Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Innoconcepts Terug naar discussie overzicht

Draadje nieuws AVA

47 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 juni 2009 21:08
    Ben net terug van CRXL vergadering.

    Aan de gerapporteerde punten heb ik niet zoveel toe te voegen, wellicht nog het volgende:
    - de grootaandeelhouders hebben in een eerder stadium al zeer positief gereageerd op het idee om Niraj te benoemen tot CEO van IC. De wijze waarop Numico de aandeelhouders tevreden heeft gesteld straalt terecht ook op hem (en dus IC) af. Zijn introductiepraatje was inspirerend en als bedrijf wil je direct zaken doen.
    - Onderschat de waarde van deze positieve houding niet. Welllicht meer dan 95% van de aandelen van IC zit vast. Met de rest ( ruim 1 mio aandelen )wordt door handelaren gespeeld en de koers laag gehouden; een gezamenlijke actie van alle vaste aandeelhouders zal de koers op zijn juiste plek zetten ( tenminste het dubbele van nu) en daarmee de mogelijkheid voor IC om nieuw geld aan te trekken;
    - automotive is een interessante markt voor IC ( ieder neiuw model vraagt nieuwe matrijzen), maar voor de omzet is het maar enkele procenten.
    - de verkoop van aandelen door Langerak was gedwongen; hij had het liever niet gedaan;
    - welke producten worden met I-pac technologie vervaardigd? Dit is de grote frustratie van IC en dus ook van ons. Als bekend wordt wat ermee geproduceerd wordt, gaat de eindgebruiker naar de verpakkingsproducent en eist zijn deel van de koek.. Verpakker kwaad en gaat naar IC en die moet ook inleveren. Aan de trots die IC voelt kan dus geen ruchtbaarheid gegeven worden: "wij schieten in onze eigen voet". Jammer maar het is niet anders.
    - de huidge recessie is moeilijk voor IC, maar het levert ook kansen: matijzenbouwers vallen om , nieuwe bedrijven worden gestart en dus weer kansen voor IC.
    Morgen meer

    Zoef
  2. sloebervos 5 juni 2009 22:17
    Bedankt aan onze drie rapporteurs.Prima werk jongens.Ik denk dat ge ons allemaal een hart onder de riem hebt gestoken en dat we allemaal onze Inno's goed gaan koesteren en ze zeker niet van de hand gaan doen voor zo een weggeefprijsje.Nog een jaartje geduld en we winnen de jackpot,nietwaar Beate.
  3. B...K 5 juni 2009 22:20
    quote:

    sloebervos schreef:

    Bedankt aan onze drie rapporteurs.Prima werk jongens.Ik denk dat ge ons allemaal een hart onder de riem hebt gestoken en dat we allemaal onze Inno's goed gaan koesteren en ze zeker niet van de hand gaan doen voor zo een weggeefprijsje.Nog een jaartje geduld en we winnen de jackpot,nietwaar Beate.
    SUPER JACKPOT !!!
  4. forum rang 4 K. Wiebes 6 juni 2009 08:49

    De uitoefening van een put-optie !

    Hoe verzinnen ze het? Weer een storm in een glas water.

    Van de kant van Aviva was de uitbreiding dus eigenlijk meer een kwestie van moeten dan van willen.

    En om de (verplichte) aankoopprijs van 5 te drukken
    zijn ze vóór uitoefeningsdatum reeds begonnen met het opkopen van goedkopere stukken.

    En als Novem de 4,5 miljoen die ze hebben ontvangen
    niet in z'n geheel nodig heeft, zijn ook deze weer
    stukken die ze op 5 hebben verkocht, tegen een lagere koers terug aan het kopen.

    Vandaar dan die hoge omzetten.

    We weten natuurlijk niet wanneer de put-deal tussen
    Novem en Aviva is uit-onderhandeld; wat de koers van Inno toen was.

    Maar lichtpunt is wel dat Aviva (net als Fock) ervan moet zijn uitgegaan dat ze zich op 5,- absoluut geen buil konden vallen.

  5. forum rang 4 K. Wiebes 6 juni 2009 09:00


    Nog vergeten:

    Zoef,

    Die "gezamenlijke actie van de groot-aandeel-
    houders om de koers te verdubbelen": is dat iets wat daadwerkelijk zo op de AVA is gesteld of is dat een inschatting van jouw kant ?

    Die stelling vind ik bij Odaiba en El Blanco niet terug: het lijkt me toch dat dat hen niet ontgaan zou zijn.

    En bedankt aan alle rapporteurs.
  6. ohoh 6 juni 2009 10:11
    Iedereen die is geweest natuurlijk erg bedankt en ik moet zeggen dat ondanks dat inno nog steeds weinig wil/kan vertellen ik er toch een zeer positief gevoel aan over hou. De 500 klant bestaat en daar ben ik al erg blij mee. Toch ben ik wel nieuwsgierig of ze nog hebben vertelt in onderhandeling te zijn met 1 of meedere partijen?? En hoe zit het nu met Campina want xea dacht dat die samenwerking ontbonden was en nu zeggen ze op hun site dat het misschien toch anders zit en dat ze het verkeert hebben begrepen. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen???
  7. [verwijderd] 6 juni 2009 10:42
    quote:

    hoebeet schreef:

    Nog vergeten:

    Zoef,

    Die "gezamenlijke actie van de groot-aandeel-
    houders om de koers te verdubbelen": is dat iets wat daadwerkelijk zo op de AVA is gesteld of is dat een inschatting van jouw kant ?

    Die stelling vind ik bij Odaiba en El Blanco niet terug: het lijkt me toch dat dat hen niet ontgaan zou zijn.

    En bedankt aan alle rapporteurs.
    Nee , zoiets zeg je niet in een AvA en ook niet als RvB. Het is mijn eigen stelling, maar als ik als CEO in zulk een positie als INNO zat en ik had geld nodig, dan wist ik wel wat ik zou doen.
    Versta mij goed: ik had het over een actie van aandeelhouders, niet over een actie van INNO zelf.
    Zoef
  8. [verwijderd] 6 juni 2009 10:49
    quote:

    ohoh schreef:

    Iedereen die is geweest natuurlijk erg bedankt en ik moet zeggen dat ondanks dat inno nog steeds weinig wil/kan vertellen ik er toch een zeer positief gevoel aan over hou. De 500 klant bestaat en daar ben ik al erg blij mee. Toch ben ik wel nieuwsgierig of ze nog hebben vertelt in onderhandeling te zijn met 1 of meedere partijen?? En hoe zit het nu met Campina want xea dacht dat die samenwerking ontbonden was en nu zeggen ze op hun site dat het misschien toch anders zit en dat ze het verkeert hebben begrepen. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen???
    Er is niets gezegd over onderhandelingen met andere partijen. De meeste partijen zijn bezig met de korte termijn: hoe overleef ik de crisis. Allianties en onderhandelingen zijn voor de lange termijn.
    Campina, ik heb duielijk iets anders gehoord. Campinacontract bestaat nog steeds en dat emt de europese voedselproducent is gecancelled; wel is gezegd, dat Campina in een fusie proces zat ( met Friesland Zf) en dat er dus uitstel was. Wij allen zien de Millner bakjes in de winkel liggen, toch?
    Maar tijdens de AvA komt er zoveel op tafel, dat je neit alles correct kunt onthouden, dus wellicht heb ik het mis.

    Tenslotte: heb ik nog niet gelezen: er zijn twee grote onderdelen leveranciers in de automotive branche: Magma (ja , die van Opel) en AIG. Beide zijn klant van INNO. Vandaag de dag is de branche niet sterk, maar dit komt wel weer.
    Zoef
  9. ohoh 6 juni 2009 11:05
    Magma??? Serieus?? Dat is echt super, want die zullen namelijk gaan bezuinigen bij Opel en als inno daarbij betrokken wordt dan is dat geweldig. Gek dat niemand dat wist en ook verder niemand dat is opgevallen gister. Over Campina, ik ga er ook vanuit dat die Milnerverpakking bij inno vandaan komt dus daarom schrok ik gister ook op dat nieuws van xea, want als we dat al mis hebben, wat hebben we nog meer fout gezien dan. Maar het lijkt dus gelukkig een misverstand, al wacht ik maandag wel ff de reactie van xea af want die gaan voor de zekerheid ff bellen met inno.
  10. El Blanco 6 juni 2009 11:17
    quote:

    de echte zoef schreef:

    [quote=ohoh]
    Iedereen die is geweest natuurlijk erg bedankt en ik moet zeggen dat ondanks dat inno nog steeds weinig wil/kan vertellen ik er toch een zeer positief gevoel aan over hou. De 500 klant bestaat en daar ben ik al erg blij mee. Toch ben ik wel nieuwsgierig of ze nog hebben vertelt in onderhandeling te zijn met 1 of meedere partijen?? En hoe zit het nu met Campina want xea dacht dat die samenwerking ontbonden was en nu zeggen ze op hun site dat het misschien toch anders zit en dat ze het verkeert hebben begrepen. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen???
    [/quote]

    Er is niets gezegd over onderhandelingen met andere partijen. De meeste partijen zijn bezig met de korte termijn: hoe overleef ik de crisis. Allianties en onderhandelingen zijn voor de lange termijn.
    Campina, ik heb duielijk iets anders gehoord. Campinacontract bestaat nog steeds en dat emt de europese voedselproducent is gecancelled; wel is gezegd, dat Campina in een fusie proces zat ( met Friesland Zf) en dat er dus uitstel was. Wij allen zien de Millner bakjes in de winkel liggen, toch?
    Maar tijdens de AvA komt er zoveel op tafel, dat je neit alles correct kunt onthouden, dus wellicht heb ik het mis.

    Tenslotte: heb ik nog niet gelezen: er zijn twee grote onderdelen leveranciers in de automotive branche: Magma (ja , die van Opel) en AIG. Beide zijn klant van INNO. Vandaag de dag is de branche niet sterk, maar dit komt wel weer.
    Zoef

    Zoals Zoef het stelt, heb ik het ook gehoord.
    Ter verheldering: N.a.v. een vraag uit de zaal werd door Inno gezegd dat de Europese joint-venture was opgeheven (Inno neemt nu alles in eigen hand, zoals ook in het jaarverslag staat). Campina maakt(e) van die activiteiten geen deel uit. M.a.w. de Campina deal is niet bij die joint-venture betrokken geweest, maar heeft dus blijkbaar een rechtstreekse deal met Inno.

    Tot slot: Voor de aanwezigen stond na afloop een presentje klaar, namelijk een set kunststof serviesborden, gemaakt door WNA. Handig voor bij de barbecue :-)

    Groet, El Blanco
  11. ohoh 6 juni 2009 11:25
    Het is trouwens Magna i.p.v. Magma, Magma kennen we als een onderdeel van inno, dat is dat brandwerende goedje geloof ik. Weet je zeker dat ze produceren voor Magna? Niet dat dit straks een misverstand is en ik aan iedereen loop te verkondigen dat inno misschien wel binnenkort in sommige Opel`s te vinden is.
  12. Beate 6 juni 2009 12:54
    quote:

    sloebervos schreef:

    Bedankt aan onze drie rapporteurs.Prima werk jongens.Ik denk dat ge ons allemaal een hart onder de riem hebt gestoken en dat we allemaal onze Inno's goed gaan koesteren en ze zeker niet van de hand gaan doen voor zo een weggeefprijsje.Nog een jaartje geduld en we winnen de jackpot,nietwaar Beate.
    Beste sloebervos, ik zit er niet op te wachten om de jackpot te winnen. Voor mij is het voldoende als Inno het pad weer opgaat waar het de het laatste jaar van is afgedwaald. Ik voorzie weer een klim naar de range 15 - 20€. Er is niets dat erop wijst dat de verwachting van toen niet meer kan worden waargemaakt.

    Groetjes,
    Beate
  13. [verwijderd] 6 juni 2009 13:44
    quote:

    ohoh schreef:

    Het is trouwens Magna i.p.v. Magma, Magma kennen we als een onderdeel van inno, dat is dat brandwerende goedje geloof ik. Weet je zeker dat ze produceren voor Magna? Niet dat dit straks een misverstand is en ik aan iedereen loop te verkondigen dat inno misschien wel binnenkort in sommige Opel`s te vinden is.
    Uiteraard Magna! Het is gisteren duidelijk gezegd door Teerlink: beide zijn klant van INNO.

    Maar niet te vroeg juichen. Ik denk niet dat men voor bestaande modellen gaat produceren. je moet niewe matrijzen maken e.d. en men zla een voporkeur hebben om eerst de bestaande te gebruiken. Misschien voor de Russische Opels wel.Dat hangt ervan af of men daar alleen gaat assembeleren of zelf ook onderdelen fabriceren. Transport van bumpers en middenconsoles lijkt mij nogal volumineus.

    Bij nieuwe modellen staat INNO vooraan.

    Zoef
    Zoef
  14. MtBaker 6 juni 2009 17:18
    quote:

    de echte zoef schreef:

    [quote=ohoh]
    Het is trouwens Magna i.p.v. Magma, Magma kennen we als een onderdeel van inno, dat is dat brandwerende goedje geloof ik. Weet je zeker dat ze produceren voor Magna? Niet dat dit straks een misverstand is en ik aan iedereen loop te verkondigen dat inno misschien wel binnenkort in sommige Opel`s te vinden is.
    [/quote]

    Uiteraard Magna! Het is gisteren duidelijk gezegd door Teerlink: beide zijn klant van INNO.

    Maar niet te vroeg juichen. Ik denk niet dat men voor bestaande modellen gaat produceren. je moet niewe matrijzen maken e.d. en men zla een voporkeur hebben om eerst de bestaande te gebruiken. Misschien voor de Russische Opels wel.Dat hangt ervan af of men daar alleen gaat assembeleren of zelf ook onderdelen fabriceren. Transport van bumpers en middenconsoles lijkt mij nogal volumineus.

    Bij nieuwe modellen staat INNO vooraan.

    Zoef
    Zoef
    Het is Magna. Ik heb dit ook al eerder gelezen in artikelen, zeker met de huidige verschuivingen in de markt zal dit toekomstig zeer potentieel zijn, waarbij de relatief lage investeringen voor Inno techniek extra positief is.
  15. [verwijderd] 7 juni 2009 01:08
    volgens mij heeft de AVA dus wel vetrouwen gegeven; mij in ieder geval wel na de verschillende verslagen hier op IEX. Bedankt allemaal jongens (en/of meisjes), ik ga ze voorlopig niet afstoffen voor de verkoop...

    Gr. Gijs
  16. forum rang 4 K. Wiebes 7 juni 2009 16:37

    Vraag aan de AVA-gangers:

    Was er nog iemand van Schröders Plc. in de zaal ?

    Hun deelname-melding via de AFM van 9,93 % kwam
    op 29-10-'07, nadat Inno op 11-7-'07 op 16,- euro
    nieuwe aandelen had uitgegeven.

    Ik vermoed dus dat zij (minimaal een deel van) die
    emissie voor hun rekening hebben genomen.

    Ben benieuwd of zij nog vragen op opmerkingen hadden.
  17. [verwijderd] 8 juni 2009 10:46
    Kan mij niet herinneren dit al in een van de verslagen gelzen te hebben. Maar matrijzenbouwer Fromy tachow was tot het einde van het jaar volgeboekt met orders.
    Nu is de marge daarop niet zo groot als bij licentiebetalingen, maar onderbezettingsverliezen zullen wij daar ook niet hebben. Ik vind dat geruststellend.
    Daarnaast werd vorig jaar tijdens de AvA gezegd, dat er een overcapaciteit aan klasieke matrijzenbouwers was. Nu bedrijven nauwelijks in nieuwe matrijzen investeren, tenzij in de nieuwe technologie van INNO, zal daar wel een bedrijf gaan omvallen.

    SAS: grotendeels in handen van Morgan. Geld is duur en SAS is zoals bij zovele door private equity gerunde bedrijven met veel schuld gefinancierd. Er zijn wel veel en grote orders bij SAS terwijl men een investeringsstop heeft. Teerlink was benieuwd hoe het afloopt.
    Zoef
  18. MtBaker 8 juni 2009 11:17
    quote:

    de echte zoef schreef:

    Kan mij niet herinneren dit al in een van de verslagen gelzen te hebben. Maar matrijzenbouwer Fromy tachow was tot het einde van het jaar volgeboekt met orders.
    Nu is de marge daarop niet zo groot als bij licentiebetalingen, maar onderbezettingsverliezen zullen wij daar ook niet hebben. Ik vind dat geruststellend.
    Daarnaast werd vorig jaar tijdens de AvA gezegd, dat er een overcapaciteit aan klasieke matrijzenbouwers was. Nu bedrijven nauwelijks in nieuwe matrijzen investeren, tenzij in de nieuwe technologie van INNO, zal daar wel een bedrijf gaan omvallen.

    SAS: grotendeels in handen van Morgan. Geld is duur en SAS is zoals bij zovele door private equity gerunde bedrijven met veel schuld gefinancierd. Er zijn wel veel en grote orders bij SAS terwijl men een investeringsstop heeft. Teerlink was benieuwd hoe het afloopt.
    Zoef
    Verslagen niet denk ik, ik meen atikelen in beleggingsexpres. mogelijk kom ik ertoe een en ander na te lezen. Bleek elders een speculatieve opmeking te zijn.
47 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.282
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.092
ABO-Group 1 18
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.872
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.146
Aedifica 2 828
Aegon 3.257 320.010
AFC Ajax 537 7.010
Affimed NV 2 5.737
ageas 5.843 109.775
Agfa-Gevaert 13 1.854
Ahold 3.536 73.977
Air France - KLM 1.024 34.302
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.682
Alfen 12 16.002
Allfunds Group 3 1.122
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 324
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.757
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.169
AMG 965 125.589
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.512
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.105
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.576
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.094
Aroundtown SA 1 175
Arrowhead Research 5 9.250
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.534
ASML 1.762 76.492
ASR Nederland 18 4.117
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 322
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.626
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.657

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht