Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 307,3K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,930  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM AUGUSTUS 2016

2.770 Posts
Pagina: «« 1 ... 120 121 122 123 124 ... 139 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 augustus 2016 15:51
    quote:

    Paulus29 schreef op 25 augustus 2016 15:34:

    [...]

    Heel graag.

    Maar ik wil dan wel graag weten WELK werk Goddijn en zijn familie en vrienden zoal aan het afmaken zijn. Ook ik vrees namelijk voor een dirty exit.

    Er kloppen heel veel dingen niet aan het "dossier" TomTom.
    Waarom zouden zij dit doen? Ze zijn zondermeer al schathemeltje rijk en blijkbaar interesseert hen dat minder want ze werken stug door.

    HG is ondernemer en conservatief. Het gaat hem waarschijnlijk eerder om een ideale overname kandidaat dan om de poen.

    Ondernemers hebben het niet zo op analisten, pers en beursreglement, maar aandeelhouders, oftewel mensen die vertrouwen hebben in je bedrijf dat is een andere categorie.

    Een exit zie ik dus niet zitten, dat hadden ze dan allang kunnen doen.
  2. [verwijderd] 25 augustus 2016 15:57
    quote:

    JacobusJW schreef op 25 augustus 2016 15:51:

    [...]
    Waarom zouden zij dit doen? Ze zijn zondermeer al schathemeltje rijk en blijkbaar interesseert hen dat minder want ze werken stug door.

    HG is ondernemer en conservatief. Het gaat hem waarschijnlijk eerder om een ideale overname kandidaat dan om de poen.

    Ondernemers hebben het niet zo op analisten, pers en beursreglement, maar aandeelhouders, oftewel mensen die vertrouwen hebben in je bedrijf dat is een andere categorie.

    Een exit zie ik dus niet zitten, dat hadden ze dan allang kunnen doen.
    Waarom is de normaal gesproken zo luidruchtige showbizz-cowboy John de Mol nu muisstil?

    Die laat een stevige onderwaardering van zijn investering/belegging echt niet zo maar (en kritiekloos) over zijn kant gaan.

    Er speelt dus iets. Iets waar wij sukkelaars geen weet van hebben.
  3. recital 25 augustus 2016 16:00
    Beursblik: Goldman zet Garmin op verkooplijst
    Donderdag 25 augustus 2016 14:07
    Draagbare producten bieden onvoldoende compensatie volgens zakenbank.
    Goldman Sachs heeft Garmin, dat op verschillende vlakken met het Nederlandse TomTom concurreert, op de verkooplijst gezet.
    Het aandeel Garmin liep sinds de publicatie van de cijfers over het tweede kwartaal verder op naar de hoogste koers in anderhalf jaar tijd, volgens analisten van Goldman Sachs in de hoop dat de groei in draagbare producten van Garmin voor fitness en andere sporten de aanhoudende zwakke vraag in navigatieproducten weet te compenseren.
    Deze hoop is volgens Goldman Sachs ongegrond, daarbij wijzend op de aanstaande lancering van nieuwe producten door onder meer concurrenten Fitbit en Apple.
    Terwijl de afgelopen twee jaar fitnessproducten zoals die van Garmin populair waren tijdens de feestmaanden om als cadeau te geven, voorzien de analisten dat er dit jaar veel interesse zal zijn in producten als virtual reality headsets en drones. Ook kampt Garmin de komende periode met een lastige vergelijkingsbasis.
    Het koersdoel van 46,00 dollar op Garmin bleef gehandhaafd. Het fonds sloot woensdag 5,7 procent lager op 50,59 dollar.
    Door: ABM Financial News.
  4. [verwijderd] 25 augustus 2016 16:14
    quote:

    Paulus29 schreef op 25 augustus 2016 15:57:

    [...]

    Waarom is de normaal gesproken zo luidruchtige showbizz-cowboy John de Mol nu muisstil?

    Die laat een stevige onderwaardering van zijn investering/belegging echt niet zo maar (en kritiekloos) over zijn kant gaan.

    Er speelt dus iets. Iets waar wij sukkelaars geen weet van hebben.
    De Mol had ca 12 miljoen aandelen in augstus 2015 (5,1%). Hij investeerde destijds 117,3 miljoen euro. De gemiddelde koers lag daarmee op 9,90€.

    Maar hij kan natuurlijk hebben bijgekocht om te middelen. Tot 10% komt hier geen melding van.

    De Mol lijkt me geen figuur om voor weinig winst of verlies zijn aandelen van de hand te doen. Ook hij rekent met een klapper.
  5. [verwijderd] 25 augustus 2016 16:18
    quote:

    JacobusJW schreef op 25 augustus 2016 16:14:

    [...]

    De Mol had ca 12 miljoen aandelen in augstus 2015 (5,1%). Hij investeerde destijds 117,3 miljoen euro. De gemiddelde koers lag daarmee op 9,90€.

    Maar hij kan natuurlijk hebben bijgekocht om te middelen. Tot 10% komt hier geen melding van.

    De Mol lijkt me geen figuur om voor weinig winst of verlies zijn aandelen van de hand te doen. Ook hij rekent met een klapper.
    Kan ook dat JdM zijn belang heeft uitgeleend aan shorters. Zulke types als JdM gaan over lijken. Doen het puur voor het spel, thats it.
  6. [verwijderd] 25 augustus 2016 16:30
    quote:

    pieter1960 schreef op 25 augustus 2016 16:18:

    [...]

    Kan ook dat JdM zijn belang heeft uitgeleend aan shorters. Zulke types als JdM gaan over lijken. Doen het puur voor het spel, thats it.
    Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk groot ego nog verder voor l.l wil staan in de pers.;-)
  7. [verwijderd] 25 augustus 2016 16:38
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 25 augustus 2016 16:32:

    www.pocketnavigation.de/2016/08/tomto...

    TomTom zeigt sieben neue Produkte auf der IFA
    Het hele bericht.

    TomTom wird auf der IFA sieben neue Produkte und zwei neue Produtkategorien vorstellen. Erste Bilder und Infos zu den neuen Produkten werden wir am 1. September 2016 in unserem Liveblog veröffentlichen …

    Der Navi-Spezialist TomTom wird in diesem Jahr das 10. Mal in Folge auf der IFA ausstellen und dieses Jubiläum mit einem ganzen Feuerwerk an neuen Produkten feiern. Wie die Niederländer in einer Einladung an Presse- und Medien-Vertreter mitteilten, sollen auf der Internationalen Funkausstellung in Berlin in diesem Jahr gleich sieben neue Produkte vorgestellt werden, darunter auch zwei völlig neue Produktkategorien.

    Was genau auf der Produktvorstellung am Vortag der IFA gezeigt wird, lässt TomTom allerdings noch völlig offen. Auf der Einladung ist der Spruch „We’ll get you going“ und der Hinweis auf bahnbrechende Produkte und brandneue Kategorien zu finden. Für möglich halten wir sowohl neue GPS-Uhren, als auch eine Erweiterung der Produktpalette an mobilen Navigationssystemen. Auch die nächste Version der TomTom Bandit Actionkamera könnte ein Thema der diesjährigen IFA sein. Als neue Produktkategorie könnte TomTom ein GPS-Gerät für den Outdoor-Einsatz, zum Wandern oder Radfahren vorstellen. Diesen Bereich hat das Unternehmen bislang gänzlich der Konkurrenz überlassen.

    In jedem Fall wird es spannend, was TomTom in diesem Jahr auf der IFA zeigen wird. Am 01. September 2016 sind wir bei der TomTom IFA Produktvorstellung dabei und werden hier Live, ab ca. 8:00 Uhr berichten.

    www.pocketnavigation.de/2016/08/tomto...
  8. [verwijderd] 25 augustus 2016 16:46

    @ Harry , je mag er vanuit gaan dat de rapporten komende vd analisten die 'in' zijn bij TT allemaal voor publicatie bij TT zijn aangeboden ter inzage voor eventuele opmerkingen cq aanmerkingen.

    'in' moet je lezen als hen die mee on toer gaan, dat zijn voor nu ING, ABN, RABO en in de sweet-spot MdD

    denk dat een PC, Barclays , MS enz... thans wat verder van TT afstaan.
    dit is trouwens ook een bewegend doel je ziet wel vaker dat een handvol analisten soms erg close is met een company en dat later dat dan weer anderen zijn.

    ik weet ik herhaal mezelf, maar het is bij TT echt een handvol die alles weten en die ook de timing van alles bepalen, hetgeen zij echter niet bepalen is wat er zich binnen de sector afspeelt, dat zijn gewoon marktomstandigheden gedreven door interesse

    en er is interesse voor maps en er is interesse voor Telematics, je ziet ook dat marktspelers zowel uit Big Tech als de Auto Industrie zich positioneren, des te eigenaardiger is dat TT als een muurbloem op een barkruk in de balzaal blijft zitten waar iedereen met elkaar in de Tango gaat ... of toch niet ?... ik denk dat er bij TT ongelofelijk veel speelt, daarom voelt de koers ook gemanipuleerd aan, het lijkt wel of TT wil rennen maar nog niet mag

    toch denk ik dat we aan de vooravond staan van een ongelofelijke verandering binnen TT en dat is de aanzet voor een stappenplan voor the end game en dat is er ééntje die het aandeel snel naar hogere waardes tilt Beurs denk, zelf aan 30 euro voor opbrengst en dat gaat in een paar jaar

    wat ook nog kan is dat we straks 12 euro krijgen en dan is het einde oefening voor TT aan de beurs voor zover wij het nu kennen
    wij er uit op t voorspel and the happy few voor het eind spel, ik acht die kans 50/50.

    ik wacht af en ga nu maar eens een put positie in Tesla opbouwen.

    hou je taai en eerlijk is eerlijk ik vind jouw posts super, de Maigret van het forum !
  9. [verwijderd] 25 augustus 2016 16:53
    Top Cain.

    Niet twee nieuwe producten, maar twee (voor TT) volledig nieuwe productcategorieen.

    Ben benieuwd.

    In de ochtend is er een pers-ontbijt.

  10. [verwijderd] 25 augustus 2016 16:54
    Top Cain.

    Niet twee nieuwe producten, maar twee (voor TT) volledig nieuwe productcategorieen.

    Ben benieuwd.

    In de ochtend voorbeurs meer.

  11. [verwijderd] 25 augustus 2016 17:07
    quote:

    -Tompouce- schreef op 25 augustus 2016 16:39:

    30% rendementspotentieel met TomTom

    www.probeleggen.nl/probeleggers/jim-t...

    iemand toegang ?
    Ja. Een algemeen verhaal waarin ze herhalen dat de volvo deal aantoont dat tomtom aan de winnende hand is en marktaandeel automotive van in de 20's naar 50% wil en kan tillen. En dat TT technologisch vooroploopt en dat de HERE overname de waarde van dat soort assets aantoont. Voor Volvo gaan ze nog uit van die ooit genoemde 42 euro per auto.

    Dat is echter achterhaald..

    Zie onderstaande wat twee maanden geleden door ING uitkwam.

    Had het toen voor me gehouden, maar mag nu denk ik wel out in the open.

    Let op Ad2) de asp (gemiddelde verkoopprijs) is high. Let ook op het stukje over Licensing en de 'optionality' (aanvullende kansen). Die namen zoals baidu die verzint de analist niet zelf. Dat kan alleen door CFO zijn ingegeven...

    Event: Company visit with CFO

    Outcome: Positive

    Conclusion: Our meeting with the CFO yesterday confirmed our investment case build around taking market share in mapping as illustrated by the order intake over the last years and expected strong order intake also in 2016. We highlight again the size and scope of the recent Volvo contract win which is a big deal and on top of recent order intake disclosed in 2014-2015.

    The CFO highlighted and confirmed that the way we model the translation of the order intake into future revenues is correct and that it is really a story that is building up beyond 2017/2018 ie we stress again that one needs to look beyond the 2016-2017 period to to the embedded profitability of the order intake. For example the recent order with Volvo will translate into revenues in 2019 onward.

    We also were strengthened in our believe that the mapping platform of TomTom is superior to HERE as is supported by the recent order intake as well in our view. Licensing offers a nice option value in case they can gain market share from Google and this might be sizeable we think. We underline the top pick status of TomTom and reiterate our €15.5 price target which offers c.100% upside for the investor with some patience and we stress the stock is down YTD 34% based on valuation based fears on 2016/2017 multiples which makes no sense to us..

    Highlights:
    We expect a strong order intake number to be announced in 2H16. Recently on 8 June TomTom announced that it has been selected by Volvo Cars as the provider of location and navigation content and services for its new infotainment platform which involves all products of TomTom and all Volvo car lines globally. Revenues are expected to kick in as from 2019. Important note from the CFO was that:

    (1) This contract is part of the order intake of 2016 which implies that this comes on top of the former order intake reported in 2014 (€220m) and 2015 (€300m) and will be part of the order intake that will be communicated in 2H16. We also stress that 1Q16 order intake was already strong and well above last year and this should then come on top of that ie we expect a very strong order intake number to be announced in 2H.
    (2) The ASP of the deal is high as it includes reseller revenues for maps in Asia and some additional services. With Volvo producing/selling just <1m cars per annum this deal can be worth between €50-100m annually which implies a total deal size of perhaps at least €150-200m based on a 3-4 contract which is the average length of a contract. We do not that based on net revenues (ex reselling) the actual size might be at the lower-end we guestimate.
    (3) Important to realise is that there are 3 certainties with an automotive contract according to the CFO: (a) the OEM always predicts volumes conservatively, (b) the tail is always longer, and (3) the contract always starts later ie delay of couple of quarters.

    Licensing offers option value. Key focus for TomTom is to grow its licensing business. Currently they license the map to large players like Apple (one of biggest customers), governments, Uber, Mapquest etc. There are still a few big fishes out there like Amazon, Facebook, Alibaba, Baidu, Twitter which all needs location data and according to the CFO they become more and more hesitant to use Google as Google wants to own the data. We see this as a big opportunity and option value if TomTom can sign a large deal with one of these players.

    TomTom vs HERE. We already flagged this before and we were again strengthened in our believe that TomTom mapping platform is ahead of HERE as TomTom has a transactional platform which allows for parallel changes ie real-time without heavy data downloads while the HERE platform is based on a batch-platform which cannot do that and which takes time to transform to real-time.

    It is now almost 12 months due since the German car makers have bought HERE and sofar nobody joined the consortium which we believe has nothing to do with price but more with governance issues. We also believe the Germans bought the map as they want to solve the sourcing issue which is needed for HAD but that is very expensive and you do not need to own the map for that in our view. Currently TomTom is increasing the ties with the US and Japanese car makers and those are the biggest fishes out there ie Toyota, GM, Chrysler, and Ford. Renault seems locked in as they claim despite the talks/noise about dual sourcing with HERE the CFO claims.

    Price: €7.61 Last published target price €15.5 and recommendation BUY
  12. [verwijderd] 25 augustus 2016 17:12
    Probeleggen denkt volvo = 42 euro. Maar het is 70. Plus daarna nog 20 euro per jaar voor realtime diensten zoals traffic en map updates. Dus over een levensduur van 5 jaar is het 150 euro per auto.
  13. [verwijderd] 25 augustus 2016 17:13
    NEW YORK - Internettaxibedrijf Uber heeft over de eerste zes maanden van het jaar een brutoverlies van 1,2 miljard dollar in de boeken gezet. Dat zei financieel topman Gautam Gupta tijdens een bijeenkomst met zijn investeerders.

    Uber schreef in het tweede kwartaal 750 miljoen dollar aan rode cijfers. In het eerste kwartaal was dit 520 miljoen dollar negatief. De bedragen zijn exclusief aftrek van rente, belastingen en afschrijvingen. Uber is niet beursgenoteerd en daarmee niet verplicht om zijn resultaten te presenteren. Toch praat het investeerders ieder kwartaal bij over de gang van zaken.

    Het uitbetalen van chauffeurs is veruit de grootste kostenpost voor Uber. Ook steekt het bedrijf veel geld in verdere groei van de onderneming. En met succes. Met boekingen voor zijn ritten haalde Uber in het eerste kwartaal ruim 3,8 miljard dollar op. In het tweede kwartaal groeide dit tot ruim 5 miljard dollar.
  14. [verwijderd] 25 augustus 2016 17:17
    De formule was grofweg: $1 miljard verlies per jaar in China, wereldwijd $7 miljoen verlies per dag.
    China is nu min of meer weg na de verkoop aan Didi Changuen, India is nu de grootste Burner, OLA blijft tegengas geven.

    Ze zijn weer bezig om een rondje geldophalen te doen, Uber is niet de gedroomde partner van welk bedrijf dan ook, het bedrijf is duidelijk over de top..
  15. [verwijderd] 25 augustus 2016 17:21
    "De bedragen zijn exclusief aftrek van rente, belastingen en afschrijvingen"

    Er komt dus nog zeker $1 miljard verlies bij, lekkere manier van rapporteren!
    Die "5 miljard dollar" is de bruto omzet van de ritten,>75% gaat terug naar de chauffeurs, een beursgang zit er helaas niet meer in....
  16. Meryntje 25 augustus 2016 17:28
    quote:

    potpourri schreef op 25 augustus 2016 16:46:

    @ Harry , je mag er vanuit gaan dat de rapporten komende vd analisten die 'in' zijn bij TT allemaal voor publicatie bij TT zijn aangeboden ter inzage voor eventuele opmerkingen cq aanmerkingen.

    'in' moet je lezen als hen die mee on toer gaan, dat zijn voor nu ING, ABN, RABO en in de sweet-spot MdD

    denk dat een PC, Barclays , MS enz... thans wat verder van TT afstaan.
    dit is trouwens ook een bewegend doel je ziet wel vaker dat een handvol analisten soms erg close is met een company en dat later dat dan weer anderen zijn.

    ik weet ik herhaal mezelf, maar het is bij TT echt een handvol die alles weten en die ook de timing van alles bepalen, hetgeen zij echter niet bepalen is wat er zich binnen de sector afspeelt, dat zijn gewoon marktomstandigheden gedreven door interesse

    en er is interesse voor maps en er is interesse voor Telematics, je ziet ook dat marktspelers zowel uit Big Tech als de Auto Industrie zich positioneren, des te eigenaardiger is dat TT als een muurbloem op een barkruk in de balzaal blijft zitten waar iedereen met elkaar in de Tango gaat ... of toch niet ?... ik denk dat er bij TT ongelofelijk veel speelt, daarom voelt de koers ook gemanipuleerd aan, het lijkt wel of TT wil rennen maar nog niet mag

    toch denk ik dat we aan de vooravond staan van een ongelofelijke verandering binnen TT en dat is de aanzet voor een stappenplan voor the end game en dat is er ééntje die het aandeel snel naar hogere waardes tilt Beurs denk, zelf aan 30 euro voor opbrengst en dat gaat in een paar jaar

    wat ook nog kan is dat we straks 12 euro krijgen en dan is het einde oefening voor TT aan de beurs voor zover wij het nu kennen
    wij er uit op t voorspel and the happy few voor het eind spel, ik acht die kans 50/50.

    ik wacht af en ga nu maar eens een put positie in Tesla opbouwen.

    hou je taai en eerlijk is eerlijk ik vind jouw posts super, de Maigret van het forum !
    Wellicht kan bij een dirty exit de hulp van buitenaf komen:

    Randstad heeft 3,40 dollar per aandeel over voor het in meer dan veertig landen actieve Monster. Volgens MNG kan het aandeel binnen anderhalf jaar 6 tot 8 dollar waard kan zijn. ,,MNG biedt niks voor de aandelen en vraagt aandeelhouders een significante premie af te wijzen in de hoop dat de aandelen ergens in de toekomst meer waard zijn'', aldus Monster.

    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/randst...

    Groet uit Grunn.
2.770 Posts
Pagina: «« 1 ... 120 121 122 123 124 ... 139 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht