Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Kilometerheffing??

205 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. welshterrier 5 15 november 2009 09:52
    [Modbreak IEX]: Er is een nieuw forum aangemaakt voor alle politiek gerelateerde onderwerpen. Wij verzoeken iedereen dan ook geen politieke draadjes meer aan te maken in de koffiekamer.]

    --

    Waarom niet simpel in de benzineprijs??
    Wie veel rijdt, betaalt meer. Geen moeilijke administratieve rompslomp en gedoe met kasjes en fraude.
    Ook de buitenlanders betalen dan mee, lijkt me zo'n simpele oplossing.
    Nu willen ze de BPM afschaffen ( wanneer je een nieuwe auto wil kopen, dan wacht je nog ff )
    je oude auto wordt minder waard, of gaan ze dat terugbetalen??
  2. [verwijderd] 15 november 2009 09:56
    Omdat het technisch vrijwel onmogelijk is om electriciteit voor auto's anders te belasting dan die voor huishoudelijk gebruik. (zie Diesel waar dit wel mogelijk is)

    Tevens een ideale manier om fikse belastingverhoging er door te drukken.

  3. forum rang 4 Willempie3 15 november 2009 10:11
    De BPM blijft gewoon bestaan hoor, maak je maar geen illusie.

    Een Toyota Aigo kost straks 1,4 cent per kilometer, terwijl een Mercedes 350 S of BWM 730 straks 12,2 cent per kilometer kost.

    Ze geven het beestje gewoon een andere naam...

    Nu is zogenaamd meer dan de helft van de mensen nog goedkoper uit. Een kind kan natuurlijk begrijpen dat het systeem dan eigelijk zinloos is.
    Het venijn zal ongetwijfeld zitten in de spitsheffing en de jaarlijkse verhogingen die nog in het vat zitten.

    W3.
  4. [verwijderd] 15 november 2009 10:16
    las ergens 3ct per kilometer, gemiddeld rijd men denk ik 15k per jaar, dus das 450 euro.
    Nu betaald de gemiddelde nederlander 800 euro wegenbelasting per jaar, zonder BPM enz..
    gaat dus snel omhoog naar minimaal 6ct per kilometer.

    Bos heeft wel gelijk denk dat iedereen snel zn autotje laat staan of anders gaat reizen en dan met name planmatig, bijvoorbeeld overnachten ipv heen en weer rijden.
  5. [verwijderd] 15 november 2009 10:17
    quote:

    Willempie3 schreef:

    Het venijn zal ongetwijfeld zitten in de spitsheffing en de jaarlijkse verhogingen die nog in het vat zitten.
    En de MRB wordt afgeschaft, maar provincies mogen wel een nieuwe belasting gaan heffen (nog een naam bedenken) om verlies aan inkomsten te compenseren.

    Dus toch een melkkoe.
  6. [verwijderd] 15 november 2009 10:33
    Het is de start van jaarlijkse prijsverhogingen. Een lekkere goedkope start (net als de zorgverzekering) om het domme volk niet al te nerveus te maken en daarna kan het verhogingsfeest beginnen. En maakt u zich vooral geen illusies. De brandstofprijzen gaan daarnaast met hetzelfde tempo mee omhoog.
  7. Robin Good 15 november 2009 10:35
    quote:

    welshterrier schreef:

    Nu willen ze de BPM afschaffen ( wanneer je een nieuwe auto wil kopen, dan wacht je nog ff )
    Foute gedachte.

    auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/30543-...

    Wat men met de ene hand aan BPM teruggeeft, pakt men met de andere hand terug aan CO2-taks.

    Het is de bedoeling dat we allemaal in een koekjestrommel op batterijen gaan rijden.
    Mensen, laat je niks wijsmaken, net zoals bij de energieprijzen betalen we onze eigen bezuinigingen.
    En al doe je nergens aan mee, linksom of rechtsom, betalen doe je toch.

    www.depers.nl/binnenland/353100/Eurli...

    Eurlings belooft een eerlijk systeem en Bos zegt er niet aan te hoeven verdienen.
    Jaja, ik heb een korte berekening gemaakt van de aanschaf van een middenklassertje met een uitstoot van 140 gr. en kom alleen in aanschafprijs vanaf 1 januari 2010 al een dikke 100 euro hoger uit.
    Het begint dus al goed.
  8. orchid 15 november 2009 10:51
    de provincie gaat een andere belasting heffen i.p.v. wegenbelasting, de naam is dan anders maar het bedrag hetzelfde.

    We gaan dus gewoon dubbel betalen, wat dacht jetrouwens van de aanschaf en onderhoud van het gestapokastje in de auto

    Verder klopt de redenering niet erg, 56% van de mensen gaat minder betalen, maar het systeem brengt hetzelfde op als nu???
    Het rammelt aan alle kanten, lang leve de melkkoe en de onbetrouwbare politicie!!
  9. bert pit 15 november 2009 10:56
    Iest wat je graag wilt hebben, daar is geld aan te verdienen.

    We (ze) willen met z'n allen graag in de file staan, anders zouden we dat niet doen. De politiek heeft nu een manier gevonden om daar nog wat extra aan te verdienen. Simpel toch?
  10. jacoba 15 november 2009 10:58
    Van deze wijziging wordt er maar één beter, raden wie dat is
    Deze linkse kliek zorgt alleen maar dat de schatkist nog meer gespekt wordt, zodat ze weer meer kunnen uitgeven
    Bezuinigen betekent voor mij dat ik minder moet uitgeven
    Bezuinigen bij de overheid betekent dat ik meer moet gaan betalen
  11. Robin Good 15 november 2009 11:53
    quote:

    orchid schreef:

    ......wat dacht je trouwens van de aanschaf en onderhoud van het gestapokastje in de auto.

    Goeie opmerking.
    Ben zeer benieuwd wie dat ding gaat betalen.
    Dat brengt ons meteen bij de volgende vraag; hoe zit het met onze privacy?
    De volgende stap is namelijk dat wanneer je het gaspedaal per ongeluk te diep intrapt de prent automatisch op de deurmat valt.
  12. Robin Good 15 november 2009 12:00
    quote:

    willlem2 schreef:

    Voordat je thuis bent zit ie al in je mailbox...
    Hoe bedoel je dat.
    Voordat je thuis bent is hij al afgeschreven....
  13. willlem2 15 november 2009 12:06
    quote:

    Floris Fortuin schreef:

    [quote=willlem2]
    Voordat je thuis bent zit ie al in je mailbox...
    [/quote]

    Hoe bedoel je dat.
    Voordat je thuis bent is hij al afgeschreven....
    Of alvast voordat je vertrekt. Als je geen overtreding maakt wordt het geld binnen vier maanden teruggeboekt, onder inhouding van administratiekosten uiteraard. Wel alleen als je eerst bezwaar hebt aangetekend . . .
  14. bos taurus 15 november 2009 12:22
    quote:

    Floris Fortuin schreef:

    [quote=orchid]
    ......wat dacht je trouwens van de aanschaf en onderhoud van het gestapokastje in de auto.
    [/quote]

    Goeie opmerking.
    Ben zeer benieuwd wie dat ding gaat betalen.
    Dat brengt ons meteen bij de volgende vraag; hoe zit het met onze privacy?
    De volgende stap is namelijk dat wanneer je het gaspedaal per ongeluk te diep intrapt de prent automatisch op de deurmat valt.
    Het antwoord op de vraag wie dat ding betaalt werd gisteravond in het nieuws gegeven: de overheid betaalt het, zei Eurlings, dus wij allemaal. We worden straks telkens bij 100.000en tegelijk opgeroepen voor de ingreep. Een goede bron van inkomsten voor de autobranche? Ik waag het te betwijfelen - ze zullen de kosten wel zo laag mogelijk willen houden. Misschien zetten ze daar ook wel ambtenaren voor in.
    Je zou moeten weten welk bedrijf de kastjes straks gaat leveren en daar aandelen van kopen. TomTom? Philips? Een buitenlands bedrijf? Zal wel via europese aanbesteding gaan.

    Wat de privacy betreft: Ik neem niet aan dat het kastje snelheden gaat meten. Als een auto gestolen wordt zal het ook niet veel helpen - het eerste wat de dieven gaan doen is het kastje slopen en ergens in de berm gooien, voordat ze de grens oversteken.

    Met de overige privacygevoelige info zal het wel niet zo'n vaart lopen, vooralsnog zal de informatie iig niet toegankelijk zijn voor jaloerse partners.
    Bovendien kun je iemands stiekeme verplaatsingen al jarenlang volgen via zijn gsm. Daar zijn, voor zover ik weet, ook nog geen huwelijken op gestrand.

    Wat mij nog het meest benauwt is dat er fouten kunnen worden gemaakt, vooral in de aanlooptijd.
    Stel dat het kastje op hol slaat en de 10-voudige hoeveelheid km's aangeeft. Dan heb je nauwelijks kans om het tegendeel te bewijzen, net als bij de gas- of elektriciteitsmeter.

    De belastingschroef aandraaien zullen ze zeker: de auto als melkkoe is hun veel te dierbaar dan dat ze daar de teugels laten vieren, helemaal in de huidige situatie met de hoge staatsschuld. Betalen zullen we, linksom of rechtsom. De politiek is vooral daarom zo'n aantrekkelijk metier omdat je dan andermans geld naar eigen inzichten kunt uitgeven. Dat geldt voor alle politieke kleuren.

    Eén lichtpuntje is er ondanks alles: het wordt goedkoper om een auto zelf in te voeren, zonder meteen een forse aanslag BPM (40% sinds begin 2009) op je deurmat te krijgen.

    BT.

  15. [verwijderd] 15 november 2009 12:28
    Belgie wil ook mee doen. Dus als je daar woont word het alleen maar ongunstiger lijkt mij. Dan maar in duitsland, polen of hongarije inschrijven ?
  16. [verwijderd] 15 november 2009 12:29
    quote:

    bos taurus schreef:

    Eén lichtpuntje is er ondanks alles: het wordt goedkoper om een auto zelf in te voeren, zonder meteen een forse aanslag BPM (40% sinds begin 2009) op je deurmat te krijgen.
    Volgens mij behoorde jarenlang de netto-prijs van Duitse auto's in Nederland tot de laagste in (iig) West-Europa. In ieder geval lager dan in Duitsland zelf. Of het nog zo is, weet ik niet.
  17. [verwijderd] 15 november 2009 12:37
    quote:

    61727-054 schreef:

    [quote=bos taurus]
    Eén lichtpuntje is er ondanks alles: het wordt goedkoper om een auto zelf in te voeren, zonder meteen een forse aanslag BPM (40% sinds begin 2009) op je deurmat te krijgen.
    [/quote]
    Volgens mij behoorde jarenlang de netto-prijs van Duitse auto's in Nederland tot de laagste in (iig) West-Europa. In ieder geval lager dan in Duitsland zelf. Of het nog zo is, weet ik niet.
    Ja dat klopt, dat doen ze omdat in nederland de auto's al zo duur zijn door de BPM. Als je de prijslijsten verglijkt van NL BE DE is de auto netto in nederland het goedkoopst.
  18. [verwijderd] 15 november 2009 12:40
    bos taurus schreef: Eén lichtpuntje is er ondanks alles: het wordt goedkoper om een auto zelf in te voeren, zonder meteen een forse aanslag BPM (40% sinds begin 2009) op je deurmat te krijgen.

    BT.

    uiteraard is dit geen gift van de Nederlandse regering
    afschaffing is onder Europese druk tot stand gekomen
    even zelf wezen google ,en de zo maar een posting geplaatst die een relevantie waarde heeft van zo 80 procent

    Groet,

    Europees Parlement wil BPM afschaffen - Hoofdinhoud
    5 september 2006, 14:43

    STRAATSBURG (ANP) - Het Europees Parlement wil dat de aanschafbelasting op auto's en motoren (BPM) op termijn wordt afgeschaft. Na een rommelige stemming in de zitting van het parlement in Straatsburg, steunde een meerderheid dinsdag een voorstel om de BPM uit te faseren en uiteindelijk af te schaffen.

    De kans dat dat binnen afzienbare tijd ook daadwerkelijk gebeurt, is overigens niet zo groot. De regeringen van een aantal Europese landen, waaronder Groot-Brittannië en Nederland, willen de BPM behouden en het Europees Parlement kan de lidstaten niet dwingen tot afschaffing.

    Het parlement volgt met zijn pleidooi een voorstel van de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie. Die stelde onlangs voor de BPM binnen tien jaar geleidelijk af te schaffen en over te gaan naar een belasting op basis van de CO2-uitstoot van auto's. Op die manier wordt belastingheffing een manier om de automobilist te bewegen zuiniger en milieuvriendelijker auto's aan te schaffen. Het parlement wil ook het brandstofverbruik en andere verontreinigende uitstoot van auto's betrekken bij de belastingen.

    De Europese landen hanteren momenteel zeer verschillende aanschafbelastingen op auto's. In Nederland ligt het percentage rond de 45 procent van de cataloguswaarde van de auto. De BPM vormt daarmee voor minister Zalm van Financiën een aanzienlijke inkomstenbron die hij niet graag op zijn begroting zou missen. Sommige EU-landen kennen een nog hoger percentage, andere lidstaten hebben helemaal geen BPM.

    Deze zomer bleek dat steeds meer Nederlanders de BPM ontduiken door in het buitenland een auto te kopen en die in Nederland niet te laten registreren bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW).

    Nederlandse europarlementariërs zijn tevreden dat het parlement het voorstel voor afschaffing van de BPM aannam. De verschillende tarieven binnen Europa belemmeren de interne markt voor auto's, redeneert de VVD. ,,De lidstaten krijgen nu de kans het gebruik van de auto te belasten in plaats van het bezit. Dit is een erg liberaal uitgangspunt'', aldus VVD-europarlementariër Toine Manders i. Ook de CDA-europarlementariërs steunden het voorstel.
205 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.282
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.089
ABO-Group 1 18
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.870
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.146
Aedifica 2 828
Aegon 3.257 320.010
AFC Ajax 537 7.010
Affimed NV 2 5.735
ageas 5.843 109.775
Agfa-Gevaert 13 1.854
Ahold 3.536 73.977
Air France - KLM 1.024 34.302
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.682
Alfen 12 16.002
Allfunds Group 3 1.122
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 324
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.756
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.156
AMG 965 125.587
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.512
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 381
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.103
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.575
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.093
Aroundtown SA 1 175
Arrowhead Research 5 9.249
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.534
ASML 1.762 76.473
ASR Nederland 18 4.117
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 322
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.626
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.657

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht