Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD FR0013326246

Laatste koers (eur)

74,920
  • Verschill

    +0,040 +0,05%
  • Volume

    82.869 Gem. (3M) 375,5K
  • Bied

    74,880  
  • Laat

    74,920  
+ Toevoegen aan watchlist

Unibail-Rodamco-Westfield 2022, het jaar van de comeback?

3.912 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 196 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 HCohen 21 februari 2022 12:11
    quote:

    Lamsrust schreef op 21 februari 2022 12:05:

    [...]

    Daar waar een US flagship reeds in een JV zit, kan URW haar JV aandeel in een lege enititeit inbrengen en een investeerder 49% in die entiteit laten deelnemen. Zo bouw je 50% van de exposure af.

    Niel zal zeker niet alleen de US flagships willen hebben. Dan moet hij vanuit Frankrijk een US mall portfolio laten aansturen. Geen optie. Niel wil participeren in het geheel en een derde laten deelnemen in de US portfolio evt. aangevuld met EU centra. Zie laatste deal Carre Senart.
    Zeker waar, een door hem eerder uitgedrukt hoofdmotief voor zijn og-avontuur; ''het instandhouden van Frans Patrimoine''.
  2. [verwijderd] 21 februari 2022 14:03
    quote:

    Lamsrust schreef op 21 februari 2022 12:05:

    [...]

    Daar waar een US flagship reeds in een JV zit, kan URW haar JV aandeel in een lege enititeit inbrengen en een investeerder 49% in die entiteit laten deelnemen. Zo bouw je 50% van de exposure af.

    Niel zal zeker niet alleen de US flagships willen hebben. Dan moet hij vanuit Frankrijk een US mall portfolio laten aansturen. Geen optie. Niel wil participeren in het geheel en een derde laten deelnemen in de US portfolio evt. aangevuld met EU centra. Zie laatste deal Carre Senart.
    @Lamsrust...

    En wat als Mr. Niel de rol van die derde op zich neemt en de JV partner wordt?

    Steekt 2 miljard in de US assets en wordt de JV partner, en blijft met de rest, een 500 miljoen participeren in het geheel (5%)
    (27% noem ik niet participeren, dan ben je gewoon de lakens aan het uitdelen, op korte/lange termijn moet dit naar beneden om gezond te zijn voor URW)

    Geen bod, geen splitsing, geen derde partij. Niets dat de boel nog meer op stelten zet......

    Wel de saaiste oplossing, maar dat moet een vastgoedfonds ook eigenlijk wel zijn.... ;-)
  3. forum rang 6 Lamsrust 21 februari 2022 14:36
    quote:

    PhilipBe schreef op 21 februari 2022 14:03:

    [...]

    @Lamsrust...

    En wat als Mr. Niel de rol van die derde op zich neemt en de JV partner wordt?

    Steekt 2 miljard in de US assets en wordt de JV partner, en blijft met de rest, een 500 miljoen participeren in het geheel (5%)
    (27% noem ik niet participeren, dan ben je gewoon de lakens aan het uitdelen, op korte/lange termijn moet dit naar beneden om gezond te zijn voor URW)

    Geen bod, geen splitsing, geen derde partij. Niets dat de boel nog meer op stelten zet......

    Wel de saaiste oplossing, maar dat moet een vastgoedfonds ook eigenlijk wel zijn.... ;-)
    Dat gaat hij natuurlijk niet doen. Momenteel noteert URW met een discount van 24% t.o.v. de taxatiewaarde van het vastgoed, uitgaande van een NTA van EUR 123 en een LTV van 45%, nl. 100% -/- ((70+0,45*(123/0,55)/(123/0,55)). Dan wil hij minstens 24% korting op de US flag ship boekwaardes en dat lijkt mij wat veel.

    De truc is nu juist aandelen URW kopen die een impliciete korting geven van 24% op de vastgoed taxatiewaarden en onderwijl vastgoed tegen de taxatiewaarden verkopen. Dan loopt de korting in theorie van 24% naar 0% en verdien je per aandeel EUR 53, namelijk de aangroei naar de NTA.
  4. forum rang 7 HCohen 22 februari 2022 07:23

    APA ots news: Number of leasing deals in Westfield Shopping City Süd and Westfield Donau Zentrum exceeds pre-pandemic level - BILD
    21.02.22, 11:03
    www.urw.com/en/website~o~content/asse...
    www.urw.com/en/website~o~content/asse...
    :: Realignment and further optimization of rental strategies ensure full centers
    Vienna/vösendorf (APA-ots) - Unibail-Rodamco-Westfield - Owner and operator of the two largest Austrian shopping centers Westfield Shopping City Süd and Westfield Donau Zentrum draws a first balance sheet for the full year 2021 after establishing the optimized rental strategy. Despite challenging conditions, both centers were not only able to defend their strong market position, but also win over other top international brands and innovative regional retailers. The number of leasing deals with new tenants concluded in recent years even exceeded the level of 2019 in 2021.The main driver of this track record is the internal realignment and realignment of the letting agendas, coupled with creative and innovative rental strategies. In this way, it has been possible to make the retailer mix in both centers even more attractive, sustainable and regional in order to take into account the needs of visitors. In addition, the rebranding of the two shopping centres towards Westfield destinations in September of the previous year has attracted additional attention from international and national brands and retailers.

    "The numerous new openings and shop expansions into flagship stores once again underline the importance of the two destinations for the retail market in eastern Austria, the high attractiveness for international brands and the innovative strength and resilience of both shopping centres in a challenging market environment. In addition, we deliberately rely on local and regional retailers as well as Austrian start-ups and young companies in order to always be able to offer our visitors a diverse and varied shopping experience. In the light of the current developments/relaxations and an increasing re-normalization in retail, we look forward to the coming weeks and months with optimism, and look forward to once again being able to offer our visitors the complete overall experience of shopping, entertainment and culinary delights in both centers," says Katharina Zeiler, Deputy Director of Leasing Austria & Germany.

    Zwtl.: Strong differentiation of the leasing strategy
    The success of both centers and the optimization of the retail mix are based on three strategic pillars: market entries or openings of new global top brands such as Maisons du Monde, Dyson, Mister Spex, Läderach, Butlers or Bosch, the targeted approach of innovative and regionally anchored start-ups and young companies such as Viennina, Impibag, Cajoy or ODonnell as well as the ongoing expansion and targeted regionalization of the gastronomic offer. Communicatively, this strategy is underlined by attention-grabbing marketing cooperations such as the Puls4 success format "2 Minuten 2 Millionen" and the resulting "Start-Up Village" as a sales platform for the trendiest Austrian start-ups. Or through event concepts such as the "Design Stage", where around 100 Austrian designers and creatives are offered the opportunity to present their latest creations and designs.

    2021 was marked by numerous new openings: In addition to the focus on local retailers, the selection of top international brands was further increased, some have been added, others have expanded shop areas into flagship stores. In the Westfield Donau Zentrum, for example, stores from Xiaomi, Mister Spex, Bosch, Läderach and Wellensteyn have been added. The Hervis store has been completely rebuilt and an expansion of Foot Locker will follow shortly. After the reopening of John Reed Fitness in 2021, Fitinn's gym will also undergo a refurbishment this year. Westfield Shopping City Süd has reopened stores by Kult, Bauli and Dyson. The stores of Rituals and Thalia have been expanded to flagship format. In addition, the Austrian brands Morawa and Bergspezl will also present themselves with new shops in the future.

    Both centers were also able to score points with an upgrade of their gastronomy offerings with traditional Austrian brands and innovative international concepts. In Austria's largest shopping centre - Westfield Shopping City Süd - the Schlumberger Sektbar underwent a redesign last year, with new branches from Tauber and from mid-February from Radatz. Radatz also presents itself in the Westfield Donau Zentrum with a new store design and a new Ströck branch will soon be moving in. In addition, Sisi Bräu, where traditional Viennese cuisine is served in a chic ambience - as well as the internationally successful fast food concept Spartan, which inspires with Greek cuisine, have also settled. In addition, Kennys Poke has now also added the trendy Poke Bowls to the gastronomic offer in Vienna's largest shopping center.
  5. forum rang 6 Lamsrust 22 februari 2022 17:14
    quote:

    HCohen schreef op 22 februari 2022 07:23:

    APA ots news: Number of leasing deals in Westfield Shopping City Süd and Westfield Donau Zentrum exceeds pre-pandemic level - BILD
    21.02.22, 11:03
    www.urw.com/en/website~o~content/asse...
    www.urw.com/en/website~o~content/asse...
    :: Realignment and further optimization of rental strategies ensure full centers
    Vienna/vösendorf (APA-ots) - Unibail-Rodamco-Westfield - Owner and operator of the two largest Austrian shopping centers Westfield Shopping City Süd and Westfield Donau Zentrum draws a first balance sheet for the full year 2021 after establishing the optimized rental strategy. Despite challenging conditions, both centers were not only able to defend their strong market position, but also win over other top international brands and innovative regional retailers. The number of leasing deals with new tenants concluded in recent years even exceeded the level of 2019 in 2021.The main driver of this track record is the internal realignment and realignment of the letting agendas, coupled with creative and innovative rental strategies. In this way, it has been possible to make the retailer mix in both centers even more attractive, sustainable and regional in order to take into account the needs of visitors. In addition, the rebranding of the two shopping centres towards Westfield destinations in September of the previous year has attracted additional attention from international and national brands and retailers.

    "The numerous new openings and shop expansions into flagship stores once again underline the importance of the two destinations for the retail market in eastern Austria, the high attractiveness for international brands and the innovative strength and resilience of both shopping centres in a challenging market environment. In addition, we deliberately rely on local and regional retailers as well as Austrian start-ups and young companies in order to always be able to offer our visitors a diverse and varied shopping experience. In the light of the current developments/relaxations and an increasing re-normalization in retail, we look forward to the coming weeks and months with optimism, and look forward to once again being able to offer our visitors the complete overall experience of shopping, entertainment and culinary delights in both centers," says Katharina Zeiler, Deputy Director of Leasing Austria & Germany.

    Zwtl.: Strong differentiation of the leasing strategy
    The success of both centers and the optimization of the retail mix are based on three strategic pillars: market entries or openings of new global top brands such as Maisons du Monde, Dyson, Mister Spex, Läderach, Butlers or Bosch, the targeted approach of innovative and regionally anchored start-ups and young companies such as Viennina, Impibag, Cajoy or ODonnell as well as the ongoing expansion and targeted regionalization of the gastronomic offer. Communicatively, this strategy is underlined by attention-grabbing marketing cooperations such as the Puls4 success format "2 Minuten 2 Millionen" and the resulting "Start-Up Village" as a sales platform for the trendiest Austrian start-ups. Or through event concepts such as the "Design Stage", where around 100 Austrian designers and creatives are offered the opportunity to present their latest creations and designs.

    2021 was marked by numerous new openings: In addition to the focus on local retailers, the selection of top international brands was further increased, some have been added, others have expanded shop areas into flagship stores. In the Westfield Donau Zentrum, for example, stores from Xiaomi, Mister Spex, Bosch, Läderach and Wellensteyn have been added. The Hervis store has been completely rebuilt and an expansion of Foot Locker will follow shortly. After the reopening of John Reed Fitness in 2021, Fitinn's gym will also undergo a refurbishment this year. Westfield Shopping City Süd has reopened stores by Kult, Bauli and Dyson. The stores of Rituals and Thalia have been expanded to flagship format. In addition, the Austrian brands Morawa and Bergspezl will also present themselves with new shops in the future.

    Both centers were also able to score points with an upgrade of their gastronomy offerings with traditional Austrian brands and innovative international concepts. In Austria's largest shopping centre - Westfield Shopping City Süd - the Schlumberger Sektbar underwent a redesign last year, with new branches from Tauber and from mid-February from Radatz. Radatz also presents itself in the Westfield Donau Zentrum with a new store design and a new Ströck branch will soon be moving in. In addition, Sisi Bräu, where traditional Viennese cuisine is served in a chic ambience - as well as the internationally successful fast food concept Spartan, which inspires with Greek cuisine, have also settled. In addition, Kennys Poke has now also added the trendy Poke Bowls to the gastronomic offer in Vienna's largest shopping center.
    Aannemende dat het huurniveau in City Süd hierdoor minimaal op peil blijft, zal de koper van 45% in dit centrum hoogstwaarschijnlijk geen beroep hoeven te doen op de door URW afgegeven huurgarantie. Tenminste in dit jaar.
  6. forum rang 7 HCohen 23 februari 2022 07:29
    San Jose mall preps for new retail and dining, eyes post-COVID upswing
    jnews.uk/san-jose-mall-preps-for-new-...
    www.urw.com/en/website~o~content/asse...
    February 22, 2022 by Jnews


    SAN JOSE – A big San Jose shopping mall says it is preparing to welcome a wave of new merchants amid a wide-ranging revamp of the retail center.

    Westfield Oakridge mall says several merchants have opened their doors recently and more are headed to the south San Jose retail center.

    The new merchants and food spots are a reminder of how shopping malls have begun to reinvent themselves in the wake of coronavirus-spawned economic disruptions and ongoing challenges from online commerce companies.

    Oakridge mall executives report several merchants are slated to open during 2022 at the retail center. They include:

    Sign for Slater’s 50/50 restaurant featuring gourmet foods and craft beer at Westfield Oakridge mall, 925 Blossom Hill Road in San Jose. (George Avalos / Bay Area News Group)
    – 99 Ranch Market, an Asian grocery chain, plans a new concept that will combine a supermarket and dining.

    – Slaters 50/50, a gourmet hamburger and craft beer restaurant.

    – UFC FIT, a fitness center.

    – Coldstone Creamery, a gourmet ice cream, smoothies, milkshakes and cake chain. Coldstone operated a site at Oakridge for a number of years, then closed for a few years, and now plans to open anew at the mall.

    – Mochinut, which offers mochi donuts and Korean rice flour hotdogs.

    – Super Dish, which offers Asian fusion dishes and authentic food with roots in China’s Hunan province.

    “We are thrilled to have tenants like 99 Ranch, UFC Fit, Slater’s 50/50, Cold Stone Creamery, Mochinut, and Super Dish join Westfield Oakridge’s robust lineup of brand favorites in 2022,” said Anthony Howell, marketing manager with the San Jose shopping mall.

    99 Ranch had been expected to open last summer, but the opening has been delayed until sometime this year.

    With the departure of a Sears department store and a Sears tire and auto shop, Westfield Oakridge has been forced to scramble to replace the big empty space of the struggling big-box retailer.

    Among the new merchants that have opened in the wake of the Sears exit: Living Spaces, a home furnishings store; Sleep Number, a smart bed, mattress, bedding accessories and pillows retailer; and Meet Fresh, a Taiwanese dessert and tea restaurant.

    The old Sears department store and tire shop spaces yielded to the UFC FIT, Super Dish, Living Spaces, Sleep Number and Meet Fresh operations.

    Big chunks of retail space were rented by UFC FIT, which leased 35,900 square feet; and 99 Ranch, which leased 18,000 square feet.

    Slaters 50/50 leased the former California Pizza Kitchen site, 99 Ranch and Mochinut rented the previous Billy Beez space; and Coldstone leased the one-time DavidsTea spot.

    “Our guests’ interests are our primary focus, and, in part based on their feedback, we can not wait to bring these fresh and exciting shopping, dining and entertainment opportunities to the San Jose community,” Howell said.
  7. roel 24 februari 2022 06:45
    URW australie min 6 procent. Ben benieuwd of er nog nieuws is ofzo.
  8. forum rang 7 HCohen 24 februari 2022 07:06
    quote:

    !@#$!@! schreef op 24 februari 2022 06:54:

    Behalve de oorlog ????
    ...lijkt me afdoende idd...

    - sterkte iedereen, wat een wereld -
  9. Cproof 24 februari 2022 10:56
    Ik heb al mijn posities gesloten gelukkig nog met een kleine winst, deze move van Poetin gaat de wereldeconomie keihard raken , hyperinflatie en een wereldwijde recessie , het besteedbaar inkomen zal draconisch dalen en het herstel van URW als het überhaupt komt gaat nog jaren duren , veel succes iedereen!
  10. roel 24 februari 2022 11:00
    Ik heb ook alles verkocht tegen eur 66, eur 5k verlies maar wil liever nu alles cash hebben.

    We zullen het zien, ik zie dat verlies maar als verzekering, vertrouw het conflict niet.
  11. forum rang 5 QueSera 24 februari 2022 12:10
    Ik doe helemaal niets. Ik zie niet in wat PostNL, de Appie, Wereldhave, onze Chippers, en zo met de oorlog in Ukraine te maken hebben. Echt. Wel even blijven nadenken.

    Als je goede bedrijven in porto hebt die cashflow genereren en dividend uitkeren en je hebt er vertrouwen in dat ze dat blijven doen, waarom zou je dan in godsnaam nu verkopen?
  12. Bearr 24 februari 2022 12:37
    quote:

    Cproof schreef op 24 februari 2022 10:56:

    Ik heb al mijn posities gesloten gelukkig nog met een kleine winst, deze move van Poetin gaat de wereldeconomie keihard raken , hyperinflatie en een wereldwijde recessie , het besteedbaar inkomen zal draconisch dalen en het herstel van URW als het überhaupt komt gaat nog jaren duren , veel succes iedereen!
    Dus je verwacht hyper-inflatie en vervolgens ga je volledig cash? Iets klopt hier niet..
  13. Cproof 24 februari 2022 13:04
    quote:

    Bearr schreef op 24 februari 2022 12:37:

    [...]

    Dus je verwacht hyper-inflatie en vervolgens ga je volledig cash? Iets klopt hier niet..
    Er zijn meer investeringsmogelijkheden :-)
  14. Bearr 24 februari 2022 13:09
    quote:

    Cproof schreef op 24 februari 2022 13:04:

    [...]
    Er zijn meer investeringsmogelijkheden :-)
    True that hahaha. (winkel) vastgoed lijkt me desondanks een redelijk goede hedge tegen inflatie.
  15. Ortega 24 februari 2022 13:26
    Zo zwak dit aandeel. Hopelijk beter na post-corona Q1 resultaten over 2 maanden.
  16. forum rang 6 !@#$!@! 24 februari 2022 15:08
    quote:

    Cproof schreef op 24 februari 2022 10:56:

    Ik heb al mijn posities gesloten gelukkig nog met een kleine winst, deze move van Poetin gaat de wereldeconomie keihard raken , hyperinflatie en een wereldwijde recessie , het besteedbaar inkomen zal draconisch dalen en het herstel van URW als het überhaupt komt gaat nog jaren duren , veel succes iedereen!
    De economie van Rusland stelt niks voor. Het enige probleem zullen enkele grondstoffen zijn.
    Vraag is of olie onder het boycot gaat vallen.

    Ik zou dit juist eerder als een koopmoment zien.

    Sell the rumour, buy the news.
  17. mike65537 24 februari 2022 19:52
    quote:

    !@#$!@! schreef op 24 februari 2022 15:08:

    [...]

    De economie van Rusland stelt niks voor. Het enige probleem zullen enkele grondstoffen zijn.
    Vraag is of olie onder het boycot gaat vallen.

    Ik zou dit juist eerder als een koopmoment zien.

    Sell the rumour, buy the news.
    En kopen heb ik vandaag gedaan, maar ik maak me wel zorgen over Putin. Zou me niet verbazen dat hij zelf stopt met het leveren van gas en olie aan Europa. Dan krijgen we weer zo'n mindagje.
  18. forum rang 6 Lamsrust 24 februari 2022 19:54
    Warren Buffett has a saying about the stock market and investing in general: “Be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful.”

    Vandaag posities in ASMI, BPost, ING, NN en Prosus uitgebreid. Eergisteren ASML, BESI, CM.com, JET en Baba.

    AMG, OCI en Shell zat ik al vol in, dus lekker laten staan die grondstoffondsen.

    Van MeesPierson zojuist een brief met de volgende afsluitende alinea:

    Vooralsnog is onze suggestie aan beleggers om geen aanpassingen in hun portefeuilles te doen. Er is nog teveel onduidelijkheid én het is doorgaans niet raadzaam om haastige stappen te zetten wanneer de markten zo beweeglijk zijn. De geschiedenis toont aan dat zodra een conflict in hevigheid afneemt, financiële markten snel kunnen herstellen. We blijven de situatie monitoren en zullen actie ondernemen als dat nodig is. Onze gedachten, ten slotte, gaan uit naar het Oekraïense volk.
3.912 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 196 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht