Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

6,185
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    2.045.397 Gem. (3M) 301,7K
  • Bied

    6,230  
  • Laat

    6,230  
+ Toevoegen aan watchlist

off-topic

23.294 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 1165 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. B_B 12 maart 2016 10:50
    Hoping to catch Tesla, GM just bought Cruise Automation for $1 billion
    By Yoni Heisler on Mar 11, 2016 at 8:30 PM

    With companies like Google, Tesla and reportedly Apple working on delivering autonomous vehicle technology to the masses, traditional auto manufacturers have begun taking steps to ensure that the industry doesn’t pass them by.

    Case in point: General Motors today announced its plan to acquire Cruise Automation, a company that achieved acclaim by selling sensor-laden “kits” that enabled car owners to add autopilot driving features to their cars after-market. Though financial details of the acquisition weren’t publicly released, it’s believed that GM picked up the company for more than $1 billion.

    In addition to Cruise Automation’s technology, GM will also be bringing the company’s tech-superstar CEO Kyle Vogt on board. An MIT grad, Vogt first rose to prominence after co-founding Justin.tv. A few years later, Vogt helped co-found Twitch, a company Amazon ultimately snatched up for $1 billion in 2014.

    The broader takeaway from the story is that car companies are finally realizing that it’s time for them to pick up the pace, especially in light of all of the innovative technology Tesla is obsessively bringing to the market. With respect to GM in particular, the company reportedly has plans to incorporate Cruise Automation’s technology into its vehicles during the manufacturing process.

    The auto industry is notoriously slow-moving, but it stands to reason that the next few years will be incredibly exciting to watch.

    As a final point, it’s worth pointing out that Porsche is one auto company that isn’t amped up about self-driving technology. Quite the opposite, in fact. During an interview last month Porsche CEO Oliver Blume dismissed self-driving cars while noting that no one buys a Porsche because they’re interested in having someone else (read: a computer) drive it.

    bgr.com/2016/03/11/self-driving-cars-...

    Cruise Automation was minder dan 100 miljoen waard.
  2. forum rang 6 Tom3 12 maart 2016 12:47
    Dus Tom2 is dus uiteindelijk Euro 20 miljard+ waard. Denk dat er binnenkort nog een tak van sport gaat draaien. Namelijk: vastgoedverhuur in NL. In de afgelopen 5 jaren hebben hier mega afboekingen op plaats gevonden. Vooral de kantorenprijzen zijn meer dan 50% gezakt. Heeft iemand daar een idee bij?
  3. [verwijderd] 12 maart 2016 23:48
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 12 maart 2016 07:27:

    [...]

    Dank voor je toelichting. Over (te)huizen:
    Ken je "De Grote Zaal', van Jacoba van Velde? Boekenweekgeschenk in 1953, meer recent herdrukt.
    Het is weer en meer dan ooit van toepassing. Het zou op het nachtkastje van staatssecretaris van Rijn moeten liggen.

    Nee ken ik niet, maar ga het opzoeken, dank voor de tip. Maar eerlijk gezegd, ik heb nog een stapel aan boekentips liggen die ik van meerdere mensen gekregen heb. En dan heb ik het nog niet eens over die mooie boeken van de Boekenweek ;-)
  4. [verwijderd] 13 maart 2016 11:46

    @ Tom3

    eens , commodities is duidelijk die zijn gebodemd en gedraaid, - denk dat je dat ook echt gaat zien voor 2017 in vraag en aanbod, dus die zou ik zeker als sector Kopen , ik kies liever individuele aandelen uit en stel dan mijn eigen mandje samen en doe dat in een mix tussen Miners en Olie/Gas waardes

    Heijmans zie ik zeker zitten voor 12 euro en die kan volgens mij ook als de bouw gaat oppikken naar 15 euro in 2 jaar, die sector is mi ook draaiende

    wat onroerend goed fondsen betreft ben ik t ook eens, die kunnen wel eens heel lucratief uitpakken, maar zou dan opteren voor liever privé bouw dan commercieel onr goed, enkel ik weet van geen goede fondsen af ?

    high tech ben ik eigenlijk wat minder enthousiast, denk dat de sector goed geprijsd is en het zijn voornamelijk US equities en die heb ik liever niet, uitzondering is voor mij BBRY die ik Long zit, denk dat dit echt een goede fit is voor een IBM of een andere big tech company die ook ' in the car ' wil komen.

    goed, kan me vergissen, maar denk echt dat je aan Eurostocks een vangnet hebt vanwege de ECB en ik zie het echt positief in, valt mi veel meer rendement hier te halen dan in US of Emerging markets.
    zit voor 90% in Eurostocks.
    succes
  5. forum rang 6 Tom3 13 maart 2016 17:58
    @Happy Chappy, ben nog steeds niet overtuigd dat AM een goede belegging is, simpelweg omdat er zo veel schulden zijn. Olie is inmiddels al behoorlijk opgelopen, Fugro en SBM idem. Heijmans is zoals voorzien al 50% gestegen. Het enige wat nog nauwelijks gestegen is, is bijvoorbeeld een Nieuwe Steen (NSI). Zit voor het grootste deel in Nederlandse kantoren. In 2013 is er een emissie geweest voor (uit mijn hoofd) Euro 3,85. Koers nu is 4,02 ondanks dat het bedrijf inmiddels goed bezig is geweest om de portefeuille op te schonen en de leegstand aan te pakken. Landelijk vindt er een omvangrijke conversie van kantoren naar hotels en woningen plaats. Dividend gaat dit jaar eindelijk weer een beetje omhoog (6,7%). Blijf verder een flink long belang op Tom2 houden naast Nederlandse biotech. Dit is ook vooral een LT aangelegenheid. In mijn ogen kun je hier nauwelijks een buil aan vallen nu het sentiment opknapt (in Europa) en ze leveren wat ze beloven. Voor wat betreft Tom2 is alleen al de waarde van het Telematics bedrijf een goede bodem onder het fonds.
  6. B_B 14 maart 2016 01:49
    Race to Guide Self-Driving Cars Is Getting Another Competitor
    Ma Jie and Masatsugu Horie
    March 13, 2016 — 11:00 PM CET

    From cartographers on foot to gathering data from vehicles equipped with sensors, a Japanese company that started out making guides listing public hot spring baths is taking a leap into the world of autonomous driving.
    Zenrin Co., Japan’s biggest mapmaker which counts Google Inc. and Toyota Motor Corp. among its clients, intends to build on its knowledge of Japan’s topography, which it has been honing for its seven decades in operation. To keep its edge and stave off competition, the company is working on a system to translate data gathered from vehicles mounted with cameras and other equipment in real time.

    Such capability is essential in developing maps for driverless cars that Japanese automakers including Nissan Motor Co. and Toyota Motor Corp. aim to introduce after 2020. Zenrin joins Google, Mobileye NV and Germany’s HERE -- which was purchased from Nokia Oyj by Audi AG, BMW AG and Daimler AG -- in a race to develop systems that provide precise, contextual guidance for self-driving vehicles.
    Mapping technology is one of the biggest technical hurdles facing autonomous cars, according to Carlos Ghosn, chief executive officer of Nissan and Renault SA. Unlike traditional maps used in current car navigation, which rely on a pre-installed database, maps for autonomous driving need real-time updates including of traffic conditions and precise road information such as closures and new signs.
    “There’s a huge gap between making current navigation maps and maps for autonomous driving,” said Zenrin President Zenshi Takayama at the company’s headquarters in Tokyo. “It’s like comparing climbing Mount Fuji to climbing Mount Everest.”
    Such efforts are being stepped up as automakers across the world work on the technology to make self-driving cars a reality. As many as 12 million autonomous cars are forecast to be sold globally in 2035, accounting for about 10 percent of total car sales, according to IHS Automotive.

    Zenrin, which is 7.5 percent owned by Toyota, is counting on this new push to be a growth driver as competition erodes revenue from its key businesses such as smartphone map services and car navigation maps. Zenrin posted two consecutive financial-year periods of sales and operating profit declines through March 2015. Its shares have fallen 20 percent this year, compared with a 12 percent decline in the benchmark Topix index.
    Advanced Technologies
    “No matter how complete your current map database is, you can’t put everything in there, and real-time deep learning capabilities are essential for autonomous driving,” said Zhou Lei, a Tokyo-based partner at Deloitte Tohmatsu Consulting. “In order to compete with rising rivals, especially new entrants like Mobileye, Zenrin also needs advanced computer science technologies.”
    Zenrin intends to develop a system to make three-dimensional maps automatically from the data sets generated from vehicles mounted with various sensing equipment. The aim is a system that will be updated with fresh information, according to Tomoki Yamaguchi, a spokesman at the mapmaker. Zenrin, which is using data collected by equipment from other companies, didn’t give further details of how it plans to gather real-time information.
    “If we just use a monitor car, we will only be able to get the same information as everyone else -- we don’t have any advantage,” said Takayama. “You still need the knowhow to turn the data into maps.”
    Hot Springs
    Zenrin started making tourist guide maps in west Japan’s renowned onsen, or hot springs, town of Beppu in 1948. Over the years, Zenrin moved from making meticulous print maps to digital systems used in car navigation, for which Zenrin has the largest market share in Japan.
    It has about 1,000 field surveyors, such as Fumiaki Kohguchi. On a January afternoon, Kohguchi walked through the streets and alleys of Tokyo’s Bunkyo district noting changes such as new tenants or parking lots. He’s aware of the contribution his work could make to autonomous driving.

    “When you use a car navigation system, the liability is still on the driver,” said Kohguchi. “But for autonomous-driving cars, the liability could be on the maps.”
    Crowd-Sourcing
    In January, Mobileye, the Jerusalem-based maker of software for driverless cars that went public in a $1 billion offering in 2014, unveiled partnerships with General Motors Co. and Volkswagen AG to develop new mapping technology that gathers crowd-sourced real-time data from cars made by the automakers.
    The German carmakers’ digital mapping unit, HERE, makes maps accurate to within as few as 10 centimeters (4 inches), a level of detail necessary for auto-guidance.
    While companies like HERE have a strong presence in the West, it’s not the case in Japan and China, according to Matteo Fini, an auto-components analyst for IHS Automotive.
    “You can see clearly that carmakers need to have some strong local partners in order to make sure they have global coverage,” he said. “The local mapmakers like Zenrin can also be very valuable assets” for automakers.
    Zenrin, which aims to be able to sell maps enabling autonomous driving by 2020, said it will set up a separate division in April to directly report to the president to further strengthen its efforts in the area.
    The race to develop maps for self-driving cars will intensify as more companies jump in, according to Deloitte’s Zhou.
    “An autonomous-driving vehicle without good maps is like a human being with a missing part in his brain -- it’s not going to work,” said Zhou. “You need to give the car all the necessary information for it to drive autonomously, and the map is an essential part.”

    www.bloomberg.com/news/articles/2016-...
  7. B_B 14 maart 2016 01:55
    FACEBOOK MADE DETAILED MAPS OF 20 COUNTRIES FOR ITS INTERNET DRONES
    MAPPING CIVILIZATION WITH 5-METER PRECISION
    By Dave Gershgorn Posted February 22, 2016

    Maps are quickly becoming the currency of self-driving vehicles, as recent acquisitions by automakers have shown — and now that's true not just for cars.
    Facebook’s Connectivity Lab announced today it has generated high-resolution population maps of 20 countries, accurate down to 5 meters (about 15 feet). These maps will guide Facebook's still-in-development drones as they circle populations of people in remote areas and beam down wireless internet, according to Yael Maguire, head of the Connectivity Lab.
    Just like driverless cars need accurate maps to plot the safest and most efficient route, Facebook’s drones need accurate maps to know where to find people. The drones will make 1-km loops (over half a mile), it’s exact flight path based on where it can serve.
    The Connectivity Lab’s maps were obtained from the World Bank and Columbia University, and totaled 350 terabytes for 14.6 billion images. To figure out where people were living, the lab employed Facebook’s artificial intelligence algorithm that’s used to identify objects. They pointed the algorithm towards recognizing structures that indicated humans, like roads and homes.
    To train the algorithm, the team pre-labeled 8000 images of one country with information about whether a building was in the image or not. They then showed this to the algorithm, which was able to use that information learn “where” and “what” buildings were valid. This training method worked with only “slightly reduced” efficiency across the other 19 countries, according to a Facebook Connectivity lab blog post.
    To think about how precise these maps need to be, its easiest to think about the range of a typical Wi-Fi network. Maguire says that if two locations are any farther than a typical router can reach, they need to be separated on a map. That’s why the 5-meter (15-foot) precision is so important.
    The maps can also be used for other purposes, and soon the Connectivity Lab will make them all publicly available. Organizations will be able to analyze where new traditional infrastructure is needed, like which populations lack access to water or electricity.

    www.popsci.com/facebooks-new-populati...
  8. Jejo303 14 maart 2016 10:06
    Mooi gevonden B-B, AB!

    Dan vraag je je toch af waarom er geen verwoede poging wordt gedaan de maps van TT in te lijven. Of bereikt deze poging de buitenwereld niet en zijn de maps, "not for sale"?
  9. forum rang 6 Tom3 14 maart 2016 17:16
    AM omhoog vandaag ondanks keihard sell advies door S&P. Waarom daalt Tom2 bij een koopadvies? Wie is hier nou gek?
  10. forum rang 5 hvasd2 14 maart 2016 17:29
    quote:

    Tom3 schreef op 14 maart 2016 17:16:

    AM omhoog vandaag ondanks keihard sell advies door S&P. Waarom daalt Tom2 bij een koopadvies? Wie is hier nou gek?
    Dit soort koers pauzes heb ik de afgelopen jaren vaker gezien… Ik zag ook vaak dat het voorbode was van een stijging.
  11. forum rang 6 Tom3 14 maart 2016 17:41
    quote:

    hvasd2 schreef op 14 maart 2016 17:29:

    [...]

    Dit soort koers pauzes heb ik de afgelopen jaren vaker gezien… Ik zag ook vaak dat het voorbode was van een stijging.
    Ja het duurt bij Tom2 altijd een tijdje voor dat het gezonde verstand terug komt. Was met name in 2014 het geval.
  12. B_B 14 maart 2016 18:28
    quote:

    Tom3 schreef op 14 maart 2016 17:16:

    AM omhoog vandaag ondanks keihard sell advies door S&P. Waarom daalt Tom2 bij een koopadvies? Wie is hier nou gek?
    ik
  13. forum rang 6 Tom3 14 maart 2016 19:12
    quote:

    B_B schreef op 14 maart 2016 18:28:

    [...]

    ik
    Weet niet waar dit "ik" op slaat maar AM staat nu dik 18% lager in NY. S&P heeft daar kennelijk meer gewicht dan hier. Nu mag volgens de principes van de logica Tom2 ook wel omhoog.
  14. [verwijderd] 14 maart 2016 19:26
    De 7 finalisten van het Us-Dot smart city project zijn bekend.

    Amazon is als cloud provider van het hele circus bezig om er een fantastische deal uit te slepen:

    Secretary Foxx also announced a new Smart City Challenge partnership with Amazon Web Services (AWS), a secure cloud services platform, which will provide solution architecture and best practices guidance to the finalists to help them leverage AWS services for Smart City solutions, as well as award $1 Million of credits to the Challenge winner for AWS Cloud services and AWS Professional Services. Furthermore, AWS will collaborate with U.S. DOT on efforts to engage the startup community, and bring their ideas to the finalists. The credits, support, and collaboration will help the winning city design and build a truly Smart City on the AWS Cloud.

    www.transportation.gov/briefing-room/...
  15. forum rang 6 Tom3 14 maart 2016 19:30
    quote:

    Tom3 schreef op 14 maart 2016 19:12:

    [...]

    Weet niet waar dit "ik" op slaat maar AM staat nu dik 18% lager in NY. S&P heeft daar kennelijk meer gewicht dan hier. Nu mag volgens de principes van de logica Tom2 ook wel omhoog.
    Daling komt door de claimemissie. Desondanks nog steeds een strong sell.
  16. B_B 15 maart 2016 01:01
    quote:

    Tom3 schreef op 14 maart 2016 19:12:

    [...]

    Weet niet waar dit "ik" op slaat maar AM staat nu dik 18% lager in NY. S&P heeft daar kennelijk meer gewicht dan hier. Nu mag volgens de principes van de logica Tom2 ook wel omhoog.
    Ik short AM en ik ben long Goud.
    Begeleidende banken steunen AM en Goldman Sachs verdedigt haar goud-short posities.
    AM omhoog en Goud omlaag, ik ben gek.
23.294 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 1165 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 april

    1. NSI Q1-cijfers
    2. Sipef Q1-cijfers
    3. Sligro Q1-cijfers
    4. NL werkloosheid maart
    5. Deliveroo trading update
    6. Easyjet trading update
    7. Econocom Q1-cijfers
    8. PostNL €0,03 ex-dividend
    9. Procter & Gamble Q1-cijfers
    10. VS steunaanvragen - wekelijks
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht