Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 304,1K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,930  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hoop.... 8 februari 2017 11:51
    Zouden die toekomstige NAMEN ook niet teleurgesteld zijn. Met zo''n koersontwikkeling en Goddijn werkt dat ook geen vertrouwen.
  2. [verwijderd] 8 februari 2017 11:56
    quote:

    harrysnel schreef op 8 februari 2017 11:50:

    Quote van idioot onze CEO Goddijn:

    "Ondanks dat de groei vooral in de zakelijke markt lijkt te zitten gaat TomTom, dat nog steeds navigatiekastjes maakt maar ook fitnesstrackers en sporthorloges, nog geen afscheid van de consumentenmarkt. "Ik denk dat er uiteindelijk wel markt in zit", zegt Goddijn. Hij ziet dat een sterke beweging is van mensen die langer en gezonder willen leven en meer grip willen krijgen daarop door data-analyse.."

    Ik zie bijvoorbeeld dat er op de Wallen een markt is voor mooie dames. Die stijgende trend naar vertier zit het wel goed mee. Maar dat wil niet zeggen dat als ik mezelf in een leren pakje weet te proppen dat er dan mensen in de rij staan om mij te betalen voor een paar onvergetelijke minuten....

    Om in te spelen op kansen moet je een propositie hebben met unieke product eigenschappen waar vraag naar is. In deze fitness markt red je het niet tegen Apple, Samsung etc. Net zo kansloos als ik ben tov gemiddelde raamprostituee ook al vind ik dat wellicht "leuk om te doen".

    Goddijn kan 1 ding goed: voor zichzelf zorgen. Voor de rest is het een incompetente man die 1 maal geluk heeft gehad met zijn PND'tjes maar alle capaciteiten ontbeert die een CEO moet hebben. Commercieel, communicatief, qua presentatie, uitstraling, als bron van inspiratie.....een drama.

    Als hij een beetje eergevoel heeft stapt hij op. Ik vermoed echter dat deze man niet meer te redden is en de schaamte allang voorbij.
    Ik denk dat je het hier wel mis hebt. Als ik zie hoeveel mede hardlopers dat doen met een TomTom device..
    Sporters kiezen meestal Garmin/TomTom/Polar en geen Apple/Samsung die horloges richten op telefoon koppeling.
    TomTom timmert goed aan de weg met hun laatste modelletje hoor!
  3. [verwijderd] 8 februari 2017 11:56
    Het lijkt er trouwens wel op dat die "dump out of the blue" van eergisteren het zoveelste voorbeeld van lekken van voorkennis is geweest. Wanneer gaat de AFM dit soort zaken nu eens grondig onderzoeken?
  4. PGV 8 februari 2017 11:59
    quote:

    Timtimster schreef op 8 februari 2017 11:56:

    [...]

    Ik denk dat je het hier wel mis hebt. Als ik zie hoeveel mede hardlopers dat doen met een TomTom device..
    Sporters kiezen meestal Garmin/TomTom/Polar en geen Apple/Samsung die horloges richten op telefoon koppeling.
    TomTom timmert goed aan de weg met hun laatste modelletje hoor!
    Ik heb ook de Spark van TT en een PND. Ik koop niks meer van TT, helemaal de balen van dit bedrijf.
  5. [verwijderd] 8 februari 2017 12:03
    quote:

    Timtimster schreef op 8 februari 2017 11:56:

    Sporters kiezen meestal Garmin/TomTom/Polar en geen Apple/Samsung die horloges richten op telefoon koppeling.
    Klopt gewoon niet. De Samsung Gear Fit 2 is autonoom, met GPS, muziek en hartslagmeting aan boord. Een scherm waar die Spark een puntje aan zou kunnen zuigen. Prima prijs/prestatie en waarschijnlijk voor de brede markt vele malen aantrekkelijker dan de TomTom opties: Spark te duur en niet echt als horloge voor de hele dag/nacht en Touch is gewoon een prul in vergelijking met de concurrentie.

    Denk je zelf niet net als TomTom een tunnel in.

    Als TomTom echt wil meedoen in wearables moeten ze sneller en beter dan Garmin zijn en in de markt als DE innovator worden gezien. Nu is het toch heel erg "me too". Met die Bandit als meest droevige voorbeeld.
  6. Bosporus 8 februari 2017 12:04
    Ik volg het aandeel al een aantal jaar en heb nog steeds positie in TT, maar de uitkomst van vandaag is niet anders dan de afgelopen jaren. De verwachtingen onder beleggers zijn altijd hoog, maar de prestaties van TT tegenvallend. Een vulkaan die al jaren als actief wordt beschouwd, maar ondertussen door blijft pruttelen.

    Het is een leuke bezigheid van HG die helemaal niets met beleggers heeft en zijn eigen plan trekt. Ieder jaar zijn inkomsten uit de onderneming haalt en verder onbezorgd sleutelt aan zijn speeltje.

    Ik zou zeggen verlaag je verwachtingen, want voorlopig zal er weinig verdient worden met TT.
  7. PGV 8 februari 2017 12:05
    quote:

    xynix schreef op 8 februari 2017 12:03:

    [...]
    Klopt gewoon niet. De Samsung Gear Fit 2 is autonoom, met GPS, muziek en hartslagmeting aan boord. Een scherm waar die Spark een puntje aan zou kunnen zuigen. Prima prijs/prestatie en waarschijnlijk voor de brede markt vele malen aantrekkelijker dan de TomTom opties: Spark te duur en niet echt als horloge voor de hele dag/nacht en Touch is gewoon een prul in vergelijking met de concurrentie.

    Denk je zelf niet net als TomTom een tunnel in.
    Ziet er echt gelikt uit de Gear Fit, ik ga hem ook kopen voor mijn vrouw.
  8. [verwijderd] 8 februari 2017 12:08
    quote:

    trend follower schreef op 8 februari 2017 11:43:

    [...]

    Verwacht Kepler dat TT zelfs niet aan die 0,25 kan voldoen in 2017?
    De verwachting over 2018 van 0,30 kan ik inkomen.
    Mijn verwachting zelf was dat TT dit jaar al WPA van 0.30 kon realiseren.

    Ik denk dat met name het orderboek weer extra kosten met zich meebrengt.
    Op zich is dat niet erg maar laat ze het dan communiceren.

    ja, opex/capex is ongoing, dus die hefboom uit automotive, licensing and telematics moet wel een keer gaan werken

    kijk, ik weet het zo langzamerhand ook niet meer voor gevoel, probeer me dan ook te verwijderen van het koersniveau, want voor mij is alles onder de 10 koopwaardig, maar dat is basis op waardering van de assets, ik heb altijd twijfels gehad bij het verdienmodel.

    wat ik wel weet is dat markt-perceptie, zeker bij bull-sentiment op de beurzen of voor een sector wonderen kan doen, kijk naar de share price van Tesla, kijk naar MBLY en kijk wat start-ups opleveren

    de markt-perceptie bij TT blijft hangen bij een aftakelende consumer biz, we kelderen vandaag niet op de cijfers van 2016, NEEN de outlook voor 2017, wederom een non-performing cautious outlook, dat is gewoon GEEN investment-case;
    de Focus moet naar de groeionderdelen, daarbij is er een serieus gevaar dat het "raam" qua tijdspanne waarin TT opereert voor met name MAPS wel eens een andere weging over tijd kan krijgen, nu is het nog het bindmiddel, maar is dat nog zo over 3 jaar en is het ook nog zo dat over 3 jaar Apple en Google gewoon MAP-bepalend gaan worden ?
    da's een serieus risico, TT moet eauite participanten binnen halen, strategische partners, kijk verdomme naar HERE die lopen dan wel achter voor Road DNA, maar als dat pas echt speelt over 3 of 5 jaar voor level 4 autonoom, dan is de markt al gewijzigd

    heb 2 alarmbellen HIK en BDB, HIK is al aan het afgaan, zelf ben ik de materie niet machtig, maar ik weet wel wat het kan betekenen als je te laat bent.

    HG moet nu aktie nemen, durft hij dat ?
    is hij eigenlijk al niet uitgeblust en free-wheeled hij nu maar als voorzichtig mens naar de uitgang.

    ik zou zeggen neem hem dan nu en laat een hongerige CEO het eens proberen, ook niet eentje die jullie al in de bestuurskamer hebben zitten, Neen, een frisse wind door de toko.
  9. harrysnel 8 februari 2017 12:09
    quote:

    xynix schreef op 8 februari 2017 11:56:

    Het lijkt er trouwens wel op dat die "dump out of the blue" van eergisteren het zoveelste voorbeeld van lekken van voorkennis is geweest. Wanneer gaat de AFM dit soort zaken nu eens grondig onderzoeken?
    Ik heb dat dus aangekaart. En ook nog verwezen naar de gang van zaken op 12 oktober waar shorters nog even iets van 300000 extra short gingen op dag voor de omzetwaarschuwing en preliminary cijfers.

    Het aantal voertuigen onder beheer bij TT Telematics is nu inmiddels bijna opgelopen tot het aantal dat Fleetmatics onder beheer had destijds toen Verizon $2,4 miljard bood. Als werknemer in Automotive, Licensing of Telematics moet je toch ook gestoord worden van de voortdurende focus op Consumer?

    De deelnemingen in Here bevestigen de assetwaarde van Maps. De overname's van Telematica bedrijven bevestigen de waarde van TT Telematics.

    En toch wordt de koers van TT bepaald door een WPA outlook voor 2017 die paar cent tegenvalt. Een outlook die afhankelijk is van PND's maar niet relevant zou moeten zijn voor de marketcap van TomTom omdat de waarde bij andere onderdelen zit.

    Het gedoe met Consumer leidt af van strategische deals met Microsoft, NVIDIA, SAP, PSA voor Telematics, het winnen van Volvo en Subaru, een orderboek dat aangeeft dat TT wint op Here....
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 8 februari 2017 12:09
    quote:

    closer schreef op 8 februari 2017 11:49:

    [...]
    De subsidie gaat naar www.autonomos-labs.com/
    En TomTom heeft www.autonomos-systems.de/en/
    Ook de laatste, het door TT overgenomen Autonomos dus, leefde voorheen van Duitse onderzoeksubsidies. En ik neem aan dat die nu niet meer gecontinueerd worden.
  11. [verwijderd] 8 februari 2017 12:12
    Je kletst weer uit je nek
    Ze zijn niet open en waarom geen hogere omzet in 2017 met al deals
    Daarom horen we nooit cijfers ze verdienen er geen pukkel op
    Hoe kan je trouwens verlies lijden en je kas naar 133 miljoen zien oplopen
    Hij is gewoon aan het sparen voor zichzelf en teamleden
    Aandeelhouders bestaan niet voor hem
  12. [verwijderd] 8 februari 2017 12:16
    Het is voor mijn als kleine belegger evenals de grote beleggers natuurlijk, die er met wat spaargeld inzitten niet leuk..Heb geen verstand van opties etc. heb ook niet echt veel verstand van techniek. Maar als volger van dit forum krijg je wel inzicht in de posters die er verstand van hebben en welke er op het moment surprime flink laten afweten..

    Is een bedrijf dan het zelfde als politiek..veel zeggen beloven maar aan het eind van de streep zo weinig doen..

    Is geld dan zo belangrijk vraag je je wel eens af..er staat genoeg stil en er zijn genoeg mensen met geld tekort..

    Ik heb zoveel namen van autofabrikanten voorbij zien komen de laatste maanden maar weinig van TT zelf...

    Ik zou zelf trots zijn als ik in een Tesla zou kunnen rijden..

    Helaas gaat dat niet gebeuren met mijn inleg en winst in TT

    Ook mijn eigen fout...ik druk zelf op de knop...

    Maar ik blijf lezen met respect..de posters met diverse belangen vallen langzaam door de mand...dat beetje verstand heb ik dan nog wel..

    Mvg

    R.Slinger

  13. Erik9400 8 februari 2017 12:16
    Hg denkt niet aan aandeelhouders....koersdoel ING slaat nergens op...op forum krijgen wel er de vinger niet achter....

    Tt in een gladde aal...ondertussen sluiten ze nieuwe overeenkomsten zonder nuttige informatie te verschaffen, maandag wat er duidelijk voorkennis, de investeringen die ze nu doen blijven geheim terwijl deze de winst opvreten

    Tt zou een paar cent dividend kunnen geven als Dank voor "vertrouwen" maar wat krijgen we? Een nieuw transitie jaar

    Hoop maar dat ze bij tt wel genieten voor de villa's, boten en auto's die gekocht zijn van ons geld
  14. siepels 8 februari 2017 12:16
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 8 februari 2017 09:26:

    [...]
    Haar tip om TomTom te kopen was een grote blunder, die mij zeer verbaasde.
    Ze had veel beter Sif of AMG kunnen adviseren.
    Riddertje, achteraf wat roepen is wel erg goedkoop.
    En ook nog een ridder onwaardig.
  15. Koos99 8 februari 2017 12:21
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 8 februari 2017 10:21:

    [...]
    Let even op de slechte gang van zaken bij Licensing: officiële omzet daalt, de deferred revenue bij Licensing daalde in 2016 zelfs fors. Dus de echte verkopen zijn ook fors gedaald.

    Iemand enig idee welke klanten hier aan het wegvallen zijn?

    Dat was me nog niet opgevallen. De daling in def rev voor Licensing is inderdaad fors.
    In Q3 is er jaarlijks een forse toename in de Non-Current def rev's, ik was in de veronderstelling dat dit een betaling van Apple is van 30 miljoen euro, maar dat valt niet te rijmen met de afname van de def rev van Licensing van 31.2 --> 11.4

  16. forum rang 4 eduardo3105 8 februari 2017 12:22
    quote:

    W schreef op 8 februari 2017 12:08:

    [...]

    ik zou zeggen neem hem dan nu en laat een hongerige CEO het eens proberen, ook niet eentje die jullie al in de bestuurskamer hebben zitten, Neen, een frisse wind door de toko.
    Ik zou zeggen Herna Verhagen van PostNL. Zij wordt door beleggers van PostNL vaak uitgekotst omdat ze niet is ingegaan op overnamebod maar zij heeft PostNL dat op sterven na dood was wel weer flink op de kaart gezet en daar heeft TT ook behoefte aan. Een Amerikaan zou nog beter zijn dan worden we aan de andere kant vd oceaan misschien ook serieuzer genomen.
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 april

    1. Japan inflatie maart 2,7% YoY volitaliteit verwacht
    2. WDP Q1-cijfers
    3. EU producentenprijzen maart
    4. VK detailhandelsverkopen maart
    5. Fra ondernemersvertrouwen april
    6. KPN €0,098 ex-dividend
    7. CM.com jaarvergadering
    8. NSI jaarvergadering
    9. American Express Q1-cijfers
  2. 22 april

    1. NL investeringen februari
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht