Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,320
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    6.390.192 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,300  
  • Laat

    13,355  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 273 274 275 276 277 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jinxter 28 januari 2022 19:22
    quote:

    KCNIB schreef op 28 januari 2022 19:01:

    In januari 7 koersadviezen (JP, BofA, DB, ING etc) met gemiddelde koers van 80 euro. Verwacht dat bij een overname ook minimaal 80 euro afgetikt zal worden.
    Koersdoelen worden ook vaak afgegeven door investeringsmaatschappijen welke een strategie bedacht hebben en/of belang hebben bij koersstijgingen.

    Er speelt wel iets onder e radar in de fooddelivery branche.

  2. forum rang 7 4finance 28 januari 2022 19:22
    quote:

    KCNIB schreef op 28 januari 2022 18:50:

    [...]

    Als het sentiment slecht is kan er nog wat van af maar er zijn ook genoeg triggers voor een veel hogere koers.
    Jitse staat inmiddels open voor verkoop van Grub dus er zullen ongetwijfeld partijen zijn die nu een due diligence laten uitvoeren.
    Voor 4/5 miljard kan je heel wat aandelen terugkopen. Shorters zullen dan als een gek aandelen willen terugkopen maar er zullen een paar zijn die het verkopen dus koers spuit omhoog
    Tja, als..... Zo en zo zal bij het wereldwijd beëindigen van lock-downs er minder thuisbezorgd gaan worden.
    In AMSTERDAM zie ik een draai dat er steeds meer boekingen gedaan worden op de eigen websites van eetgelegenheden.
    De vraag kan ook gesteld worden of het verdienmodel van Justeat nog explosief kan groeien.......

  3. TreinASMI 28 januari 2022 19:27
    Waarom geloven mensen in een overname? ALLE food delivery aandelen zijn inmiddels door de helft gegaan of nog meer. JET liep wat voorop, maar is inmiddels echt niet uniek meer hoor.

    Maar goed, lekker blijven geloven in 'manipulatie'
  4. forum rang 7 KCNIB 28 januari 2022 19:28
    quote:

    4finance schreef op 28 januari 2022 19:22:

    [...]

    Tja, als..... Zo en zo zal bij het wereldwijd beëindigen van lock-downs er minder thuisbezorgd gaan worden.
    In AMSTERDAM zie ik een draai dat er steeds meer boekingen gedaan worden op de eigen websites van eetgelegenheden.
    De vraag kan ook gesteld worden of het verdienmodel van Justeat nog explosief kan groeien.......

    Meeste mensen bestellen niet bij 1 restaurant zijn eten en kijken op de thuisbezorgd en gaan dan eten bestellen. In bezorger in loondienst kost geld en is niet rendabel voor kleine restaurant.

    Je ziet dat het bezorgen van boodschappen verliesgevend is voor een AH of Jumbo dus dat geld ook voor de restaurants als ze het zelf gaan doen.
  5. forum rang 7 KCNIB 28 januari 2022 19:32
    quote:

    TreinASMI schreef op 28 januari 2022 19:27:

    Waarom geloven mensen in een overname? ALLE food delivery aandelen zijn inmiddels door de helft gegaan of nog meer. JET liep wat voorop, maar is inmiddels echt niet uniek meer hoor.

    Maar goed, lekker blijven geloven in 'manipulatie'
    Wat snap je nou niet, met minder concurrenten maak je meer winst omdat de fees dan omhoog gaan. Kijk maar naar Brazilie.

  6. > Iannuzi 28 januari 2022 20:24
    Nou de daling viel mee, dus onszelf maar weer getrakteerd op thuisbezorgde pizza. Vanmiddag ook de boodschappen weer laten bezorgen. Net als de rest van de straat en dat in een klein dorpje. Geloof het of niet maar delivery is here to stay.
  7. forum rang 4 Opgelet 28 januari 2022 22:23
    quote:

    > Iannuzi schreef op 28 januari 2022 20:24:

    Nou de daling viel mee, dus onszelf maar weer getrakteerd op thuisbezorgde pizza. Vanmiddag ook de boodschappen weer laten bezorgen. Net als de rest van de straat en dat in een klein dorpje. Geloof het of niet maar delivery is here to stay.
    Dat hoop ik niet voor JET, want JET maakt steeds maar verlies. JET is even duur als Signify en Signify verdient 3 euro per aandeel. Lachwekkend dat sommigen JET goedkoop noemen en een overnamebod van 80 euro per aandeel verwachten. Wie is er zo gek om 80 euro per aandeel te betalen voor een aandeel dat nog nooit winst heeft gemaakt en het ook nooit gaat maken. Noem maar een naam die interesse heeft. Zelfs een 3% belang wordt niet gemeld, terwijl dat peanuts is voor een hedgefonds. Persoonlijk zou ik heel JET niet eens kopen voor 80 euro als ik ook aansprakelijk zou zijn voor de schulden. Daarom zou ik geen positie in JET nemen en short gaan.
  8. TA=verlies 28 januari 2022 23:35
    quote:

    Mr Trade. schreef op 28 januari 2022 18:47:

    [...]

    Made in the USA he.
    Dan is 8x de omzet goedkoop :)
    Omzet? Normaal kijken ze naar factor x de winst.
    Bij JET gaat het al over de omzet of het aandeel duur danwel goedkoop geprijst is.
    Lol
  9. forum rang 4 Stephanus1987 29 januari 2022 08:59
    Thuisbezorgd stuurde hem weg na kritiek op internet: ‘Dit gaat te ver’

    Maaltijdbezorgplatform Thuisbezorgd.nl heeft deze maand het arbeidscontract van een van zijn bezorgers beëindigd, nadat hij een kritisch artikel plaatste over de arbeidsomstandigheden bij het bedrijf

    www.nrc.nl/nieuws/2022/01/28/bij-krit...

    De afdeling communicatie had toch wel iets meer zijn best kunnen doen in een reactie naar de pers.
  10. forum rang 8 aextracker 29 januari 2022 09:01
    quote:

    Opgelet schreef op 28 januari 2022 22:23:

    [...]
    Dat hoop ik niet voor JET, want JET maakt steeds maar verlies. JET is even duur als Signify en Signify verdient 3 euro per aandeel. Lachwekkend dat sommigen JET goedkoop noemen en een overnamebod van 80 euro per aandeel verwachten. Wie is er zo gek om 80 euro per aandeel te betalen voor een aandeel dat nog nooit winst heeft gemaakt en het ook nooit gaat maken. Noem maar een naam die interesse heeft. Zelfs een 3% belang wordt niet gemeld, terwijl dat peanuts is voor een hedgefonds. Persoonlijk zou ik heel JET niet eens kopen voor 80 euro als ik ook aansprakelijk zou zijn voor de schulden. Daarom zou ik geen positie in JET nemen en short gaan.
    Delivery is there to stay indeed;
    - In verstedelijkte gebieden vnl. afgedekt door de grote bezorg platforms.
    - In de niet-urbane gebieden, met veel regionaliteit, zullen de lokale bezorgdiensten de dienst uitmaken.

    Verstedelijking is een van de groeimotoren achter de bezorgfunctionaliteit.
    Immers vastzitten in het verkeer en tijd verliezen speelt een rol in urbane gebieden en een minder relevante rol in niet urbane gebieden.

    Nadat we de lock down \ corona perikelen achter ons laten, zal er echter als eerste een "inhaalvraag- & effect" zichtbaar worden van mensen die gewoon "uit eten willen" en er weer op uit gaan. Dat zal de groei versnelling van afgelopen jaren doen afnemen en een verdere consolidatie slag inluiden onder de bezorg platforms.

    Feitelijk zijn er al te veel.

    In onze gemeente van 6 dorpen met totaal 35.000 inwoners, en 10-tallen tot > honderd lokaties, waar je kan eten, barsten de dorpen van de "gefragmenteerde kleine lokaal bekende en restaurant type (van cafetaria t\m luxe restaurant"), welke hun eigen bezorg aktiviteit managen en organiseren. Je besteld eigenlijk bij "iemand van nabij", welke je daarbij ook de omzet gunt.

    In verstedelijkte (miljoenen steden voorop) speelt de gunfactor uberhaupt niet, maar voert de "gemaks factor" de boventoon en de schier ongelimiteerde keuze aan oplossingen. Daar speelt kracht, schaal en kapitaal om te investeren een dominante rol.

    JET zal moeten groeien door te acquireren in landen met relatief zware , grote en groeiende urbanisatie-clusters. Bij voldoende schaalgrootte zou het langzaamaan ook structureel vanuit zijn marge propositie en services tot een verdienmodel moeten komen. Tot op heden , blijkt dat met zoveel miljarden bestelde en bezorgde omzet nog steeds niet het geval.

    De reden, waarom de koers leegloopt en de neerwaartse trend vertoond, die U allen ziet. Wat dat betreft snap ik de investeerders druk vanuit Amerika om Grubhub & \ of Ifood te verkopen en het EU platform verder te versterken in de grote verstedelijkte landen.

    Ik wacht de beleidskeuze die JET moet maken af. Zodra die keuze zichtbaar wordt en het beurssentiment kantelt, bestaat de kans dat JET haar negatieve trendkanaal verlaat en een GALA kentering laat zien. De trigger zit' mijns inziens in "een vernieuwende visie achter de strategie" van JET.". Ik meen daartoe wat eerste broze woorden uit de mond van de oprichter CEO opgetekend te hebben zien worden.
  11. [verwijderd] 29 januari 2022 09:41
    quote:

    > Iannuzi schreef op 28 januari 2022 20:24:

    Nou de daling viel mee, dus onszelf maar weer getrakteerd op thuisbezorgde pizza. Vanmiddag ook de boodschappen weer laten bezorgen. Net als de rest van de straat en dat in een klein dorpje. Geloof het of niet maar delivery is here to stay.
    Geloof het niet, erg? De hele straat..whahahaaaaaaa

    Maar ik geloof wel dat je je lekker laat trakteren omdat het aandeel vandaag maar weer eens 2,5% is gedaald.
    Op jaarbasis maar 60%, dus waar hebben we het over.
  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 29 januari 2022 09:47
    quote:

    > Iannuzi schreef op 28 januari 2022 20:24:

    Nou de daling viel mee, dus onszelf maar weer getrakteerd op thuisbezorgde pizza. Vanmiddag ook de boodschappen weer laten bezorgen. Net als de rest van de straat en dat in een klein dorpje. Geloof het of niet maar delivery is here to stay.
    Dus jij zorgt er voor dat ook de laatste winkel in het dorp moet sluiten......!!!

    Omdat je te lui bent om zelf je boodschappen te halen..........
  13. forum rang 5 Drs P. 29 januari 2022 11:04
    Just Eat Takeaway.com NV 51.0% potential upside indicated by Barclays
    Broker Ratings
    Charlotte Edwards
    January 28, 2022
    1:47 pm
    Just Eat Takeaway.com NV with ticker (LON:JET) now has a potential upside of 51.0% according to Barclays.

    Barclays set a target price of 7,130 GBX for the company, which when compared to the Just Eat Takeaway.com NV share price of 3,494 GBX at opening today (28/01/2022) indicates a potential upside of 51.0%. Trading has ranged between 34 (52 week low) and 3,517 (52 week high) with an average of 683,572 shares exchanging hands daily. The market capitalisation at the time of writing is £8,531,425,650.

    Just Eat Takeaway.com NV, formerly Takeaway.com NV, is a company based in the Netherlands that operates an online food delivery marketplace. The Company focuses on connecting consumers and restaurants, and allows users to order food from nearby restaurants and have the food delivered to their homes. The Company transmits the order placed by customers and forwards it to restaurants, which prepare and deliver the meal. It is present in Portugal, Switzerland, Austria, Luxembourg, Belgium, the Netherlands, Germany, Poland, Bulgaria, Romania, Israel and Vietnam, and operates the Websites Lieferando.de, Lieferservice.at, Lieferservice.ch, Pizza.be, Pizza.lu, Pizza.pl, Pyszne.pl, BGmenu.com, Oliviera.ro, Takeaway.com, Thuisbezorgd.nl and Vietnammm.com, among others. The platforms feature various kinds of restaurants.

    The share price for Just Eat Takeaway.com N.V. (JET.L) is currently trading at GBp3,414.00 (-2.86%)

    You might also enjoy reading Just Eat Takeaway.com NV 55.4% potential upside indicated by Deutsche
  14. forum rang 4 marktwaarde 29 januari 2022 12:02
    quote:

    Drs P. schreef op 29 januari 2022 11:04:

    Just Eat Takeaway.com NV 51.0% potential upside indicated by Barclays
    Broker Ratings
    Charlotte Edwards
    January 28, 2022
    1:47 pm
    Just Eat Takeaway.com NV with ticker (LON:JET) now has a potential upside of 51.0% according to Barclays.

    Barclays set a target price of 7,130 GBX for the company, which when compared to the Just Eat Takeaway.com NV share price of 3,494 GBX at opening today (28/01/2022) indicates a potential upside of 51.0%. Trading has ranged between 34 (52 week low) and 3,517 (52 week high) with an average of 683,572 shares exchanging hands daily. The market capitalisation at the time of writing is £8,531,425,650.

    Just Eat Takeaway.com NV, formerly Takeaway.com NV, is a company based in the Netherlands that operates an online food delivery marketplace. The Company focuses on connecting consumers and restaurants, and allows users to order food from nearby restaurants and have the food delivered to their homes. The Company transmits the order placed by customers and forwards it to restaurants, which prepare and deliver the meal. It is present in Portugal, Switzerland, Austria, Luxembourg, Belgium, the Netherlands, Germany, Poland, Bulgaria, Romania, Israel and Vietnam, and operates the Websites Lieferando.de, Lieferservice.at, Lieferservice.ch, Pizza.be, Pizza.lu, Pizza.pl, Pyszne.pl, BGmenu.com, Oliviera.ro, Takeaway.com, Thuisbezorgd.nl and Vietnammm.com, among others. The platforms feature various kinds of restaurants.

    The share price for Just Eat Takeaway.com N.V. (JET.L) is currently trading at GBp3,414.00 (-2.86%)

    You might also enjoy reading Just Eat Takeaway.com NV 55.4% potential upside indicated by Deutsche

    Waarom niet gewoon de EUR koers van NL notering. 7,130 pond....
  15. forum rang 5 Mr Trade 29 januari 2022 13:35
    Europese Commissie verlaagt meldingsdrempel netto short posities permanent
    27 januari 2022 Nieuws

    De Europese Commissie heeft een besluit aangenomen om de meldingsdrempel van netto short posities permanent te verlagen van 0.2% naar 0.1%. Deze wijziging treedt in op 31 januari 2022.

    Dit betekent dat vanaf maandag 31 januari 2022 positiehouders hun netto short posities dienen te melden indien hun positie de drempel van 0,1% (en elke 0,1% daarboven) van het geplaatst kapitaal onderschrijdt, overschrijdt of evenaart.

    Zie voor meer informatie (onder andere over de wijze van melden voor posities in de bandbreedte 0,1-0,19% ontstaan voor 31 januari) het door ESMA gepubliceerde statement.

    Ben benieuwd, vanaf maandag is de drempel tot melding verlaagd tot 0,1%
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 273 274 275 276 277 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht