Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 307,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

14 - 21 juni - DE ONTKNOPING

1.778 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 89 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 juni 2015 16:21
    quote:

    groeibriljant schreef op 16 juni 2015 16:15:

    [...]

    Wellicht verstandig dat we dan als kenners hier alvast de journalisten en vooral ook de analisten van de juiste informatie gaan voorzien. Die gaan immers zonder kennis anders maar wat roepen straks. Vrijwel nooit genuanceerd en vrijwel nooit positief over de mogelijkheden die er ontstaan voor de enige onafhankelijke partij die dan binnenkort over is voor kaarten en services voor (semi-)automatisch rijden, TomTom.

    Met alle contacten die we gezamenlijk hebben kunnen we dat beter voor zijn.
    Prima idee, net als met dat bericht van de duitse krant, wat we doorgemaild hebben naar bepaalde analisten.
  2. [verwijderd] 16 juni 2015 16:22
    quote:

    Wervel Wind schreef op 16 juni 2015 16:10:

    [...]
    Ik heb het puur over de KT, voor de LT zit je in Tom2 zeker goed.
    Krijgen de autobouwers HERE dan gaat een zekere 300 M toplijn niet naar Tom2. Bovendien moet het nog maar blijken hoeveel van HERE's huidige klanten overstappen.
    Je zag zelf ook hoe de koers reageerde op het gerucht dat de autobouwers hun omzetkaart hard speelden. Tom2 kreeg een klap van -6%.
    De kans dat de 3 Duitse autobouwers Here gaan kopen is vrij klein geworden nu China Inc. en Amish Inc. de portemonnee trekken.
    Toch is het niet uit te sluiten. Ze zouden bijvoorbeeld met Microsoft kunnen optrekken. Wordt dan wel een ingewikkelde constructie.

    Overigens zullen ook partijen als Toyota, Ford, GM etc. de mogelijkheid hebben om per direct van Here over te stappen naar TomTom bij een verkoop. Die willen hun geheimen niet delen met de 3 Duitsers.
  3. [verwijderd] 16 juni 2015 16:23
    quote:

    groeibriljant schreef op 16 juni 2015 16:15:

    [...]

    Wellicht verstandig dat we dan als kenners hier alvast de journalisten en vooral ook de analisten van de juiste informatie gaan voorzien. Die gaan immers zonder kennis anders maar wat roepen straks. Vrijwel nooit genuanceerd en vrijwel nooit positief over de mogelijkheden die er ontstaan voor de enige onafhankelijke partij die dan binnenkort over is voor kaarten en services voor (semi-)automatisch rijden, TomTom.

    Met alle contacten die we gezamenlijk hebben kunnen we dat beter voor zijn.
    Of je koopt gewoon wat putjes om een deel van je winst te beschermen.
    Als hightech HERE krijgt is de premie een schijntje.
    Krijgen de autobouwers HERE cash je je puts en ga je rustig wachten tot je aandelen tot mooie hoogtes stijgen.
    Niet alles hoeft op groen!
  4. forum rang 6 Tom3 16 juni 2015 16:28
    quote:

    sugar1 schreef op 16 juni 2015 15:53:

    typisch short covering, maar ben wel benieuwd door wie
    Hoop dat JP Morgan en partner van de partij zijn, dan is er wellicht ook duidelijkheid over Here.
  5. [verwijderd] 16 juni 2015 16:29
    er komt zo een versnelling in de stijging en volume
    de top van gister rond 9.87 gaan we zo voorbij
    10.02 was mijn koersslot voorspelling
    nog 3% stijging derhalve
    O ja Griekenland deal komt er ook aan binnen 5 dagen
    de Grieken gaan toch hervormen en de Eurozone gaat wat kwijtschelden
    en dan ja dan de Finnen want daar moet het nieuws vandaan gaan komen de komende 8 uren
    ohoh wat proberen de shorters zich nu te verdedigen
    maar ze gaan zwichten
    Nokia lokaal 6.31 in Finland 6.35
    breek maar los nieuwscarossel
  6. seren 16 juni 2015 16:36
    quote:

    sugar1 schreef op 16 juni 2015 15:53:

    typisch short covering, maar ben wel benieuwd door wie
    lijkt me niet, je moet tot begin april terug om zo'n mooie daggrafiek te zien.
    mijn conclusie is nieuwe grotere longs, maar zeker niet de paniek die hoort bij de short covering.
  7. Gijsie 16 juni 2015 16:42
    quote:

    shaai schreef op 16 juni 2015 15:28:

    Wat vinden hwe hiervan op seelingalpha , comment op 15juni 10:11am

    Mbt tech skills HERE vs TT

    . Nok has a history of developing new technology that goes beyond networking. The present and future patent licensing of that technology will pay off long term. The HD Maps that Here has is the primary asset for the sector. This will only happen if they stay involved and keep good relations with those companies that want to develop Autonomous Cars, Connected Car and Iot.
    I have nothing against TT and hope they do well. I have friends that work for them and friends that are former Tele Atlas employees. Competition keeps both companies working harder to produce a better product. I do have a problem when people say that TT has a technology lead over Here. They obviously are not reading the articles within the links that I have posted. bit.ly/1KSG3mQ
    bit.ly/1KSG3mS
    bit.ly/1KSG3mV
    bit.ly/1KSG4Y3
    bit.ly/1KSG5ei
    bit.ly/1KSG5ek

    bit.ly/1KSG3mQ
    HD Maps van Nokia. Deze kan nog niet geleverd worden. Maar best indrukwekkend.

    bit.ly/1KSG3mS
    bit.ly/1KSG3mV
    bit.ly/1KSG5ei
    bit.ly/1KSG5ek
    Allemaal Traffic. TT levert al sinds 2008 Traffic en combineert dit met IQ routes (historische info over reistijden, sinds 2006) voor rerouting. Iedereen is het er wel over eens dat TT de beste traffic heeft EN de beste rerouting.

    bit.ly/1KSG4Y3
    Mooi. Voorlopig weinig waardevol.

    Dit zijn allemaal min of meer marketingverhalen. Het geeft aan waar Nokia mee bezig is en wat ze belangrijk vinden. Het zijn gewoon geen leverbare eindproducten.

    TomTom vind incremental mapupdates (kaart in de auto actualiseren, continu en met weinig dataverkeer) belangrijk.

    En TomTom vind het heel belangrijk om het actualiseren van haar basiskaart sneller en automatischer te kunnen doen.

    De incremental mapupdates zijn voor het auto-autorijden voorwaardelijk. Volgens TomTom is dit al leverbaar, maar het is nog nergens uitgerold.

    Het tweede speerpunt geeft TomTom een kostenvoordeel (en een snelheidsvoordeel) tov Nokia. De samenwerking met Bosch en met VW heeft hier betrekking op.

  8. Crash Bandicoot 16 juni 2015 16:43
    quote:

    seren schreef op 16 juni 2015 16:36:

    [...]
    lijkt me niet, je moet tot begin april terug om zo'n mooie daggrafiek te zien.
    mijn conclusie is nieuwe grotere longs, maar zeker niet de paniek die hoort bij de short covering.

    Het is er een uit het boekje inderdaad.
  9. Eurio1 16 juni 2015 16:46
    Almachtige, U allesweter, mag ik uw voeten kussen?
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 16 juni 2015 16:29:

    er komt zo een versnelling in de stijging en volume
    de top van gister rond 9.87 gaan we zo voorbij
    10.02 was mijn koersslot voorspelling
    nog 3% stijging derhalve
    O ja Griekenland deal komt er ook aan binnen 5 dagen
    de Grieken gaan toch hervormen en de Eurozone gaat wat kwijtschelden
    en dan ja dan de Finnen want daar moet het nieuws vandaan gaan komen de komende 8 uren
    ohoh wat proberen de shorters zich nu te verdedigen
    maar ze gaan zwichten
    Nokia lokaal 6.31 in Finland 6.35
    breek maar los nieuwscarossel

  10. [verwijderd] 16 juni 2015 16:48
    quote:

    KENT_TOM2 schreef op 16 juni 2015 16:10:

    [...]

    ga mijn huis verkopen en volledig op TOM2 gaan.
    verwacht theoretisch over 5 jaar, 10 huizen te kunnen kopen :)
    De komende maanden wellicht al 2 huizen!

    En als TomTom de wereldmarktleider wordt in ADAS+HAD (ASML scenario) over 10 jaar wellicht 50 huizen ;-)

  11. forum rang 6 boem! 16 juni 2015 16:49
    Beste moneymaker ik heb veel waardering voor je niet aflatende ijver om iedere dag koersdoelen te roepen die er niet om doen.

    Je hebt het de laatste dagen over het doorbreken van de 10 euro.
    Je timing voor de dag is niet gelukkig geweest tot nu toe maar indien je volhardt gaat het een dezer dagen gebeuren.

    Die 10 euro verschilt niet veel van de 4, 5, 6, 7, 8 en 9 euro die we hebben moeten doorbreken de afgelopen paar jaar.
    De behaalde winsten in de afgelopen jaren gaven ook niet veel versterking naar die hogere koersen.

    In die paar jaar is er wel sprake geweest van een grote transitie en juist die transitie is de oorzaak dat de koers is gestegen tot een onhoudbare wpa van 45* vandaag.

    Ieder kind dat de lagere school heeft doorlopen en daar voor rekenen geen onvoldoende heeft gescoord snapt, dat indien hij of zij zijn zakjapanner te voorschijn tovert dat er een heel andere waarde aan Tom2 moet worden toegekend.

    Bij deze een oproep aan jou MM om jouw zakjapanner te voorschijn te toveren en op basis van jouw inzicht daar op basis van het totaal aan connected cars in 2018 gevolgd door het marktaandeel dat tom2 op dat moment bezit en dan nog vermenigvuldigt met de jaarlijkse bijdrage ons op de hoogte te stellen welke winst per aandeel je dan verwacht.

    Indien je daar dan je koersdoel van maakt hoef je ook niet meer zoveel te posten als de koers een kwartje is gedaald of gestegen.
    Zelfs een daling dan wel stijging van 2 euro zullen je dan worst wezen.

    Ik kijk met belangstelling uit naar je reactie.



  12. Crash Bandicoot 16 juni 2015 17:01
    quote:

    John Cup schreef op 16 juni 2015 16:51:

    [...]

    Gaarne verdere uitleg.
    Een nette opgaande lijn, met steeds wat hogere toppen.
    Je kan met 2 liniaals precies de koers er tussen leggen.
  13. [verwijderd] 16 juni 2015 17:11
    quote:

    martinmartin schreef op 16 juni 2015 16:49:

    Beste moneymaker ik heb veel waardering voor je niet aflatende ijver om iedere dag koersdoelen te roepen die er niet om doen.

    Je hebt het de laatste dagen over het doorbreken van de 10 euro.
    Je timing voor de dag is niet gelukkig geweest tot nu toe maar indien je volhardt gaat het een dezer dagen gebeuren.

    Die 10 euro verschilt niet veel van de 4, 5, 6, 7, 8 en 9 euro die we hebben moeten doorbreken de afgelopen paar jaar.
    De behaalde winsten in de afgelopen jaren gaven ook niet veel versterking naar die hogere koersen.

    In die paar jaar is er wel sprake geweest van een grote transitie en juist die transitie is de oorzaak dat de koers is gestegen tot een onhoudbare wpa van 45* vandaag.

    Ieder kind dat de lagere school heeft doorlopen en daar voor rekenen geen onvoldoende heeft gescoord snapt, dat indien hij of zij zijn zakjapanner te voorschijn tovert dat er een heel andere waarde aan Tom2 moet worden toegekend.

    Bij deze een oproep aan jou MM om jouw zakjapanner te voorschijn te toveren en op basis van jouw inzicht daar op basis van het totaal aan connected cars in 2018 gevolgd door het marktaandeel dat tom2 op dat moment bezit en dan nog vermenigvuldigt met de jaarlijkse bijdrage ons op de hoogte te stellen welke winst per aandeel je dan verwacht.

    Indien je daar dan je koersdoel van maakt hoef je ook niet meer zoveel te posten als de koers een kwartje is gedaald of gestegen.
    Zelfs een daling dan wel stijging van 2 euro zullen je dan worst wezen.

    Ik kijk met belangstelling uit naar je reactie.




    ik verdiep me niet zo diep in omzet getallen winstcijfers marktaandeel
    ik beleg op wat ik lees en zelf heb gehoord)mijn telefoongesprek staat
    met nog zeer vers bij met dhr. Taco Titulaer)
    zijn woorden`men heeft geen enkel benul wat zich achter de schermen afspeelt:ik had het op dat moment over Apple: blijven mij het meest bij
    daarom denk ik dat er inderdaad een driehoek komt tussen Apple TomTom en VW
    ik denk dat met name deze 3 de zelfrijdende toekomstige wagen als eerste en beste gaan presenteren
    verder denk ik nog steeds dat Facebook de koper wordt voor een prijs tussen de 4.5 en 5 miljard Euro en dat dat de 1e zet wordt voor een enorme stijging van TomTom
    het consortium stapt dan over naar TomTom en dat gaat de koers brengen
    naar 20 en meer
    als blijkt dat de driehoek inderdaad flinke stappen zet met de zelfrijdende auto dan krijgen we ASML koersen want dan is TomTom van een Ned kruimel een Internationale Kei geworden met aanzien
  14. MSN 16 juni 2015 17:12
    Ach.. vandaag weer geen tijd gehad om de koers te volgen. Behalve in de ochtend en dat was niet al te best. Zit nu naar het biedboekje te kijken en die wordt echt volgegooid :) Leuk! Eindelijk! Hopelijk m'n turbo's binnenkort weer in het groen. Durfde en kon niet meer bijkopen op de lagere koers van afgelopen dagen.
  15. [verwijderd] 16 juni 2015 17:12
    "Voorkom een pensioentekort. Een pensioenplan in 15 min." Staat er op een banner hierboven. Het kan sneller en eenvoudiger. Prop iedere cent die je kan vinden, zelfs die van je kinderen en je grootje, in TomTom.
  16. MSN 16 juni 2015 17:13
    Er zijn op dit moment erg veel orders uit de Duitse markt! Goed teken :)
1.778 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 89 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht