Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,956
  • Verschill

    +0,076 +0,77%
  • Volume

    1.672.155 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

'Geen reddingsplan voor KLM bij bankroet'

218 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Patience 1 oktober 2015 10:30
    KLM had nooit in zee moeten gaan met die klote Fransen. Enige redding weg bij ze en dan kan het een gezond bedrijf worden.
  2. jrxs4all 1 oktober 2015 14:27
    quote:

    Patience schreef op 1 oktober 2015 10:30:

    KLM had nooit in zee moeten gaan met die klote Fransen. Enige redding weg bij ze en dan kan het een gezond bedrijf worden.
    KLM doet het al 2 kwartalen slechter dan AF en het technische faillissement van AF/KLM (negatief eigen vermogen) komt voornamelijk door de tekorten van het pensioenfonds van KLM (niet dat van AF).

    Dus nee, het ligt niet aan de Fransen. Zonder de Fransen was KLM bovendien al heel lang failliet geweest, ze zijn niet uit luxe overgenomen.
  3. [verwijderd] 1 oktober 2015 16:29
    Ik dacht juist dat het KLM-pensioenfonds kerngezond was met een dekkingsgraad van >120%
    Een weer andere greep in die pensioenpot van €1,5 miljard had de KLM weer voor 16 maanden brandstof kunnen geven.

    In Frankrijk werken ze toe naar staatssteun vragen en krijgen, het volk opwarmen voor deze klus.
    Wij Nederlanders staan inmiddels anders in deze materie: wat niet zonder staatssteun kan functioneren heeft geen bestaansrecht.

    SPL groeit, KLM krimpt, overall dus meer banen en werkgelegenheid,>160 maatschappijen vliegen op SPL, KLM is een van de vele klanten....
  4. [verwijderd] 1 oktober 2015 16:35
    Zijn er eigenlijk regels van hoeveel een bedrijf maximaal mag uitgeven/omzetten aan eeuwig durende leningen?(perpetuals)
    Als je die huidige €6 miljard schulden kunt omzetten in slechts rentelasten...dan is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen...
  5. jrxs4all 1 oktober 2015 16:50
    quote:

    paulta schreef op 1 oktober 2015 16:29:

    Ik dacht juist dat het KLM-pensioenfonds kerngezond was met een dekkingsgraad van >120%

    Het pensioenfonds zit er inderdaad riant bij, dat is nou net het probleem, want dat gaat ten koste van de KLM.

    De pensioenregelingen zijn zeeeeeer riant en als bijvoorbeeld als gevolg van de lage rente de verplichtingen toenemen, dan draait niet het pensioenfonds daarvoor op, maar de KLM en die schade loopt de laatste jaren in de miljarden:

    fd.nl/ondernemen/1109599/voorbereid-o...

    De oplossing is uiteraard dat a. de pensioenen op een normaal niveau worden gebracht zoals overal in de echte wereld (en bij de concurrentie) en b. dat er een beschikbare premieregeling komt zoals inmiddels ook overal in de echte wereld.

    Maar dat gaat nooit lukken, ook hiervoor zal het vliegend personeel liever het bedrijf kapot staken dan toe te geven.

  6. [verwijderd] 1 oktober 2015 17:08
    Bedankt voor de link en het goede artikel.
    KLM is een outperformer qua loonkosten/ pensioenen, komt nog weinig voor bij andere instellingen, werkelijk uniek.

    Het bedrijf is ingehaald door de nieuwe realiteit zonder dat ze het zelf weten, een pijnlijke situatie.
    8 managementslagen(moddervet dus)is een onhoudbare piramide , een DWI-constructie eigenlijk!
  7. jrxs4all 1 oktober 2015 17:51
    quote:

    paulta schreef op 1 oktober 2015 17:08:

    Bedankt voor de link en het goede artikel.
    KLM is een outperformer qua loonkosten/ pensioenen, komt nog weinig voor bij andere instellingen, werkelijk uniek.

    Het bedrijf is ingehaald door de nieuwe realiteit zonder dat ze het zelf weten, een pijnlijke situatie.

    De privileges van het vliegend personeel zijn opgebouwd in bijna 100 jaar, die geven ze nooit op. Die mensen leven in een andere wereld.

    Daar komt nog bij dat het voor degenen die niet ver van hun pensioen afzitten (en dat is met de extreem lage pensioenleeftijd een heel groot deel) het ook helemaal niet voordelig is om het bedrijf te redden met onder anderen normale pensioenvoorwaarden. Want het pensioenfonds zit er riant bij, het pensioenfonds heeft de KLM helemaal leeg gezogen en dat pensioen krijgen ze dus toch wel. Ook als ze het bedrijf kapot laten gaan.

    Dat is het probleem en daar is nog niet een spoortje van een oplossing voor en ik denk ook niet dat die er komt.
  8. [verwijderd] 1 oktober 2015 18:11
    Indien Plaats Beschikbaar(IPB) is natuurlijk heel prettig en een reden om er niet weg te gaan.
    Op een bestemming als NY zitten er soms >10 IPB-ers in de cabine met het liefst er nog een upgrading overheen("Homo-vriendje bij check-in")

    Een voormalig CEO had het over "De Familie".....het voelt warm aan!
  9. [verwijderd] 4 oktober 2015 18:51
    "De komst van nieuwe Boeings 787 voor de lange afstand wordt uitgesteld"(hele artikel op FD.nl)

    Toevallig bij de KLM ook!(ze staan nu afgespoten klaar in Seattle)

    Maar insiders weten: de muntjes zijn een beetje moeilijk, het feest is eigenlijk gewoon voorbij nu....
  10. Freebird 4 oktober 2015 21:30
    quote:

    paulta schreef op 4 oktober 2015 18:51:

    "De komst van nieuwe Boeings 787 voor de lange afstand wordt uitgesteld"(hele artikel op FD.nl)

    Toevallig bij de KLM ook!(ze staan nu afgespoten klaar in Seattle)

    Maar insiders weten: de muntjes zijn een beetje moeilijk, het feest is eigenlijk gewoon voorbij nu....
    Volkomen te verwachten : maakt immers deel uit van plan B : schrappen van lange-afstandsvluchten. Lijkt me onder deze omstandigheden de enig juiste keuze. Als deze bestellingen waren doorgegaan was het feestje inderdaad echt voorbij. Nu voorzie ik nieuwe mogelijkheden. Wel doorpakken nu en alle onwillige Fransen eruit. Hopelijk geen banenverlies voor alle goedwillenden. Nog beter zou zijn : KLM op zeer korte termijn los van Air France. Waar wachten ze nog op...
  11. forum rang 5 hvasd2 4 oktober 2015 21:41
    quote:

    paulta schreef op 4 oktober 2015 18:51:

    "De komst van nieuwe Boeings 787 voor de lange afstand wordt uitgesteld"(hele artikel op FD.nl)

    Toevallig bij de KLM ook!(ze staan nu afgespoten klaar in Seattle)

    Maar insiders weten: de muntjes zijn een beetje moeilijk, het feest is eigenlijk gewoon voorbij nu....
    Short partijen zien dat blijkbaar anders want er zijn geen shorts in AF/KLM !

    www.grootaandeelhouders.nl/aandelen/a...
  12. [verwijderd] 5 oktober 2015 15:39
    Er staat nu >11% short uit.

    In de krant las ik iets over Delta Airlines met KLM, ik denk een mooie fit, ze doen al aan succesvolle codesharing.
    Weg bij die Fransen in ieder geval! alles is fout in dat land.

    Ryanair dat KLM overneemt! waarom niet? "ze zijn gewoon te klein voor ons" zou Oh-Leary gezegd hebben....best wel een rake opmerking.

    KLM opereert nu 10x duurder dan de cheap carriers, een mismatch dus.

    KLM-AF gaat machines uitfaseren, inkrimpen met de wide-bodies.....
  13. Patience 7 oktober 2015 10:27
    Het tweede Fokker scenario. Het is over en uit voor dit aandeel. uitstappen heren of short gaan.;-)
  14. Patience 7 oktober 2015 11:37
    Ik verwijs toch nog even naar dit bericht:

    Qatar Airways interesse in overname Air France-KLM?
    3 weken geleden door Sander Beuk met Geen reacties
    Reisnieuws
    Qatar Airways interesse in overname Air France-KLM?

    Nadat we eerder het gerucht opvingen dat RyanAir Lelystad Airport weleens zou kunnen zien als een strategische nieuwe aanvlieghaven, vingen we ook nog een ander interessant nieuwtje op. Omdat dit nieuws (nog) niet bevestigd is door beide partijen, houden we het volgende dus nog maar even onder de noemer van gerucht.

    Nadat Qatar Airways en Air France-KLM eerder al aangeven hun samenwerking te willen intensiveren, komt het gerucht dat Qatar Airways de Nederlandse luchtvaartmaatschappij zou willen overnemen niet geheel uit de lucht vallen. De airline uit Qatar is in Nederland vooral groot met internationaal vrachtvervoer, maar ziet ook groeikansen als het gaat om passagiersvluchten. Daarnaast is de afname van het vrachtverkeer door Air France-KLM ook een interessante groeikans voor de Arabieren.
    Qatar Airways groeit steeds sneller en sneller

    In 2009 gaf de Arabische vliegtuigmaatschappij nog aan geen heil te zijn in vluchten van- en naar Schiphol. Dit kwam mede doordat de grote concurrent Emirates al vanaf Schiphol vluchten aan ging bieden. Maar aangezien Qatar Airways momenteel een enorme groei doormaakt, kijk alleen al naar de 300 nieuwe vliegtoestellen die ze in bestelling hebben staan, lijkt een overname van Air France-KLM niet geheel ondenkbaar.

    Maar goed, voorlopig blijft het vooralsnog een gerucht(!)
  15. jrxs4all 7 oktober 2015 14:01
    quote:

    Patience schreef op 7 oktober 2015 11:37:

    ...lijkt een overname van Air France-KLM niet geheel ondenkbaar.

    Maar goed, voorlopig blijft het vooralsnog een gerucht(!)
    Waarom zou je een zwaar noodlijdende airline willen overnemen, met een negatief eigen vermogen, extreem duur personeel en oude vliegtuigen ?

    AF-KLM is niets waard, alleen de landingsrechten zijn wat waard.

    Opkopen, uitkleden en de landingsrechten zelf gebruiken wordt het dan....
  16. [verwijderd] 13 oktober 2015 09:23
    www.fd.nl

    Ze doen voorkomen alsof er bestemmingen verdwijnen, elk jaar komen er juist steeds meer bij.
    Schiphol ziet het aantal klanten(lees: luchtvaartmaatschappijen) elk jaar verder groeien, nieuwe namen, jongere toestellen, milieu vriendelijker en veel efficienter.

    KLM vliegt vandaag de dag met gedateerde kisten, het zijn de vieze diesels in de lucht.
    Afgelopen week de introductie/aankondiging dat Finnair met dat Airbus 350 Amsterdam gaat bedienen.
    Steeds meer Dreamliners en A-380 machines vervangen de overjarige KLM kisten.....passagiers weten beter!
  17. [verwijderd] 27 oktober 2015 15:42
    "SCHIPHOL Met een traditioneel watersaluut van de brandweer is vanochtend de eerste vlucht van Ryanair op Schiphol verwelkomd. De Ierse prijsvechter begint met vier dagelijkse vluchten tussen Dublin en Amsterdam, maar is van plan om vanaf volgend jaar veel meer bestemmingen vanuit Schiphol te kunnen aanbieden.

    Als Ryanair nieuwe bestemmingen aan het aanbod toevoegt, dan gaat het om belangrijke steden als Londen, Rome, Madrid en Barcelona. Ryanair gaat daarmee de strijd aan met KLM en Transavia en biedt daarbij veel lagere tarieven aan.

    Watersaluut
    De eerste vlucht naar Amsterdam vanuit Dublin kwam vanochtend om 9.30 aan op Schiphol. De Boeing 737 werd bij de gate begroet door twee brandweerwagens die het toestel een traditioneel watersaluut gaven. De Boeing werd voor deze gelegenheid aan de gate op de D-pier geparkeerd, pal naast twee Aer Lingus-vliegtuigen, de grote concurrent op de route Dublin-Amsterdam.

    De vliegtuigen van Ryanair zullen voortaan parkeren aan de H/M-gates, waar alle andere prijsvechters zoals EasyJet en Norwegian ook parkeren"

    Het is best wel snel gegaan allemaal, de bijkomende nieuwe bestemmingen zullen snel doorkomen.

    KLM-AF gaat deze week tegenvallende cijfers loslaten, het bedrijf is simpelweg te duur in exploitatie.
    Het aandeel zal niet instorten, onbekende krachten zullen het hoe dan ook ondersteunen, een hoger belang namelijk.
218 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht