Verschill

    +0,120 +0,90%
  • Volume

    524.179 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,440  
  • Laat

    13,450  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Snooze 6 januari 2022 18:15
    Dacht vanmorgen even Jet door te hebben. Voorbeurs verkoop order geplaatst op 45,7 welke voor 45,73 werd uitgevoerd en vervolgens voor 44.9 een kooporder geplaatst. Voor ongeveer 5 minuten dacht ik even een goede trade te hebben gemaakt toen de van 44,9 weer terugveerde naar 45, maar daarna was het alweer snel huilen....
    Gelukkig nu einde dag herstel, en Grub kruipt op dit moment ook weer omhoog, dus wellicht morgen toch weer naar boven de 45.
    En m’n GAK is ook weer iets verlaagd door m’n actie van vanmorgen, moet een beetje positief proberen te blijven.
  2. RustigBlijvenTeAllenTijde 6 januari 2022 18:24
    Oef dat in Brazilië is toch echt geweldig nieuws. FF in perspectief: Amerika 330 mil inwoners, Brazilie 220 mil. Ifood heeft volledige monopolie op 220 mil mensen, wat goed, wat een parel. Mensen die roepen dat Jet dit weg moet doen voor 2.3 miljard, stil zijn. Als je de rapporten van Cat Rock doorleest, wilden ze dat JET het 2 jaar geleden zou verkopen voor 0.7 miljard. Tuurlijk huidige beurswaarde is klote, maar come on. Doordash heeft een beurswaarde van bijna 50 miljard op basis van 50 procent marketshare op 330 mil amerikanen, bedenk dan ff wat een iFood over 2-3 wel niet waard is.

    Benieuwd waar Uber zich dan wèl op gaat focussen. Persoonlijk denk ik sowieso VS natuurlijk, en Grubhub is voor hun dan nog steeds wel erg interessant. Daarmee zouden ze echt kunnen aanhaken met Doordash. Verder zijn ze groot in Frankrijk, al zullen ze wel in hun broek schijten voor de mogelijke Europese wetgeving. Verder denk ik dat ze Australië willen pakken en VK kan ook nog wel een dingetje worden. Gezien hun beleid om gebieden te verlaten waar ze geen profit maken, zou het me niks verbazen als ze kappen in NL en Duitsland.

    Erg interessant ook dat ze hun strategie aanpassen om eindelijk gewoon marge te gaan pakken. Delivery Hero begon met hun aftocht in Duitsland, nu Uber Brazilië. Laat het aub een startsein zijn van het ophouden met concurreren tegen elkaar.
  3. forum rang 7 KCNIB 6 januari 2022 18:25
    quote:

    Bert12345 schreef op 6 januari 2022 18:12:

    [...]

    haha, ik heb geen lease tesla , maar een soort kever, niet geleased. Ik heb een vriendin en ik voel de behoefte niet om iets te zoeken bij andere vrouwen; het staat jou vrij omdat wel te doen (ik veroordeel niet) Heb ook geen zin om tot 4:00 s nachts gin tonic naar binnen te harken in een kroeg.

    Beleggingsbeslissingen neem jezelf. Ik heb bij 80 ook vaker gezegd, dat het te hoog stond. Zware verliezen, strijd om marktaandeel. Dat vond ik een no-brainer. Dat gezegd hebbende: 80 gaat het in de toekomst ook niet meer worden.
    Nou Bert, je had al zo weinig vrienden....
  4. forum rang 7 Bert12345 6 januari 2022 18:30
    quote:

    KCNIB schreef op 6 januari 2022 18:25:

    [...]

    Nou Bert, je had al zo weinig vrienden....
    Hahaha, zelfs Benidorm Bastards proberen mij met hun rollator te overrijden. Ik moet vee. werk inhalen. Mzzl!
  5. [verwijderd] 6 januari 2022 18:31
    quote:

    RustigBlijvenTeAllenTijde schreef op 6 januari 2022 18:24:

    Oef dat in Brazilië is toch echt geweldig nieuws. FF in perspectief: Amerika 330 mil inwoners, Brazilie 220 mil. Ifood heeft volledige monopolie op 220 mil mensen, wat goed, wat een parel. Mensen die roepen dat Jet dit weg moet doen voor 2.3 miljard, stil zijn. Als je de rapporten van Cat Rock doorleest, wilden ze dat JET het 2 jaar geleden zou verkopen voor 0.7 miljard. Tuurlijk huidige beurswaarde is klote, maar come on. Doordash heeft een beurswaarde van bijna 50 miljard op basis van 50 procent marketshare op 330 mil amerikanen, bedenk dan ff wat een iFood over 2-3 wel niet waard is.

    Benieuwd waar Uber zich dan wèl op gaat focussen. Persoonlijk denk ik sowieso VS natuurlijk, en Grubhub is voor hun dan nog steeds wel erg interessant. Daarmee zouden ze echt kunnen aanhaken met Doordash. Verder zijn ze groot in Frankrijk, al zullen ze wel in hun broek schijten voor de mogelijke Europese wetgeving. Verder denk ik dat ze Australië willen pakken en VK kan ook nog wel een dingetje worden. Gezien hun beleid om gebieden te verlaten waar ze geen profit maken, zou het me niks verbazen als ze kappen in NL en Duitsland.

    Erg interessant ook dat ze hun strategie aanpassen om eindelijk gewoon marge te gaan pakken. Delivery Hero begon met hun aftocht in Duitsland, nu Uber Brazilië. Laat het aub een startsein zijn van het ophouden met concurreren tegen elkaar.
    Goed stuk. Het gaat idd zeer lastig voor Uber Eats worden. Focus op US is 1 van de weinige opties en zelfs daar zijn ze geen nr 1.
  6. RustigBlijvenTeAllenTijde 6 januari 2022 18:36
    quote:

    SEVA_ schreef op 6 januari 2022 18:31:

    [...]

    Goed stuk. Het gaat idd zeer lastig voor Uber Eats worden. Focus op US is 1 van de weinige opties en zelfs daar zijn ze geen nr 1.
    Ja, niet dat Google Trends echt alles zegt, maar eigenlijk zijn ze vrijwel nergens nummer 1 qua populariteit. Frankrijk en in Australië ook nog wel enigszins, maar verder is het heel erg broos en moeilijk. Wellicht dat ze in Azië nog wat landen hebben, maar als ze nog wat willen in VS, kunnen ze eigenlijk niet om Grubhub heen.
  7. Snooze 6 januari 2022 18:37
    quote:

    SEVA_ schreef op 6 januari 2022 18:31:

    [...]

    Goed stuk. Het gaat idd zeer lastig voor Uber Eats worden. Focus op US is 1 van de weinige opties en zelfs daar zijn ze geen nr 1.
    Zo lastig is het toch niet, ze kunnen voor weinig momenteel één van de grootste Europese spelers kopen, plus een belang van de grootste Braziliaanse partij , en natuurlijk ook nog een deeltje concurrentie in de VS uitschakelen.
  8. [verwijderd] 6 januari 2022 18:40
    quote:

    KCNIB schreef op 6 januari 2022 18:32:

    [...]

    Dit is echt een game changer!!
    Laten we eens andersom redeneren -

    Prosus wilde 33% van iFood kopen voor €2,3 mld, JET vond dat te weinig (iFood valuation €6,9 mld)

    Als Jitse ballen heeft biedt ie 56% van die €6,9 voor het Prosus belang.
  9. [verwijderd] 6 januari 2022 18:41
    quote:

    Snooze schreef op 6 januari 2022 18:37:

    [...]

    Zo lastig is het toch niet, ze kunnen voor weinig momenteel één van de grootste Europese spelers kopen, plus een belang van de grootste Braziliaanse partij , en natuurlijk ook nog een deeltje concurrentie in de VS uitschakelen.
    Correct. Ze hebben weinig opties willen ze nog relevant blijven. Ik zie daarom Uber Eats als meest logische kandidaat voor het eerste bod.

    Het wordt een interessante onderhandeling: www.businessinsider.nl/just-eat-takea...
  10. forum rang 7 KCNIB 6 januari 2022 18:55
    quote:

    SEVA_ schreef op 6 januari 2022 18:41:

    [...]

    Correct. Ze hebben weinig opties willen ze nog relevant blijven. Ik zie daarom Uber Eats als meest logische kandidaat voor het eerste bod.

    Het wordt een interessante onderhandeling: www.businessinsider.nl/just-eat-takea...
    Hopelijk komt er een biedingsstrijd
  11. rudie80 6 januari 2022 19:03
    Iedereen heeft commentaar op alles wat Jitse doet. Maar welke beslissingen waren tot dusver dramatisch? Ok De Grubhub deal is op zijn mist discutabel te noemen maar tot nu toe zijn alle zetten goed geweest. Ik zie bijna alleen maar nr 1 posities en er zijn ook mooie grocery deals gesloten. Nu trekt Uber zich terug uit Brazilië en dat bewijst maar weer eens dat Jitse goed gezien had dat hij een kostbaar bezit in handen heeft. Natuurlijk zal de waarde op dit moment lager zijn door de gekelderde waarderingen van de fooddelivery sector. Nu zal de groei pas echt versnellen en de waarde zal uiteindelijk verder gaan toenemen.
    Helaas spreekt de beurskoers op dit moment anders.
    Ik denk dat 2022 wel eens het jaar van de consolidatie kan worden. DH die Glovo koopt. Uber eats die zich terug trekt uit Brazilië. Meer zullen er nog volgen en de kaarten zullen steeds meer geschud worden.
    Een overname zie ik niet snel gebeuren. Daarvoor is het belang van Jitse toch te groot. Als de overnemende partij zeker wil zijn dat het bod slaagt zullen ze toch flink wat neer moeten tellen om ook Catrock en anderen te overtuigen. Dan gaan ze echt niet wegkomen met 60 euro per aandeel.
    Ik ben in elk geval benieuwd waar we eind 2022 staan. ik zie wel dat JET goede kaarten heeft. Alleen Grubhub zou ik zo snel als mogelijk afscheid van nemen.
  12. [verwijderd] 6 januari 2022 19:13
    quote:

    Snooze schreef op 6 januari 2022 18:15:

    Dacht vanmorgen even Jet door te hebben. Voorbeurs verkoop order geplaatst op 45,7 welke voor 45,73 werd uitgevoerd en vervolgens voor 44.9 een kooporder geplaatst. Voor ongeveer 5 minuten dacht ik even een goede trade te hebben gemaakt toen de van 44,9 weer terugveerde naar 45, maar daarna was het alweer snel huilen....
    Gelukkig nu einde dag herstel, en Grub kruipt op dit moment ook weer omhoog, dus wellicht morgen toch weer naar boven de 45.
    En m’n GAK is ook weer iets verlaagd door m’n actie van vanmorgen, moet een beetje positief proberen te blijven.
    Niks meer aan doen, binnen paar maanden 60+ euro.
  13. [verwijderd] 6 januari 2022 19:17
    quote:

    rudie80 schreef op 6 januari 2022 19:03:

    t. Alleen Grubhub zou ik zo snel als mogelijk afscheid van nemen.

    En daar ben ik het volkomen mee eens
  14. forum rang 6 RJ 80 6 januari 2022 19:18
    Heb wel commentaar op Jitse, maar zeker niet op alles. Daarom ook nog niets verkocht, maar zijn ego zit wel hemzelf en anderen dwars. Te vaak dingen geroepen waar hij later op terugkwam rudie. Bij velen en ook bij mij roept dat twijfel op, zeker korte termijn. Ik denk dat behalve US (vanaf toen is het zuidwaarts gegaan met het sentiment, aandeel, en ook marktaandeel van Grubhub zelf) heel veel dingen goed zijn gegaan en nog goed gaan. Ik sta dus nog net aan de positieve kant, maar vind wel dat Jotse iets minder noten op zijn zang mag hebben, temeer omdat hij het ook al een paar x goed mis heeft gehad en daarop ook actie heeft ondernomen. Luister, fouten maken mag, maar hij heeft er mensen en beleggers wel mee op het verkeerde been gezet een tijdlang. Ik heb liever een daadkrachtige CEO die exact of meer doet dan wat hij /zij twittert, dan overal maar commentaar op te leveren waar hij tegengesproken wordt. Hij heeft er aandeelhouders en topanalisten toch echt mee in zijn harnas gejaagd. En dan kan je wel roepen dat je aandeel veel te laag gewaardeerd is (wat ook nog altijd best klopt). Maar zijn stijl helpt niet bepaald mee invsteerders/beleggers over de streep te trekken of bij zich te houden.

    Goed bedrijf, grote potentie, goede CEO (vind ik echt) maar iets meer walk the talk en bouwen aan geloofwaardigheid zou me in ieder geval wat meer vertrouwen geven aan zijn handel en wandelgedrag. Dan had ik nu mss ook nog wel verder bijgekocht, maar ik durf het niet aan mijn allocatie nu niet nog verder te vergroten hierom.
  15. TA=verlies 6 januari 2022 19:36
    Er wordt gepraat over miljarden hier.
    Maar hoe krijg je ooit miljarden terug verdient met een verdienmodel van eten van a naar b brengen.
    Tot nu toe nog geen cent verdient. Laat staan miljarden.
    Snap werkelijk niet dat de believers zo enthousiast zijn over dit verdienmodel.
    Post.nl heeft door heel het land grote vestigingen. Een k/w verhouding van factor xx lager en maakt winst.
    Brengen het pakketje van stad naar stad i.p.v
    Straat naar straat.
    Dan lees ik ook nog iets over Brazilie i.v.t. America... Beter eerst kijken naar de inkomens per hoofd van de bevolking voordat er gejuicht wordt over het aantal inwoners.... Pfff wat een vergelijkingen zeg.
  16. rudie80 6 januari 2022 19:38
    Ik ben het deels met je eens dat hij niet duidelijk is. Wat dat punt betreft vergt het zeker verbetering. Daarentegen is het ook een zeer dynamische business die om aanpassingen vraagt Soms betekent dit dat je terugkomt op eerdere besluiten. Misschien is hij dan in eerste instantie te stellig geweest in zijn overtuiging. Een logge leider is in elk geval iets dat niet bij JET zou passen. Het komt nu inderdaad ongeloofwaardig over. Dit en in combinatie met de aankoop van Grubhub wordt dit natuurlijk overtrokken door partijen en die stampen het aandeel de grond in. Het grootste risico vind ik bij dit aandeel dat deze voor een te laag bedrag van de beurs gehaald zou worden. Ik zie zeker kansen maar ik zie die horizon ook steeds verder op schuiven
  17. RustigBlijvenTeAllenTijde 6 januari 2022 19:39
    Grubhub is inderdaad discutabel. Echter raad ik jullie aan om de laatste presentatie van Cat rock te lezen op justeatmustdeliver. Onderliggend is Grubhub anders dan je zou verwachten, positief bedoelt. Daarnaast zie ik wel meer en meer de strategic value van Grubhub. Wat wil Uber nou in US zonder Grubhub eigenlijk. Als ze willen aanhaken in US zullen ze hoe dan ook Grubhub moeten kopen, ze kunnen eigenlijk helemaal niet zonder. Als je het zo bekijkt heeft Jitse dat wel goed voor elkaar en zit hij in een luxe positie. Echter is de koers klote, maar als hij het voor elkaar krijgt het aandeel terug te brengen naar in eerste instantie 60-70, dan staat hij in ieder geval wat minder onder druk en kan ie achterover zitten tot Uber toegeeft dat ze niet zonder Grubhub kunnen.

    De koers daalt en daalt, maar eigenlijk raak ik maar meer en meer overtuigd.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht