Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,612
  • Verschill

    +0,068 +2,67%
  • Volume

    215.341 Gem. (3M) 336,9K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Drs P. 24 mei 2023 19:45
    quote:

    Ruval schreef op 24 mei 2023 19:06:

    [...]
    Zou idd mooi zijn maar ik verwacht eigenlijk geen Q1 update meer. Is hopelijk wachten op persbericht zsm over 3rd party assemblage, nieuwe tenders etc
    ja eens, Peter, Bob Fleuren of Bjorn Krook kan ook een interview geven, hoe dan ook laat wat meer van je horen Ebusco, we/ de markt zijn benieuwd naar "hier worden wonderen verricht".
  2. forum rang 5 Drs P. 24 mei 2023 20:15
    Ebusco op plek 3:

    24.05.2023
    Claus Bünnagel
    145 E-Busse ab 8 t zul. Gesamtgewicht wurden laut Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) im ersten Quartal 2023 zugelassen. Mit 35 Einheiten fallen die meisten auf EvoBus mit dem Mercedes-Benz eCitaro, gefolgt von Solaris mit dem Urbino electric (30), Ebusco (26), MAN (25) und VDL (14). Die Liste vervollständigen Iveco Bus (7), BYD (4) und diverse Hersteller (4).

    www.busplaner.de/de/news/elektromobil...
  3. Anoniempje 24 mei 2023 20:32
    quote:

    Drs P. schreef op 24 mei 2023 20:15:

    Ebusco op plek 3:

    24.05.2023
    Claus Bünnagel
    145 E-Busse ab 8 t zul. Gesamtgewicht wurden laut Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) im ersten Quartal 2023 zugelassen. Mit 35 Einheiten fallen die meisten auf EvoBus mit dem Mercedes-Benz eCitaro, gefolgt von Solaris mit dem Urbino electric (30), Ebusco (26), MAN (25) und VDL (14). Die Liste vervollständigen Iveco Bus (7), BYD (4) und diverse Hersteller (4).

    www.busplaner.de/de/news/elektromobil...
    Lijkt goed nieuws, maar eigenlijk is het heel slecht nieuws wat betreft de huidige productie capaciteit.

    Half maart waren er 18 bussen uitgeleverd aan Berlijn. In dit artikel van vandaag geeft men aan dat het er inmiddels 26 zijn.

    Dat zijn dus slechts 8 bussen geleverd in ruim 2 maanden tijd. Op dit tempo duurt het nog tot het einde van het jaar voordat ze die ene tender van 80 bussen hebben voltooid.

    Ik woon in Venray en kom regelmatig langs de nieuwe locatie. Toen deze net open was stond de hele parkeerplaats vol met gele bussen. Deze staan er nu nog steeds bijna allemaal. Iets loopt er dus gigantisch vertraging op. Deze bussen zijn op het oog namelijk zo goed als klaar. Er ontbreekt dus nog iets in de supply chain waardoor deze bussen niet afgemaakt kunnen worden.
  4. forum rang 9 objectief 24 mei 2023 20:37
    quote:

    Drs P. schreef op 24 mei 2023 20:15:

    Ebusco op plek 3:

    24.05.2023
    Claus Bünnagel
    145 E-Busse ab 8 t zul. Gesamtgewicht wurden laut Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) im ersten Quartal 2023 zugelassen. Mit 35 Einheiten fallen die meisten auf EvoBus mit dem Mercedes-Benz eCitaro, gefolgt von Solaris mit dem Urbino electric (30), Ebusco (26), MAN (25) und VDL (14). Die Liste vervollständigen Iveco Bus (7), BYD (4) und diverse Hersteller (4).

    www.busplaner.de/de/news/elektromobil...
    Als leek zou ik zeggen VDL neem Ebusco over, want de tijd dringt om met een bedrijf als Mercedes-Benz te concurreren.
  5. forum rang 5 Drs P. 24 mei 2023 21:11
    quote:

    objectief schreef op 24 mei 2023 20:37:

    [...]

    Als leek zou ik zeggen VDL neem Ebusco over, want de tijd dringt om met een bedrijf als Mercedes-Benz te concurreren.
    mocht Ebusco overgenomen worden verwacht ik dat een grote global PE speler Ebusco koopt, (een club welke snel kan opschalen naar NA bijvoorbeeld) met de huidige dagkoers praat je met een 100% "premie" over 15-16€, voor een mooi groeibedrijf met een innovatief product welke een paar jaar vooruitloopt op de concurrentie, schuldenvrij en zo'n 90M in kas. Lijkt mij een zeer interessante propositie voor een slimme PE speler.
  6. forum rang 5 Drs P. 24 mei 2023 21:22
    quote:

    Anoniempje schreef op 24 mei 2023 20:32:

    [...]

    Lijkt goed nieuws, maar eigenlijk is het heel slecht nieuws wat betreft de huidige productie capaciteit.

    Half maart waren er 18 bussen uitgeleverd aan Berlijn. In dit artikel van vandaag geeft men aan dat het er inmiddels 26 zijn.

    Dat zijn dus slechts 8 bussen geleverd in ruim 2 maanden tijd. Op dit tempo duurt het nog tot het einde van het jaar voordat ze die ene tender van 80 bussen hebben voltooid.

    Ik woon in Venray en kom regelmatig langs de nieuwe locatie. Toen deze net open was stond de hele parkeerplaats vol met gele bussen. Deze staan er nu nog steeds bijna allemaal. Iets loopt er dus gigantisch vertraging op. Deze bussen zijn op het oog namelijk zo goed als klaar. Er ontbreekt dus nog iets in de supply chain waardoor deze bussen niet afgemaakt kunnen worden.
    dat lijkt me wel erg kort door de bocht en we praten over het eerste kwartaal, dus t/m 31 maart. Ik ken het proces niet van goedkeuring voor de openbare weg in Duitsland, het kan best zijn dat in het eerste kwartaal meer aan Berlijn is vrijgegeven (revenue recognition), maar pending finale goedkeuring van deze instantie. Het artikel laat wel zien dat Ebusco in het rijtje staat als nr. 3 tussen de grote spelers in Duitsland.
  7. forum rang 6 Ruval 24 mei 2023 21:45
    quote:

    Drs P. schreef op 24 mei 2023 21:11:

    [...]
    mocht Ebusco overgenomen worden verwacht ik dat een grote global PE speler Ebusco koopt, (een club welke snel kan opschalen naar NA bijvoorbeeld) met de huidige dagkoers praat je met een 100% "premie" over 15-16€, voor een mooi groeibedrijf met een innovatief product welke een paar jaar vooruitloopt op de concurrentie, schuldenvrij en zo'n 90M in kas. Lijkt mij een zeer interessante propositie voor een slimme PE speler.
    Peter gaat echt niet akkoord met een bod van € 15-16.
  8. phu 24 mei 2023 22:10
    Is ebusco niet gewoon een assemblage fabriek? En voor de vorm doen ze er een batterij bij? Is totaal niet interessant voor overname. Zeker ook omdat ze de processen niet op de rit/onder controle hebben. In Venray gebeurd idd erg weinig met die bussen die buiten staan. Bij de een ontbreekt een deur lijkt wel de andere een bumper. Het komt gewoon niet echt heel sterk over. Ik hoop het voor de volhouders hier dat ze het tijdig op de rit gaan krijgen.
    Enigste waar ik waarde aan toeken is dat lichtgewicht materiaal. Maar daarin staat concurrentie ook niet stil vrees ik. Aan ebusco om het te laten zien waar ze staan. 90 miljoen in kas is toch ook niet echt heel veel of zie ik dat allemaal te negatief? Ik bedoel oa zo'n extra productielocatie kost toch ook allemaal veel geld. Sowieso meerdere productie locaties en zeker als ze zo'n 15 km uit elkaar liggen. Komt gewoon niet sterk meer over.
  9. forum rang 5 Drs P. 24 mei 2023 22:38
    quote:

    Ruval schreef op 24 mei 2023 21:45:

    [...]
    Peter gaat echt niet akkoord met een bod van € 15-16.
    ja hij investeert al meer dan 10 jaar in Ebusco, hij zit erin voor de LT, samen met ING, vd Valk invest en Teslin. Uiteraard een vervelende periode nu dat het aandeel laag staat, maar hij (en waarschijnlijk de andere groot aandeelhouders) kan het LT potentieel beter inschatten/ ziet het geheel, iets waar wij alleen maar naar kunnen raden op dit moment. Een slimme PE speler kan uiteraard van het huidig sentiment gebruikmaken en mn. een Anglo Saksische speler met productie mogelijkheden in NA om snel op te schalen kan nog een optie zijn, maar met zo'n 80% in handen van slechts 4 spelers moet het idd. wel een interessante propositie worden voor hen, zij denken en beleggen in jaren termijn/ hebben over het algemeen meer geduld dan Piet Particulier:).
  10. forum rang 5 Drs P. 24 mei 2023 22:48
    [Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
  11. Anoniempje 24 mei 2023 23:17
    quote:

    Drs P. schreef op 24 mei 2023 22:48:

    weer een goede bijdrage phu, tja ze plakken wat wandjes aan elkaar en stoppen er een batterijtje in, het is allemaal niks he. Wat heb je eigenlijk zelf gepresteerd in je leven?
    Waarom reageer jij toch zo fel indien er iets geplaatst wordt wat niet 100% positief is?

    Ik vind dat Phu wel een punt heeft.
  12. forum rang 9 objectief 25 mei 2023 09:50
    quote:

    Ruval schreef op 24 mei 2023 21:45:

    [...]
    Peter gaat echt niet akkoord met een bod van € 15-16.
    De invloed van Peter wordt door de dalende koers elke dag minder.
  13. Jokeltje 25 mei 2023 09:54
    quote:

    Drs P. schreef op 24 mei 2023 18:28:

    [...]
    ja de dagkoers is nog steeds geen feestje, dus nog even wachten met hoera roepen beste joker, maar dat doe je toch al niet:). Peter gaf recent aan "I will prove them wrong", en vorige week op de aandeelhoudersvergadering was hij en de Voorzitter RVC (hier worden wonderen verricht) vol vertrouwen; als het allemaal doom & gloom zou zijn had men hun toon toch wel gematigd, zeker met de huidige dagkoersen en ontevreden (groot)aandeelhouders in de zaal. Het zou idd. mooi zijn wanneer Peter/Ebusco nu een korte market update gaat geven hoe Q1 is verlopen/ outlook verdere verloop 1H/ productie opschalen etc. en niet wachten tot de 1H cijfers in augustus.
    "I will prove them wrong" ? Mooie woorden die weeral verwachtingen wekken, maar dezelfde optimistische toon hoorden we ook bij de IPO. De eerste update met cijfers is pas voor augustus en ik denk niet dat we aangenaam verrast zullen worden als ik merk hoe weinig nieuwsfeiten Ebusco te melden heeft. En ondertussen is ook in Duitsland de recessie een feit.
  14. Jokeltje 25 mei 2023 10:01
    quote:

    Drs P. schreef op 24 mei 2023 21:11:

    [...]
    mocht Ebusco overgenomen worden verwacht ik dat een grote global PE speler Ebusco koopt, (een club welke snel kan opschalen naar NA bijvoorbeeld) met de huidige dagkoers praat je met een 100% "premie" over 15-16€, voor een mooi groeibedrijf met een innovatief product welke een paar jaar vooruitloopt op de concurrentie, schuldenvrij en zo'n 90M in kas. Lijkt mij een zeer interessante propositie voor een slimme PE speler.
    Alleen jammer dat er blijkbaar geen slimme PE spelers zijn. Wat een gedoe iedere keer over een overname die sommigen hier telkens weer zien opduiken in hun glazen bol gevuld met verwachtingen.
  15. forum rang 9 objectief 25 mei 2023 10:21
    quote:

    Jokeltje schreef op 25 mei 2023 10:01:

    [...]

    Alleen jammer dat er blijkbaar geen slimme PE spelers zijn. Wat een gedoe iedere keer over een overname die sommigen hier telkens weer zien opduiken in hun glazen bol gevuld met verwachtingen.
    Ja, veel beleggers zitten op een mega verlies gezien de koersdaling van 25 naar 7,5.
    Het enige wat resteert is hoop op een bod om nog wat van je inleg terug te ontvangen.
    Veel innovaties mislukken of pakken zo duur uit dat er geen cent aan te verdienen valt. (zie o.a. die Chinese E.V. bouwers)
  16. Jan Willem 25 mei 2023 11:04
    quote:

    objectief schreef op 25 mei 2023 10:21:

    [...]

    Ja, veel beleggers zitten op een mega verlies gezien de koersdaling van 25 naar 7,5.
    Het enige wat resteert is hoop op een bod om nog wat van je inleg terug te ontvangen.
    Veel innovaties mislukken of pakken zo duur uit dat er geen cent aan te verdienen valt. (zie o.a. die Chinese E.V. bouwers)
    De verwachtingen voor dit bedrijf waren al vanaf het begin erg hoog gespannen, maar dat kan toch helemaal niet gezien het tijdsbestek om tot een winstgevend bedrijf te komen. Nu loopt iedereen met een lang gezicht en terwijl het heel normaal is dat daarbij de aandeelprijzen wat zinken over die bouwperiode ( altijd en allemaal ) is er opeens niets goeds meer aan dat bedrijf, maar dat is niet zo het duurt alleen nog even wat langer en pakt het een en ander een beetje anders uit dan van te voren gedacht maar dat vind je bij andere nieuwkomers zoals Avantium ook, maar daar blijft men er veel rustiger onder.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht