Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 307,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM SEPTEMBER 2015

4.651 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 233 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dickit o 11 september 2015 17:55
    quote:

    snowhmr schreef op 11 september 2015 16:05:

    gevalletje had ik maar. Vroegah stond er bij mij zo'n TomTom auto in de straat maar nooit een praatje met de eigenaar gemaakt gemiste kans. Zon praatje heeft mij een behoorlijke blunder bespaard door gewoon een praatje met een monteur die hier over de vloer kwam te maken. De onschuldige vraag en hoe gaat het nu met de toko. Daar kwam een bak elende uit ik wilde aandelen van die toko kopen maar heb het nooit gedaan.
    Met van Gaal gesproken: ''ben ik nou zo dom'', ik begrijp deze cryptische tekst niet.
    Wat wil je met deze bijdrage toevoegen?
    Overigens Vroeghah isdenk ik Vroeger en elende waarschijnlijk ellende.

  2. lapins 11 september 2015 19:17
    quote:

    Dickit o schreef op 11 september 2015 17:55:

    [...]

    Met van Gaal gesproken: ''ben ik nou zo dom''

    dat durf ik wel te bevestigen
  3. mjmj 11 september 2015 19:20
    quote:

    Dickit o schreef op 11 september 2015 17:55:

    [...]

    Met van Gaal gesproken: ''ben ik nou zo dom'', ik begrijp deze cryptische tekst niet.
    Wat wil je met deze bijdrage toevoegen?
    Overigens Vroeghah isdenk ik Vroeger en elende waarschijnlijk ellende.

    Kijk, je ziet het pas als je het door hebt. En mensen die dom zijn hebben het niet door dus zien ze het niet.
  4. recital 11 september 2015 19:29
    Map maker?
    Continental indicates that “classical navigation functions such as street names or points of interest (POI)“ are not the focus of this concept.

    Let be honest, street names are very well documented on Openstreetmap and POIs belong more to yellow pages companies than to map makers.

    It is clear that this technology is hunting the business of map makers such as HERE and TomTom which latest developments are fully dedicated to assisted and fully automated driving.

    The future will tell how much effort Continental wants to make in this direction.
    www.gpsbusinessnews.com/Does-Continen...
  5. mjmj 11 september 2015 19:52
    Waar is moneymaker eigenlijk. Hij wordt node gemist. Zijn uitspraak over de dirty bankers en exitboeven ed. brengt wat humor hier.
  6. [verwijderd] 11 september 2015 20:03
    quote:

    xynix schreef op 11 september 2015 15:21:

    [...]
    CV: al de credits gaan naar Vici. Zij heeft ons op dit spoor gezet! Nogmaals grote complimenten voor Vici, met Justin als "earliest adapter" (zie Q2-cijfers) ;-). Er is nu wel een netwerkje ontstaan waar we komende week wat mee kunnen, zonder hier door de manisch depressieve diarree te hoeven ploegen. Ik heb overigens de indruk dat dat een beetje begint af te flauwen.

    Wie kunnen we het forum dan blijven gebruiken voor de meer fundamentele gedachtenuitwisseling. Wie weet wordt zelfs Henk nog blij als hij het tuintje hier een beetje op orde houdt en mensen die we via Twitter naar achtergrondverhalen hier op het forum lokken niet direct kopschuw worden gemaakt door de bagger van alledag.

    Henk, ken je belang! We zijn die shit van het afgelopen jaar namelijk collectief totaal, maar dan ook totaal zat. En JIJ bent degene die dat kan veranderen!
    Verwar manisch depressief niet met realistisch, aub..
    Alleen kijken met een roze bril naar een aandeel maakt blind.
    Wees reeel..
  7. mjmj 11 september 2015 21:32
    Een roze bril maakt alles roze het maakt je niet blind volgens mij.
  8. [verwijderd] 11 september 2015 21:42
    quote:

    mjmj schreef op 11 september 2015 21:32:

    Een roze bril maakt alles roze het maakt je niet blind volgens mij.
    Blind voor de werkelijkheid
  9. [verwijderd] 11 september 2015 21:44
    quote:

    recital schreef op 11 september 2015 19:29:

    Map maker?
    Continental indicates that “classical navigation functions such as street names or points of interest (POI)“ are not the focus of this concept.

    Let be honest, street names are very well documented on Openstreetmap and POIs belong more to yellow pages companies than to map makers.

    It is clear that this technology is hunting the business of map makers such as HERE and TomTom which latest developments are fully dedicated to assisted and fully automated driving.

    The future will tell how much effort Continental wants to make in this direction.
    www.gpsbusinessnews.com/Does-Continen...
    Ik denk dat Continental bezig is met window dressing. Dit is echt blabla en het vervangt net zo min iets als dat het iets toevoegt. Horen we nooit meer iets van. "How much effort?" ik zeg: doe maar zero
  10. mjmj 11 september 2015 22:05
    quote:

    cha44 schreef op 11 september 2015 21:42:

    [...]
    Blind voor de werkelijkheid
    'de' werkelijkheid bestaat niet. Jouw werkelijkheid wel dat is de werkelijkheid die je zelf waarneemt met je eigen figuurlijke bril. Alles is uiteindelijk een interpretatie van degene die waarneemt. En onder de waarnemers zitten ook roze brillendragers.
  11. [verwijderd] 11 september 2015 22:10
    quote:

    Hik schreef op 11 september 2015 21:44:

    [...]

    Ik denk dat Continental bezig is met window dressing. Dit is echt blabla en het vervangt net zo min iets als dat het iets toevoegt. Horen we nooit meer iets van. "How much effort?" ik zeg: doe maar zero
    Hoop het, maar ik was er niet echt gerust op. Waarom denk je dat het windowdressing is? Heb je daar steekhoudende argumenten voor?

    Ken Continental niet goed, moet me nog inlezen, misschien weet jij er meer van?
    Alvast dank voor je antwoord.
  12. drette 11 september 2015 22:25
    Vandaag bij KLM Open (Zandvoort) geweest, staat TT ook vier dagen met een promotiestand met de TomTom Golfer. De vrouwelijke marketing manager Europa was er, even mee gesproken, en over producten gesproken. Zonder dat ze aantallen wilde noemen (wel gevraagd), loopt de voorintekening van de Spart erg goed zei ze. Er is binnen TomTom ook een soort competitie tussen de landen. Ze vertelde dat Nederland het meest aantal voorintekeningen heeft voor de Spark. Verder zei ze dat er voor de Bandit een wat langere adem nodig is. Niet dat het slecht loopt, maar is gewoon een andere markt waar je in moet groeien.
  13. [verwijderd] 11 september 2015 22:49
    Conti's e-horizon is met Here maps. Nu is here verkocht aan drie Duitsers. En wil Here via autosensoren haar kaarten verversen (zelfde concept als tomtom realtime maps platform). Vervolgens zien we conti zeggen dat ze een eigen database aanleggen met informatie die sensoren waarnemen om dat vervolgens met de map te kunnen vergelijken (ook het tomtom concept). Deze move van conti lijkt me een reactie op de overname van here. Namelijk: wij delen niet zomaar sensordata. Wij slaan die zelf op en willen die realtime kunnen vergelijken met wat jullie in de database hebben. Nokia is nog niet zo ver en TomTom heeft wel het realtime maps platform. En als conti wil doen wat ze claimen dan hebben ze wel aan de zijde van de maps leverancier support nodig om realtime maps te ontvangen en te vergelijken met hun via sensoren verkregen data. Zonder realtime toegang tot maps kan continental niet doen wat ze hierboven claimen dat ze willen doen. Is hier wellicht sprake van een samenwerking tussen continental en tomtom? (ze werken al samen, oa voor PSA). Helpen continental en tomtom elkaar straks op dezelfde wijze als bosch en tomtom dat doen? Of gaat conti dit met Here samen doen? Gaan we in de toekomst verschillende consortia zien om de mapping providers heen?
  14. [verwijderd] 11 september 2015 23:17
    quote:

    *Justin* schreef op 11 september 2015 22:49:

    Conti's e-horizon is met Here maps. Nu is here verkocht aan drie Duitsers. En wil Here via autosensoren haar kaarten verversen (zelfde concept als tomtom realtime maps platform). Vervolgens zien we conti zeggen dat ze een eigen database aanleggen met informatie die sensoren waarnemen om dat vervolgens met de map te kunnen vergelijken (ook het tomtom concept). Deze move van conti lijkt me een reactie op de overname van here. Namelijk: wij delen niet zomaar sensordata. Wij slaan die zelf op en willen die realtime kunnen vergelijken met wat jullie in de database hebben. Nokia is nog niet zo ver en TomTom heeft wel het realtime maps platform. En als conti wil doen wat ze claimen dan hebben ze wel aan de zijde van de maps leverancier support nodig om realtime maps te ontvangen en te vergelijken met hun via sensoren verkregen data. Zonder realtime toegang tot maps kan continental niet doen wat ze hierboven claimen dat ze willen doen. Is hier wellicht sprake van een samenwerking tussen continental en tomtom? (ze werken al samen, oa voor PSA). Helpen continental en tomtom elkaar straks op dezelfde wijze als bosch en tomtom dat doen? Of gaat conti dit met Here samen doen? Gaan we in de toekomst verschillende consortia zien om de mapping providers heen?
    Dank weer, je bent meer ingewijd dan ik. Wist niet dat Conti met Here maps was. Wilde me daar op inlezen. Maar wat ik onderstreept heb gemaakt heb ik ook gecommuniceerd met iemand anders op dit forum. Ik opperde de suggestie dat Continental en TT wellicht gaan samenwerken, net als Bosch en TT dat doen. TT heeft nl de realtimemaps en Continental is nog niet zover.

    Dat was mijn gedachte erover. Er is natuurlijk nooit een speler op de markt.

    Misschien is dit wel het grote nieuws op de IAA?
  15. [verwijderd] 11 september 2015 23:33
    @Justin, je was me voor maar ik heb er een half uur op zitten tikken dus ik ga het toch plaatsen :-)

    Mijn gedachte:
    Ze volgen exact hetgeen Tom2 aan het doen is. (En HERE by the way).

    Ze pretenderen een eigen methode te ontwikkelen om HD-kaartinformatie te genereren. Uitgaande van voertuigen die sensordata verzamelen en opsturen naar de cloud, gebruikmakend van turn-by-turn navigatie gebaseerd op naar ik aanneem nog steeds HERE materiaal (?).

    Ze zeggen:
    With Road Database, route information can be generated, made available, and updated more quickly and more economically, conveniently and reliably with better predictive capabilities.
    Maar ze zeggen niet met wie of wat ze dit vergelijken. Of ze zouden HERE of hun eigen eHorizon moeten bedoelen, want Tom2 is behoorlijk economisch bezig (compressie van data leidend tot Road-DNA en de kosten van kaartupdates zijn een derde van die van HERE).

    Uiteindelijk wordt deze data dan geanonimiseerd ter beschikking gesteld aan andere voertuigen in de cloud. Dit alles om HAD/ADAS/Fully automated driving mogelijk te maken.

    In het kort: ze zijn alleen de extra laag HD-gegevens aan het opbouwen, gebruik makend van een andere onderliggende Turn-by-turn bronkaart. Ze doen daar zelfs een beetje bagatalliserend over met de opmerkingen over POI's etc.

    In principe zou deze data aanvullend op een Tom2 kaartendatabase gebruikt kunnen worden. Mits het maar in een open formaat opgeslagen wordt. Hiervoor is eerder NDS bedacht. In het artikel wordt daar niet over gesproken. Dat maakt de mogelijkheid tot uitwisselbaarheid wel heel erg klein. Het verbaast me dat nergens de eerder dit jaar gemelde samenwerking met IBM en HERE genoemd wordt. HERE maakt zelf HD maps mbv van hun eigen Lidar equipped auto's. HERE is ook lid van de NDS-association.

    Verder gebruiken ze wel precies hetzelfde argument als HERE om probe-data te delen. Hier had ik het nog over met BDB op het gps-probes draadje (ik denk zelfs dat over niet al te lange tijd het besluit gaat vallen om alle probe-data public domein te maken):

    The more vehicles and manufactures that use the system, the more accurate and up to date the information provided. The result is a classic win-win situation for everyone involved.

    Het is dus gewoon niets nieuws onder de zon. We hebben er gewoon weer een vis in de vijver bij die zichzelf in de spotlights willen zetten. Willen ze zich groot maken tegenover Tom2 en Bosch?

    www.autoconnectedcar.com/2015/02/cont...
  16. [verwijderd] 11 september 2015 23:38
    quote:

    *Justin* schreef op 11 september 2015 22:49:

    Conti's e-horizon is met Here maps. Nu is here verkocht aan drie Duitsers. En wil Here via autosensoren haar kaarten verversen (zelfde concept als tomtom realtime maps platform). Vervolgens zien we conti zeggen dat ze een eigen database aanleggen met informatie die sensoren waarnemen om dat vervolgens met de map te kunnen vergelijken (ook het tomtom concept). Deze move van conti lijkt me een reactie op de overname van here. Namelijk: wij delen niet zomaar sensordata. Wij slaan die zelf op en willen die realtime kunnen vergelijken met wat jullie in de database hebben. Nokia is nog niet zo ver en TomTom heeft wel het realtime maps platform. En als conti wil doen wat ze claimen dan hebben ze wel aan de zijde van de maps leverancier support nodig om realtime maps te ontvangen en te vergelijken met hun via sensoren verkregen data. Zonder realtime toegang tot maps kan continental niet doen wat ze hierboven claimen dat ze willen doen. Is hier wellicht sprake van een samenwerking tussen continental en tomtom? (ze werken al samen, oa voor PSA). Helpen continental en tomtom elkaar straks op dezelfde wijze als bosch en tomtom dat doen? Of gaat conti dit met Here samen doen? Gaan we in de toekomst verschillende consortia zien om de mapping providers heen?
    AB hoor Justin, ik vind het ook vreemd dat nergens HERE genoemd wordt. Willen ze zich aanbieden als 'open' aanbieder van deze data?
4.651 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 233 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht