Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

NEL ASA NO0010081235

Laatste koers (nok)

5,668
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    0
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

NEL ASA 2022

974 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 49 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 maart 2022 08:18
    quote:

    WillemDeZwijger schreef op 25 maart 2022 00:40:

    Ook weer gelezen dat er nieuwe productiemethoden zijn die 90% efficiency behalen ipv de 60-70% die een reguliere electrolyzer haalt, maar die techniek heeft NEL nog niet op korte termijn. Voor de rest lees ik hier dat ze weer een aandelenemissie gaan uitvoeren... Dat is dus de zoveelste al die het aandeel verwatert. Ik had mijn verkoopkoers al bijgesteld van 1,90 euro naar 1,85 euro, maar dat gaat 'm op deze manier ook niet worden. Ik stel deze verkoopkoers inmiddels al een jaar bij naar beneden, maar twijfel nu echt serieus of ik mijn nu beperkte winst moet pakken (GAK van 1,50). Al 3 jaar met dit aandeel bezig maar ik zie het gewoon niet zo rooskleurig in.
    Als er door iemand een nieuwe techniek wordt uitgevonden om waterstof te maken dan is die techniek beschermd door patenten en kan Nel z'n mooie fabriekje wel sluiten.

    Voor zover ik weet heeft Nel nog nooit iets nieuws uitgevonden dat de moeite waard is.
  2. Colorful 25 maart 2022 08:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 maart 2022 08:18:

    [...]

    Als er door iemand een nieuwe techniek wordt uitgevonden om waterstof te maken dan is die techniek beschermd door patenten en kan Nel z'n mooie fabriekje wel sluiten.

    Voor zover ik weet heeft Nel nog nooit iets nieuws uitgevonden dat de moeite waard is.
    Beste Willem,

    nieuwe technieken wil nog niet zeggen dat die productierijp zijn op korte termijn, daar heeft men vaak ook weer 10 tot 15 jaar voor nodig.
    Voor Nel Asa moet je geduld hebben tot eind dit jaar omdat dan pas de eerste orders uitgeleverd worden en gefactureerd. Tot die tijd zal dit aandeel volatiel blijven. Als je daar ongeduldig van wordt, moet je er op tijd uitstappen.

  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 maart 2022 08:34
    quote:

    Colorful schreef op 25 maart 2022 08:28:

    [...]Beste Willem,
    nieuwe technieken wil nog niet zeggen dat die productierijp zijn op korte termijn, daar heeft men vaak ook weer 10 tot 15 jaar voor nodig.
    Voor Nel Asa moet je geduld hebben tot eind dit jaar omdat dan pas de eerste orders uitgeleverd worden en gefactureerd. Tot die tijd zal dit aandeel volatiel blijven. Als je daar ongeduldig van wordt, moet je er op tijd uitstappen.
    Beste Vollekleur,

    Gelukkig heb jij nog genoeg geduld voor de komende 10 of 20 jaar......!!!

    PS: je begrijpt toch wel dat de verliezen groter worden naarmate er meer gefactureerd wordt.....???
  4. Colorful 25 maart 2022 08:36
    Nu gaat het gerucht dat Rusland de gastoevoer afsluit. Dan hebben we snel oplossingen nodig. LNG zal niet genoeg zijn. Ik investeer hier omdat ik overtuigd ben en niet in dagen, weken of maanden denk, maar in jaren.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 maart 2022 08:39
    quote:

    Colorful schreef op 25 maart 2022 08:36:

    Nu gaat het gerucht dat Rusland de gastoevoer afsluit. Dan hebben we snel oplossingen nodig. LNG zal niet genoeg zijn. Ik investeer hier omdat ik overtuigd ben en niet in dagen, weken of maanden denk, maar in jaren.
    Het is gewoon achterlijk om nu in waterstof te investeren omdat Rusland misschien de aardgastoevoer afsluit.

    Waterstof levert geen enkele oplossing voor dit mogelijke probleem.
  6. DeWitteRidder 25 maart 2022 09:14
    Het gaat de laatste tijd veel over het onafhankelijk willen zijn van Rusland, maar vergeet niet dat er ook milieu/emissie rapporten liggen die er niet om liegen. De energietransitie moet versnelt gaan worden en alle wereldwijde doelstellingen zullen eerder aangescherpt dan verslapt worden. Dit mag ook geld kosten. Elektrische auto's werden op het begin enorm gesubsidieerd. Hetzelfde geldt voor zonnepanelen. Ik kan mij voorstellen dat dit ook gaat gebeuren voor waterstof voertuigen en andere installaties die CO2 echt tot 0 terugbrengen.

    Door innovatie en schaalvergroting zal de kostprijs gaan dalen.

    Dat het nog een tijdje gaat duren voor Nel winst maakt geloof ik ook wel. Aan de andere kant kan het ook een heel interessant iets worden wanneer bijvoorbeeld een Shell op zoek is naar een overname van een bedrijf als Nel. Shell en soortgelijke bedrijven moeten ook versnelt mee in de energietransitie. Waarom zou Shell niet een overname doen en dan in razend tempo bij elk tankstation ook een waterstof pomp neerzetten. Dit doen ze nu al op kleine schaal. Maar ze zullen vast willen voorkomen dat ze net als bij de EV's voorbij gegaan worden door een nieuwe Fastned.
  7. DeWitteRidder 25 maart 2022 09:21
    Zojuist online:
    #DenHaag was een pionier om taxi vervoer in waterstof elektrische auto’s te stimuleren 5 jaar geleden. #Amsterdam heeft de eerste deelbare waterstof taxi. En steden als Hamburg, Berlijn, Kopenhagen, Parijs en nu ook Madrid nemen dezelfde stappen. Voor vloten die 24/7 inzetbaar zijn, is waterstof een ideale energiedrager om elektrisch te rijden. In 3-5 minuten volgetankt en weer door. En geen netcongestieproblemen en dure oplaad infrastructuur nodig. Welke steden gaan volgen? #Taxi #waterstof #netcongestie #Toyota #Louwman

    Al die taxi's moeten toch kunnen tanken..
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 maart 2022 09:41
    quote:

    DeWitteRidder schreef op 25 maart 2022 09:21:

    Zojuist online:
    #DenHaag was een pionier om taxi vervoer in waterstof elektrische auto’s te stimuleren 5 jaar geleden. #Amsterdam heeft de eerste deelbare waterstof taxi. En steden als Hamburg, Berlijn, Kopenhagen, Parijs en nu ook Madrid nemen dezelfde stappen. Voor vloten die 24/7 inzetbaar zijn, is waterstof een ideale energiedrager om elektrisch te rijden. In 3-5 minuten volgetankt en weer door. En geen netcongestieproblemen en dure oplaad infrastructuur nodig. Welke steden gaan volgen? #Taxi #waterstof #netcongestie #Toyota #Louwman

    Al die taxi's moeten toch kunnen tanken..
    Allemaal showprojecten voor de buitenwereld betaald met subsidies.
  9. HansieHansie 25 maart 2022 10:04
    Kan me niet voorstellen dat je niet moe van jezelf wordt, altijd zo pessimistisch. Of begin je de ochtend met een kopje augurkenzuur?
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 maart 2022 11:02
    quote:

    cdbe schreef op 25 maart 2022 10:26:

    Van de ridder moet je niets geloven...
    Hij heeft zelfs volgens mij geen enkel aandeel, zit hier gewoon zijn tijd te verspelen als oude gepensioneerde ridder, Hij heeft zelfs geen 10 jaar tijd meer... dan ben je oud.
    Hij zou in totaal 3 transactie hebben gedaan met "Novaflut" zoals hij altijd zegt en tussen de 10 en 14 verkocht hebben met veel winst, ik vraag mij dan af waar de meest belangrijke was, de aankoop en 4 transactie...
  11. Mariske 25 maart 2022 11:07
    Ridder zorgt voor een gezonde balans op een forum, er mag zeker kritisch gedacht worden.
    Alleen slagen zijn argumenten helemaal nergens op. Mensen slimpie noemen en zelf met geen enkele onderbouwde bewering komen,...

    Voor de anderen op dit forum die snel winst willen maken heb ik volgend advies :
    aandelen moet je op 7-8 jaar minimum bekijken. Als je gelooft in een bedrijf en er veranderd niets fundamenteel aan de business case, blijf je zitten. Als de koers hard daalt, kan je bijkopen. Maar voor kortetermijnwinst moet je in het casino zijn.
  12. DeWitteRidder 25 maart 2022 11:10
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 maart 2022 09:41:

    [...]

    Allemaal showprojecten voor de buitenwereld betaald met subsidies.
    Door zo denigrerend te doen over dit soort projecten probeer je de waarde ervan omlaag te halen. Echter, dit zijn wel degelijk grote projecten. In Parijs ging het volgens mij al over 30 waterstof tankstations. Als ik het zo een beetje gevolgd heb kan 1 waterstof tankinstallatie van Nel al zo'n 2 miljoen NOK kosten. Dus dit is een behoorlijk project. Het laat ook zien waar waterstof auto's beter toegepast kunnen worden dan electrische auto's. Dus er is markt voor. Al ben ik het helemaal met je eens dat voor de gewone burger electrische auto's waarschijnlijk interessanter blijven dan een waterstof auto. Ik zie dan ook meer de kansen in de zware voertuigen waar het accupakket anders een te grote hoeveelheid ruimte in beslag zou nemen.
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 maart 2022 11:13
    quote:

    DeWitteRidder schreef op 25 maart 2022 11:10:

    [...]Door zo denigrerend te doen over dit soort projecten probeer je de waarde ervan omlaag te halen. Echter, dit zijn wel degelijk grote projecten. In Parijs ging het volgens mij al over 30 waterstof tankstations. Als ik het zo een beetje gevolgd heb kan 1 waterstof tankinstallatie van Nel al zo'n 2 miljoen NOK kosten. Dus dit is een behoorlijk project. Het laat ook zien waar waterstof auto's beter toegepast kunnen worden dan electrische auto's. Dus er is markt voor. Al ben ik het helemaal met je eens dat voor de gewone burger electrische auto's waarschijnlijk interessanter blijven dan een waterstof auto. Ik zie dan ook meer de kansen in de zware voertuigen waar het accupakket anders een te grote hoeveelheid ruimte in beslag zou nemen.
    Waterstofauto's zijn in werkelijkheid gewoon electrische auto's.
  14. cdbe 25 maart 2022 11:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 maart 2022 11:02:

    [...]
    Oesje ridder, kan je niet tegen de waarheid :-))))
    Bedankt trouwens om mijn antwoord te qouten want het was precies iets te aanvallend.
  15. cdbe 25 maart 2022 11:30
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 maart 2022 11:13:

    [...]

    Waterstofauto's zijn in werkelijkheid gewoon electrische auto's.
    Een appel is eigenlijk een peer maar in een andere vorm.
  16. DeWitteRidder 25 maart 2022 12:00
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 maart 2022 11:13:

    [...]

    Waterstofauto's zijn in werkelijkheid gewoon elektrische auto's.
    Ook dit zeg je weer alsof het de waarheid is.

    1. Toyota (en volgens mij ook BMW) hebben een auto met een verbrandingsmotor op waterstof. Hiermee is jouw stelling dus al gelijk totaal ontkracht.

    2. Een waterstof auto wordt meestal inderdaad aangedreven door een elektrische motor. Echter is er niet zo'n groot accupack nodig waardoor de opzet van de auto ook wel degelijk anders is. Het grootste verschil is natuurlijk dat je sneller kan tanken/laden en dat je een grotere actieradius hebt.
974 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 49 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van BeursDuivel en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 55% korting!

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht