Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,360
  • Verschill

    -0,720 -5,11%
  • Volume

    2.123.091 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2496 2497 2498 2499 2500 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jimnotaris 20 augustus 2022 13:35
    quote:

    KCNIB schreef op 20 augustus 2022 12:57:

    [...]

    JET maakt verlies maar heeft personeel indienst, peers werken met zzp ers, weinig omzet en maken verlies. JET buigt verlies om winst, hoe gaat Uber/ROO dit doen? ROO moet nog met terugwerkende kracht premies en LH gaan betalen vanaf 2015 voor zzp ers in Nederland!!
    "JET maakt verlies maar heeft personeel indienst, peers werken met zzp ers, weinig omzet en maken verlies". Ze maken dus allemaal verlies, met of zonder personeel in dienst. Dat wisten we al. Wat is dan de oplossing?
    "JET buigt verlies om winst, hoe gaat Uber/ROO dit doen?". Geen idee hoe Uber/Roo dit gaan doen. Hoe gaat JET dit doen?
    "ROO moet nog met terugwerkende kracht premies en LH gaan betalen vanaf 2015 voor zzp ers in Nederland!!". Dat moeten ze toch (eventueel) betalen of ze blijven of niet.

    Ik lees nergens een reden of argument om (nog meer) mensen in dienst te nemen om winst te maken. Sterker nog hoe meer mensen in dienst hoe hoger het verlies, zeker nu de omzetten teruglopen.

  2. forum rang 8 SEVA_ 20 augustus 2022 13:35
    Zit te denken om van de week de rest van mijn aandelen te liquideren en volle bak voor JET te gaan. Gak onder de 25 brengen, binnen een paar jaar een tenbagger. Groen heeft nog een paar troefkaarten en is op ramkoers.

    Ik houd wel van een (gecalculeerd) gokje, zit er toch al diep in.
  3. Hogan 20 augustus 2022 13:48
    quote:

    Just chill schreef op 20 augustus 2022 13:34:

    [...]

    Ik ben blij dat ik jou aan het denken heb kunnen zetten. Ik vind namelijk significante afbouw door shorters goed nieuws en reden tot uitbreiding van mijn portefeuille. Net zoals de q3 update, dit kan mijn vertrouwen in het bedrijf vergroten.

    Ik ben benieuwd hoe jij het ziet?
    Dat zie ik net zo. Maar het gaat meer over het feit dat je meld dat ifood niet verkocht gaat worden. Dat zijn ideeën en gedachten die je ventileert die een negatief effect kunnen hebben op beleggers die de aandelen wel of niet verkopen op 16 omdat ik net lees dat ifood nooit verkocht gaat worden. Denk je dan zelf niet hoe heb ik dit kunnen neerzetten???
    Ben benieuwd hoe jij dit ziet?
  4. forum rang 7 Succes 20 augustus 2022 13:55
    Just Eat Leads Food Delivery’s Stunning, Market-Beating Rally

    - Stocks surge as companies focus on cost cutting, boosting cash
    - Still unclear if market expectations on growth realistic: HSBC

    One of the most beaten-down corners of the European stock market is making a comeback.

    Food-delivery stocks Delivery Hero SE and Just Eat Takeaway.com NV are among the biggest gainers in the Stoxx Europe 600 Index this quarter as the companies take out some of investors’ most dire concerns one by one. The rally also has gotten a boost from optimism that central banks will avoid raising interest rates too much to cool inflation.

    Just Eat has surged 53% and Delivery Hero is up 46% since June 30, a stunning reversal after featuring among the top 10 decliners in the first half. Deliveroo Plc has seen a smaller rise, up 15% from its lowest closing price this year.

    The sharp rebound came after the companies put more emphasis on reducing losses and showcasing a path to profit while improving their balance sheets -- just what investors have long been asking for. Just Eat’s stock surged Friday after it agreed to sell its stake in a Latin American joint venture.

    “What I see now is much more comfort in that path of cash,” said Philip Webster, a portfolio manager at Columbia Threadneedle Investments who owns shares of Delivery Hero and Just Eat. “Balance sheet risk I just will not take.”

    It’s not just the balance sheets that have improved. The outlook for earnings is better, thanks to higher service charges and lower marketing expenses. That has helped Delivery Hero to forecast a narrower loss this year and the other two to maintain their profit margin outlooks.

    “The market was clearly looking for more rationality around profits in the second quarter,” said Andrew Porteous, an analyst at HSBC. “The messaging around profits has been even stronger than I was expecting.”

    This new playbook, however, came at a cost of slower growth. Price increases put the sector at risk of losing cash-strapped customers amid surging inflation. In fact, both Delivery Hero and Deliveroo lowered their projections for growth in 2022, while transaction value at Just Eat’s platform undershot analyst expectations in the second quarter.

    For now, a stronger commitment to earnings has given some investors a reason to look past dimmer growth prospects.

    “I want to see this transition to profitability; this is much more important for me,” said Columbia Threadneedle Investments’ Webster. That’s because these food delivery businesses have gone through a period of “unbelievable compounding growth” but are still relatively unproven on their ability to monetize, he said.

    Competition is showing more signs of easing. Deliveroo is pulling out of the Netherlands market, while Just Eat closed its operations in Romania and is eliminating hundreds of jobs in France. “We’re continuing to see rational behavior from players,” said Citigroup analyst Monique Pollard, who recommends buying Just Eat and Delivery Hero shares and downgraded Deliveroo to neutral last week.

    Still, caution may be warranted: The recent rebound in shares has been driven in part by bearish speculators reversing their bets on declines in the stocks, rather than just fresh buying by bulls. So-called short interest -- a measure of how much of the stock has been sold by bears -- has been declining for all three.

    he big uncertainty is whether the market’s expectations on these companies’ growth rates are at realistic levels, said HSBC’s Porteous, as their business models are set to be tested in an economic slowdown. And in the long run, investors are still unsure where these businesses will end up in an “extremely wide” range of outcomes, he said.

    “We’ve got a couple of key quarters coming up from a consumer outlook perspective,” said Porteous, who has hold recommendations on Delivery Hero and Deliveroo and a buy on Just Eat. “It’s not like we are out of the woods yet.”

    www.bloomberg.com/news/articles/2022-...
  5. forum rang 7 KCNIB 20 augustus 2022 14:00
    quote:

    Jimnotaris schreef op 20 augustus 2022 13:35:

    [...]

    "JET maakt verlies maar heeft personeel indienst, peers werken met zzp ers, weinig omzet en maken verlies". Ze maken dus allemaal verlies, met of zonder personeel in dienst. Dat wisten we al. Wat is dan de oplossing?
    "JET buigt verlies om winst, hoe gaat Uber/ROO dit doen?". Geen idee hoe Uber/Roo dit gaan doen. Hoe gaat JET dit doen?
    "ROO moet nog met terugwerkende kracht premies en LH gaan betalen vanaf 2015 voor zzp ers in Nederland!!". Dat moeten ze toch (eventueel) betalen of ze blijven of niet.

    Ik lees nergens een reden of argument om (nog meer) mensen in dienst te nemen om winst te maken. Sterker nog hoe meer mensen in dienst hoe hoger het verlies, zeker nu de omzetten teruglopen.

    Je ziet al in de cijfers dat er winst wordt gemaakt in Noord Europese landen (123 mio geloof ik). Winst/groei zal toenemen in Nederland na vertrek van ROO. Duitsland gaat zo goed dat JET aan het experimenteren is met een eigen darkstore. AU is een probleem en het ligt voor de hand om onderdeel te verkopen aan Dash. UK zal waarschijnlijk breakeven draaien dit jaar.

    Feit is dat JET zwaar ondergewaardeerd is tov peers. Dher ruim 3x meer waard!! Ze hebben sinds q2 cijfers meerdere keren aangegeven Grubhub te gaan verkopen, opbrengst gaat naar buybacks
  6. KWW1 20 augustus 2022 14:24
    quote:

    Hogan schreef op 20 augustus 2022 13:48:

    [...]

    Dat zie ik net zo. Maar het gaat meer over het feit dat je meld dat ifood niet verkocht gaat worden. Dat zijn ideeën en gedachten die je ventileert die een negatief effect kunnen hebben op beleggers die de aandelen wel of niet verkopen op 16 omdat ik net lees dat ifood nooit verkocht gaat worden. Denk je dan zelf niet hoe heb ik dit kunnen neerzetten???
    Ben benieuwd hoe jij dit ziet?
    Er zijn meer deskundigen (waaronder een ridder) die van alles hebben geroepen over het feit dat het onmogelijk is om ifood te verkopen of dat Grubhub niet verkoopbaar zijn. Faillissementsverhalen werden er zelfs al aangestipt. Twee dagen later staat JET er heel anders voor. Cashgeld gaan ze ontvangen voor ifood, mooie deals hebben ze afgesloten voor Grubhub. En nog steeds zeggen ze dat er fundamenteel niets veranderd is. Met alle respect, maar dat klopt gewoon niet. Ik zie het nu veel rooskleuriger.:
    1) JET krijgt een mooi som geld voor IFood waar ze goede dingen mee kunnen doen. (Aflossen leningen, verlies nog effe financieren, investeren, inkoop aandelen)
    2) continuïteit is gewaarborgd (er is geld om aan de korte termijn (aflos)verplichtingen te voldoen). Vanaf volgend jaar positieve EBITDA, waardoor lange termijn ook goed is
    3) voldoende tijd om Grubhub verkoop klaar te maken en voor een goede prijs te verkopen. Wat mij betreft mag Grubhub ook gehouden worden als de ontwikkeling gaan zoals gehoopt.
    4) betere onderhandelingspositie bij desinvesteringen (bijv Australië) omdat er geen cashprobleem en noodzaak is op korte termijn.
    5) concurrentie gaat ook focussen op winst / desinvesteringen. Concurrentie heeft nu grotere problemen dan JET.

    Kortom de wereld ziet er voor JET na deze transactie een stuk rooskleuriger uit. De shorters, trollen en mensen die niet geloven in het delivery model proberen nu nog een aantal negatieve punten te benadrukken, maar dat zal spoedig wijzigen. Shorters zullen maandag proberen om de prijs te drukken om er zelf nog zonder kleerscheuren uit te komen. Ik zag gisteren op dit forum ineens nieuwe namen. Alles zal nog effe uit de kast gehaald worden. Mijn advies is rustig blijven en de aandelen vasthouden. Ik verwacht dat we het komende jaar richting 40 euro gaat (oorlogen ed voorbehouden).
  7. forum rang 5 Jimnotaris 20 augustus 2022 14:24
    quote:

    KCNIB schreef op 20 augustus 2022 14:00:

    [...]

    Je ziet al in de cijfers dat er winst wordt gemaakt in Noord Europese landen (123 mio geloof ik). Winst/groei zal toenemen in Nederland na vertrek van ROO. Duitsland gaat zo goed dat JET aan het experimenteren is met een eigen darkstore. AU is een probleem en het ligt voor de hand om onderdeel te verkopen aan Dash. UK zal waarschijnlijk breakeven draaien dit jaar.

    Feit is dat JET zwaar ondergewaardeerd is tov peers. Dher ruim 3x meer waard!! Ze hebben sinds q2 cijfers meerdere keren aangegeven Grubhub te gaan verkopen, opbrengst gaat naar buybacks
    Winst in N-Europa kan/gaat ook onder druk komen te staan. Orders lopen terug en (personeels)kosten stijgen. Dat ga je niet redden met alleen wat minder reclame maken.JET zal, net als in Frankrijk, moeten ingrijpen in de kosten. Het kan niet anders (en dat verwacht ik ook) dat er in alle markten wordt ingegrepen in de kosten.

    Opbrengst Ifood is mooie meevaller, maar je kunt maar 1 keer je tafelzilver verkopen (Grub misschien ook, maar beter eerst wat meer waard laten worden) en verlieslatende aktiviteiten vreten dit geld zo op als er niets verandert.

    Ik ben het met je eens dat de (onder)waardering van JET t.o.v. de anderen nergens op slaat. Ik denk dat als JET de juiste veranderingen doorvoert zelfs meer waard zou kunnen zijn dan die anderen.
  8. forum rang 7 DeWalt 20 augustus 2022 14:35
    quote:

    SEVA_ schreef op 20 augustus 2022 13:35:

    Zit te denken om van de week de rest van mijn aandelen te liquideren en volle bak voor JET te gaan. Gak onder de 25 brengen, binnen een paar jaar een tenbagger. Groen heeft nog een paar troefkaarten en is op ramkoers.

    Ik houd wel van een (gecalculeerd) gokje, zit er toch al diep in.
    Heb gisteren positie 35% verder uitgebreid.

    All in is ook weer zo wat, wat zegt Rico ervan?
  9. forum rang 7 DeWalt 20 augustus 2022 14:38
    Na verkoop Grubhub is er geld voor aandeleninkoop en is TKWY het perfecte snoepje voor #UBER #DASH en #DHER

    Komen betere tijden aan.
  10. forum rang 8 SEVA_ 20 augustus 2022 14:45
    quote:

    DeWalt schreef op 20 augustus 2022 14:35:

    [...]
    Heb gisteren positie 35% verder uitgebreid.

    All in is ook weer zo wat, wat zegt Rico ervan?
    Voor mij niet all in, gezien cash positie en andere assets. ING, Shell en dergelijke ben ik bereid om in te wisselen.

    Rico is met vakantie, zijn collega gaat door het dak.
  11. forum rang 7 DeWalt 20 augustus 2022 14:49
    quote:

    SEVA_ schreef op 20 augustus 2022 14:45:

    [...]

    Voor mij niet all in, gezien cash positie en andere assets. ING, Shell en dergelijke ben ik bereid om in te wisselen.

    Rico is met vakantie, zijn collega gaat door het dak.
    Aha dank, begrijp het.
  12. forum rang 4 Gaston Lagaffe 20 augustus 2022 14:49
    quote:

    SEVA_ schreef op 20 augustus 2022 13:35:

    Zit te denken om van de week de rest van mijn aandelen te liquideren en volle bak voor JET te gaan. Gak onder de 25 brengen, binnen een paar jaar een tenbagger. Groen heeft nog een paar troefkaarten en is op ramkoers.
    Ik houd wel van een (gecalculeerd) gokje, zit er toch al diep in.
    Met de verkoop van Ifood voor zeg € 1,7 miljard (ga er gemakshalve van uit dat het door gaat) zijn er een paar zaken opgelost : 1) alle onheilsprofeten ten spijt ; de sector heeft waarde. Prosus kent de sector/het bedrijf en betaalt terecht een m.i. behoorlijke prijs. 2) de zorgen over aflossing schulden JET (eind 2023/begin 2024) zijn niet langer relevant (er is eind 2022 voldoende kapitaal) 3) aan de continue negatieve nieuwsstroom lijkt een eind te komen 4) JET toont daadkracht 5) short zitten is niet langer "risicoloos" (uitbreiden shorts lijkt mij onder deze omstandigheden risicovol) 6) de kleine kans op een combinatie Deliveroo / JET is iets groter geworden door het toegenomen "multiverschil" ten gunste van JET. Ik bewonder je enthousiasme maar vrees de wispelturigheid van de beurs :) Vooralsnog voor mij geen uitbreiding maar een nieuwe bodem op circa € 19-20,- lijkt mij haalbaar en geeft enig comfort. Een van de troefkaarten van JET kan een definitieve verandering van de status van inhuurkrachten zijn. Deliveroo en Glovo zijn hier kwetsbaar voor. In de laatste CC van Deliveroo geeft CEO William Shu aan de "volledige steun" van Emmanuel Macron en de gehele Europese Commissie te hebben :) het moet niet gekker worden. Deze CC is trouwens zeer het beluisteren waard. Je merkt de voorsprong die "native english speakers" op zo'n moment hebben. Shu (een beetje praatjesmaker) geeft direct/vlot en uitgebreid antwoord op de vragen van de analisten. Doet hij goed/overtuigend. Meermaals geeft hij aan de competitie in Londen goed te kunnen pareren en ik vrees voor JET dat hij deze keer - niet - aan grootspraak doet.
  13. Jong Belegen 20 augustus 2022 14:58
    quote:

    aextracker schreef op 20 augustus 2022 09:54:

    [...]

    Het aantal ondernemers wat inmiddels rekensommetjes maakt en de opgekrikte service fee niet langer vind opwegen tegen de werkzaamheden\restwaarde & marge voor hemzelf en zelf te gaan "thuisbezorgen" neemt hand over hand toe.

    Kun je dit aantonen met data? Of is het enkel anekdotisch op basis van wat eenlingen die zich laten interviewen door lokale krantjes?
  14. Jong Belegen 20 augustus 2022 14:59
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 augustus 2022 10:46:

    Sligro is een van de grootste horecaleveranciers:
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Beursblik: Kempen haalt Sligro van kooplijst
    19-08-2022 11:37 - Vrees voor recessie.

    (ABM FN-Dow Jones) Zakenbank Kempen heeft het advies voor het aandeel Sligro verlaagd van Kopen naar Houden met een koersdoel van 24 euro.

    Analist Christophe Beghin is nog altijd overtuigd van de "superieure marktpositie" van Sligo en het goede werk dat het management verzet. "Maar we concluderen dat dit niet meer genoeg is voor een koopadvies", aldus de analist.

    Beghin wijst erop dat de marktomstandigheden zijn veranderd en dat er weinig aanjagers voor het aandeel zijn.

    "Ondanks dat we overtuigd zijn dat de EBITDA-marge structureel zal verbeteren op de middellange termijn, vrezen we dat als het in 2023 tot een recessie komt en de werkloosheid begint op te lopen, dat dit de activiteiten en marge van Sligro raakt."

    Tot slot wijst Beghin op Metro Belgium. Hij verwacht dat Sligro een overnamepoging zal wagen en hier kapitaal voor vrij zal maken. Die overname "oogt op het eerste gezicht aantrekkelijk, maar zal tijd vergen en een stevige investering alvorens deze zich ook uitbetaalt", aldus Beghin

    Door: ABM Financial News.
    Verkeerde forum, Riddertje. Wel even scherp blijven, begrijp dat het lastig is na vrijdag.
  15. forum rang 4 Gaston Lagaffe 20 augustus 2022 15:01
    quote:

    Jimnotaris schreef op 20 augustus 2022 14:24:

    [...]
    Winst in N-Europa kan/gaat ook onder druk komen te staan. Orders lopen terug en (personeels)kosten stijgen. Dat ga je niet redden met alleen wat minder reclame maken. JET zal, net als in Frankrijk, moeten ingrijpen in de kosten. Het kan niet anders (en dat verwacht ik ook) dat er in alle markten wordt ingegrepen in de kosten.
    Ben geen fan van Jitse Groen maar dit lijkt mij een probleem welke hij wel goed kan aanpakken. Ik verwacht beduidend minder bedrijfs-skireisjes gezien de afgelopen commotie met de COO. Er is al aangegeven dat reclame-uitgaven (fors) zullen dalen. Groot voordeel zit in de onlangs ingevoerde tariefsverhoging (standaard-fee van 13% naar 14% ?) in Northern Europe. Dit geeft in deze belangrijke regio een stijging van opbrengst met ruwweg 7% (waar op zich geen kosten tegenover staan). Dus ja er moet ingegrepen (bezuinigd) worden maar ook aan de opbrengstkant worden er stappen gezet. De eerste beperkte signalen kunnen we al in Q3 zien :)
  16. forum rang 5 Jimnotaris 20 augustus 2022 15:12
    quote:

    Jong Belegen schreef op 20 augustus 2022 14:58:

    [...]

    Kun je dit aantonen met data? Of is het enkel anekdotisch op basis van wat eenlingen die zich laten interviewen door lokale krantjes?
    Er zullen er inderdaad een aantal zijn die opstappen maar vermoedelijk snel weer terugkomen als ze zien dat hun bezorgomzet instort.
  17. forum rang 6 Just chill 20 augustus 2022 15:24
    quote:

    Hogan schreef op 20 augustus 2022 13:48:

    [...]

    Dat zie ik net zo. Maar het gaat meer over het feit dat je meld dat ifood niet verkocht gaat worden. Dat zijn ideeën en gedachten die je ventileert die een negatief effect kunnen hebben op beleggers die de aandelen wel of niet verkopen op 16 omdat ik net lees dat ifood nooit verkocht gaat worden. Denk je dan zelf niet hoe heb ik dit kunnen neerzetten???
    Ben benieuwd hoe jij dit ziet?
    Helder en bedankt voor je toelichting! Allereerst post ik mijn ideeën en opmerkingen niet om als financieel advies te worden opgevat. Ik hoop niet dat ik je heb beïnvloed om je positie te verkopen. Ik vind dat je sowieso moet beleggen op eigen inzichten en zelf kritisch moet zijn of hetgeen je leest. Mijn ideeën en gedachten zijn gebaseerd op hetgeen er is gezegd door het management van JET, mijn mening over het karakter van de CEO, de economische ontwikkelingen en het klimaat rondom food delivery.

    Natuurlijk is het achteraf makkelijk praten, want jij dacht natuurlijk dat IFOOD in een mum van tijd verkocht zou worden. Daarom heb je natuurlijk ook gewacht tot de verkoop een feit was, om te reageren op mijn bericht.

    Denk ik bij mezelf hoe heb ik dit kunnen neerzetten??? Nee dat denk ik niet, ik durf voor mijn ( voor mij gefundeerde) mening uit te komen en dat heb ik zeer duidelijk gedaan. Wat is er mis met het kritisch zijn als aandeelhouder van JET?

    Ten tijde dat ik dus dacht dat IFOOD niet verkocht ging worden heb ik dit o.a. gedaan o.b.v. onderstaande:

    1. Sinds het bod van vorig jaar (+/- 2.3 miljoen) hebben we elke keer te horen gekregen dat IFOOD voor de juiste prijs weg gaat doelend op een bod van hoger dan 2.3 miljoen. Ik denk dat als Prosus meer wilde betalen dan zouden ze geen jaar wachten met het verhogen van het bod.
    2. Tijdens Q2 update hebben ze herhaald dat ze dus IFOOD voor het juiste bedrag willen verkopen.
    3. Tencent neemt afscheid van MEITUAN en Prosus heeft daar een groot belang in, reden voor mij om te denken dat Prosus wellicht een koerswijziging neemt m.b.t. hun investeringen in food delivery.
    4. Ik vind Jitse een persoon die graag zijn gelijk haalt en daarmee achtte ik de kans zeer klein dat hij IFOOD voor minder dan 2.3 miljoen zou willen verkopen.
    5. Voor mij zou de enige mogelijke koper voor IFOOD, Prosus zijn en gezien de goede band tussen Bob en Jitse had ik verwacht dat als Prosus het belang van JET in Ifood zou willen overnemen, dat ze dan zouden wachten tot volgend jaar wanneer de nood hoog is voor Jitse en in de tussentijd, JET in een onmogelijke situatie drijven m.b.t. investeringen in Ifood.
    6. Het afgelopen jaar zijn er steeds meer vraagtekens geplaatst rondom de groei en de winstgevendheid van deze bedrijven, waarmee de waarderingen ook fors zijn gedaald.

    Het lijstje is iets langer maar ik denk dat het wel duidelijk is zo.

    Waar ik geen rekening mee heb gehouden is het feit dat de balans van JET zwak is (ondanks de geruststellende woorden van het management dat ze genoeg liquiditeiten hebben om het uit te zingen tot ze zelf cash uit de operatie kunnen genereren. Dit heeft waarschijnlijk Jitse ertoe gedreven om terug te komen van zijn woorden dat Ifood niet voor 2.3 miljoen verkocht gaat worden. En daarnaast hebben ze ooit beloofd dat er een gedeelte naar de aandeelhouder zou terugvloeien, waar nu op terug gekomen is. Dit benadrukt mijn zorg over de liquiditeitspositie van JET.

    Ben ik blij dat Ifood verkocht is voor circa 1.8 miljard? Ja dat ben ik zeer zeker, dit neemt bij mij in ieder geval een zorg weg.
    De verkoop van Ifood biedt in ieder geval hoop dat JET nu genoeg middelen en tijd heeft om cash te genereren.

    Nogmaals: Ik roep niemand op om te verkopen of kopen van aandelen JET.
  18. forum rang 7 KCNIB 20 augustus 2022 15:29
    quote:

    SEVA_ schreef op 20 augustus 2022 13:35:

    Zit te denken om van de week de rest van mijn aandelen te liquideren en volle bak voor JET te gaan. Gak onder de 25 brengen, binnen een paar jaar een tenbagger. Groen heeft nog een paar troefkaarten en is op ramkoers.

    Ik houd wel van een (gecalculeerd) gokje, zit er toch al diep in.
    Misschien moet je callopties overwegen. Gisteren 88% rendement, hoogtepunt 140 procent zelfs. Baal wel van dat het terugzakte (70k verschil) maar ben ervan overtuigd dat Grub nieuws snel zal komen!! Koers zal komende weken herstellen richting 27 euro met na Grubhub verkoop komt daar nog 30-40 procent erbij en zit je op 35-38 euro nog dit jaar!!
  19. Warrem Buffet 20 augustus 2022 15:33
    quote:

    SEVA_ schreef op 20 augustus 2022 13:35:

    Zit te denken om van de week de rest van mijn aandelen te liquideren en volle bak voor JET te gaan. Gak onder de 25 brengen, binnen een paar jaar een tenbagger. Groen heeft nog een paar troefkaarten en is op ramkoers.

    Ik houd wel van een (gecalculeerd) gokje, zit er toch al diep in.
    Ik begrijp je redenatie, maar ik zou wachten, tot de koers minimaal 10% zakt. Waarom? Omdat JET zakt als de Nasdaq zakt, er zijn nog teveel shorters, als alle koek en ei was stond de koers al veel hoger. Let wel ik zit long in JET, maar heb inmiddels wel zoveel ervaring(fouten), dat de kans groot is, dat we nog minimaal 1 keer flink zakken.
    Zo niet, dan ben je blij met je huidige positie en slaap je lekker. Daarnaast kijk eens naar andere aandelen die ook veelbelovend zijn: Ontex, TKH, Besi CTP, ForFarmers, Avantium.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2496 2497 2498 2499 2500 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht