Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,520
  • Verschill

    +0,060 +1,10%
  • Volume

    546.527 Gem. (3M) 317,5K
  • Bied

    5,470  
  • Laat

    5,580  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom to increase Microsoft Azure’s appeal to U.S. car-makers

80 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. seren 19 december 2016 21:17
    HG wil de keynote van CES 2017 natuurlijk niet het gras voor de voeten wegmaaien

    Nissan Chairman and CEO to Keynote on Opening Day of CES 2017

    14/10/2016-03:49
    SOURCE
    Carlos Ghosn to unveil pathway to world with zero-emission, zero-fatality mobility

    Arlington, VA, October 13, 2016 - The Consumer Technology Association (CTA)™ today announced that Nissan Chairman and CEO Carlos Ghosn will deliver a keynote address on opening day of CES® 2017. Owned and produced by the Consumer Technology Association, CES 2017 will run Jan. 5-8, 2017 in Las Vegas, NV.

    Ghosn will deliver his keynote Thursday, Jan. 5 from 4-5 PM at the Westgate Theater in the Westgate Las Vegas where he will discuss a major technological breakthrough in the realization of a zero-emission, zero-fatality world for everyone.

  2. [verwijderd] 19 december 2016 21:23
    Kunnen we het bericht van afgelopen weekeinde over de samenwerking Mitsubishi, Nissan en Renault betreffende de verregaande samenwerking ev/ze om (ontwikkel) kosten te drukken hier ook nog aan koppelen?

    Eerder al vet gemaakt in het programma de taak van Ghosn , 'as well as announcing tech developments and partnerships'
  3. Jan Peter Balkenellende 19 december 2016 21:25


    Hi, I saw you writing about TomTom. Yesterday there was a new contract with Microsoft. Microsoft was an old client of Here. What do you think about TomTom and there contract with Microsoft? It seems like a big win for TomTom in autonoom driving.

    19:05

    Gisteren

    xxxxx zei gisteren het volgende
    That's more about Microsoft than it is about TomTom

  4. [verwijderd] 19 december 2016 21:40
    quote:

    seren schreef op 19 december 2016 20:30:

    link uit januari
    news.microsoft.com/2016/01/05/nissan-...

    met de verspreking erbij, en het onvolledige persbericht, lijkt me dit geen toeval.
    Nissan Telematics speelt een sleutel rol als klant van TT MS Azure

    en de CES, Nissan wordt bekend gemaakt op de komende CES (jmho)
    Dikke AB!

    Mijn vermoeden was ook direct dat de Azure-aankondiging van TomTom niet zo maar op dit moment uit de lucht komt vallen. Is de voorbode van een belangrijke deal in Automotive!

    Ik dacht primair aan Tesla, maar ook Ford en Nissan kwamen direct omhoog.

    CES 2017 kan zeer leuk worden!
  5. [verwijderd] 20 december 2016 05:26
    Van 14-12-16 (vorige week woensdag, maar ik meen het hier nog niet te hebben gezien:

    www.2025ad.com/in-the-news/blog/karl-...

    KARL-THOMAS NEUMANN: HOW OPEL WILL BECOME THE HOUSEHOLD NAME FOR SELF-DRIVING MOBILITY

    2 Interessante uitspraken over het SDC programma van GM:

    On a global level our work is this area is already well underway. GM is cooperating with Mobileye, a technology company that develops advanced, vision-based driver-assistance systems that are key building blocks for autonomous driving.

    GM’s premium brand Cadillac will debut a hands-free highway driving feature called Super Cruise enabled by advanced GPS and LIDAR-based maps in 2017 on the Cadillac CT6 sedan.

    Wij vinden hier natuurlijk die 2e het meest spannend. Zou "advanced GPS" trouwens Galileo zijn?

    Als Opel ook daadwerkelijk in 2017 zou starten, zou dat wel gelijk de verklaring kunnen zijn voor het tempo waarmee TomTom vrijwel direct de Duitse HD-kaarten heeft gebouwd, terwijl er toch geen gegarandeerde afname van VW/BMW/Daimler te verwachten was (Hoewel? Ge wit ooit nooit nie).
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 20 december 2016 07:00
    quote:

    xynix schreef op 20 december 2016 05:26:

    ...
    Wij vinden hier natuurlijk die 2e het meest spannend. Zou "advanced GPS" trouwens Galileo zijn?

    Als Opel ook daadwerkelijk in 2017 zou starten, zou dat wel gelijk de verklaring kunnen zijn voor het tempo waarmee TomTom vrijwel direct de Duitse HD-kaarten heeft gebouwd, terwijl er toch geen gegarandeerde afname van VW/BMW/Daimler te verwachten was (Hoewel? Ge wit ooit nooit nie).
    Ik denk het niet, want Galileo is nog maar half 'af'. Er moeten nog meer satellieten de ruimte in.

    De laatste keer dat ik mij in Galileo verdiept heb, kwam ik overigens tot de conclusie dat ook Galileo niet het probleem van laterale positionering op kan lossen. Het blijft onnauwkeuriger (ca 50 cm) dan RoadDNA (ca 10 cm).

    Grapje tussendoor: bij dat soort nauwkeurigheden gaat de positie van de apparatuur in de auto een rol spelen. Evenals al dan niet ingeklapte buitenspiegels.
    Het zou het einde betekenen van latere inbouw of zelf te plaatsen zuignappen.

  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 december 2016 12:27
    En vergeet nooit, beste xynix, dat ik een multi-disciplinair fysicus ben. Geen academisch theoreet meer, maar in de praktijk gepokt en gemazeld.

    Atmosferische invloeden is een kwestie van plasmafysica. De stiel van Jan Terlouw.
    Ik weet praktisch gezien evenveel van turbulentie als van GDF en tiles.

    Ik hou van je muziek, xynix. Ik ken de cello. Maar:
    Don't never underestimate me.

  8. mjmj 22 december 2016 13:40
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 22 december 2016 12:27:

    En vergeet nooit, beste xynix, dat ik een multi-disciplinair fysicus ben. Geen academisch theoreet meer, maar in de praktijk gepokt en gemazeld.

    Atmosferische invloeden is een kwestie van plasmafysica. De stiel van Jan Terlouw.
    Ik weet praktisch gezien evenveel van turbulentie als van GDF en tiles.

    Ik hou van je muziek, xynix. Ik ken de cello. Maar:
    Don't never underestimate me.

    We zouden niet durven bdb. We willen jouw toorn niet over ons afroepen. (grapje)
  9. [verwijderd] 23 december 2016 09:51
    * Microsoft maakt een platform van gecombineerde tomtom en here data

    * Met daarin ook Tomtom road dna en tomtom hd map voor autonoom rijden

    * Beschikbaar via Microsofts cloud Azure.

    Als het met HERE niet opschiet kan het consortium dat HERE heeft gekocht klant worden van Microsoft. Minimaal gezichtsverlies voor consortium want er zitten OOK here data in. Maar alle realtime updates gaan door tomtom machine. Dat zei microsoft ook, dat ze met tomtom in zee gaan vanwege hun kunde van supersnelle updates. En ook road dna en hd maps zitten er in, road dna wat het consortium interessant vindt en wat HERE niet heeft. Ook de betere tomtom traffic zit in het Microsoft Azure platform.
  10. Juun 23 december 2016 13:32
    quote:

    *Justin* schreef op 23 december 2016 09:51:

    * Microsoft maakt een platform van gecombineerde tomtom en here data

    * Met daarin ook Tomtom road dna en tomtom hd map voor autonoom rijden

    * Beschikbaar via Microsofts cloud Azure.

    Als het met HERE niet opschiet kan het consortium dat HERE heeft gekocht klant worden van Microsoft. Minimaal gezichtsverlies voor consortium want er zitten OOK here data in. Maar alle realtime updates gaan door tomtom machine. Dat zei microsoft ook, dat ze met tomtom in zee gaan vanwege hun kunde van supersnelle updates. En ook road dna en hd maps zitten er in, road dna wat het consortium interessant vindt en wat HERE niet heeft. Ook de betere tomtom traffic zit in het Microsoft Azure platform.
    Ok,
    Een heel helder en belangrijk gegeven, maar waar staat dat zo duidelijk omschreven dat we dat eerder niet uit de nieuwsberichten begrepen hebben. Heb je een linkje.
  11. [verwijderd] 23 december 2016 13:35
    Microsoft’s ambition is to create the next “world graph,” a data index of physical places, objects and devices and their points of connection. Together with partners, it wants to “enable worldwide location-based services for customers, differentiated by an open platform, with large data sets and integrated functionality for developers and integration with other data graphs.”

    Wat een Graaf is weten de meesten van ons wel. Maar de Graaf waar in het citaat naar wordt verwezen is in mijn ogen een verwijzing naar de Graaf uit de Grafentheorie. Diegenen onder ons die niet weten hoe bijvoorbeeld een routeplanning werkt vinden hier een leuke ingang:
    nl.wikipedia.org/wiki/Grafentheorie

    Wat ik me afvraag:
    - Als ze alles bij elkaar gaan gooien (Dit schijnt de taak van ESRI te worden volgens de persberichten), hoe ga je dan de éne update leidend over de andere laten zijn, of komt er aan iedere coördinaat een labeltje te hangen met historie en origine?
    - Wat zouden ze in het bovenstaande bedoelen met "integration with other data graphs", die Van Tesla? of die van Mobileye/Delphi?

    Het is natuurlijk voor die partijen ook razend interessant (complex, kosten) om niet zélf een hele telecommunicatie en data (+processing) farm in te richten, maar mee te liften op één van de grote namen. En ja, waarom dan niet Microsoft Azure?

    GM, die natuurlijk samenwerkt met Mobileye (REM) heeft al het OnStar netwerk, dat o.a. in de US, Europa en zelfs China actief is. Hier is dan wel een OnStar module in de auto voor nodig. In persberichten van Mobileye is te lezen dat het OnStar netwerk voor REM-updates gebruikt gaat worden. De functionaliteit schijnt ook al Navigation, ADAS, Diagnostics te bevatten en werkt samen met politiediensten en verzekeraars. en.wikipedia.org/wiki/OnStar

    In Europa moet je natuurlijk bij Opel/Vauxhall zijn. Dekking is op basis van 2G/3G/4G en Wifi (beperkt).
    Gek genoeg zitten er enkele landen niet bij, waaronder België en Zwitserland. Verder is de functionaliteit die geboden kan worden nogal verschillend per type auto (en onder meer afhankelijk van de navigatie die je gebruikt).
    www.opel.nl/onstar/beschikbaarheid-op...

    De vraag hier is: gaan ze dit opkrikken als SDC platform, of laten ze voor wat het is en gaan ze mee met de massa vwb Automated Driving?
  12. [verwijderd] 23 december 2016 14:21
    quote:

    Juun schreef op 23 december 2016 13:32:

    [...]
    Ok,
    Een heel helder en belangrijk gegeven, maar waar staat dat zo duidelijk omschreven dat we dat eerder niet uit de nieuwsberichten begrepen hebben. Heb je een linkje.
    A global leader in navigation and mapping products, TomTom brings to Microsoft advanced location technologies — optimized for fast updates— and innovative maps and capabilities, including its High Definition Map and RoadDNA technology for autonomous driving

    blogs.microsoft.com/blog/2016/12/14/l...

    Location based services from TomTom are used by the world’s leading companies. They rely on TomTom to provide the most up-to-date maps, real-time traffic information and traffic-avoiding navigation.

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
  13. [verwijderd] 23 december 2016 23:44
    quote:

    *Justin* schreef op 23 december 2016 09:51:

    * Microsoft maakt een platform van gecombineerde tomtom en here data

    * Met daarin ook Tomtom road dna en tomtom hd map voor autonoom rijden

    * Beschikbaar via Microsofts cloud Azure.

    Als het met HERE niet opschiet kan het consortium dat HERE heeft gekocht klant worden van Microsoft. Minimaal gezichtsverlies voor consortium want er zitten OOK here data in. Maar alle realtime updates gaan door tomtom machine. Dat zei microsoft ook, dat ze met tomtom in zee gaan vanwege hun kunde van supersnelle updates. En ook road dna en hd maps zitten er in, road dna wat het consortium interessant vindt en wat HERE niet heeft. Ook de betere tomtom traffic zit in het Microsoft Azure platform.
    En hoe zit het met het verdien / verdeel model ?
  14. mjmj 24 december 2016 09:31
    quote:

    Purespeculation# schreef op 23 december 2016 23:44:

    [...]

    En hoe zit het met het verdien / verdeel model ?

    TT biedt zijn data gratis aan. Zo krijgen ze steeds meer probes. Dat is namelijk hun primaire proces: probes verzamelen tegen minimale omzet.
  15. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 24 december 2016 11:49
    quote:

    mjmj schreef op 24 december 2016 09:31:

    [...]
    TT biedt zijn data gratis aan. Zo krijgen ze steeds meer probes. Dat is namelijk hun primaire proces: probes verzamelen tegen minimale omzet.
    Neen. TT biedt voorlopig allen hun over-all city-traffic gratis aan. Niet hun navigatie en traffic voor individuele klanten (anders dan via een Automotive of TTT contract).

    Ik geef toe dat TT veel doet voor het verkrijgen van echte probes. Maar in West-Europa hebben ze er traffic-wise genoeg.

  16. mjmj 24 december 2016 11:55
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 24 december 2016 11:49:

    [...]
    Neen. TT biedt voorlopig allen hun over-all city-traffic gratis aan. Niet hun navigatie en traffic voor individuele klanten (anders dan via een Automotive of TTT contract).

    Ik geef toe dat TT veel doet voor het verkrijgen van echte probes. Maar in West-Europa hebben ze er traffic-wise genoeg.

    Het was maar een grapje hoor bdb... probes verzamelen tegen minimale omzet!
80 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in