Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,320
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    6.390.192 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,355  
  • Laat

    13,355  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2128 2129 2130 2131 2132 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 vlug 31 juli 2022 08:57
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 08:44:

    [...]

    Het gaat niet om de omzet, maar om de winst.

    Dankzij 'veelvraten' zoals JET moeten restaurants meer personeel in dienst hebben, terwijl ze niks meer verdienen.

    Als ik een restaurant had, dan zou ik me concentreren op de winstgevende bezoekers.

    Personeelsschaarste werkt dus erg in het nadeel van JET.
    Het gaat wel degelijk om omzet. Het echte probleem is dat de markt voor uiteten gaan slechts beperkt kan groeien. Er is een verschuiving gaande van winkelen, uiteten gaan naar online shopping, bestellen. Daar valt winst te behalen. In de toekomst gaat dat alleen maar toenemen. Vroeger stonden de mensen urenlang in de keuken met de Kerst. Nu wordt er steeds meer besteld. De wereld veranderd. De restaurants zijn ook aan het veranderen. Weet je waar een restaurant veel op verdiend? Wat zijn volgens jou winstgevende bezoekers ? Hoe werkt dat ? Voor de mensen is online bestellen een stuk goedkoper dan naar het restaurant gaan. De wereld verandert.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 juli 2022 09:06
    quote:

    vlug schreef op 31 juli 2022 08:57:

    [...]Het gaat wel degelijk om omzet. Het echte probleem is dat de markt voor uiteten gaan slechts beperkt kan groeien. Er is een verschuiving gaande van winkelen, uiteten gaan naar online shopping, bestellen. Daar valt winst te behalen. In de toekomst gaat dat alleen maar toenemen. Vroeger stonden de mensen urenlang in de keuken met de Kerst. Nu wordt er steeds meer besteld. De wereld veranderd. De restaurants zijn ook aan het veranderen. Weet je waar een restaurant veel op verdiend? Wat zijn volgens jou winstgevende bezoekers ? Hoe werkt dat ? Voor de mensen is online bestellen een stuk goedkoper dan naar het restaurant gaan. De wereld verandert.
    Iedere oen begrijpt dat een restaurant met minder personeel meer kan verdienen aan z'n eigen bezoekers dan met thuisbezorgen.

    Dus het grote personeelstekort in de horeca gaat JET de das omdoen.

    Er zal inderdaad een hoop gaan veranderen.
  3. forum rang 4 vlug 31 juli 2022 09:19
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 09:06:

    [...]

    Iedere oen begrijpt dat een restaurant met minder personeel meer kan verdienen aan z'n eigen bezoekers dan met thuisbezorgen.

    Dus het grote personeelstekort in de horeca gaat JET de das omdoen.

    Er zal inderdaad een hoop gaan veranderen.
    Totaal verkeerde conclusie. Verdiensten restaurants zitten niet in het eten. Onlinediensten worden alleen maar meer. Restaurants gaan deels verdwijnen. Gebeurt nu al. Alleen koken en bezorgen. Lagere overhead. Personeelstekort is overal. De huidige generatie en de toekomstige generaties gaan steeds meer online bestellen. Vrije tijd is een schaars goed. Dat proces is niet meer te stoppen. Dat is onder meer een reden waarom V&D failliet is gegaan.
  4. forum rang 6 Hendrik Roo 31 juli 2022 09:21
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 08:44:

    [...]

    Het gaat niet om de omzet, maar om de winst.

    Dankzij 'veelvraten' zoals JET moeten restaurants meer personeel in dienst hebben, terwijl ze niks meer verdienen.

    Als ik een restaurant had, dan zou ik me concentreren op de winstgevende bezoekers.

    Personeelsschaarste werkt dus erg in het nadeel van JET.
    Bron ?
  5. forum rang 8 SEVA_ 31 juli 2022 09:26
    quote:

    SEVA_ schreef op 30 juli 2022 21:23:

    Hier ging dher op omhoog. Iemand een voorspelling marge JET?

    Delivery Hero’s management board updated the Company’s FY 2022 guidance (excluding Glovo), expecting a Gross Merchandise Value (GMV) of EUR 41 billion to EUR 43 billion (previously EUR 44 billion to EUR 45 billion) and raising the EBITDA/GMV margin outlook to -0.9% to -1.0 % (previously -1.0% to -1.2%)

    JET na Q1

    Management updates its guidance for the full year of 2022:
    o GTV to grow by mid-single digit year-on-year in 2022 (previously mid-teens)
    o 2022 adjusted EBITDA margin in the range of minus 0.5% to minus 0.7% of GTV (previously
    minus 0.6% to minus 0.8%)
    The long-term objectives remain unchanged:
    o In excess of €30 billion of GTV to be added over the next five years o Long term group adjusted EBITDA margin in excess of 5% of GTV

    Marge richting de -0,3% gaat de koers doen vliegen.
    Iemand nog ideeën over Q2 marge ontwikkeling? Ik denk dat het aantal orders verder omlaag is gegaan en GTV omhoog vanwege focus op kwaliteit. US Q2 gaat slecht worden maar door Amazon deal H2 vermoed ik dat order/ GTV/ omzet outlook wordt verhoogd naar double digits. UK business vind ik lastig inschatten. Ik denk hogere GTV omdat ROO momenteel de volume en kleine orders pakt. NL/DE richting de 5% ebit marge. SANZ verder marktaandeel verlies maar door nieuwe samenwerkingen op de weg terug.

    Marge outlook naar -0,6% - 0,4%. Valuta vind ik lastig inschatten, zal iig een negatieve impact hebben.

    Al met al zal het om de Outlook en weg naar winstgevendheid gaan icm een aantal strategische beslissingen. Kan niet wachten.
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 juli 2022 09:28
    De 'gouden tijden' voor JET zijn dus voorbij, voordat ze ooit begonnen zijn.

    Door het personeelstekort raken ze hun klanten kwijt en wordt hun eigen personeel peperduur of niet te vinden.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 juli 2022 09:31
    quote:

    vlug schreef op 31 juli 2022 09:19:

    [...]Totaal verkeerde conclusie. Verdiensten restaurants zitten niet in het eten. Onlinediensten worden alleen maar meer. Restaurants gaan deels verdwijnen. Gebeurt nu al. Alleen koken en bezorgen. Lagere overhead. Personeelstekort is overal. De huidige generatie en de toekomstige generaties gaan steeds meer online bestellen. Vrije tijd is een schaars goed. Dat proces is niet meer te stoppen. Dat is onder meer een reden waarom V&D failliet is gegaan.
    Misschien kan JET restaurants gaan overnemen, zodat ze in ieder geval een paar klanten kunnen houden....!!??
  8. quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 08:44:

    [...]

    Het gaat niet om de omzet, maar om de winst.

    Dankzij 'veelvraten' zoals JET moeten restaurants meer personeel in dienst hebben, terwijl ze niks meer verdienen.

    Als ik een restaurant had, dan zou ik me concentreren op de winstgevende bezoekers.

    Personeelsschaarste werkt dus erg in het nadeel van JET.
    Dat Zie je verkeerd!!!! Personeelsschaarste werkt juist in het voordeel van jet!! Als de restaurants geen of te weinig serveersters hebben dan moeten ze meer eten laten bezorgen via jet om toch te kunnen overleven!!

    Ps hoe denkt marcus85 hier over?
  9. Shadow 31 juli 2022 09:56
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 09:31:

    [...]

    Misschien kan JET restaurants gaan overnemen, zodat ze in ieder geval een paar klanten kunnen houden....!!??
    Gisteren sprak Youp ook over.....domme domme domme jongen.
    Vriend van U?
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 juli 2022 09:59
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 31 juli 2022 09:53:

    [...]Dat Zie je verkeerd!!!! Personeelsschaarste werkt juist in het voordeel van jet!! Als de restaurants geen of te weinig serveersters hebben dan moeten ze meer eten laten bezorgen via jet om toch te kunnen overleven!!
    Ps hoe denkt marcus85 hier over?
    Serveersters en kelners zijn heus nog wel te vinden, maar geschikt keukenpersoneel is zeldzaam (en peperduur) geworden.
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 juli 2022 10:01
    quote:

    Shadow schreef op 31 juli 2022 09:56:

    [...]Gisteren sprak Youp ook over.....domme domme domme jongen.
    Vriend van U?
    En wat vond je van zijn 'stigmatiserende' grappen....???
  12. Shadow 31 juli 2022 10:05
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 10:01:

    [...]

    En wat vond je van zijn 'stigmatiserende' grappen....???
    Hou er niet van, maar ben ook geen vriend van hem.
    Maar goed, ieder zijn meug.
    Plezier ermee.
    Wat verwacht U van de cijfers van Jet 3 augustus 2022?
  13. KWW1 31 juli 2022 10:31
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 09:28:

    De 'gouden tijden' voor JET zijn dus voorbij, voordat ze ooit begonnen zijn.

    Door het personeelstekort raken ze hun klanten kwijt en wordt hun eigen personeel peperduur of niet te vinden.
    Dank voor jouw waarschuwingen op dit JET draadje.
    Wat mij betreft heb je hier nu genoeg gewaarschuwd op dit draadje. Wij weten nu jouw mening.
  14. forum rang 4 UpandDown 31 juli 2022 10:46
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 08:54:

    [...]

    Jitse wil jou vast wel in dienst nemen als 'kosten neutrale' hub-manager.
    Goedzo!
  15. Jan Kogels 31 juli 2022 10:47
    Ik denk dat de koers al genoeg zegt over, hoe de cijfers zullen zijn, ook al is hij afgelopen week wat gestegen. In de horeca is het ze eten je arm en drinken je rijk. De mensen bestellen nauwelijks drinken want dat hebben ze thuis en vinden ze zonde om te bestellen . Dit is dus de reden dat het voor ondernemers niet interessant is om met JET een duurzame relatie op te bouwen. Daar komt bij dat je op enkele keukens na zoal Chinees Indisch en doner, er weinig eten is wat je kwalitatief goed kunt vervoeren, simpel gezegd “minder lekker”.
    Ik denk dus ook dat het lang gaat duren voordat er 1 bedrijf over blijft, omdat de 3 grote spelers hun poot niet gaan terug trekken. Deze periode zal dus alleen maar geld kosten Tot die tijd zal de koers niet wezenlijk stijgen.
    Er is wel 1 voordeel voor JET want die moet ik ook benoemen en dat is dat de horeca te duur wordt om te bezoeken, waardoor mensen eerder geneigd zullen zijn om thuis er een leuke avond van te maken met vrienden.

    Een restauranthouder
  16. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 juli 2022 10:53
    quote:

    KWW1 schreef op 31 juli 2022 10:31:

    [...]Dank voor jouw waarschuwingen op dit JET draadje.
    Wat mij betreft heb je hier nu genoeg gewaarschuwd op dit draadje. Wij weten nu jouw mening.
    Stuur je me weg....!!!???
  17. forum rang 6 Hendrik Roo 31 juli 2022 11:09
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 09:59:

    [...]

    Serveersters en kelners zijn heus nog wel te vinden, maar geschikt keukenpersoneel is zeldzaam (en peperduur) geworden.
    Het is alweer een poos geleden dat ik aan jou de goede raad heb meegegeven om de posts van Pedro terug te lezen en te BESTUDEREN. Het is duidelijk dat je verzuimd hebt om dit te doen. Jouw kennisachterstand ten opzichte van de overige forumleden is nu simpelweg te groot om op niveau mee te kunnen discussiëren !
  18. forum rang 10 DeZwarteRidder 31 juli 2022 11:12
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 31 juli 2022 11:09:

    [...]
    Het is alweer een poos geleden dat ik aan jou de goede raad heb meegegeven om de posts van Pedro terug te lezen en te BESTUDEREN. Het is duidelijk dat je verzuimd hebt om dit te doen. Want jouw kennisachterstand ten opzichte van de overige forumleden is nu simpelweg te groot om op niveau mee te kunnen discussiëren !
    Alleen een gladiool gaat de teksten van Pedro lezen en bestuderen.
  19. Beursbengel12 31 juli 2022 11:21
    Just Eat & UEFA introduce ‘game changing’ biodegradable packaging to Women’s EURO Final

    In collaboration with Notpla, Just Eat will provide its seaweed-coated sustainable packaging for all food outlets at the UEFA Women’s EURO 2022 Final at Wembley Stadium on 31st July
    The match will be the first time UEFA will be using all sustainable food packaging at a major tournament in the UK, with a view to rolling it out at future games
    Just Eat and UEFA have today announced that for the first time in the UK, they will introduce biodegradable food packaging at a major football match. In collaboration with Notpla, Just Eat will be providing its seaweed-coated biodegradable packaging at the UEFA Women’s EURO 2022 Final, taking place at Wembley Stadium on 31st July.
    On average, mass sporting events often generate up to seven tonnes of waste*. Just Eat is introducing a more sustainable food packaging solution which will help to minimise waste during the UEFA Women’s EURO 2022 final. The cardboard boxes are lined with a coating which is unique in the way it replaces usual plastic, or bio-plastic, lined takeaway containers commonly used in the food industry. To ensure the boxes can be used as food packaging the seaweed-based coating is designed to be water-resistant and greaseproof. This innovative packaging is both recyclable and home-compostable and will biodegrade within 4-6 weeks, just like a piece of fruit.
    Just Eat and UEFA are also working with Veolia, Wembley Stadium's resource management partner, on this trial to ensure the sustainable packaging will be separated from other waste and recycling for treatment at an Anaerobic Digestion plant. This Digestion plant treats food waste and other organic matter to produce enough renewable electricity to power approximately 6,500 homes annually.
    As the official food delivery partner of the UEFA Women’s EUROs, Just Eat and Notpla’s sustainable packaging will also be showcased at the Just Eat Fan Festival at Trafalgar Square from 23rd to 31st July, as well as the Hot Takes Live Event* on 30th July.
    Using our global sponsorship partnership with UEFA is a perfect way to showcase this sustainable packaging initiative within the football industry, giving Just Eat the chance to drive and test new innovations with football fans. We're committed to using our scale and influence to drive a more sustainable future for the food delivery industry and we're so excited to see this come to life at such a huge sporting event.
    Jaz Rabadia, Head of Responsible Business and Sustainability at Just Eat Takeaway.com
    The circular economy is an important pillar of UEFA's Football Sustainability Strategy 2030. Working with Just Eat to assess aspects of a food & beverage circularity pilot project at the world’s biggest women national competition match is an important milestone in UEFA’s efforts to minimise the impact of football on the environment and drive resource efficiency and cost savings. Building on best practices of Just Eat and other stakeholders, we are developing a practical guide to help us achieve zero plastic waste and food waste – within UEFA, across UEFA events and collaboratively across European football.
    Michele Uva, Director of Football & Social Responsibility at UEFA
    The news comes after Just Eat announced that it has launched a new initiative to encourage girls and women to get involved in football by providing 101 grassroot teams with the ultimate starter pack, and expert advice from industry veterans.
    Notes to editors
    *https://www.gov.uk/government/statistics/uk-waste-data/uk-statistics-on-waste
    In 2018, Just Eat made a commitment to tackle plastic pollution across the sector. Since then, Just Eat has removed single-use plastics from its online shop for purchase by its restaurant partners and we have embraced innovation to find solutions to the packaging challenge in the takeaway sector. Our approach is to identify new single-use and reusable solutions, testing them with restaurant partners and customers, and analysing results with a view to scaling the most suitable options. So far, we have:
    In March 2021, Just Eat piloted a plastic-free seaweed-coated cardboard box developed by Notpla. The pilot involved 11 UK-based restaurants and Just Eat provided them with 30,000 packaging units.
    In October 2021, following the trial, Just Eat launched this packaging for restaurants to buy via our webshop and incentivised purchases through promotions during Black Friday week and in January 2022. To date, sales have totalled 65,000 boxes.
    Just Eat is also working with different reusable packaging partners in our key markets. In the UK, we completed a three-month pilot with CLUBZERO to trial a reusable service for food containers. The trial involved five London-based restaurants, with the aim of exploring solutions that work for both restaurants and customers, and which have the potential to be scaled across our network.
    *Hot Takes Live Event on 30th July is a chance for fans to recap on the tournaments Hottest Takes and be part of a live discussion on the Future of Football. It is the finale to our Hot Takes podcast series, which has seen hosts - Kelly Somers and Monki - speaking with women across the footballing industry, hearing their Hot Takes on this summer’s tournament. Available on Spotify.

    Ze doen er alles aan om vertrouwen terug te krijgen van de beleggers..
  20. forum rang 6 SAHR-0310 31 juli 2022 11:38
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 10:01:

    [...]

    En wat vond je van zijn 'stigmatiserende' grappen....???
    Die zijn net zo schrijnend en van hetzelfde niveau als hoe u zich inmiddels op alle fora gedraagt. Serieus DZR, met welk doel of waarom doet u dat? Het lijkt ook nog eens erger te worden.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2128 2129 2130 2131 2132 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht