Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

HEIJMANS KON NL0009269109

Laatste koers (eur)

17,340
  • Verschill

    +0,080 +0,46%
  • Volume

    29.505 Gem. (3M) 115,7K
  • Bied

    17,300  
  • Laat

    17,360  
+ Toevoegen aan watchlist

Heijmans - November 2016

2.466 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. arreno 9 november 2016 19:16
    quote:

    Diegy schreef op 9 november 2016 16:27:

    [...]
    Ik heb ook de helft verkocht. Kijk het de komende dagen even aan.
    Ik zag het 70 stuks aan 6,165
  2. aandeeltje! 9 november 2016 19:42
    quote:

    Broke Even schreef op 9 november 2016 18:54:

    [...]Ik bedoelde, morgen weer tussen de 5% en de 10% ;-)
    Ik denk het niet, maar misschien wordt er wel even wat getrokken.
  3. [verwijderd] 9 november 2016 19:49
    Trump is goed voor bouwbedrijven. Er is nog veel werk in de VS op dat gebied!
    Brakke infrastructuur
    Wie rondrijdt in de Verenigde Staten of gewoon de taxi neemt van het vliegveld in New York naar de stad, valt onmiddellijk op hoe beroerd het is gesteld met de publieke infrastructuur. De snelwegen zitten vol gaten, bruggen zijn verouderd, de oliepijpleidingen zijn oud en overal hangen kriskras elektriciteitskabels. De American Society of Civil Engineers maakte een paar jaar geleden een schatting van wat het kost om de infrastructuur op te knappen en kwam uit op $?3600 mrd.
    De Verenigde Staten zijn flink weggezakt in de ranglijstjes waar de kwaliteit van wegen wordt gemeten. Volgens The Economist is een deel van het probleem te wijten aan het feit dat federale belasting op benzine, waarmee dit soort investeringen deels worden gefinancierd, niet is gestegen terwijl de kosten van renovaties en vernieuwingen hard omhoog zijn gegaan. Zowel de Republikeinen als de Democraten hebben zich voorstander getoond van grootscheepse investeringen. Maar op lokaal niveau, in steden en staten, wordt juist vooral bezuinigd.
    In de Verenigde Staten komt slechts een beperkt deel van de investeringen in infrastructuur tot stand door publiek-private samenwerking. Dat is aan het veranderen. Investeringen in infrastructuur die langetermijngroei genereren betalen zichzelf terug. Het kan de economie en de noodzakelijke productiviteitsgroei aanjagen. Dat de rente laag is maakt het extra aantrekkelijk. Beide presidentskandidaten hebben tegen elkaar opgeboden met beloofde miljardeninvesteringen. Het is een onderwerp waar het gespleten Congres mogelijk overeenstemming over kan bereiken.
  4. Brokie Even 9 november 2016 19:50
    quote:

    aandeeltje! schreef op 9 november 2016 19:42:

    [...]
    Ik denk het niet, maar misschien wordt er wel even wat getrokken.
    Ik weet het ook niet. Het is waar ik op speculeer, wellicht zit ik er naast. Dat is tenminste niet de eerste keer en helaas waarschijnlijk ook niet de laatste. Wij particulieren moeten het met weinig, onvolledig of onjuist voorgespiegelde informatie doen.

    Technisch gezien is het nu iig zwaar ovesold. Maar in deze situatie zegt dat eigenlijk niet zoveel. Wat wel een feit is, is dat de problematiek van de slecht presterende projecten op 8.50 euro ook al bekend was. Schijnbaar toen geen reden voor daling.

    Dus een herstel naar 6,50 euro zie ik nog wel als een goede mogelijkheid.
  5. [verwijderd] 10 november 2016 06:39
    Voor afboeken probleemprojecten zijn 10-tallen miljoenen nodig.
    Contract van 1 probleem project Energiefabriek loopt nog 15 jaar!
    Vermoeden dat men schoon schip wil maken in 2016 anders blijft het door etteren.
    Snijden in eigen vlees zal nodig zijn wil de patiënt kunnen blijven leven.
    Worden spannende maanden.
  6. Brokie Even 10 november 2016 06:43
    quote:

    Knikker50 schreef op 10 november 2016 06:39:

    Voor afboeken probleemprojecten zijn 10-tallen miljoenen nodig.
    Contract van 1 probleem project Energiefabriek loopt nog 15 jaar!
    Vermoeden dat men schoon schip wil maken in 2016 anders blijft het door etteren.
    Snijden in eigen vlees zal nodig zijn wil de patiënt kunnen blijven leven.
    Worden spannende maanden.
    Je meldt hier issues die al bekend zijn. Dus ingeprijsd. Dat het contract 15 jaar loopt is juist een voordeel. Aangezien de tegenpartij er dan ook belang bij heeft dat het netjes wordt afgewikkeld. En ja het wordt spannend. Maar dat biedt ook kansen. Als je niet van spanning houdt moet je je geld op de bank zetten en lekker achter de geraniums gaan zitten.
  7. forum rang 4 jan6307 10 november 2016 09:29
    We hoeven niet klagen, de koers begint steeds harder te herstellen.

    Eind deze week weer terug op €7.00???
  8. [verwijderd] 10 november 2016 10:08
    quote:

    jan6307 schreef op 10 november 2016 09:29:

    We hoeven niet klagen, de koers begint steeds harder te herstellen.

    Eind deze week weer terug op €7.00???
    Ik hoop het echt voor je....en voor die-hard Daex.

    Want onder zulke condities blijven zitten en een rotsvast vertrouwen houden getuigt van balluh. En dat mag beloond worden.

  9. [verwijderd] 10 november 2016 10:53
    quote:

    jan6307 schreef op 10 november 2016 09:29:

    We hoeven niet klagen, de koers begint steeds harder te herstellen.

    Eind deze week weer terug op €7.00???
    Dan moet er eerst goed nieuws komen, en juist dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Heijmans bevindt zich in een gevaarlijk vaarwater helaas. Ik zit te denken om te kopen, maar ik durf het niet aan. Het Imtech-scenario zit me nog te vers in het geheugen.
  10. forum rang 4 jan6307 10 november 2016 11:18
    quote:

    shorterman schreef op 10 november 2016 10:53:

    [...]Dan moet er eerst goed nieuws komen, en juist dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Heijmans bevindt zich in een gevaarlijk vaarwater helaas. Ik zit te denken om te kopen, maar ik durf het niet aan. Het Imtech-scenario zit me nog te vers in het geheugen.
    Dom praten wat jullie doen, eerst hebben jullie het over Ballast, nu beginnen jullie over Imtech.
    Ik zal jullie een kleine tip geven, kijk eens goed naar de dagomzetten van Heijmans, hier uit blijkt dat er voor deze prijs echt wel belangstelling is.
    Daarnaast moet je een aandeel kopen voor langere termijn dan kun je verdienen, incl. dividend.
    Het dividend komt echt niet in 1e kwartaal maar later zal dit zeker wel terug gaan komen, dan nu kopen voor €6.20 en dan over 2 of 3 jaar verkopen voor minimaal €20 of meer, mits groei en economie verder groeit in Europa.
    Geen bank die je meer rente geeft.

    Succes.
  11. Aciera 10 november 2016 11:18
    Mijn eerste plukje weer binnen na de verkiezingen USA.
    Ik had alles van de hand gedaan, in de verwachting dat:
    a] Trump de verkiezing zou winnen, en
    b] Dat dan de koersen wederom (net als bij Brexit) in zouden storten.

    Punt a] is uitgekomen, punt b} niet.

    De Brexit had mij destijds zo'n €10.000,= aan verlies (minder winst) opgeleverd, en ik wilde deze keer dat risico niet lopen.
    De tijd zal het leren hoe het een en ander zich zal ontwikkelen.

    Wat eten we vanavond ?
  12. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 10 november 2016 12:23
    quote:

    jan6307 schreef op 10 november 2016 11:18:

    [...]

    Dom praten wat jullie doen, eerst hebben jullie het over Ballast, nu beginnen jullie over Imtech.
    Ik zal jullie een kleine tip geven, kijk eens goed naar de dagomzetten van Heijmans, hier uit blijkt dat er voor deze prijs echt wel belangstelling is.
    Daarnaast moet je een aandeel kopen voor langere termijn dan kun je verdienen, incl. dividend.
    Het dividend komt echt niet in 1e kwartaal maar later zal dit zeker wel terug gaan komen, dan nu kopen voor €6.20 en dan over 2 of 3 jaar verkopen voor minimaal €20 of meer, mits groei en economie verder groeit in Europa.
    Geen bank die je meer rente geeft.

    Succes.
    Tjonge jonge, wat een teksten toch allemaal. De kristallen bol staat voor je dus. Je hebt wat een ander schreef inderdaad ballen als je NU koopt op 6,20. Heijmans zit bij een tegenvaller echt klem in dat dit jaar verlengde convenant. Mijn advies is uitkijken kristallenbol prijzen van e 20 of meer lijkt mij een sprookje met die CEO en CFO enz. Neerwaarts risico is groot en op z'n minst erg onzeker gezien de draai van het management in 1 kwartaal terwijl ze dus eerst anders voorspelden.
  13. forum rang 5 Daexter 10 november 2016 13:48
    Hoewel beide fondsen absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn, behalve dat ze allebei in grote voorraad in mijn portefeuille zitten, valt op dat er op de fora van Aegon en Heijmans gelijksoortige domme reacties staan.

    Risico benoemen is 1 ding, heel goed, maar als je daar een koersdoel van zero euro aan ophangt kom met een onderbouwing, anders dan anderen dom napraten. Ook schijnt het populair te zijn om een bestuurder te bashen als de koers hard daalt....verbeter de wereld.....

    Aegon stond 6 juli nog op 3,31, volgens vele zelfbenoemde experts zou het aandeel kapot gaan en binnen enkele weken onder de 2 euro zakken (uiteraard zonder concrete onderbouwing) en kijk nu eens, is de CEO nu ook nog een ***

    Eenzelfde zal het ook (weer) gaan met heijmans, bij de volgende cijferpublicatie gaan we gewoon in gelijke becijfering als Aegon vandaag omhoog, omdat Van der Els een winstwaarschuwing heeft gegeven, schat men hel en verdoemenis in en bij de jaarcijfers blijkt dat het wel slechter is dan eerder gedacht maar zeker geen hel en verdoemenis, dus de brillemannetjes om met PM te spreken zijn dan zogenaamd (ga er maar vanuit dat zij jullie stukken kopen) positief verrast.

    Voor diegenen die het verschil niet kennen tussen een opleveringscontract en een service level agreement en dat beide vaak tegelijk worden verkocht maar geheel los van elkaar staan, bespaar me de spam op dit forum.

    @ Kantelpunt dank voor je mentale steun :)
  14. Brokie Even 10 november 2016 14:09
    Waarom worden er geen shortposities opgebouwd? Heijmans lijkt me nu toch een interessante kandidaat? Hadden ze dan beter voor de cijfers moeten doen, maar toch.
  15. forum rang 4 Guus_Geluk 10 november 2016 18:58
    Vijfde probleemproject voor Heijmans in één jaar

    Heijmans is naar de Raad van Arbitrage voor de bouw gestapt over het project Wilhelminasluis in Zaandam. In februari 2017 wordt de zaak behandeld.

    Dat bevestigt de Raad van Arbitrage. Heijmans is in april 2014 gestart met de uitvoering van het werk met een aanneemsom van 27 miljoen euro. In mei 2015 zou de sluis gereed zijn. Het ontwerp van de sluiskolk voldeed echter niet aan de door provincie Noord-Holland gestelde eisen. Volgens Heijmans was het niet mogelijk om binnen de eisen van de overeenkomst een ontwerp te maken.

    Sinds september 2014 ligt de bouw van de sluiskolk stil.

    Nieuw ontwerp nog niet klaar
    Heijmans heeft tussen juni 2015 en mei 2016 de sluishoofden constructief afgebouwd en sindsdien liggen alle bouwactiviteiten stil. Tussen januari 2015 en maart 2015 hebben de provincie en Heijmans samen aan een nieuw ontwerp gewerkt. Dat ontwerp is volgens de provincie nog niet klaar.

    De abitrage is in december 2015 gestart.

    Tweede conflict met provincie
    De Wilhelminasluis is met de N23/Westfrisiaweg het tweede project dat de provincie Noord-Holland en Heijmans uitvechten voor de Raad van Arbitrage. Bij het wegenproject in West-Friesland gaat het conflict over wie verantwoordelijk is voor de slechte staat van de bodem.

    In Zaandam is de vraag wie verantwoordelijk is voor de vertraging en het gewijzigde ontwerp. Volgens Heijmans wordt die veroorzaakt door vertraging bij vergunningen en door nieuwe informatie omtrent constructieve verwevenheid van de sluis met de omgeving en de noodzakelijke uitvoering van funderingsherstel.

    Gesprekken hebben tot niets geleid
    De provincie Noord-Holland betwist deze stellingname. Gesprekken tussen Heijmans en de provincie hebben tot nu toe tot niets geleid.

    Het project loopt al jaren. In 2012 werd de sluis aanbesteed. In mei 2015 zou het project klaar moeten zijn. Een nieuwe planning is afhankelijk van het definitieve ontwerp en de uitspraak van de Raad van Arbitrage voor de Bouw.

    Heijmans riskeert een contractuele boete van 10 procent van de aanneemsom bij niet op tijd leveren.

    Probleemprojecten van Heijmans
    Andere probleemprojecten van Heijmans dit jaar zijn de Energiefabriek in Tilburg en de nieuwbouw voor het RIVM in Utrecht, waar Heijmans deelneemt in het consortium SHH (Strukton, Hurks en Heijmans). Eerder dit jaar lag Heijmans in de clinch met de provincie Friesland over aquaduct in Leeuwarden. Bij dat conflict is uiteindelijk geschikt.

    Op 15 november verschijnt in het weekblad van Cobouw een verhaal over de N23/Westfrisiaweg.

    www.cobouw.nl/artikel/1648906-vijfde-...
  16. forum rang 4 Guus_Geluk 10 november 2016 19:04
    Heijmans legt al het werk aan Westfrisiaweg stil
    2 min Vandaag, 17:48

    Heijmans heeft per direct al het werk aan de Westfrisiaweg stilgelegd. Dit tot ongenoegen van de provincie Noord-Holland. De opdrachtgever beraadt zich op verdere stappen tegen de bouwer.

    Eind september staakte Heijmans al de werkzaamheden op enkele locaties van het ruim 200 miljoen euro kostende wegenbouwproject.

    www.cobouw.nl/artikel/1648976-heijman...
  17. forum rang 4 Guus_Geluk 10 november 2016 19:08
    Heb mijn verlies gepakt. PM gefeliciteerd met je shortpositie. Heb Heijmans jarenlang gevolgd en heb altijd achter het bedrijf gestaan. Tot deze week. Ik zie geen toekomst meer in deze toko. Ik kan me niet voorstellen dat dit nog ooit goed gaat komen. Zie ook mijn 2 voorlaatste postings. Succes iedereen die nog in het aandeel zit en nog in Heijmans gelooft. Ik denk echter dat er betere fondsen op de beurs zijn om in te beleggen.
  18. [verwijderd] 10 november 2016 19:09
    quote:

    Guus_Geluk schreef op 10 november 2016 18:58:

    Vijfde probleemproject voor Heijmans in één jaar

    Heijmans is naar de Raad van Arbitrage voor de bouw gestapt over het project Wilhelminasluis in Zaandam. In februari 2017 wordt de zaak behandeld.

    Dat bevestigt de Raad van Arbitrage. Heijmans is in april 2014 gestart met de uitvoering van het werk met een aanneemsom van 27 miljoen euro. In mei 2015 zou de sluis gereed zijn. Het ontwerp van de sluiskolk voldeed echter niet aan de door provincie Noord-Holland gestelde eisen. Volgens Heijmans was het niet mogelijk om binnen de eisen van de overeenkomst een ontwerp te maken.

    Sinds september 2014 ligt de bouw van de sluiskolk stil.

    Nieuw ontwerp nog niet klaar
    Heijmans heeft tussen juni 2015 en mei 2016 de sluishoofden constructief afgebouwd en sindsdien liggen alle bouwactiviteiten stil. Tussen januari 2015 en maart 2015 hebben de provincie en Heijmans samen aan een nieuw ontwerp gewerkt. Dat ontwerp is volgens de provincie nog niet klaar.

    De abitrage is in december 2015 gestart.

    Tweede conflict met provincie
    De Wilhelminasluis is met de N23/Westfrisiaweg het tweede project dat de provincie Noord-Holland en Heijmans uitvechten voor de Raad van Arbitrage. Bij het wegenproject in West-Friesland gaat het conflict over wie verantwoordelijk is voor de slechte staat van de bodem.

    In Zaandam is de vraag wie verantwoordelijk is voor de vertraging en het gewijzigde ontwerp. Volgens Heijmans wordt die veroorzaakt door vertraging bij vergunningen en door nieuwe informatie omtrent constructieve verwevenheid van de sluis met de omgeving en de noodzakelijke uitvoering van funderingsherstel.

    Gesprekken hebben tot niets geleid
    De provincie Noord-Holland betwist deze stellingname. Gesprekken tussen Heijmans en de provincie hebben tot nu toe tot niets geleid.

    Het project loopt al jaren. In 2012 werd de sluis aanbesteed. In mei 2015 zou het project klaar moeten zijn. Een nieuwe planning is afhankelijk van het definitieve ontwerp en de uitspraak van de Raad van Arbitrage voor de Bouw.

    Heijmans riskeert een contractuele boete van 10 procent van de aanneemsom bij niet op tijd leveren.

    Probleemprojecten van Heijmans
    Andere probleemprojecten van Heijmans dit jaar zijn de Energiefabriek in Tilburg en de nieuwbouw voor het RIVM in Utrecht, waar Heijmans deelneemt in het consortium SHH (Strukton, Hurks en Heijmans). Eerder dit jaar lag Heijmans in de clinch met de provincie Friesland over aquaduct in Leeuwarden. Bij dat conflict is uiteindelijk geschikt.

    Op 15 november verschijnt in het weekblad van Cobouw een verhaal over de N23/Westfrisiaweg.

    www.cobouw.nl/artikel/1648906-vijfde-...
    Pffff, wat een drama toch met Heijmans. Ik zeg verder niets maar de moed zakt je in de schoenen hoor...
    Aan de éne kant heb ik te doen met beleggers in Heijmans, ik heb ook mijn portie verlies gehad in het verleden. Maar het blijft ook je eigen verantwoordelijkheid en keuze om een positie te nemen of te houden. Er zijn nu zoveel onzekerheden. Je kunt gewoon de risico's niet inschatten. En dit is weer een bijkomende risico factor. Deze kende ik nog niet. Ik wens iedereen wel veel succes met de keuze die ze maken.
2.466 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in