Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 307,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:21
    quote:

    Paulus29 schreef op 4 oktober 2016 17:08:

    Kunnen we CEO Goddijn niet op het matje roepen?

    Dit kan zo niet langer. Er moet hard ingegrepen worden.
    tis helemaal geen gek idee om met een groep particuliere beleggers naar het hoofdkantoor te gaan, en HG duidelijk maken dat we geen postzegel verzameling houden maar aandelen van een beursgenoteerd bedrijf en geen prive onderneming.
    Tevens duidelijk maken dat zijn hele houding koren op de molen is van professionele shortpartijen.
    Even met een groep beleggers een signaal afgeven, zal breeduit worden opgepikt in de media.
    Ik ben van de partij !

  2. viermeiden 4 oktober 2016 17:22
    quote:

    Ismell$$ schreef op 4 oktober 2016 16:39:

    [Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]

    'Want zij zijn groot en ik ben klein'!
    Wat een misbaar vandaag op dit forum. Beleggen is geen garantie voor resultaat. Er is doorlopend een strijd tussen de korte en lange termijn beleggers en avonturiers!
    Er bestaat geen kleine belegger in de beleggerswereld. Als je mee doet dan moet je keuzes maken en dat is blijkbaar voor velen onder ons een moeilijke soms (te) emotioneel ingrijpende aangelegenheid.
    Je gelooft in een bedrijf of je doet dat niet. Ga niet een directie ter verantwoording roepen die een bedrijf in transitie moet leiden. Ik zit met een klein deel erin vanaf de 50 euro en 'vergeten' te verkopen of te laf om mijn verlies te nemen. IK geloof in de wederopstanding van TT en de visie van de soms 'onzichtbare' directie. De grote aandeelhouders hebben niet verkocht (AFM): www.afm.nl/nl/professionals/registers...
    Laat dit forum een constructief forum zijn waarin we onze twijfels met elkaar kunnen delen maar loop niet elke dag te zeuren, te drammen en je (on)gelijk te halen.

    Want beleggen is een zaak voor mannen en vrouwen met een sterke maag.

    viermeiden

    P.s.Moet dit even kwijt!
    P.s. Knallen gaan we natuurlijk een keer en dan is iedereen weer tevreden of heeft dit voorspeld!
  3. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:24
    quote:

    potpourri schreef op 4 oktober 2016 17:01:

    ben er ook helemaal niet blij mee, maar ben er wel vol vertrouwen in dat ik a)minimaal 50% maak vanhier, wellicht b) 100% en ook c) 300/400% sluit ik niet uit, qua kansberekening ziet het er spijtig genoeg wel wat anders uit a) is 50% b) is 30% en c) is 20%
    maar verdienen gaan we er aan, althans daar ga ik nog steeds vol vanuit.
    Dit is natuurlijk volledig natte vingerwerk.
    Doe er dan ook nog een d) 6000% met kans 1% bij.
    Het GB koersdoel zeg maar.
  4. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:32
    quote:

    Straddleman schreef op 4 oktober 2016 17:24:

    [...]

    Die laatste alinea is natuurlijk volledig natte vingerwerk.
    Doe er dan ook nog een d) 6000% met kans 1% bij.
    Het GB koersdoel zeg maar.

    natuurlijk zit er een zeker gok-element in, maar er is ook wel een onderbouwing voor en wel met cijfers

    het totale uitstaande orderboek gaat over 1 miljard heen, waarvan reported intake 2016 > 350 mio ( we weten het einde maand)
    Telematics groeit
    de winstgevendheid van het order-boek , daar waar de lopende kosten reeds genomen zijn begint serieus binnen te harken 2019/2020 ( 3 jaar van nu) tel daar de deferred revenue bij op en je zit straks aan 1,50 euro wpa, de multiple zal dan wel wat afzwakken zeg naar 15 x , kom je ook aan een koers van 22,50 euro en dan sta je nog ondergewaardeerd, maar ben je wel praktisch 3 x de prijs van 8 euro van vandaag.
  5. Oeps..! 4 oktober 2016 17:33
    Een héééél lang interview/artikel over Apple Maps.

    Gaat Apple met de veren van TomTom strijken, dat klein navigatiebedrijfje!!

    Eddy Cue, SVP of Internet software and services: The first thing to know about Maps is there’s no one developing maps in a significant way except us and Google. There’s Nokia, and then you’ve got TomTom, which is a relatively small company selling to cars. Even when you hear of a company like Uber doing that, everyone is doing it with a very narrow focus. We use maps in a very, very broad way, and so do our customers.

    www.fastcompany.com/3062596/tim-cooks...
  6. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:34
    quote:

    harrysnel schreef op 4 oktober 2016 16:40:

    1 Koers wordt volledig gecontroleerd.

    2 Huidig niveau ligt dik onder assetwaarde.

    3 Controle op dit niveau is alleen mogelijk met medewerking van IR/Management + analisten.

    4 Reden? Een partij die wil instappen voor bv E10 p/a of een exit van E12/E13 door Goddijn cs.

    Het is toch niet normaal dat de ING analist de inspanningen van Uber als bedreigend ziet? Dat Den Drijver niet weet dat de JV met Autonavi geliquideerd zou worden? Dat Den Drijver de opbrengsten van Volvo deal te laag inschat? Dat Den Drijver de Subaru deal niet kan plaatsen aan ontwikkelingen in het orderboek. Dat IR op stap gaat met uitgerekend DenDrijver en Barclays nadat beide heren hun koersdoel om merkwaardige redenen hebben verlaagd? Dat Taco aangesteld wordt als CFO? Dat het management spreekt over een endgame en dus informatie heeft die iedere belegger behoort te hebben? Dat een deal met Harman stil gehouden wordt?

    Met andere woorden: Of Den Drijver zou ontslagen moeten worden voor vergaande incompetentie of strafrechtelijk moeten worden vervolgd voor doelbewuste koersmanipulatie. Lekker ventje.
  7. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:34
    quote:

    viermeiden schreef op 4 oktober 2016 17:22:

    [...]

    'Want zij zijn groot en ik ben klein'!
    Wat een misbaar vandaag op dit forum. Beleggen is geen garantie voor resultaat. Er is doorlopend een strijd tussen de korte en lange termijn beleggers en avonturiers!
    Er bestaat geen kleine belegger in de beleggerswereld. Als je mee doet dan moet je keuzes maken en dat is blijkbaar voor velen onder ons een moeilijke soms (te) emotioneel ingrijpende aangelegenheid.
    Je gelooft in een bedrijf of je doet dat niet. Ga niet een directie ter verantwoording roepen die een bedrijf in transitie moet leiden. Ik zit met een klein deel erin vanaf de 50 euro en 'vergeten' te verkopen of te laf om mijn verlies te nemen. IK geloof in de wederopstanding van TT en de visie van de soms 'onzichtbare' directie. De grote aandeelhouders hebben niet verkocht (AFM): www.afm.nl/nl/professionals/registers...
    Laat dit forum een constructief forum zijn waarin we onze twijfels met elkaar kunnen delen maar loop niet elke dag te zeuren, te drammen en je (on)gelijk te halen.

    Want beleggen is een zaak voor mannen en vrouwen met een sterke maag.

    viermeiden

    P.s.Moet dit even kwijt!
    P.s. Knallen gaan we natuurlijk een keer en dan is iedereen weer tevreden of heeft dit voorspeld!

    Als veel doorgewinterde beleggers al maanden zien dat dit geen marktwerking in maar een constant gemanipuleerde koers werking, dan heeft dit niks meer met beleggen te maken.
  8. harrysnel 4 oktober 2016 17:35
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 4 oktober 2016 17:34:

    [...]

    Met andere woorden: Of Den Drijver zou ontslagen moeten worden voor vergaande incompetentie of strafrechtelijk moeten worden vervolgd voor doelbewuste koersmanipulatie. Lekker ventje.
    Zo zie ik het ook.
  9. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:36
    @Oeps

    Artikel kennen we hier al lang. Hij wil kennelijk de koopprijs nog wat drukken. En Apple gaat niet publiekelijk toegeven dat ze niet meer zijn TomTom-Maps zijn wat eigen datalayers.
  10. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:41
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 4 oktober 2016 17:34:

    [...]

    Met andere woorden: Of Den Drijver zou ontslagen moeten worden voor vergaande incompetentie of strafrechtelijk moeten worden vervolgd voor doelbewuste koersmanipulatie. Lekker ventje.
    Het is hier op het forum al eens uitgezocht, de nieuwe baas van Den Drijver heeft zakelijke banden met De Mol en frends.
    Dus hier geldt wie betaald die bepaald
  11. forum rang 6 tatje 4 oktober 2016 17:41
    Als er GEEN dirty exit komt, vind ik het hele spel vrij normaal.

    In mijn optiek, is de koers van 12 naar 8 en van 8 naar 6 , voor partijen geweest die Tom Tom aandelen willen kopen of bijkopen.

    Ik noem geen namen, maar sommige partijen zouden dicht bij het vuur kunnen zitten en wel meer aandelen willen.

    En dat Tom Tom voor de rest heel geheimzinnig doet, lijkt me logisch, je hebt tenslotte in deze Hot BRANCHE te maken met kopers en wat die willen en concurrenten.

    Als het zo is als ik denk, dan blijf ik fan van het management.

    Ik verwacht ook dat Antoine Saucier het volgende bedoelde.

    We spraken elkaar 6 maanden geleden. Wat is er tussentijds veranderd?

    Het landschap wordt duidelijk. Na tijden van onderzoek vindt elke partij zijn plaats. Het is duidelijk geworden dat kaarten een belangrijke rol in de toekomst van de auto spelen en dat twee concurrenten, TomTom en HERE hebben de strategie en hebben hun posities versterkt om de autofabrikanten hierin te ondersteunen.

    Wat staat er in de sterren voor Paris Motor Show?
    We gaan richting Parijs vanaf is het kruispunt dat ik zojuist beschreef. Van traditionele navigatie die ons succesvol maakte, maar hoge definitie navigatie in antwoord op de verwachtingen van autofabrikanten en de revolutie in autonoom rijden. Parijs wordt een moment om onze laatste technologie te tonen.

    Dus VANAF Parijs,

    - na tijden van onderzoek vindt elke partij zijn plaats
    - kaarten spelen een belangrijke rol in de toekomst van DE auto
    - er zijn 2 concurrenten voor DIE kaarten, Here en Tom Tom zegt ie.

    Ik verwacht binnen een jaar, dat alles duidelijk wordt, eigenlijk kan het vanaf NU snel duidelijk worden.

    Ik ben en blijf fan van het management en Tom Tom.

    Maar niets is zeker op deze aardkloot.

    Maar we maken een vette kans :-)

    Ik vind het ook een goed teken, dat de nvidia samenwerking bekend is gemaakt, er doen meer partijen dan kaartenmakers mee om de overwinning bij SDC.

    Je kunt moeilijk tegen een autobouwer zeggen, hallo we zijn Tom Tom en hebben HD maps en Road DNA, maar de rest van de puzzel zoek je maar zelf uit, nee Tom Tom wil zelf de puzzel opgelost presenteren :-)

    Nee, is ook het werk van Tom Tom, ik vind de gang van zaken dus logisch :-)

  12. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:43
    Al maanden geleden voorspelde ik dat de koers zonder mega-nieuws, exit of overname rond de 8 euro zou blijven hangen en interessanter was voor dagritjes dan voor buy and hold.

    Een ordinaire basher die nooit iets inhoudelijks publiceert werd me vanaf dat moment van alle kanten verweten, of dat ik alleen maar lol zoek in het jennen van mensen.
    Altice stond toen op 12, ben toch blij mijn eigen weg te zijn gegaan.
  13. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:48
    quote:

    Riet van Milt schreef op 4 oktober 2016 17:43:

    Al maanden geleden voorspelde ik dat de koers zonder mega-nieuws, exit of overname rond de 8 euro zou blijven hangen en interessanter was voor dagritjes dan voor buy and hold.

    Een ordinaire basher die nooit iets inhoudelijks publiceert werd me vanaf dat moment van alle kanten verweten, of dat ik alleen maar lol zoek in het jennen van mensen.
    Altice stond toen op 12, ben toch blij mijn eigen weg te zijn gegaan.
    Fijn voor je.

  14. PGV 4 oktober 2016 17:50
    quote:

    Riet van Milt schreef op 4 oktober 2016 17:43:

    Al maanden geleden voorspelde ik dat de koers zonder mega-nieuws, exit of overname rond de 8 euro zou blijven hangen en interessanter was voor dagritjes dan voor buy and hold.

    Een ordinaire basher die nooit iets inhoudelijks publiceert werd me vanaf dat moment van alle kanten verweten, of dat ik alleen maar lol zoek in het jennen van mensen.
    Altice stond toen op 12, ben toch blij mijn eigen weg te zijn gegaan.
    Gefeliciteerd, met je goede inzicht.
  15. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:50
    quote:

    potpourri schreef op 4 oktober 2016 17:32:

    [...]

    natuurlijk zit er een zeker gok-element in, maar er is ook wel een onderbouwing voor en wel met cijfers

    het totale uitstaande orderboek gaat over 1 miljard heen, waarvan reported intake 2016 > 350 mio ( we weten het einde maand)
    Telematics groeit
    de winstgevendheid van het order-boek , daar waar de lopende kosten reeds genomen zijn begint serieus binnen te harken 2019/2020 ( 3 jaar van nu) tel daar de deferred revenue bij op en je zit straks aan 1,50 euro wpa, de multiple zal dan wel wat afzwakken zeg naar 15 x , kom je ook aan een koers van 22,50 euro en dan sta je nog ondergewaardeerd, maar ben je wel praktisch 3 x de prijs van 8 euro van vandaag.
    percies 3x onder de prijs, daarom klopt het ook van geen kant dat John de Mol al 9 mnd doodstil is.
  16. [verwijderd] 4 oktober 2016 17:51
    quote:

    potpourri schreef op 4 oktober 2016 17:32:

    [...]

    natuurlijk zit er een zeker gok-element in, maar er is ook wel een onderbouwing voor en wel met cijfers

    het totale uitstaande orderboek gaat over 1 miljard heen, waarvan reported intake 2016 > 350 mio ( we weten het einde maand)
    Telematics groeit
    de winstgevendheid van het order-boek , daar waar de lopende kosten reeds genomen zijn begint serieus binnen te harken 2019/2020 ( 3 jaar van nu) tel daar de deferred revenue bij op en je zit straks aan 1,50 euro wpa, de multiple zal dan wel wat afzwakken zeg naar 15 x , kom je ook aan een koers van 22,50 euro en dan sta je nog ondergewaardeerd, maar ben je wel praktisch 3 x de prijs van 8 euro van vandaag.
    In een casino kan je het gokelement ook onderbouwen met cijfers.

    Ik ben vooral benieuwd naar jouw kansberekeningen.
    Hoe ben je aan die 50% resp. 20% gekomen?

    Weet je trouwens dat men hier al jaren roept dat tomtom over 3 jaar winst gaat maken?
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht