Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,830
  • Verschill

    -0,150 -2,51%
  • Volume

    278.558 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,825  
  • Laat

    5,840  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom augustus 2015

4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 248 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 augustus 2015 12:24
    Billionaire John de Mol reported a 5.1 percent stake in TomTom NV amid reports that the Dutch navigation software and device maker is weighing options that could lead to a sale.
    De Mol held 11.67 million ordinary shares of TomTom as of Aug. 4, according to a filing at Dutch regulator AFM on Wednesday, which didn’t disclose the price of sale. The television producer, known for creating one of the first modern-day reality-TV shows with “Big Brother,” agreed to sell his TV-format maker Talpa for $1.2 billion in March.
    De Mol’s spokeswoman confirmed the filing. Shares of TomTom rose 3.5 percent to 10.39 euros at 10:18 a.m. in Amsterdam trading, bringing the gain this year to about 88 percent. At Tuesday’s closing price of 10.03 euros per share, De Mol’s stake would have been worth about 117 million euros ($127 million).
    TomTom is exploring options that could lead to a sale as mapping technology draws growing interest from potential buyers, people familiar with the matter said earlier this week. There is no formal process under way and TomTom may decide against pursuing a sale and instead focus on investments, the people said.
    Mapping companies are garnering more interest amid carmakers’ push for self-driving systems independent of technology giants such as Google Inc. German carmakers BMW AG, Audi AG and Daimler AG Monday announced an agreement to buy Nokia Oyj’s map business for 2.8 billion euros. TomTom was worth 2.3 billion euros at the close of trading in Amsterdam Tuesday.
  2. Halte 5 augustus 2015 12:24
    Waren het 400 jaar geleden niet roemruchte Amsterdamse kaartenmakers als Blaeu, Hondius Janssonius en Goos die vooral met hun voor die tijd zeer gedetailleerde zeekaarten de VOC een belangrijke voorsprong gaven op hun concurrenten bij het ontdekken en openen van nieuwe handelsgebieden; waarom zou een Nederlands/ Amsterdams bedrijf als TomTom anno 2015 bij voorbaat kansloos zijn en kan de geschiedenis zich niet herhalen ?
  3. mjmj 5 augustus 2015 12:27
    quote:

    dipity schreef op 5 augustus 2015 12:11:

    @mjmj De heer De Mol zit er niet in voor pocket money (uitleenpremie) en zal zeker geen acties ondernemen die de koersontwikkeling negatief beinvloeden. Jouw aanname over koerswinst klopt m.i. niet: ten eerste opereert de heer De Mol zonder enige twijfel binnen een zeer goed uitgedokterde complexere fiscaal-juridische constructie. Ten tweede: koerswinst wordt pas belast zodra gematerialiseerd.

    Thx. Ik neem aan dat hij er dan niet als privé persoon inzit. Onduidelijk voor mij of dat het geval is.
  4. [verwijderd] 5 augustus 2015 12:27
    quote:

    Halte schreef op 5 augustus 2015 12:24:

    Waren het 400 jaar geleden niet roemruchte Amsterdamse kaartenmakers als Blaeu, Hondius Janssonius en Goos die vooral met hun voor die tijd zeer gedetailleerde zeekaarten de VOC een belangrijke voorsprong gaven op hun concurrenten bij het ontdekken en openen van nieuwe handelsgebieden; waarom zou een Nederlands/ Amsterdams bedrijf als TomTom anno 2015 bij voorbaat kansloos zijn en kan de geschiedenis zich niet herhalen ?
    Kijk van dit soort posts houd ik nou

    In de USA had tomtom op een koers van 30 euro gestaan, op basis van verwachtingen. En daar is het kapitaal aanwezig en de durf om een Uber in no-time tot grootmacht te maken. Hier in Europa zijn we alleen defensief en als een bedrijf een beetje groeit willen we het direct verkocht zien om het risico te vermijden dat het mis gaat. Nou vooruit, doe het dan maar, maar dan graag voor Amerikaanse prijzen.
  5. Meryntje 5 augustus 2015 12:28
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 5 augustus 2015 12:14:

    [...]

    Ja, en de rest hebben wij!
    En ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben met Meryntje die laatste die uitgerookt zal worden.

    Klopt helemaal! Heb ook wel zin in die pot met goud.

    Groet uit Grunn
  6. [verwijderd] 5 augustus 2015 12:30
    quote:

    *Justin* schreef op 5 augustus 2015 11:26:

    [...]
    Dat zijn inderdaad de drie scenarios Jinx. Ik heb reden om aan te nemen dat UBER bij TomTom aan de deur klopt. En aangezien Microsoft nu in UBER investeert en ook haar maps team aan UBER heeft verkocht, denk ik dat Microsoft dan geinteresseerd is in een minderheidsbelang. Bijvoorbeeld 80% UBER en 20% Microsoft. Door de verkoop van het BING maps team kan dit wel uit voor Microsoft.

    Dit scenario komt overeen met:

    - Rondom HERE werd MSFT ook genoemd als geinteresseerd in een belang, maar niet bezit
    - UBER was geinteresseerd in HERE.
    - UBER en MSFT zijn nu partners
    - UBER is bewezen geinteresseerd in bezit kaarten (gezien hun recente acquisities)
    - UBER wil toewerken naar zelfrijdende taxi's en HERE is nu weg naar de Duitsers
    - Een signaal dat ik doorgestuurd heb gekregen en derhalve niet kan delen zonder de bron prijs te geven.
    Justin, even een "antithese" waarvan ik niet direct zeg dat dit ik dit het meest waarschijnlijke scenario vind. Maar ik ben er absoluut NIET zeker van de Duitsers nu voor een strategische samenwerking met TomTom definitief uit beeld zijn.

    Dit scenario komt overeen met:
    - HERE is binnengehengeld voor een "defensief" prijsje;
    - Bosch/TomTom gaan met spoed Duitse HD-kaarten ontwikkelen. Het is vrijwel ondenkbaar dat de Duitsers niets met Bosch zouden gaan doen;
    - Alle Duitsers onderstrepen dat het strategisch tijd is om een goede positie te verwerven rond HAD en dataverwerking. Het opkrikken van het HERE-niveau gaat kostbare tijd kosten en de gekozen eigendomsstructuur biedt weinig "controle" over dat proces;
    - VW lijkt een eigen koers te varen (NB. GEEN persbericht bij Volkswagen AG!);
    - Door ook TomTom buiten exclusief Amerikaanse handen te houden wordt de best denkbare strategisch positie bereikt voor de Duitsers in de komende, cruciale jaren.
    - BMW/Apple-samenwerking in the making?
  7. [verwijderd] 5 augustus 2015 12:30
    quote:

    Dickit o schreef op 5 augustus 2015 12:20:

    [...]

    Hij heeft dit belang PRIVE genomen, dus GEEN belasting bij eventuele koerswinst.
    PRIVE betekent in de regel dus nog meer zekerheid over de koerswinst.
  8. [verwijderd] 5 augustus 2015 12:31
    JdM: meer dan 5% betekent aanmerkelijk belang, dus box II. Belast met 25%: dividend (is er nog niet) of vervreemdingsvoordelen (nog nvt).

    Weet echter niet of John sr. in Nederland woont. Zou hij bijvoorbeeld in België wonen, dan zal België naar alle waarschijnlijkheid belasting (mogen) heffen. Geen idee hoeveel, men heeft ook allerlei wijzigingsplannen recentelijk openbaar gemaakt.
  9. [verwijderd] 5 augustus 2015 12:35
    quote:

    xynix schreef op 5 augustus 2015 12:30:

    [...]
    Justin, even een "antithese" waarvan ik niet direct zeg dat dit ik dit het meest waarschijnlijke scenario vind. Maar ik ben er absoluut NIET zeker van de Duitsers nu voor een strategische samenwerking met TomTom definitief uit beeld zijn.

    Dit scenario komt overeen met:
    - HERE is binnengehengeld voor een "defensief" prijsje;
    - Bosch/TomTom gaan met spoed Duitse HD-kaarten ontwikkelen. Het is vrijwel ondenkbaar dat de Duitsers niets met Bosch zouden gaan doen;
    - Alle Duitsers onderstrepen dat het strategisch tijd is om een goede positie te verwerven rond HAD en dataverwerking. Het opkrikken van het HERE-niveau gaat kostbare tijd kosten en de gekozen eigendomsstructuur biedt weinig "controle" over dat proces;
    - VW lijkt een eigen koers te varen (NB. GEEN persbericht bij Volkswagen AG!);
    - Door ook TomTom buiten exclusief Amerikaanse handen te houden wordt de best denkbare strategisch positie bereikt voor de Duitsers in de komende, cruciale jaren.
    - BMW/Apple-samenwerking in the making?

    Was het niet Juun die zei dat de TT getest werd in de Mini in Nederland?

    europe.autonews.com/article/20150805/...
  10. forum rang 6 Tom3 5 augustus 2015 12:38
    quote:

    Dickit o schreef op 5 augustus 2015 12:20:

    [...]

    Hij heeft dit belang PRIVE genomen, dus GEEN belasting bij eventuele koerswinst.
    Bij prive belangen boven de 5% geldt het zgn aanmerkelijk belang regime. Je betaalt pas belasting bij verkoop (als er koerswinst is). Het simpelweg houden van een aanmerkelijk belang levert geen belastingaanslag op (piet particulier heeft te maken met de vermogensrendementsheffing).
  11. san marco 5 augustus 2015 12:41
    Halte 5 aug 2015 om 12:24

    En laten wij ook de beste grafische programmeurs in nederland hebben (zie gaming software). Een paar van deze gasten bij tomtom en het scherm ziet er veel beter uit :-)
  12. [verwijderd] 5 augustus 2015 12:41
    quote:

    Halte schreef op 5 augustus 2015 12:24:

    Waren het 400 jaar geleden niet roemruchte Amsterdamse kaartenmakers als Blaeu, Hondius Janssonius en Goos die vooral met hun voor die tijd zeer gedetailleerde zeekaarten de VOC een belangrijke voorsprong gaven op hun concurrenten bij het ontdekken en openen van nieuwe handelsgebieden; waarom zou een Nederlands/ Amsterdams bedrijf als TomTom anno 2015 bij voorbaat kansloos zijn en kan de geschiedenis zich niet herhalen ?
    Dikke AB en by far de beste openingspost op dit forum ever!!!

    Het hoofdkantoor van TomTom zit op de plek aan het IJ waar de VOC 400 jaar geleden met haar handel aanmeerde. Het begin van de Gouden Eeuw.

    Bij TomTom staan we momenteel aan het begin van het Gouden Decennium.
    Dat van de nieuwe miljardenmarkt van de connected-car met ADAS en HAD.
  13. Juun 5 augustus 2015 12:41
    @xynix: Sinds vanochtend ben ik eruit hoe het zit en heb ik de rust weer gevonden. De Mol is ingestapt NADAT HERE is verkocht en dat brengt mij tot de volgende conclusie.
    Nu HERE lekker veilig bij de Duitsers zit en niet in wereldvreemde handen is gevallen zijn er nog steeds 3 partijen die naar de toekomst toe HAD en verder mogelijk kunnen gaan maken. Er zal een standaard moeten komen, door HERE, door TT en/of Google. TT heeft zich de afgelopen maanden opvallend afzijdig gehouden, maar nu HERE verkocht is (er moet nog toestemming komen, maar goed, ik ga er maar even vanuit dat het door gaat), kunnen HERE, TT, Bosch, Tesla, Apple, .... samen een standaard neer gaan zetten waar alle betrokken partijen baat bij zullen hebben. De koek is groot genoeg en in die samenwerking zal het geld en het geweld van Google geen rol meer spelen.

    Voor mij is het nu:
    Google is als partij eruit, die doen niet meer mee, en de overige 2 kunnen prima samen door 1 deur en onderling goede afspraken maken om vervolgens de hele wereldmarkt te bedienen met HAD en alles wat daarna komt.

    Met Google valt niet te praten, met Duitsers die vooruit willen wel.
  14. dipity 5 augustus 2015 12:41
    De heer De Mol stopt meestal niet bij eerste melding, maar blijft verwerven tot hij niet te negeren gesprekspartner van management is. Kan moeilijk inschatten of hij dat met 5,1% al is, zou denken dat hij een hoger aandeel nodig heft.
  15. seren 5 augustus 2015 12:45
    quote:

    Juun schreef op 5 augustus 2015 12:41:

    @xynix: Sinds vanochtend ben ik eruit hoe het zit en heb ik de rust weer gevonden. De Mol is ingestapt NADAT HERE is verkocht en dat brengt mij tot de volgende conclusie.
    Nu HERE lekker veilig bij de Duitsers zit en niet in wereldvreemde handen is gevallen zijn er nog steeds 3 partijen die naar de toekomst toe HAD en verder mogelijk kunnen gaan maken. Er zal een standaard moeten komen, door HERE, door TT en/of Google. TT heeft zich de afgelopen maanden opvallend afzijdig gehouden, maar nu HERE verkocht is (er moet nog toestemming komen, maar goed, ik ga er maar even vanuit dat het door gaat), kunnen HERE, TT, Bosch, Tesla, Apple, .... samen een standaard neer gaan zetten waar alle betrokken partijen baat bij zullen hebben. De koek is groot genoeg en in die samenwerking zal het geld en het geweld van Google geen rol meer spelen.

    Voor mij is het nu:
    Google is als partij eruit, die doen niet meer mee, en de overige 2 kunnen prima samen door 1 deur en onderling goede afspraken maken om vervolgens de hele wereldmarkt te bedienen met HAD en alles wat daarna komt.

    Met Google valt niet te praten, met Duitsers die vooruit willen wel.
    Mooie elegante simpele redenering. Zou best eens kunnen kloppen.
  16. [verwijderd] 5 augustus 2015 12:45
    13% van de aandelen ligt bij deze fondsen.
    postimg.org/image/9sp4871ep/

    Daarnaast 4 oprichters met 12% = 48%
    John de Mol: 5%
    Cyrte + Janivo: 10%

    Dat is al 76% van de aandelen. En dan staan hier alleen de grote fondsen tussen die het rapporteren aan Morningstar.

    Free float dus steeds beperkter.

4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 248 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht