Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,520
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    546.527 Gem. (3M) 317,5K
  • Bied

    5,500  
  • Laat

    5,500  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom overweegt verkoop bedrijf

222 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 12 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 augustus 2015 10:15
    quote:

    Balimoney schreef op 4 augustus 2015 09:41:

    [...]

    Met een prijs van 18 Euro ben ik een happy camper.... Nu nog de zelfbeheersing opbrengen om de rit ook echt uit te zitten..
    klopt er zijn tijden dat je het zelf kan doen, maar er zijn zeker ook tijden dat je beter even onder curatele kan staan en het aan een ander over laten.

    succes
  2. [verwijderd] 4 augustus 2015 10:18
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 4 augustus 2015 10:02:

    wat een kneuzenkoers
    rood
    je kunt het bijna niet geloven

    Over die koers ben ik het met jou eens, maar ook jouw verwachtingen waren veel te hoog voor de korte termijn. Neem de tijd want er gaat wel eens iets gebeuren maar dat kan ook een jaar of langer duren
  3. Grovert 4 augustus 2015 10:24
    Exane BNP Paribas Alexander Peterc 04-Aug-15 € 12.00 Outperform
    Alexander Peterc 22-Jul-15 € 12.00 Outperform
  4. Spoetnik 4 augustus 2015 10:29
    Ik blijf me soms verbazen over de bijdrages van enkele lieden op dit forum.
    We zitten in een enorm spannende business, waarbij TomTom een vrij bijzondere positie heeft gekregen, een beetje geholpen door Nokia, dat moet gezegd.
    Een business die volop in beweging is, we worden bijna dagelijks gevoerd met nieuws en ontwikkelingen.
    Zelfs zonder enige ervaring kun je begrijpen dat de kaartenbusiness zeer gewild is en een belangrijke strategische asset is en gaat worden.
    Daar bovenop komen dan de geruchten over een eventuele verkoop van (een deel van) het bedrijf.
    Voor diegenen die continue met een slecht humeur rondlopen, vraag ik me af: waarom post je hier, waarom verkoop je je aandelen niet, en welk aandeel is in hemelsnaam interessanter?
    Dat de koers niet elke dag groen is, so what?
    Kijk nou eens naar het grotere geheel. Als je dan nog niet begrijpt dat zelfs een ezel dit bedrijf naar hogere koersen kan leiden, dan heb je er niet veel van begrepen.
    Een fijne dag verder.
  5. [verwijderd] 4 augustus 2015 10:39
    quote:

    JanK1 schreef op 4 augustus 2015 10:18:

    [...]
    Over die koers ben ik het met jou eens, maar ook jouw verwachtingen waren veel te hoog voor de korte termijn. Neem de tijd want er gaat wel eens iets gebeuren maar dat kan ook een jaar of langer duren
    Jan, je vergeet er aan toe te voegen: maar het kan natuurlijk ook best heel snel gaan.

    Stijlvastheid is een groot goed in het postgedrag. Anders gaan mensen schrikken.
  6. forum rang 6 Tom3 4 augustus 2015 10:44
    quote:

    R8GT schreef op 4 augustus 2015 10:15:

    [...]

    klopt er zijn tijden dat je het zelf kan doen, maar er zijn zeker ook tijden dat je beter even onder curatele kan staan en het aan een ander over laten.

    succes
    Op het kookpunt verkopen is inderdaad een kunst. Bij de overname van Tele Atlas heb ik indertijd de fout gemaakt door te vroeg te cashen. Heb me voorgenomen dat niet weer zo te doen. We zijn toch afhankelijk van de oprichters en dhr. Botman. Laatstgenoemde kan wel wat muntjes gebruiken bij zijn Telegraaf hobby. So in G...... we trust. We staan dus al een beetje onder curatele.
  7. [verwijderd] 4 augustus 2015 11:09
    quote:

    Spoetnik schreef op 4 augustus 2015 10:29:

    Ik blijf me soms verbazen over de bijdrages van enkele lieden op dit forum.
    We zitten in een enorm spannende business, waarbij TomTom een vrij bijzondere positie heeft gekregen, een beetje geholpen door Nokia, dat moet gezegd.
    Een business die volop in beweging is, we worden bijna dagelijks gevoerd met nieuws en ontwikkelingen.
    Zelfs zonder enige ervaring kun je begrijpen dat de kaartenbusiness zeer gewild is en een belangrijke strategische asset is en gaat worden.
    Daar bovenop komen dan de geruchten over een eventuele verkoop van (een deel van) het bedrijf.
    Voor diegenen die continue met een slecht humeur rondlopen, vraag ik me af: waarom post je hier, waarom verkoop je je aandelen niet, en welk aandeel is in hemelsnaam interessanter?
    Dat de koers niet elke dag groen is, so what?
    Kijk nou eens naar het grotere geheel. Als je dan nog niet begrijpt dat zelfs een ezel dit bedrijf naar hogere koersen kan leiden, dan heb je er niet veel van begrepen.
    Een fijne dag verder.

    M&A shopping spree. Waarbij eerst de kleintjes gekocht zijn tot alleen de groten nog overblijven. Ik denk zelfs dat TomTom echt nog zo ongeveer de enige is.

    - Garmin koopt Navigon
    - Google koopt Waze
    - Porsche familie in Inrix
    - Volkswagen koopt Europees R&D centre BlackBerry
    - Private equity koopt Masternaut
    - Telenav koopt Skobbler
    - TomTom doet 3 overnames in Telematics en een paar in maps
    - Veel acquisities in Telematics en Telogis haalt 100 mln op
    - Alibaba koopt Autonavi
    - UBER koopt Decarta
    - Harman koopt Teleca en Redband
    - Continental koopt 1.900 software engineers van Elektrobit
    - UBER koopt Bing maps team van Microsoft
    - Consortium koopt HERE
  8. harrysnel 4 augustus 2015 11:12
    quote:

    xynix schreef op 4 augustus 2015 08:09:

    [...]
    En Harry, wat te denken van het feit dat de HD-kaarten van de snelwegen en lokale wegen in Duitsland nog steeds op prio 1 bij TomTom / Bosch staan. En zouden de Duitse 3 voor de toekomst niks meer willen doen met het innovatieve Bosch, waarmee ze zoveel ontwikkelingen uit het verleden zo succesvol mee hebben ontwikkeld.

    En dat allemaal omdat meneer Suri geen brood meer zag in zijn kip die potentieel gouden eieren moest kunnen gaan leggen?
    Precies, om tot HAD maps te komen is meer nodig dan een kaartenbak die in de uitverkoop staat.

    Ik lees in het artikel waar jij in draadje naar verwijst:

    "Consortium members will have three, separate roles: as investors, customers and suppliers of data..."
    360.here.com/2015/08/03/the-future-is...

    En laat Goddijn dit nu ook al jaren geleden hebben gezien dat dit nodig is:

    2012: deal met Apple ( Goddijn benadrukt destijds al dat het een 2-way deal is)
    2014: HAD contract met VW
    2014: contract met Bosch

    Deze stappen die TT gezet heeft gaan allen veel verder dan de normale "klant-leverancier" relatie. Partijen zijn naast afnemer ook partners met een gemeenschappelijk doel die ook gezamenlijk investeren in het project. En daarbij gebruik maken van elkaars specifieke kennis/kunde. Het consortium wil nu (althans dat proberen ze uit te stralen) dat de leden niet alleen klant worden maar ook data gaan delen en financiering verzorgen voor het project.

    Eigenlijk dus wat TT al jaren geleden geregeld heeft. En dan ook nog met partners die zich op een andere plek in de bedrijfskolom bevinden; bij TT zijn de partijen geen directe concurrenten. TT zit "sweeter in the spot" dan Goddijn zijn Finse vrienden:).
  9. Spoetnik 4 augustus 2015 11:18
    quote:

    *Justin* schreef op 4 augustus 2015 11:09:

    [...]

    M&A shopping spree. Waarbij eerst de kleintjes gekocht zijn tot alleen de groten nog overblijven. Ik denk zelfs dat TomTom echt nog zo ongeveer de enige is.

    - Garmin koopt Navigon
    - Google koopt Waze
    - Porsche familie in Inrix
    - Volkswagen koopt Europees R&D centre BlackBerry
    - Private equity koopt Masternaut
    - Telenav koopt Skobbler
    - TomTom doet 3 overnames in Telematics en een paar in maps
    - Veel acquisities in Telematics en Telogis haalt 100 mln op
    - Alibaba koopt Autonavi
    - UBER koopt Decarta
    - Harman koopt Teleca en Redband
    - Continental koopt 1.900 software engineers van Elektrobit
    - UBER koopt Bing maps team van Microsoft
    - Consortium koopt HERE
    Eens.
    De vraag is nu: Hoe gaat HG dit spel spelen?
    Zal hij daadwerkeljk denken het op eigen houtje af te kunnen? Ik betwijfel dat, maar je weet het niet.
    We weten dat hij moeilijk onder druk kan worden gezet om bepaalde units te verkopen. Hij kan z'n hand maar eenmaal overspelen.
  10. [verwijderd] 4 augustus 2015 11:18

    en Apple & MSFT stonden erbij en keken er naar , dat geloof je toch zelf niet, dat zijn de 2 grootste Tech bedrijven op de aardbol , barsten van de poen, hebben zeker geen lucky hand gehad in overnames ( vooral MSFT ) en die gaan deze sector die op ontploffen staat voor groei missen ?

    Neen hoor die kunnen TT niet naar een ander zien gaan en HG kan deze unieke kans ook niet missen, alles draait om timing, maar wat er staat te gebeuren is duidelijk.

    dit zijn de laatste stuiptrekkingen rond de 10 euro, dadelijk is TT vertrokken en kijkt niet meer om voordat die op 12,50 staat.

    spannend.

    Apple heeft t trouwens verdomd moeilijk, die kunnen ook voor groei niets meer musselen uit wat ze nu hebben, behalve dan als die watch gaat lopen, die moeten er voor de komende 5 jaar een tak bij hebben waar ze serieus kunnen doorgroeien.
  11. [verwijderd] 4 augustus 2015 11:18
    quote:

    *Justin* schreef op 4 augustus 2015 11:09:

    M&A shopping spree. Waarbij eerst de kleintjes gekocht zijn tot alleen de groten nog overblijven. Ik denk zelfs dat TomTom echt nog zo ongeveer de enige is.

    - Garmin koopt Navigon
    - Google koopt Waze
    - Porsche familie in Inrix
    - Volkswagen koopt Europees R&D centre BlackBerry
    - Private equity koopt Masternaut
    - Telenav koopt Skobbler
    - TomTom doet 3 overnames in Telematics en een paar in maps
    - Veel acquisities in Telematics en Telogis haalt 100 mln op
    - Alibaba koopt Autonavi
    - UBER koopt Decarta
    - Harman koopt Teleca en Redband
    - Continental koopt 1.900 software engineers van Elektrobit
    - UBER koopt Bing maps team van Microsoft
    - Consortium koopt HERE
    Petje af, Justin! AB
  12. harrysnel 4 augustus 2015 11:18
    quote:

    *Justin* schreef op 4 augustus 2015 11:09:

    [...]

    M&A shopping spree. Waarbij eerst de kleintjes gekocht zijn tot alleen de groten nog overblijven. Ik denk zelfs dat TomTom echt nog zo ongeveer de enige is.

    - Garmin koopt Navigon
    - Google koopt Waze
    - Porsche familie in Inrix
    - Volkswagen koopt Europees R&D centre BlackBerry
    - Private equity koopt Masternaut
    - Telenav koopt Skobbler
    - TomTom doet 3 overnames in Telematics en een paar in maps
    - Veel acquisities in Telematics en Telogis haalt 100 mln op
    - Alibaba koopt Autonavi
    - UBER koopt Decarta
    - Harman koopt Teleca en Redband
    - Continental koopt 1.900 software engineers van Elektrobit
    - UBER koopt Bing maps team van Microsoft
    - Consortium koopt HERE
    Mooi overzicht. En dan nog alle overnames van Apple op gebied van OV/indoor mapping.

    Poly9, C3 Technologies, Broadmap...
  13. [verwijderd] 4 augustus 2015 11:23
    quote:

    R8GT schreef op 4 augustus 2015 11:18:

    en Apple & MSFT stonden erbij en keken er naar , dat geloof je toch zelf niet, dat zijn de 2 grootste Tech bedrijven op de aardbol , barsten van de poen, hebben zeker geen lucky hand gehad in overnames ( vooral MSFT ) en die gaan deze sector die op ontploffen staat voor groei missen ?

    Neen hoor die kunnen TT niet naar een ander zien gaan en HG kan deze unieke kans ook niet missen, alles draait om timing, maar wat er staat te gebeuren is duidelijk.

    dit zijn de laatste stuiptrekkingen rond de 10 euro, dadelijk is TT vertrokken en kijkt niet meer om voordat die op 12,50 staat.

    spannend.
    Wel apart dat er niet meer beleggers lijken te zijn die dit "easy money" willen oprapen. Waar zijn de HAL's van deze wereld als er echt big easy money te verdienen is? Of was die spike gisteren van hun om met de teentjes alvast de watertemperatuur te voelen?
  14. [verwijderd] 4 augustus 2015 11:29
    Onderstaande uit andere draadje gehaald, omdat het here bij Justin thuishoort!

    "Héhé ....

    Eindelijk vanaf April tot 3 Augustus 2015: ruim 3 maanden heeft deze klucht: 'geruchten-carousel' mogen duren, terwijl vanaf het begin al duidelijk was, dat de Finnen hun voorkeur al hadden kenbaar gemaakt ....

    Over tot de Orde van de Dag.

    Toekomst van Tomtom:

    1. Als zgn. 'enige' Onafhankelijke Kaartenmaker verder door het leven?

    2. Willen de overige Autobouwers in de Wereld nog afhankelijk zijn en blijven van onze " Deutsche Superieuren"?

    3. Ik hoorde vandaag weer een 50 miljard handel in deze autonomous business in 2020, en laatst nog een paar honderd miljard omzet?

    4. Was en is HERE nog immer en nu helemaal Superieur aan Tomtom?

    5. Heeft Tomtom nog het Recht om als enige of laatste "Onafhankelijke' kaartenmaker om het Nieuwe tijdperk van Automatisch rijden te Overleven?

    6. Wat gaan de Yankees uit Siliconen Vallei en onze Chinezen en Russen thans doen? Handen over elkaar en Zelfstandig met Miljarden (Yuans of Roebels) het 'Wiel' gaan uitvinden?

    7. Gezien de enorme potentie aan Omzet tot 2020, zou je je kunnen afvragen waar de grote Private Equity (P.E.)Boys/Girls blijven? Time and Business is Big Money?
    Geld lenen, zie Altice is toch nog nooit zo makkelijk en goedkoop geweest?

    8. Of gaat de familie Goddijn zelfstandig een P.E. zoeken om de Toko te Delisten van de Beurs, dan kunnen zij nog meer lekkerrrr Miljarden zelf gaan inslaan en oppotten!? Geef de resterende 'kleine' beleggers toch een Appletje voor de dorst, zeg maar 30 eurotjes en ze lachen zich kapot en ook nog blij als een kindje? :-)

    Kortom, laten we hopen, dat de Nieuwe Ontwikkelingen zich thans gaan Versnellen en dat we Niet zo lang hoeven te wachten als de vorige "HERE-KLUCHT" ....

    Ik wens u prettige en zonnige dagen toe, en vooral veel water (en alcohol?) drinken! "

    Edit: Gister mooi 30 graden en Heute regent het Pijpenstelen in de Polder 18 graden, het kan verkeren ....

    Ciao!
  15. [verwijderd] 4 augustus 2015 11:31
    En hieronder het 'deskundige' antwoord op de punten van Justin:

    1. Ja

    2. Here wordt neergezet als onafhankelijke unit. Verwacht marktaandeel richting 50/50

    3. De stakes zijn hoog. Die bedragen gaan uiteraard over meer dan maps, traffic, positiebepaling. TT's diensten zijn dus een element daarvan. Wel een cruciaal element.

    4. Nee

    5. TT heeft als doel die positie te claimen (oa samen met Bosch)

    6. Dat kan maar tijd, tools en kosten zijn niet in hun voordeel. Je hebt sowieso veel users (probes) nodig om een begin te maken

    7. Zie punt 3. Er zijn ook andere elementen, zoals kabels (kilometers kabel per zelfrijdende auto), sensoren, chips, etc

    8. TomTom wil zelfstandig groeien. Uitdrukkelijke wens van bestuur

    Ciao!
  16. [verwijderd] 4 augustus 2015 11:32
    quote:

    R8GT schreef op 4 augustus 2015 11:29:

    een HAL gaat voor serieus volume die willen een 5% of meer, wie gaat ze dat geven ?
    Een koop-druppelaar gedurende 2 maanden?
  17. [verwijderd] 4 augustus 2015 11:34
    quote:

    R8GT schreef op 4 augustus 2015 11:18:

    Apple heeft t trouwens verdomd moeilijk, die kunnen ook voor groei niets meer musselen uit wat ze nu hebben, behalve dan als die watch gaat lopen, die moeten er voor de komende 5 jaar een tak bij hebben waar ze serieus kunnen doorgroeien.
    www.telegraaf.nl/digitaal/24337267/__...
222 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 12 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in