Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,560
  • Verschill

    -0,170 -2,97%
  • Volume

    135.013 Gem. (3M) 321,3K
  • Bied

    5,560  
  • Laat

    5,570  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom: week 18 - 25 mei: zeilen voor de wind

2.293 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. san marco 20 mei 2015 11:23
    Dutch navigation systems company TomTom NV said Apple Inc would continue to buy its digital maps, giving a vote of confidence that sent the Dutch company's shares more than 7 percent higher to a near six-year high.

    TomTom did not release details of the latest deal between the two companies, which some analysts said may be skewed in Apple's favour due to the prestige that accrues to TomTom for working with the U.S. company.

    TomTom has licensed digital maps to Apple since 2012, when it beat Google Inc to supply the built-in mapping apps in Apple products, starting with the iOS 6 mobile operating system.

    The renewal of the contract comes as Nokia reviews strategic options for its digital mapmaking arm Here, the largest seller of mapping technology to carmakers.

    Although analysts see Uber or a group of German carmakers as the most likely buyer of Here, along with private equity firms, Apple had also been considered a candidate.

    In a client note, ING analyst Marc Zwartsenburg said: "This flags that Apple has still not found an alternative for its mapping sourcing".

    Zwartsenburg, who rates shares a "buy", said that depending on the price Here eventually fetches, ING could raise its one-year share price target for TomTom to as high as EUR 13.5 from EUR 11 at present.

    TomTom aims to become a leading provider of technology for self-driving cars as it reinvents itself after years of slow progress, Chief Executive Harold Goddijn told Reuters this month..

    TomTom shares were up 6.7 percent at EUR 8.834 by 0726 GMT, after rising as high as EUR 8.934, their highest since late 2009. The stock is up 57 percent year-to-date, as TomTom has won several large automotive contracts and investors re-rate the value of its mapping technology.
  2. san marco 20 mei 2015 11:23
    Zwartsenburg, who rates shares a "buy", said that depending on the price Here eventually fetches, ING could raise its one-year share price target for TomTom to as high as EUR 13.5 from EUR 11 at present.
  3. [verwijderd] 20 mei 2015 11:28
    quote:

    beeldscherm schreef op 20 mei 2015 11:09:

    [...]

    alles is te koop..mits je genoeg geld hebt,denk bij TT kun je aanschuiven tussen de 5,5/ 6,5M om te "talks' te openen..(in de totale huidige vorm en dan is het geen cent teveel)
    ps, en dan heb ik nog niet deze uitspraak van HG meegenomen:

    'Five years from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed zouden we daaraan kunnen koppelen over 5 jaar staan er koersen op het bord waar we nu van dromen,enigste verschil is bij TT weten ze met WELKE areas ze bezig zijn,dus geloof maar dat er mooie tijden aanbreken voor de TT belegger !!
  4. harrysnel 20 mei 2015 11:35
    Apple maps is enerzijds een initiatief om Google maps te vervangen. Maar het gaat verder. De deal gisteren is m.i. verlengd/uitgebreid om de initiatieven van Apple op gebied van automotive veilig te stellen. VW heeft met TT een HAD ontwikkelingstraject. Mijn inschatting is dat Apple er voor gekozen heeft om net als VW dit traject met TT te doorlopen. Het is niet dat zij TT gebruiken om dat wat zij nu nog missen aan te vullen, zoals het geval was bij het kopen van OV mapping bedrijfjes en de overname eerder deze week die Apple deed. Ook is TT niet alleen maar een alternatief voor Google. TT is een strategische partner op gebied van het belangrijkste speerpunt van Apple. Logisch dat Apple alles wil dichttimmeren.

    Het is immers zo dat als ik Facebook, Baidu, Samsung etc. was en ik zou willen bieden op TT ik dat nu zou doen. Nog voor de strijd om Here officieel losbarst met het openbaar maken van de biedingen en uiteindelijk een hoog prijskaartje. Bovendien is na verkoop Here TT de enige overgebleven partij.

    Als ik Apple was dan ging ik met VW praten. En met de andere autofabrikanten. Ik zou mij afzetten tegen het gevaar Google/Chinese partijen en de Duitsers een alternatief bieden dat minder bedreigend is. Een deal sluiten dat als TT naar een Duits consortium gaat Apple klant kan blijven. TT vormt de verbinding tussen West-Coast en de autobouwers. Ook de relatie met Harman en Bosch is belangrijk. Apple en de autobouwers moeten er met elkaar uitkomen. TT moet zoveel mogelijk uit deze strategische positie halen. Verkoop Nokia Here is ideale katalysator. De deal gisteren is geruststelling voor Apple. Nu ligt de bal bij de Duitsers. Ik denk nog steeds dat in grote lijnen het scenario al vast staat. Vooral gezien het vertrek CFO en de signalen die het management van TT afgeeft.

    Enige die roet in het eten kunnen gooien: partijen als. Google, Baidu, Samsung etc. die gaan bieden op TT.
  5. Spoetnik 20 mei 2015 11:40
    Ik zat me net eens af te vragen: als ik nu als analist een koersdoel moet afgeven, hoe pak je dat aan, zonder je geloofwaardigheid te verliezen?
    Want met alle respect, er zal geen analist zijn die een koersdoel geeft van in de regionen van 15. Ik vind Zwartsenburg van ING al zeer uitzonderlijk met 13.50.
  6. [verwijderd] 20 mei 2015 11:40
    Ik kan me weer helemaal vinden in jouw analyse Harry. AB.

    Hoe zie je dat recente bezoekje van de Fiat/Chrysler-baas aan Tim Cook, Elon Musk en zijn proefritje met het Google karretje?
  7. Toller 20 mei 2015 11:49
    quote:

    harrysnel schreef op 20 mei 2015 11:35:

    Apple maps is enerzijds een initiatief om Google maps te vervangen. Maar het gaat verder. De deal gisteren is m.i. verlengd/uitgebreid om de initiatieven van Apple op gebied van automotive veilig te stellen. VW heeft met TT een HAD ontwikkelingstraject. Mijn inschatting is dat Apple er voor gekozen heeft om net als VW dit traject met TT te doorlopen. Het is niet dat zij TT gebruiken om dat wat zij nu nog missen aan te vullen, zoals het geval was bij het kopen van OV mapping bedrijfjes en de overname eerder deze week die Apple deed. Ook is TT niet alleen maar een alternatief voor Google. TT is een strategische partner op gebied van het belangrijkste speerpunt van Apple. Logisch dat Apple alles wil dichttimmeren.

    Het is immers zo dat als ik Facebook, Baidu, Samsung etc. was en ik zou willen bieden op TT ik dat nu zou doen. Nog voor de strijd om Here officieel losbarst met het openbaar maken van de biedingen en uiteindelijk een hoog prijskaartje. Bovendien is na verkoop Here TT de enige overgebleven partij.

    Als ik Apple was dan ging ik met VW praten. En met de andere autofabrikanten. Ik zou mij afzetten tegen het gevaar Google/Chinese partijen en de Duitsers een alternatief bieden dat minder bedreigend is. Een deal sluiten dat als TT naar een Duits consortium gaat Apple klant kan blijven. TT vormt de verbinding tussen West-Coast en de autobouwers. Ook de relatie met Harman en Bosch is belangrijk. Apple en de autobouwers moeten er met elkaar uitkomen. TT moet zoveel mogelijk uit deze strategische positie halen. Verkoop Nokia Here is ideale katalysator. De deal gisteren is geruststelling voor Apple. Nu ligt de bal bij de Duitsers. Ik denk nog steeds dat in grote lijnen het scenario al vast staat. Vooral gezien het vertrek CFO en de signalen die het management van TT afgeeft.

    Enige die roet in het eten kunnen gooien: partijen als. Google, Baidu, Samsung etc. die gaan bieden op TT.
    Harry dit is denk ik heel erg plausibel .

    Vermoed dan ook dat de Duitse autobouwers niet geïnteresseerd zijn in HERE maar in een langdurige relatie met TT.
    Dat zou inhouden dat de lopende contracten met HERE worden afgebouwd en overgaan naar TT.
    Die intentieverklaring om dat te doen zou wel eens heel snel na afronding verkoop HERE kunnen komen..

  8. MSN 20 mei 2015 11:52
    Ik vind dat TomTom het met -1% na een mooie dag als gister niet slecht doet. Misschien dat de koers vanmiddag iets aantrekt als de US ook ziet dat TomTom toch wel een mooi bedrijf is.
  9. [verwijderd] 20 mei 2015 11:56
    quote:

    Toller schreef op 20 mei 2015 11:49:

    Dat zou inhouden dat de lopende contracten met HERE worden afgebouwd en overgaan naar TT.
    Die intentieverklaring om dat te doen zou wel eens heel snel na afronding verkoop HERE kunnen komen..
    En dan ligt het toch wel heeeeeeeel erg voor de hand dat ze zelf een graantje mee willen pikken van wat dat met de waarde van TomTom gaat doen.

    Alleen de vorm waarin wordt nog puzzelen. Ik denk zelf dat een nieuw op te richten consortium daar de beste mogelijkheden toe biedt. Anders zou je iets moeten verzinnen met een zeer forse uitbreiding van het aandelenkapitaal van TomTom om ruimte te creëren voor de nieuwe vriendjes.
  10. [verwijderd] 20 mei 2015 11:56
    quote:

    MSN schreef op 20 mei 2015 11:52:

    Ik vind dat TomTom het met -1% na een mooie dag als gister niet slecht doet. Misschien dat de koers vanmiddag iets aantrekt als de US ook ziet dat TomTom toch wel een mooi bedrijf is.
    Realistische opmerking, het gaat niet altijd in één streep omhoog en even afkoelen is prima

  11. Toller 20 mei 2015 12:00
    quote:

    xynix schreef op 20 mei 2015 11:56:

    [...]
    En dan ligt het toch wel heeeeeeeel erg voor de hand dat ze zelf een graantje mee willen pikken van wat dat met de waarde van TomTom gaat doen.

    Alleen de vorm waarin wordt nog puzzelen. Ik denk zelf dat een nieuw op te richten consortium daar de beste mogelijkheden toe biedt. Anders zou je iets moeten verzinnen met een zeer forse uitbreiding van het aandelenkapitaal van TomTom om ruimte te creëren voor de nieuwe vriendjes.
    Xynix ik vermoed dat de vorm al klaar ligt. Past goed bij niks zeggen over opvolging CFO
  12. harrysnel 20 mei 2015 12:06
    Contacten onderhouden door Cook met de autobouwers is heel verstandig. Streelt het ego van de Fiat baas, niets mis mee. Musk die zou zelfs de Apple Watch van een betere batterij kunnen voorzien:). Dat ritje in die Google car dat zou Jobs nooit gedaan hebben.

    Als Here overgaat naar een andere partij dan verwacht ik dat er nieuwe deals naar buiten komen. Deze zijn waarschijnlijk al getekend, orderboek in automotive zal immers groeien en de contracten moeten ergens vandaan komen. Het naar buiten brengen van deze deals met TT pas na verkoop Here zal Nokia op hebben aangedrongen ivm verkoopprijs.
  13. [verwijderd] 20 mei 2015 12:08
    quote:

    Toller schreef op 20 mei 2015 12:00:

    [...]
    Xynix ik vermoed dat de vorm al klaar ligt. Past goed bij niks zeggen over opvolging CFO
    Denk ik ook. Maar welke vorm?
  14. Toller 20 mei 2015 12:26
    quote:

    xynix schreef op 20 mei 2015 12:08:

    [...]
    Denk ik ook. Maar welke vorm?
    Tsja who knows, eentje waarbij iedereen waarde aan de keten toevoegd en waar wij zeker beter van zullen gaan worden.

    Food for thought iig
  15. Lee K 20 mei 2015 13:00
    Volgt TT forum al jaren en maakt dankbaar gebruik van de informatie die hier wordt gegeven. Binnen nu en 1 jaar samenwerking in een of ander vorm van Apple/TT/Duits consortium autobouwers ?! Ik zie op dit moment alleen maar opwaarts potentieel en koester ik mijn aandeeltjes TT..
2.293 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht