*Justin* schreef op 17 januari 2015 10:27:
@martin
1. Klopt. Van auto hw blijft Renault het langst doorgaan (R-Link)
2. PND. Ik wel commentaar. Trend in units geloof ik wel maar ik denk bij gelijke ASP's dus omzet beter
3. Sports. Voor FY15 niet gek maar ik denk dat tt fitness nog veel verder uitbreidt tot aparte divisie dus FY16 en daarna zou ik zeggen hoger. Vigreux zei in Frans interview: groei consumer vanaf 2016, dus ik denk neutraal in 15 net als BNP inschat maar jaren daarna zou ik hoger inzetten
4. Nu geen comments, daar heb ik excel voor nodig
@tijdrijder exact
Voor automotive ben ik voorzichtiger dan jij, neutraal in 15 en groei in 16. Maar dat betekent dan wel:
2015 drie neutrale divisies (consumer, licensing, automotive) en 1 groei divisie (telematics). En in 2016 drie groei divisies (consumer, automotive en telematics) en een neutrale (licensing). Dan wordt het echt anders.
Ik kan me wel voorstellen dat ze rapportages gaan aanpassen en sports apart rapporteren. Dan krijg je dus 5 ipv 4 divisies. Het oude consumer heet dan 'drive' en 'sports'. Zo zie ik het nu in ieder geval op de tomtom website staan.
Voornaamste verschil tussen jouw en mijn beeld is dat ik denk dat Goddijn al langer wist van de recente deal met Volkswagen, dus dat dat de outlooks van analisten wel verhoogt, maar niet die van TT zelf. Groei automotive in 2015 denk ik dus niet. Ja, in de tweede helft van 2015 gaat dat groeien als tomtom in eerste volkswagens en psa auto's komt, maar de impact op full year omzet is dan beperkt.