Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Antonov Terug naar discussie overzicht

Speciaal voor Antonov Nieuwkomers en Geinteresseerden

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. Putrided 20 oktober 2001 00:33
    Speciaal voor de Antonov nieuwkomers en naar aanleiding van de tamelijk tumultueuse week waaruit bleek dat er eigenlijk ontzettend veel mensen zijn die absoluut geen idee hebben waar men nu eigenlijk zijn geld in steekt wil ik het volgende verhaal over dit bedrijf met zijn potenie nog wel eens kwijt. Ik volg Antonov al sinds 1999 op de voet en ben eind 2000 op een bodem van 0.33 1angzaam en daarna versnellend in dit fonds gestapt met op dit moment een gigantische hoeveelheid aandelen waarvan ik het aantal hier niet durf te noemen. De reden waarom ik zoveel vertouwen heb in dit aandeel is simpel. Het ingenieurs bureau Antonov heeft gedurende de afgelopen 8 jaar een automatische auto transmissie ontwikkeld die in eenvoud, efficiency, licht gewicht en prijs waarschijnlijk de eerste 20 jaar niet noemenswaardig meer verbetert kan worden. Na deze lange periode heeft men zich dit jaar volledig toegelegs om het product te commercialiseren hetgeen zich tot nu toe uitgedrukt heeft in een door de massa zeer onderschat productie contract met NZWL voor minimaal 100000 units in 2004 (waarschijnlijk BMW), een contract met Gajra (Suzuki-India iets onzekerder i.v.m Indiasche politiek, maar dit bedrijf wordt vrijwel zeker binnen 6 maanden volledig door Suzuki overgenomen waarna het waarschijnlijker wordt dat dit contract ook t.z.t gehonoreerd gaat worden) plus een 99% zeker contract wat binnen zeer afzienbare tijd getekend wordt met naar zeggen Honda. Deze contracten alleen, afhankelijk van de geproduceerde hoeveelheden, worden door mij geschat op een waarde van tussen de 6 a 12 miljoen Euro inkomsten voor Antonov, vanaf het moment dat deze productie daadwerkelijk plaats gaat vinden. Dat dit uiteindelijk gaat gebeuren is vrijwel zeker. Gebaseerd op slechts deze minimale geschatte hoeveelheden met de daaraan gerelateerde licencie inkomsten van 20 to 30 Euro per transmissie zouden een koers moeten geven van 1.2 of hoger. (KW verhouding 20) Dit is echter slechts een druppel op de nu al naar het zich laat aanzien bijna gloeiende plaat. Het bedrijf staat op dit moment voor een doorbraak en is in gesprek met vrijwel ALLE transmissie en auto fabrikanten over het verder testen van hun technologie en er zijn aanwijzingen dat er in de niet zo verre toekomst meerdere contracten zullen worden getekend met zowel auto als transmissie fabrikanten. Er rijden al een aantal test wagens met Antonov transmissie rond in Japan, Europa en waarschijnlijk de VS bij verschillende auto fabrikanten om bv de duurzaamheid van het product te testen. Dit FEIT wordt door de meeste mensen volledig over het hoofd gezien. Dat het concept werk weet men allang in de industrie maar hoever men is wordt zo geheim gehouden dat zelfs de firma Antonov vaak volledig in het ongewisse blijft. Uit oogpunt van concurrentie kunnen auto fabrikanten op dit moment nooit wereldkundig maken hoever ze zijn en wanneer dit concept in hun auto zal worden gebruikt, maar sinds deze technologie op dit moment niet meer te negeren valt zal zich een sneeuwbal effect gaan ontwikkelen dat zijn weerga voor een Nederlands aandeel niet kent. Gezien de eerder genoemde geheimhouding tot het laatse moment wat in de auto industrie zeer gebruikelijk is zou deze bal wel eens eerder kunnen gaan rollen dan menigeen denkt. Het potentieel is reel gezien wereldwijd 10 tot 35 miljoen transmissies per jaar wat omgerekent een koers zou betekenen van z'on, schrik niet, 40 tot 130. Als er nu maar 10% van deze geschatte aantallen bewaarheid worden zou dit in het slechtste geval nog steeds een koers van opleveren van 4 in het jaar 2005-2007 (KW verhouding 1:20) Dit zou voor mijzelf nog steeds een verACHTvoudiging van het geinvesteerd vermogen betekenen. Indien de zaken echt gaan zoals ik vermoed is dit minimaal een cerTACHTIGvouding van mijn vermogen. Mijn conclusie gebaseerd op me een beetje verdiepen in de materie, nuchter denken en simpel optellen en aftrekken en niet louter gebaseerd op wishfull thinking. Antonov is g
  2. [verwijderd] 20 oktober 2001 00:43
    Putrid, ik heb vandaag al flink ingekocht, maar na eerdere goede verhalen van Kees ga ik na het lezen van jouw verhaal toch nog eens kijken of ik maandag nog wat extra's kan besteden aan Antonov. Klasse verhaal Groetjes Lion
  3. [verwijderd] 20 oktober 2001 15:41
    weet weinig links, heb automaat gereden en ben er van overtuigt,daarom blijf ik ook wachten,en adviseer iedereen het zelfde te doen. atomaat rijden werdt altijd als duur rijden bestempelt,maar met antonovs belofte,en met de mobiele telefoon! relaekst toch!
  4. [verwijderd] 26 november 2009 22:44
    Heeft iemand hier nog wat aan deze posting uit 2001 die aan onduidelijkheid niets te wensen over laat nog iets toe te voegen?

    quote:

    Putrided schreef:

    Speciaal voor de Antonov nieuwkomers en naar aanleiding van de tamelijk tumultueuse week waaruit bleek dat er eigenlijk ontzettend veel mensen zijn die absoluut geen idee hebben waar men nu eigenlijk zijn geld in steekt wil ik het volgende verhaal over dit bedrijf met zijn potenie nog wel eens kwijt. Ik volg Antonov al sinds 1999 op de voet en ben eind 2000 op een bodem van 0.33 1angzaam en daarna versnellend in dit fonds gestapt met op dit moment een gigantische hoeveelheid aandelen waarvan ik het aantal hier niet durf te noemen. De reden waarom ik zoveel vertouwen heb in dit aandeel is simpel. Het ingenieurs bureau Antonov heeft gedurende de afgelopen 8 jaar een automatische auto transmissie ontwikkeld die in eenvoud, efficiency, licht gewicht en prijs waarschijnlijk de eerste 20 jaar niet noemenswaardig meer verbetert kan worden. Na deze lange periode heeft men zich dit jaar volledig toegelegs om het product te commercialiseren hetgeen zich tot nu toe uitgedrukt heeft in een door de massa zeer onderschat productie contract met NZWL voor minimaal 100000 units in 2004 (waarschijnlijk BMW), een contract met Gajra (Suzuki-India iets onzekerder i.v.m Indiasche politiek, maar dit bedrijf wordt vrijwel zeker binnen 6 maanden volledig door Suzuki overgenomen waarna het waarschijnlijker wordt dat dit contract ook t.z.t gehonoreerd gaat worden) plus een 99% zeker contract wat binnen zeer afzienbare tijd getekend wordt met naar zeggen Honda. Deze contracten alleen, afhankelijk van de geproduceerde hoeveelheden, worden door mij geschat op een waarde van tussen de 6 a 12 miljoen Euro inkomsten voor Antonov, vanaf het moment dat deze productie daadwerkelijk plaats gaat vinden. Dat dit uiteindelijk gaat gebeuren is vrijwel zeker. Gebaseerd op slechts deze minimale geschatte hoeveelheden met de daaraan gerelateerde licencie inkomsten van 20 to 30 Euro per transmissie zouden een koers moeten geven van 1.2 of hoger. (KW verhouding 20) Dit is echter slechts een druppel op de nu al naar het zich laat aanzien bijna gloeiende plaat. Het bedrijf staat op dit moment voor een doorbraak en is in gesprek met vrijwel ALLE transmissie en auto fabrikanten over het verder testen van hun technologie en er zijn aanwijzingen dat er in de niet zo verre toekomst meerdere contracten zullen worden getekend met zowel auto als transmissie fabrikanten. Er rijden al een aantal test wagens met Antonov transmissie rond in Japan, Europa en waarschijnlijk de VS bij verschillende auto fabrikanten om bv de duurzaamheid van het product te testen. Dit FEIT wordt door de meeste mensen volledig over het hoofd gezien. Dat het concept werk weet men allang in de industrie maar hoever men is wordt zo geheim gehouden dat zelfs de firma Antonov vaak volledig in het ongewisse blijft. Uit oogpunt van concurrentie kunnen auto fabrikanten op dit moment nooit wereldkundig maken hoever ze zijn en wanneer dit concept in hun auto zal worden gebruikt, maar sinds deze technologie op dit moment niet meer te negeren valt zal zich een sneeuwbal effect gaan ontwikkelen dat zijn weerga voor een Nederlands aandeel niet kent. Gezien de eerder genoemde geheimhouding tot het laatse moment wat in de auto industrie zeer gebruikelijk is zou deze bal wel eens eerder kunnen gaan rollen dan menigeen denkt. Het potentieel is reel gezien wereldwijd 10 tot 35 miljoen transmissies per jaar wat omgerekent een koers zou betekenen van z'on, schrik niet, 40 tot 130. Als er nu maar 10% van deze geschatte aantallen bewaarheid worden zou dit in het slechtste geval nog steeds een koers van opleveren van 4 in het jaar 2005-2007 (KW verhouding 1:20) Dit zou voor mijzelf nog steeds een verACHTvoudiging van het geinvesteerd vermogen betekenen. Indien de zaken echt gaan zoals ik vermoed is dit minimaal een cerTACHTIGvouding van mijn vermogen. Mijn conclusie gebaseerd op me een beetje verdiepen in de materie, nuchter denken en simpel optellen en aftrekken en niet louter gebaseerd op wishfull thinking. Antonov is g
  5. smith&jones 27 november 2009 10:07
    nah, ik vind dit wel een goeie actie.

    Het is duidelijk dat het lingo sinds 2001 niet veranderd is, terwijl het enige dat Antonov in de tussenliggende periode heeft gepresteerd het drukken van een enorme hoeveelheid aandelen is geweest.

    S&J.
11 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.281
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.065
ABO-Group 1 18
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.861
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.141
Aedifica 2 828
Aegon 3.257 319.986
AFC Ajax 537 7.010
Affimed NV 2 5.734
ageas 5.843 109.775
Agfa-Gevaert 13 1.853
Ahold 3.536 73.977
Air France - KLM 1.024 34.302
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.681
Alfen 12 15.961
Allfunds Group 3 1.122
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 324
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.755
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.147
AMG 965 125.576
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.512
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 380
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.101
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.571
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.088
Aroundtown SA 1 175
Arrowhead Research 5 9.247
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.523
ASML 1.762 76.400
ASR Nederland 18 4.117
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 322
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.616
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.657

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht