Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,505
  • Verschill

    +0,045 +0,82%
  • Volume

    274.319 Gem. (3M) 313,7K
  • Bied

    5,500  
  • Laat

    5,515  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM OKTOBER 2015

3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 20 oktober 2015 20:29
    quote:

    xynix schreef op 20 oktober 2015 14:59:

    Positieve toonzetting. Q4 zou best wel eens een stuk leuker beeld kunnen gaan opleveren waarmee op de valreep als nog de guidance uiteindelijk zal worden overtroffen. En vergeet die 13 cent defrev yoy even niet, waarvan je mag aannemen dat die in Q4 dus ook nog eens lekker omhoog zal gaan! Ik denk dat 40 cent als combinatie van gerapporteerd en defrev-mutatie er voor 2015 best wel eens in zou kunnen zitten.
    ...

    Heb dat stukje over defrev even teruggeluisterd (webcast vanaf minuut 12.05) en nagerekend. De CFO heeft het hier over de in de defrev verstopte winst op jaarbasis, dus inderdaad yoy vanaf 30 sept. 2014. Hij wil het niet per kwartaal bekijken omdat de defrev veel seizoenseffecten vertoont (en dat klopt, zie mijn post hier van 12.57 uur).

    De yoy toename van de defrev is 51,3 mio. Dit is niet voor 100% uitgestelde winst, omdat er (bij vrijval) nog wat nazorgkosten vanaf moeten, en ook belasting natuurlijk. De CFO noemt die 51 mio dan ook niet, maar trekt er direct al de 'deferred costs of sales' vanaf en komt dan op 39,5 mio (dat noemt hij wel). Na aftrek van 25% corporate tax blijft 29,6 mio over, oftewel 12,5 cent (hij noemt 13 cent) verstopte netto winst per aandeel, op jaarbasis.

    NB1. Bij de laatste stap gaat hij uit van het huidige aantal 'fully diluted' aandelen (236,9 mio incl. personeelsopties), niet van het aantal in sept 2014 of het gemiddelde aantal in de 12 maanden sindsdien.

    NB2. Interessant is het sommetje (niet van Taco maar van mij): 29,6/51,3 = 57,7%.
    Dat is dus het percentage echte netto winst (of zo je wilt: eigen vermogen) binnen de spaarpot die defrev heet. Eerder dit jaar kwamen @martinmartin en ik in de rekendraad op een percentage van 75-77%, op basis van uitlatingen van de vorige CFO. Maar toen gingen we uit van een effectieve belastingdruk van 10%. Ik ben geen fiscaal deskundige, maar die 25% van Taco lijkt me als effectief tax-percentage in de komende jaren nogal hoog geschat, en dus is zijn “13 cent” behoorlijk voorzichtig. Dat de nazorgkosten bij defrev relatief wat toenemen acht ik wel aannemelijk.

  2. [verwijderd] 20 oktober 2015 20:39
    quote:

    seren schreef op 20 oktober 2015 20:00:

    [...]

    Dat is dan het goede nieuws de shorters zien het niet meer zitten in TT, geen schulden, geen verlies en goede outlook.
    De Longs zullen geduld moeten hebben (HAD en de echte grote winsten duurt nog een aantal jaren) het zou wel eens heel saai en rustig kunnen worden.

    Wat betreft de shorters ben ik niet zo zeker als jij: een aandeel wat 44x de winst doet , last heeft van een dure dollar welke mijns insziens (na een rentestijging in 2016) niet goedkoper gaat worden (dus blijft ongunstig voor TT) ,een zichzelf té veel verrijkend en té vaag bestuur is vrees ik reden voor shorters om voorlopig hun posities weer te vergroten.
    In combinatie met beurzen welke volgens mij alweer op een voorlopige top staan (dus gaan dalen en dan daalt álles mee) is TT in ieder geval voor de rest van het jaar dood geld.
  3. [verwijderd] 20 oktober 2015 20:40
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 20 oktober 2015 19:31:

    [...]

    voorlopig ging het aandeel bij de dagen dat ik belde up

    doe mij een lol en bel ze elke ochtend (m.u.v. weekend) even op..............
  4. [verwijderd] 20 oktober 2015 21:42
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 20 oktober 2015 19:33:

    [...]

    jij snapt het spel echt totaal niet
    hoe kun jij nou zeggen dat er een gouden toekomst voor TomTom nopenligt
    weet jij welke uitvindingen / verbeteringen /technieken er over 1 of 2 of 3 jaren zijn
    NEE
    ze moeten momentum pakken
    stop eens met slapen en wordt een s wakker
    HG pakt dat Momentum NIET
    dan ben je een waardeloze CEO
    Ik snap het spel niet?

    Zolang jij denkt dat de koers door een telefoontje ging stijgen op de beurs begrijp je jezelf niet eens. Ik heb nog nooit een particuliere belegger gehoord die dacht de koers te kunnen maken door een onnozel telefoontje

    Daarna deed je hetzelfde bij Ordina en daar kreeg je helemaal geen poot aan de grond en dat gaf je ook heel eerlijk toe

    Noem dit maar stalken maar het is gewoon de waarheid en dan denk je een pittig gesprek met Goddijn te kunnen hebben?

    Ook is is Goddijn erg voorzichtig en misschien ook niet zo begaan met de beleggers dan nog weet hij prima een bedrijf te leiden maar omdat het niet naar jouw zin gaat moet je gaan drammen

  5. Eva1960 20 oktober 2015 21:45
    Hi Justin (en Xynix, Groeibriljant, BDB, Hik, R8GT, Jank1 etc.)

    Wat is nu jullie totale indruk van de toelichting van HG/TT, nu een half dagje later?

    Ik ben teleurgesteld dat er:

    1. Geen hoger bedrag van het automotive orderboek (250 mln per 30/9 is IAA uitspraak) en er ook - itt HG's q2 cijfer belofte geen echte toelichting is geweest m.b.t. orderboek i.r.t. Nokia Here verkoop effect een Germantrio.

    2. Geen nieuwe kaartendeals (namen) bekend zijn gemaakt, dus blijkbaar ook geen kaartendeal met VW Europa. VW USA is marginaal (kortom maakt ook niet uit als daar de verkoop daalt door dieselschandaal :).

    3. Helemaal niets wordt gezegd over strategie/strategische opties. Past wel bij positionering onafhankelijke aanbieder dat nodig is om deals binnen te halen. Ik blijf hopen op een Bosch of zo die de keten verlengd.

    4. HAD/ADAS pas in 2019 voor het eerst van start start (beperkt).

    Wat me triggert is:

    De opmerking over noodzakelijke investeringen inzake implementatie orderboek 2015 in eerste helft 2016. Is dat nodig omdat autofabrikanten nu online kaarten willen die automatisch en blijvend geupdated worden? Dat zou een prachtige stap vooruit zijn! Weet iemand of dat zo is?

    En nu maar hopen dat koersdoelen bevestigd worden de komende dagen of verhoogd. Maar waarom weet ik eigenlijk niet, er is weinig tot niets bekend geworden.

    quote:

    *Justin* schreef op 20 oktober 2015 14:58:

    Ik heb driftig zitten mee typen met de conference call en plaats hier straks een verslag met de highlights van de call, gestructureerd naar onderwerp.
  6. Moneyball 20 oktober 2015 21:54
    quote:

    Girakian1 schreef op 20 oktober 2015 20:20:

    [...]

    Vandaar dat HG ook zoveel lacht....hij lacht ons gewoon uit....whaaaaaaaaa
    Natuurlijk lacht hij. HG is een strateeg en geen excel-fetisjist die warm wordt van een paar cent wpa meer of minder. Als je als strateeg kijkt naar the big picture dan zie je gewoon dat het de goede kant op gaat. De rest, zoals een paar cent wpa meer of minder is leuk voor discussies hier, maar is vooral ruis in de marge.
  7. [verwijderd] 20 oktober 2015 22:05
    quote:

    Moneyball schreef op 20 oktober 2015 21:54:

    [...]

    Natuurlijk lacht hij. HG is een strateeg en geen excel-fetisjist die warm wordt van een paar cent wpa meer of minder. Als je als strateeg kijkt naar the big picture dan zie je gewoon dat het de goede kant op gaat. De rest, zoals een paar cent wpa meer of minder is leuk voor discussies hier, maar is vooral ruis in de marge.
    'The big four' lachen waarschijnlijk ook om de personeelsopties die ze voortdurend uitoefenen. Uiteindelijk blijkt TT voor hen voortdurend een kip met gouden eieren en worden de aandeelhouders gepaaid door huurlingen met een dubbele agenda (wie de schoen past trekke hem aan).
  8. B_B 20 oktober 2015 22:16
    Uber’s New Camera-Equipped Mapping Vehicles Spotted In Kentucky
    By Fritz Gleyo, Tech Times | October 20, 4:52 AM

    Uber Technologies, popularly known for its cab-hailing app, Uber, rolled out its camera equipped cars. The fleet, which looks like that of Google's Street View, is tasked with mapping the streets and establishments.

    Earlier this year, it was reported that Uber was planning to buy Microsoft's digital-navigation technology. It was revealed then that the network transportation firm will acquire specific assets of Bing Maps, such as 3D views and street imaging technology, along with more than a hundred engineers to work on the project.

    Microsoft also invested more than $137 million in Uber. The move was seen as more of a seal to the partnership between Redmond and Uber rather than a venture.

    "We filed to authorize this new funding more than two months ago," Kristin Carvell, spokesperson for Uber, said. "The filing is available to the public. We aren't commenting on additional speculation."

    Months after the deal was closed, Uber's camera-equipped cars were spotted while mapping the streets of Florence, Kentucky, which one of the first areas that it decided to map.

    "[Uber] hopes [that] this image-capturing technology will help inform routing and ETAs such that it becomes specific enough to avoid, for example, tricky intersections or streets that are frequently congested," an Uber spokesperson told Buzzfeed.

    Buzzfeed also reports that Uber launched another fleet near its facility in Carnegie Mellon University in Pittsburgh and another within the vicinity of the University of Arizona. Both universities have a partnership with Uber. However, both fleets were not equipped with Bing Maps' technology, but with Uber's own set of mapping tools.

    Nonetheless, both are meant to better map the streets for current drivers that are part of the Uber network and to prepare for when it launches its autonomous vehicle. As it seems, the race to develop a proper driverless car is intensifying. Google, Tesla and automobile manufacturers from all over the world are also developing their self-driving vehicles.

    www.techtimes.com/articles/97349/2015...

    Tesla en Uber gaan zelf kaarten maken.
    Is zelf kaarten maken beter dan TT kaarten/overname?
    Overname fantasie zal langzaam verdwijnen.
  9. [verwijderd] 20 oktober 2015 22:18
    quote:

    Moneyball schreef op 20 oktober 2015 21:54:

    [...]

    Natuurlijk lacht hij. HG is een strateeg en geen excel-fetisjist die warm wordt van een paar cent wpa meer of minder. Als je als strateeg kijkt naar the big picture dan zie je gewoon dat het de goede kant op gaat. De rest, zoals een paar cent wpa meer of minder is leuk voor discussies hier, maar is vooral ruis in de marge.
    Een vriend van me werkte bij KPN op grote sales accounts. Als het dan vlak voor het einde van het kwartaal was, werden klanten onder druk gezet om snel het contract te tekenen. Dan kon het nog mee in de bonus van dat kwartaal (target) en in de kwartaalcijfers. Rond kerstdagen klanten pushen om nog net voor het nieuwe jaar een contract te tekenen.

    Dat soort perverse prikkels doe je je klanten geen plezier mee, daarom geeft TomTom geen kwartaal doelen voor automotive deals. De deals die nu in de pijplijn zitten zullen deels dit kwartaal getekend worden en sommigen misschien net niet. En dat is prima. Liever geen excel fetisjisten inderdaad, met als enige doel dat wij tot achter de komma het orderboek kennen.
  10. Mark12 20 oktober 2015 22:24
    Ik lees je bijdrages regelmatig, en meestal is het bull*h*t wat je schrijf. Nu vrees ik dat je op het juiste spoor zit.
    quote:

    Riet van Milt schreef op 20 oktober 2015 22:05:

    [...]

    'The big four' lachen waarschijnlijk ook om de personeelsopties die ze voortdurend uitoefenen. Uiteindelijk blijkt TT voor hen voortdurend een kip met gouden eieren en worden de aandeelhouders gepaaid door huurlingen met een dubbele agenda (wie de schoen past trekke hem aan).
  11. Mark12 20 oktober 2015 22:26
    Jij haalt er werkelijk alles bij om te plooitjes glad te strijken. Jouw overload aan te positieve geluiden maakt me driedubbel voorzichtig bij het interpreteren ervan.
    quote:

    *Justin* schreef op 20 oktober 2015 22:18:

    [...]

    Een vriend van me werkte bij KPN op grote sales accounts. Als het dan vlak voor het einde van het kwartaal was, werden klanten onder druk gezet om snel het contract te tekenen. Dan kon het nog mee in de bonus van dat kwartaal (target) en in de kwartaalcijfers. Rond kerstdagen klanten pushen om nog net voor het nieuwe jaar een contract te tekenen.

    Dat soort perverse prikkels doe je je klanten geen plezier mee, daarom geeft TomTom geen kwartaal doelen voor automotive deals. De deals die nu in de pijplijn zitten zullen deels dit kwartaal getekend worden en sommigen misschien net niet. En dat is prima. Liever geen excel fetisjisten inderdaad, met als enige doel dat wij tot achter de komma het orderboek kennen.
  12. [verwijderd] 20 oktober 2015 22:33
    quote:

    Eva1960 schreef op 20 oktober 2015 21:45:

    Hi Justin (en Xynix, Groeibriljant, BDB, Hik, R8GT, Jank1 etc.)

    Wat is nu jullie totale indruk van de toelichting van HG/TT, nu een half dagje later?

    Ik ben teleurgesteld dat er:

    1. Geen hoger bedrag van het automotive orderboek (250 mln per 30/9 is IAA uitspraak) en er ook - itt HG's q2 cijfer belofte geen echte toelichting is geweest m.b.t. orderboek i.r.t. Nokia Here verkoop effect een Germantrio.

    2. Geen nieuwe kaartendeals (namen) bekend zijn gemaakt, dus blijkbaar ook geen kaartendeal met VW Europa. VW USA is marginaal (kortom maakt ook niet uit als daar de verkoop daalt door dieselschandaal :).

    3. Helemaal niets wordt gezegd over strategie/strategische opties. Past wel bij positionering onafhankelijke aanbieder dat nodig is om deals binnen te halen. Ik blijf hopen op een Bosch of zo die de keten verlengd.

    4. HAD/ADAS pas in 2019 voor het eerst van start start (beperkt).

    Wat me triggert is:

    De opmerking over noodzakelijke investeringen inzake implementatie orderboek 2015 in eerste helft 2016. Is dat nodig omdat autofabrikanten nu online kaarten willen die automatisch en blijvend geupdated worden? Dat zou een prachtige stap vooruit zijn! Weet iemand of dat zo is?

    En nu maar hopen dat koersdoelen bevestigd worden de komende dagen of verhoogd. Maar waarom weet ik eigenlijk niet, er is weinig tot niets bekend geworden.

    [...]

    De Q3-cijfers en de toelichting bevestigen de goede ontwikkelingen van de afgelopen jaren. TomTom wint marktaandeel en we zien nu voor het eerst de beloofde groei in alle 4 de Divisies :

    -Automotive eerst nu nog via de orderintake; dat komt boven de 300 miljoen in 2015 en TomTom bevestigt nu voor het eerst dat het momenteel marktaandeel wint. Dat is waanzinnig goed nieuws!
    Men loopt verder met het real-time platform technologisch ver voorop en Goddijn geeft aan dat TomTom daarmee kostprijstechnisch superieur is. De meest efficiënte kaartaanbieder gaat volgens Goddijn de strijd winnen!
    Dat belooft veel goeds voor de komende jaren want de markt van de connected-car is een nieuwe multi-miljardenmarkt. ADAS wordt nu al geleidelijk ingevoerd en HAD komt vanaf 2019. Dat zou ook al eerder kunnen als je ziet hoe snel het nu al gaat in de markt. HAD gaat in stappen die eigenlijk u al worden gezet met ADAS. Mooi is ook de bevestiging dat als HAD succesvol wordt, daarmee de take-rates naar 100% gaan! 50% marktaandeel van miljarden aan nieuwe jaaromzet is veel. Dan ga je in de periode 2020-2025 koersen van enkele honderden euro's zien bij TomTom.
    RoadDNA van TomTom is gereed en voldoet aan de eisen; het lijkt de winnende oplossing maar de altijd voorzichtige Goddijn roept dat pas als het straks zover is.

    -Telematics ontwikkelt zich met zo'n 30% per jaar; dat is een booming markt in de komende 5 jaar.

    -Licensing groeit spectaculair en dat ziet er voor de komende jaren ook zeer goed uit. Vooral Apple gaat meer en meer opleveren nu de iPhone-gebruikers de Apple Maps (=TomTom Maps + wat eigen data/layers) meer en meer gaan gebruiken. Daar komen straks ook de hogere inkomsten uit Carplay bij.

    -Consumer groeit met 8% en gaat vanaf Q4 boomen met de nieuwe Spark-sportswatch (aan het werkkapitaal te zien heeft men fors ingekocht dus ook dat ziet er goed uit). De diversificatie is succesvol en Goddijn geeft aan dat ook de unieke Bandit-camera op termijn gaat bijdragen.

    Wat in 2015 nog wat tegenvalt is de winstontwikkeling, maar die is de afgelopen jaren fors gedrukt door ontwikkelingskosten voor het real-time platform en de nieuwe producten. Die investeringen worden als kosten geboekt en niet geactiveerd. Daarnaast groeit de spaarpot deferred revenue (=uitgestelde winst) spectaculair.
    In 2016 zijn er wat extra investeringen ivm de groei van het orderboek Automotive. Aan de andere kant vallen er kosten weg van het in de lucht houden van 2 platforms en is de basis van het nieuwe platform gereed. Goddijn en Titulaer blijven bewust een beetje vaag over 2016 maar reken er maar op dat er naats omzetgroei ook een forse winstgroei aan zit te komen. Men heeft de groei voor 2016 al in de tas.

    Goddijn blijft zoals altijd zeer voorzichtig. Hij is een zeer matige verkoper/communicator en houdt zijn kaarten bewust tegen de borst. Tegelijkertijd is hij een briljant strateeg gebleken als je kijkt naar de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Vooral de positie die in Automotive wordt veroverd effent de weg naar een glorieuze toekomst. 2015-2025 wordt het decennium van de connected-car; het gouden decennium van TomTom.
  13. [verwijderd] 20 oktober 2015 22:35
    quote:

    Eva1960 schreef op 20 oktober 2015 21:45:

    Hi Justin (en Xynix, Groeibriljant, BDB, Hik, R8GT, Jank1 etc.)

    Wat is nu jullie totale indruk van de toelichting van HG/TT, nu een half dagje later?

    Ik ga nu een verslagje dichten

    Ik ben teleurgesteld dat er:

    1. Geen hoger bedrag van het automotive orderboek (250 mln per 30/9 is IAA uitspraak) en er ook - itt HG's q2 cijfer belofte geen echte toelichting is geweest m.b.t. orderboek i.r.t. Nokia Here verkoop effect een Germantrio.

    Als op 15 september de teller op 'boven de 250 stond', dan lijkt het me logisch dat dat op 30 september (na afloop Q3) nog steeds 'boven de 250' heet. Wie weet is er in die laatste twee weken nog wel wat getekend.

    2. Geen nieuwe kaartendeals (namen) bekend zijn gemaakt, dus blijkbaar ook geen kaartendeal met VW Europa. VW USA is marginaal (kortom maakt ook niet uit als daar de verkoop daalt door dieselschandaal :).

    Dit betekent niet dat het qua tender activiteit stil staat. Goddijn zei dat het aantal verzoeken en offerte aanvragen nog steeds goed is. Ik heb ook via via wat gehoord over deals, maar meestal horen we pas bij de autoshows om welke merken het gaat. Ik vind dat niet erg, want tomtom rapporteert nu de omvang van het orderboek

    3. Helemaal niets wordt gezegd over strategie/strategische opties. Past wel bij positionering onafhankelijke aanbieder dat nodig is om deals binnen te halen. Ik blijf hopen op een Bosch of zo die de keten verlengd.

    Ik denk dat het verstandig is dat Goddijn de kaarten tegen de borst houdt, zeker in die conference calls die wereldwijd gewebcast worden. In 1-op-1 gesprekken met analisten of tijdens een AvA zijn ze wel eens wat specifieker en merk je dat ze behoorlijk goed weten waar ze mee bezig zijn

    4. HAD/ADAS pas in 2019 voor het eerst van start start (beperkt).

    Dit klopt niet. Automatisch rijden op de snelwegen zie je voor het eerst op de snelwegen per 2019. Maar wat er nu al is zijn veiligheidssystemen (zoals automatische cruise control), waar tomtom kaarten in zitten. Het gaat dus om highly automated driving (HAD) en dat is op dit moment interessanter dan het volledig zelfsturen.

    Wat me triggert is:

    De opmerking over noodzakelijke investeringen inzake implementatie orderboek 2015 in eerste helft 2016. Is dat nodig omdat autofabrikanten nu online kaarten willen die automatisch en blijvend geupdated worden? Dat zou een prachtige stap vooruit zijn! Weet iemand of dat zo is?

    Kom ik op terug in verslagje

    En nu maar hopen dat koersdoelen bevestigd worden de komende dagen of verhoogd. Maar waarom weet ik eigenlijk niet, er is weinig tot niets bekend geworden.

    Er waren ook analisten die 'gerustgesteld' waren dat Garmin een winstwaarschuwing gaf, terwijl TomTom haar outlook herhaalt en vol vertrouwen is over Q4. Zowel in Consumer (sports) en Telematics. Het is dus maar hoe je er naar kijkt. TomTom maakt de verwachtingen waar (maar overtreft deze niet). Is dat verkeerd? Dat verschilt per persoon en heeft te maken met het verwachtingspatroon.

    [...]

  14. Moneyball 20 oktober 2015 23:02
    quote:

    *Justin* schreef op 20 oktober 2015 22:18:

    [...]

    Een vriend van me werkte bij KPN op grote sales accounts. Als het dan vlak voor het einde van het kwartaal was, werden klanten onder druk gezet om snel het contract te tekenen. Dan kon het nog mee in de bonus van dat kwartaal (target) en in de kwartaalcijfers. Rond kerstdagen klanten pushen om nog net voor het nieuwe jaar een contract te tekenen.

    Dat soort perverse prikkels doe je je klanten geen plezier mee, daarom geeft TomTom geen kwartaal doelen voor automotive deals. De deals die nu in de pijplijn zitten zullen deels dit kwartaal getekend worden en sommigen misschien net niet. En dat is prima. Liever geen excel fetisjisten inderdaad, met als enige doel dat wij tot achter de komma het orderboek kennen.
    Ja, op vergelijkbare wijze veel gezien en gehoord om me heen. Korte termijn denken. Maar goed, ieder zijn horizon natuurlijk.

    Maar hoe graag sommigen hier ook zouden willen, HG heeft ook meer belangen te dienen dan die van de (kleine) aandeelhouders. En in veel gevallen - behoudens de speculanten - zijn deze helemaal niet gedient bij korte termijn winstmaximalisatie, het kenbaar maken van interesse van partijen in onderdelen van TomTom, of zeer gedetailleerd inzicht in orderboeken. Overigens zal zijn eigen belang er ongetwijfeld tussen zitten, maar HG maakt op mij een prudente indruk, itt sommige opportunisten alhier. Want sorry, maar een aantal personen hier (zal geen namen noemen) lijkt wel op Waldorf of Statler van de muppetshow. Het is niet goed of het deugd niet. Voorlopig is het aandeel in de afgelopen jaren en ook dit jaar flink gestegen vooruitlopend op een transitie waarvan de effecten m.i. nog maar net zichtbaar zijn. Zal JdM nadenken over 2 of 4 miljoen winst dit kwartaal...?
  15. [verwijderd] 20 oktober 2015 23:06
    quote:

    Mark12 schreef op 20 oktober 2015 22:26:

    Jij haalt er werkelijk alles bij om te plooitjes glad te strijken. Jouw overload aan te positieve geluiden maakt me driedubbel voorzichtig bij het interpreteren ervan.[...]
    Hoho, Als je aan Justin komt, kom je aan mij!

    Geheel belangeloos kent hij TomTom tot in de kleinste details en geheel belangeloos deelt hij deze informatie op het meest diepgaande platform over TomTom in Nederland.

    Dit alles naast een vaste baan in de weet-ik-veel sector, waardoor het respect voor zijn niet aflatende optimisme alleen maar bevestigd wordt.
3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
    4. Dui inkoopmanagersindex diensten april (voorlopig) volitaliteit verwacht
    5. Dui samengestelde inkoopmanagersindex april
    6. EU samengestelde inkoopmanagersindex april
    7. VK samengestelde inkoopmanagersindex april
    8. 3M Q1-cijfers
    9. GE Aerospace Q1-cijfers
    10. General Motors Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht