Bard123 schreef:
[quote=fintech]
Transparantie is een absolute must, net als fatsoenlijk omgaan met je klanten.
Het belang van de klant moet centraal staan en niet het korte termijn denken (graaicultuur).
De kredietcrisis dwingt deze andere houding gaandeweg af.
Alleen jammer dat de overheid die deze ontwikkeling al jaren geleden zag aankomen volledig heeft gefaald in haar toezicht en het tijdig nemen van adequate maatregelen.
Over ongeveer 23 jaar (Japanse scenario) bereiken we weer het welstandsniveau van twee jaar geleden. Tegen die tijd zijn de wijze lessen van nu in vergetelheid geraakt met alle gevolgen van dien.
De geschiedenis herhaalt zich.
[/quote]
Duidelijk verhaal over de invloed van de bank, de overheid en het buitenland, maar wat ik mis in dit verhaal is de rol van de Nederlandse consument en de aandeelhouder.
Eigenlijk is mijn vraag, heeft de consument en belegger een leidende of lijdende rol in de economie?
Nog een keer een link naar een fantastisch actueel stukje cabaret;
Lenen, lenen, betalen, betalen
www.youtube.com/watch?v=fFmcOIKjqz4