Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,980
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    668.949 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,960  
  • Laat

    6,120  
+ Toevoegen aan watchlist

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 112 113 114 115 116 ... 181 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kalleman 17 januari 2017 12:34
    Hé HarrySnel... ik wou je een AB geven maar je achterdocht-epistel is verdwenen??

    Hoe dan ook, het zijn feiten en reële veronderstellingen.
    Ik begin me als overtuigd long toch wel te irriteren, en zelfs wel zorgen te maken over de structuur en communicatie van TT-board.
    Ik denk dat niemand graag waarde hecht aan je verhaal maar het is mijns inziens niet makkelijk anders uit te leggen.

    Misschien krijg jij met dergelijke stukjes toch enige barsten in de maskers....??

    groet,
    Kalleman!!
  2. Erik9400 17 januari 2017 12:51
    Jammer, dat renault bericht (gaat wel lekker daar) had TT normaal in het groen moeten zetten

    Tegenvallende verkopen hebben namelijk wel negatief effect op koers

    Zeker in ieder geval dat TT niet minder heeft verkocht via Renault
  3. [verwijderd] 17 januari 2017 12:53
    quote:

    de speurneus schreef op 17 januari 2017 12:46:

    Is deze site gehacked ofzo?
    Die berichten van jou blijven staan, jij bent verdachte nr 1;-)
  4. [verwijderd] 17 januari 2017 12:56
    quote:

    Sunshine Band schreef op 17 januari 2017 12:53:

    [...]

    Die van jou blijven staan, jij bent verdachte nr 1;-)
    ja lachen. Nee. Mijn reactie op de post van DZR is verwijderd.
    Derhalve mijn reactie over het verwijderen van de post. Daar kwam die van harry nog bij.
    In mijn ogen geen verkeerde posts. I've seen worse.
  5. Juun 17 januari 2017 13:05
    Het aandeel TT vaart in ieder geval goed bij de nieuwe regels.
  6. harrysnel 17 januari 2017 13:05
    Dank je Kalleman. Ik begin te vermoeden dat het eindspel gespeeld wordt. Zal even heel zakelijk mijn posting herhalen.

    1 TomTom doet IPO en oprichters blijven een belang aanhouden.

    2 In 2007 troeft TomTom Garmin af in biedingsstrijd en koopt voor E3 miljard Tele Atlas.

    3 In 2009 drukt de schuld die aangegaan is op het bedrijf en TomTom doet emissie.

    4 Van de nieuwe aandelen komt 38% slechts beschikbaar voor de markt. Janivo (familie de Pont, Mercedes import) en Cyrte (Botman, de Mol) doen mee voor ieder E50 mln (ruim 4% belang) en brengen dat onder in Flevo Deelnemingen.

    5 Janivo (familie de Pont) verkocht haar belang van 17% in Tele Atlas aan TomTom voor E500mln.

    6 Janivo investeert in 2009 dus 1/10 van het gecashte Tele Atlas belang in TomTom (50mln van de 500mln) en dankzij crashen van de TT koers is dat toch ruim 4% zeggenschap over het hele bedrijf TomTom.

    Samenvattend: Goddijn koopt Tele Atlas "te duur", moet emissie doen vanwege schuldenlast en laat vervolgens een partij waar Tele Atlas van gekocht is deelnemen in TomTom toen de koers afgestort was.

    Mijn conclusie: Goddijn heeft hierbij gehandeld op een manier die funest was voor de "gewone aandeelhouder" maar Janivo heeft er flink garen bij kunnen spinnen. Na de emissie raakten de oprichters hun meerderheid in aandelen kwijt maar het belang van Janivo was groot genoeg om weer boven de 50% te komen als die meestemmen met de oprichters. De familie Goddijn heeft daarna samen met oa Janivo een belang in Van Oord overgenomen van BAM.

    Dat is het verleden.

    Vervolgens zie ik dat de huidige koers van TomTom onder assetwaarde noteert. Dat de Maps niet meer voor E3 miljard op de balans staan terwijl die cruciaal zijn voor SDC. Dat TomTom niet gefinancierd is met vreemd vermogen. Dat TT informatie niet via persberichten naar buiten brengt.

    Mijn angst is dat Goddijn opnieuw een partij zal binnenlaten in TomTom. Zoals dat met Janivo (familie de Pont) is gebeurd. Dat vereist een lage koers en "voorzichtige outlook". Vandaar de huidige waardering op de beurs. Ik denk dan aan HAL (De Kreij komt van Vopak) of partner Bosch. De mogelijkheid van hèt toelaten van een bevriende partij en dan de touwtjes in handen houden zou bij Goddijn de voorkeur kunnen hebben boven de korte termijn koers van het aandeel. Cashen komt daarna.

    Voor mij wijst alles erop dat het bovenstaande scenario speelt. Maar het blijft mijn persoonlijke inschatting.

    Dat was de strekking van mijn bericht.
  7. Levy 17 januari 2017 13:28
    Jammer genoeg meenden gisteren enkele aliassen P. Wakkie als deugniet te moeten beschimpen, niet gehinderd door enige kennis. Deze trouwe en fanatieke volgelingen van het 'TomTom-deugt-niet-geloof' meenden in het oppakken van Wakkie in Madrid tevens het bewijs te zien dat heel TomTom niet deugt. Triest en kenmerkend voor hun tunnelvisie.

    Toen Harrysnel niet zo lang geleden schreef dat de RvC van TT niet deugde, schreef ik als reactie dat menig onderneming zijn handen zou aflikken bij commissarissen als D. Dunn en P. Wakkie. Dat Ahold in 2003 niet ten onder is gegaan, zo schreef ik, is grotendeels te danken aan P. Wakkie. Alom geprezen als uitmuntend jurist en bestuurder.
  8. Juun 17 januari 2017 13:58
    @harrysnel:
    Jij bent een goede spreker en eigenlijk zou jij HG rechtstreeks aan willen spreken, zo mogelijk terwijl de pers er bij is. Nu heb ik een uitnodiging (mede) van TT gevonden om te komen pitchen. Vooraf even opgeven wat je zo ongeveer in komt brengen en dan kun je hier aan de bak voorafgaand aan een 2-daags evenement dat op de TT-kalender staat.
    www.gpsbusinessnews.com/Pitch-your-St...
    On February 1st and 2nd the 4th annual ConnecteDriver & Smart Mobility event will take place in Brussels sponsored by TomTom, RideCell, Telenav, V-Traffic and Inov360.

    www.connectedriver.events

    The event will feature a pitch session opened to startups on the first evening of the conference where founders will present their business to key decision makers in the automotive and smart mobility industries.

    Interested parties should contact Ludovic Privat at ludovic@connectedriver.com with a short slidedeck explaining what you do, who you are, and how your innovation will create value in the automotive and smart mobility industries.

  9. Jejo303 17 januari 2017 14:04
    @Levy

    Als je Harry's standpunt over HG nu buiten wegen laat en naar de feiten kijkt die hij aandraagt; deals die niet gecommuniceerd worden naar de aandeelhouders. Transcripten die normaliter op hun site geplaatst worden en nu voor Q3 niet ( verspreking HG?), mails van aandeelhouders die niet of met een standaard reply beantwoord worden.

    Maakt jouw dit niet argwanend?
  10. Levy 17 januari 2017 14:22
    @Harrysnel, ik zag ook dat jouw bericht ineens was verdwenen.

    Veel van wat je schrijft om 13.05 uur is geen speld tussen te krijgen. Behalve, en dat is nou net de crux, die lagere koers die op de borden stond tijdens de emissie is niet bewerkstelligd door HG om een bevriende partij te laten participeren voor een gunstige prijs, maar was het gevolg van de gratis Google maps (en het feit dat tegen die achtergrond TeleAtlas duur betaald bleek.)

    Achteraf kan je zeggen dat TeleAtlas beter iets later gekocht had kunnen worden namelijk nadat Google maps gratis aan ging bieden. En dat het beter was geweest te betalen in aandelen TT in plaats van vreemd vermogen.

    Maar dat is allemaal achteraf en met kwade opzet had dit niets te maken. Immers, ook Garmin had interesse (en zelfs Google?) dus tegen deze achtergrond is er niets vreemds aan dat ook TomTom interesse in TA had.

    Bovendien, indien TomTom had gewacht met een bod op TeleAtlas tot na het moment dat Google gratis maps ging aanbieden (dit is puur theoretisch want uiteraard wist TT niet dat Google dit zou gaan doen laat staan wanneer) dan was de kans reëel geweest dat een concurrent al met TeleAtlas aan de haal zou zijn gegaan. Bovendien is de koers van TomTom na de Google-experience in elkaar gestord en ik denk dat TomTom in die situatie niet meer in de positie zou zijn geweest om TeleAtlas over te nemen.

    Wat betekent dit?
    1.De overname van TeleAtlas heeft niets te maken met een een-tweetje tussen bevriende partijen om in TomTom te kunnen participeren tegen een gunstige prijs.
    2. Wel betekent dit dat achteraf gezien de overname van TeleAtlas weliswaar erg prijzig was, TomTom was echter niet de enige die de ratio achter deze overname zag, er waren andere kapers op de kust, bovendien was niet bekend dat Google later zijn maps gratis zou aanbieden. Maar had TomTom destijds Garmin niet afgetroefd, dan had TomTom nu geen maps gehad. Terwijl de maps thans juist de kroonjuwelen van TomTom zijn, waar wij als beleggers nog de zoete vruchten van gaan proeven verwacht ik.
  11. forum rang 6 tatje 17 januari 2017 14:44
    Beursgenoten heeft een artikel over Tom Tom in het januari nummer geplaatst.

    Misschien kan iemand het artikel plaatsen.

    Ik doe het niet !

    Nou goed dan, overnemende kandidaten zijn eigenlijk dezelfde als het forum roept.

    Uber
    Bosch
    General motors en Ford
    Apple
    Microsoft
  12. Levy 17 januari 2017 14:54
    quote:

    Jejo303 schreef op 17 januari 2017 14:04:

    @Levy

    Als je Harry's standpunt over HG nu buiten wegen laat en naar de feiten kijkt die hij aandraagt; deals die niet gecommuniceerd worden naar de aandeelhouders. Transcripten die normaliter op hun site geplaatst worden en nu voor Q3 niet ( verspreking HG?), mails van aandeelhouders die niet of met een standaard reply beantwoord worden.

    Maakt jouw dit niet argwanend?
    Eerlijk gezegd niet, die deals die niet gecommuniceerd worden is op aangeven van klanten van TomTom, dat kan je dan moeilijk TomTom kwalijk nemen. Om de aandeelhouders niet in het ongewisse te laten over de forse groei waarvan TomTom weet dat het die in de komende jaren zal ondergaan is er de CAGR voorspelling afgegeven.

    Dat transcript, stel dat het echt een vergissing was, dan begrijp ik wel dat je dat liever niet op je site plaatst, staat wat knullig. Was het geen vergissing, maar een verspreking van een nieuwe klant, dan begrijp ik het ook dat je dat liever niet op je site plaatst, indien die klant dit nog stil wil houden.

    Met een standaard reply hoeft niet zoveel mis te zijn. Ik denk dat van veel vragen die gesteld worden het antwoord terug te vinden is op de website, bijvoorbeeld een persbericht of het jaarverslag. TomTom kan er niet aan beginnen in te gaan op al die aandeelhouders die denken te kunnen voorschrijven hoe de CEO en andere bestuurders, de commissarissen, de ontwerpers, de techneuten, de marketeers en/of de accountants dienen te handelen. Te bespottelijk voor woorden.

    De AVA is een belangrijk orgaan waar aandeelhouders hun zeggenschapsrechten kunnen uitoefenen.
  13. DerksVisie 17 januari 2017 15:20
    quote:

    Jan Peter Balkenellende schreef op 17 januari 2017 15:10:

    Je ziet het Geert effect direct in de koers
    Dit was gisteren al bekend, als je de -%1,66 daling bedoelt dan heb je gelijk.
  14. relpinda 17 januari 2017 15:44
    quote:

    Juun schreef op 17 januari 2017 13:58:

    @harrysnel:
    Jij bent een goede spreker en eigenlijk zou jij HG rechtstreeks aan willen spreken, zo mogelijk terwijl de pers er bij is. Nu heb ik een uitnodiging (mede) van TT gevonden om te komen pitchen. Vooraf even opgeven wat je zo ongeveer in komt brengen en dan kun je hier aan de bak voorafgaand aan een 2-daags evenement dat op de TT-kalender staat.
    www.gpsbusinessnews.com/Pitch-your-St...
    On February 1st and 2nd the 4th annual ConnecteDriver & Smart Mobility event will take place in Brussels sponsored by TomTom, RideCell, Telenav, V-Traffic and Inov360.

    www.connectedriver.events

    The event will feature a pitch session opened to startups on the first evening of the conference where founders will present their business to key decision makers in the automotive and smart mobility industries.

    Interested parties should contact Ludovic Privat at ludovic@connectedriver.com with a short slidedeck explaining what you do, who you are, and how your innovation will create value in the automotive and smart mobility industries.
    ab Juun,

    Ik hoop dat de techneuten hier op het forum dit met beide handen willen aangrijpen om daar hun opwachting te maken en zo op een andere wijze met TT in gesprek kunnen komen en dus ook wat te weten kunnen komen. We lezen het hier dan heel graag.

    Helaas is mij die tech.kennis niet aanwezig om niet door de mand te vallen.

    GAAN zeg ik.

    LZA
3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 112 113 114 115 116 ... 181 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht