Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,730
  • Verschill

    +0,210 +3,80%
  • Volume

    524.733 Gem. (3M) 321,3K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,760  
+ Toevoegen aan watchlist

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 194 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tom3 8 maart 2017 23:37
    quote:

    Hik schreef op 8 maart 2017 22:20:

    "Must Read" voor iedere Autonomous Car-Tech investor:
    www.citi.com/commercialbank/insights/...
    Zowel Here als Tom2 worden nergens genoemd! Rapport lijkt wel gesponsord door Mobileye. PSA/Renault, Tesla en Bosch komen in het verhaal niet voor. Volvo + Autoliv scoren wel hoog in de hitlijsten. Ben benieuwd naar het voorspellend vermogen van Citi.
  2. [verwijderd] 8 maart 2017 23:48
    quote:

    Tom3 schreef op 8 maart 2017 23:37:

    [...]

    Zowel Here als Tom2 worden nergens genoemd! Rapport lijkt wel gesponsord door Mobileye. PSA/Renault, Tesla en Bosch komen in het verhaal niet voor. Volvo + Autoliv scoren wel hoog in de hitlijsten. Ben benieuwd naar het voorspellend vermogen van Citi.
    TomTom moet je zoeken met "Tom Tom". HERE vind je met " Here" (let op de eerste spatie). Mapping is onderbelicht en er zit zéker veel Mobileye input in het verhaal. Desondanks geeft het een mooi overzicht en krijg je gelijk een inzicht in hoe zelfs een invensteringsbank zich laat leiden door slechts enkele raadgevers en 'Google as a good friend'. Maar het blijft lezenswaardig.
  3. forum rang 7 tatje 9 maart 2017 12:27
    Als ik de CTO van Ford goed lees, zegt hij het volgende.

    1) we hebben HD Maps nodig.
    2)Komen die HD Maps van Google en niet van anderen: NEE, er zijn een aantal anderen, waaronder Here, dat van de duitsers is.
    3) HD Maps moet, gewone GPS is niet genoeg
    4) de HD Map moet ook worden ge update onder het rijden.
    5) met GPS 1,2 meter nauwkeurig, maar dat moet veel beter, we moeten precies weten waar we zijn.

    Met HD Maps en Road DNA op 1 centimeter nauwkeurig, las ik gisteren.

    Tja.
  4. Wipo 10 maart 2017 12:12
    Rijswijk experimenteert met het rijden met een zelfrijdende auto. Onderzocht wordt hoe de stad moet worden aangepast en hoe weggebruikers erop reageren.
    HR Groep, het Rijswijkse bedrijf in slimme verkeersborden en verkeersveiligheid, heeft samen met de gemeente Rijswijk het voortouw genomen voor een halfjaar durende proef.
    Zie: Groot Rijswijk, 9 maart 2017

    Opmerking Wipo: De directeur van de HR Groep heet Goddijn, ik kan nu de opmerking van Harold Goddijn in een vraaggesprek "Wij doen niet aan verkeersborden" beter plaatsen
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 maart 2017 12:42
    quote:

    Wipo schreef op 10 maart 2017 12:12:

    Rijswijk experimenteert met het rijden met een zelfrijdende auto. Onderzocht wordt hoe de stad moet worden aangepast en hoe weggebruikers erop reageren.
    HR Groep, het Rijswijkse bedrijf in slimme verkeersborden en verkeersveiligheid, heeft samen met de gemeente Rijswijk het voortouw genomen voor een halfjaar durende proef.
    Zie: Groot Rijswijk, 9 maart 2017

    Klein Rijswijk zal je bedoelen.
    Een rustige gemeente waar weinig gebeurt. Daarom zorgen B&W zelf graag voor reuring (en onnodige uitgaven). Bijvoorbeeld door een mooie laan (Gen.Spoorlaan) onnodig aan te pakken, of een parkeerregeling te verzinnen waarvoor je minstens HBO moet hebben afgerond om het te snappen.

    Die smart-car proef is ook weer lokale onzin. Die HR Groep krijgt gemeenschapsgeld om een veel te grote broek aan te trekken:
    www.ad.nl/den-haag/deel-rijswijk-aang...

    Hun directeur Goddijn (of all names!) wil kennelijk laten zien dat niet alle leden van het geslacht Goddijn zo besmuikt praten als zijn achterneef(?) HG.
    Maar in het volgende interview lult hij op minstens drie plaatsen uit zijn nek:
    www.ad.nl/den-haag/blind-door-rijswij...

  6. Wipo 10 maart 2017 14:10
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 10 maart 2017 12:42:

    [...]
    Klein Rijswijk zal je bedoelen.
    Een rustige gemeente waar weinig gebeurt. Daarom zorgen B&W zelf graag voor reuring (en onnodige uitgaven). Bijvoorbeeld door een mooie laan (Gen.Spoorlaan) onnodig aan te pakken, of een parkeerregeling te verzinnen waarvoor je minstens HBO moet hebben afgerond om het te snappen.

    Die smart-car proef is ook weer lokale onzin. Die HR Groep krijgt gemeenschapsgeld om een veel te grote broek aan te trekken:
    www.ad.nl/den-haag/deel-rijswijk-aang...

    Hun directeur Goddijn (of all names!) wil kennelijk laten zien dat niet alle leden van het geslacht Goddijn zo besmuikt praten als zijn achterneef(?) HG.
    Maar in het volgende interview lult hij op minstens drie plaatsen uit zijn nek:
    www.ad.nl/den-haag/blind-door-rijswij...

    @BDB Leuk die uitgebreide reactie
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 11 maart 2017 12:50
    quote:

    Wipo schreef op 10 maart 2017 14:10:

    [...]
    @BDB Leuk die uitgebreide reactie
    Graag gedaan. Woon je ook in Rijswijk?

    Al zit hier het European Patent Office, in het meest luxueuze gebouw in deze gemeente, het blijft een saaie plek. Shell zit er ook. Mede-studenten van mij ooit werkten daar.

    Meer on-topic: alle RWS-apparatuur op traffic-gebied werd hier ooit uitgetest. Onder leiding van ene Rob. Een handiger ritselaar heb ik nooit meegemaakt. We mochten elkaar, ik deed de theorie, hij de praktijk.
    Bespaar me verdere verhalen. Nou ja nog even, omdat het zo leuk is:

    Ooit reed ik met een eerste prototype van een RDS-TMC radio rond, de eerste van Renault met digitale traffic. Op een mooie herstdag parkeerde ik mijn auto toen in de buurt van Kootwijk voor een mooie wandeling met mijn geliefden.
    Op dat moment kwam een oude Ford Taunus voorbij rijden, met twee ongure types aan boord. Ik voelde onraad. Gelukkig verlieten zij die parkeerplek weer.
    Maar na onze wandeling bleek mijn auto ingebroken te zijn. Die RDS-TMC radio was weg.

    De boeven liepen later tegen de lamp. Ik kreeg een brief van hun proces-verbaal. Je wilt het niet geloven, hun namen waren "de Veger" en "Pletter" .

    Marten Toonder had het niet beter kunnen verzinnen.

  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 11 maart 2017 13:31
    En de Veger en Pletter konden die radio nooit gebruiken, zij kenden de codes niet.

    Geloof me, ik heb het echt over RWS en Renault-Rambouillet. Ik weet van de historie. Net zoveel als van Hildesheim.

    Laat ik het zo zeggen: ik weet niet veel recents meer, maar ik ben niet gek. Ik ken hun wereldje nog goed genoeg om er af en toe nog wat over te zeggen.

  9. Wipo 11 maart 2017 23:44
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 11 maart 2017 12:50:

    [...]
    Graag gedaan. Woon je ook in Rijswijk?

    Ja ook Rijswijker.
  10. forum rang 7 Dutchy Ron 13 maart 2017 16:38

    Here's a quick rundown of who's working with whom:

    INTEL/MOBILEYE

    Intel snaps up Mobileye for more than $14 billion, gaining access to its expertise in computer vision and machine learning, data analysis, localization and mapping for advanced driver assistance systems and autonomous driving.

    UBER/VOLVO/TOYOTA/OTTO

    Ride-hailing company Uber Technologies and Volvo Cars signed a $300 million deal for Volvo to provide SUVs to Uber for autonomous vehicle research. The Volvo SUVs will be part of Uber's self-driving fleet of taxis in Pittsburgh. Both companies will continue to develop autonomous vehicles separately. Uber also is buying Otto, a startup that has developed software that lets big rigs drive autonomously. Earlier this year, Toyota Motor Corp. bought a small stake in Uber for an undisclosed amount.

    LYFT/GENERAL MOTORS/CRUISE AUTOMATION

    General Motors Co. invested $500 million in Uber rival Lyft Inc. earlier this year. The companies are developing a fleet of autonomous electric taxis that could be deployed through Lyft within the next year. GM also acquired Cruise Automation, a startup that makes autonomous vehicle software, for $581 million.

    LYFT/DIDI CHUXING/UBER/APPLE

    Chinese ride-hailing company Didi Chuxing invested $100 million in Lyft last fall. The partnership allows U.S. customers use the Lyft app to hail Didi rides while in China and vice versa. Uber recently complicated that deal by selling its China business to Didi in exchange for an 18-percent stake in the Chinese company. And there's another wrinkle: Apple Inc., which is believed to be working on its own autonomous cars, invested $1 billion in Didi in May.

    GOOGLE/FIAT CHRYSLER

    Alphabet Inc.'s Google, which has been working on self-driving cars since 2009, is working with Fiat Chrysler Automobiles to build 100 self-driving Chrysler Pacifica minivans. The vans will let Google double the size of its autonomous test fleet.

    VOLKSWAGEN/GETT

    Volkswagen AG invested $300 million in Uber competitor Gett Inc. in May. Gett said it would provide Volkswagen with the technology to expand beyond car ownership and into ride- and car-sharing.

    BMW/INTEL/MOBILEYE

    BMW AG, Intel Corp. and Israel's Mobileye NV are teaming up to build and commercialize driverless cars. The companies say they could have autonomous vehicles in production by 2021. BMW's iNext electric sedan will serve as the platform for the technology. Intel makes the computer processors necessary to operate self-driving cars, while Mobileye makes advanced camera systems. The vehicles would likely be used by ride-sharing fleets.

    FORD/VELODYNE/BAIDU

    Ford Motor Co. is aiming to have fully self-driving cars — with no steering wheels or pedals — in ride-sharing fleets by 2021. Ford and Chinese search engine company Baidu Inc. — which has also invested in Uber — are investing $150 million in Velodyne, which makes the laser sensors that help guide self-driving cars. Ford also acquired Israel-based SAIPS for its expertise in artificial intelligence and computer vision, and invested in Berkeley, California-based Civil Maps.

    AUDI/MERCEDES/BMW/HERE

    Last fall, Nokia Corp. sold its digital mapping business, Here, to a consortium of German automakers for $3 billion. Audi, BMW and Mercedes say precise maps are a key to developing autonomous cars as well as advanced driver assistance features.

    NISSAN/NASA

    Under a five-year partnership, researchers from Nissan and NASA are working on autonomous driving systems and human-machine interface projects with software that can be used on both cars and planetary rovers. Nissan hopes to have self-driving cars on the road by 2020.
  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 13 maart 2017 17:19
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 13 maart 2017 16:38:

    Here's a quick rundown of who's working with whom:
    ...
    ...
    Doe in godsnaam wat meer aan analyse, in plaats van botweg quoten wat op je pad komt. Als je zo doorgaat ga ik je NOK's geven.
  12. mjmj 13 maart 2017 17:42
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 13 maart 2017 17:19:

    [...]
    Doe in godsnaam wat meer aan analyse, in plaats van botweg quoten wat op je pad komt. Als je zo doorgaat ga ik je NOK's geven.

    Nou zeg BdB, er zijn nog velen anderen op het forum die wel profijt hebben van de posts van DR. Als jij die posts van DR maar niets vindt sla ze dan over.
  13. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 13 maart 2017 18:49
    quote:

    mjmj schreef op 13 maart 2017 17:42:

    [...]

    Nou zeg BdB, er zijn nog velen anderen op het forum die wel profijt hebben van de posts van DR. Als jij die posts van DR maar niets vindt sla ze dan over.
    OK, maar ik blijf DR een makkelijke veel-quoter zonder enige verdere uitleg vinden. Aan zulke internet-strandjutters heb ik niks.

  14. forum rang 6 Tom3 13 maart 2017 19:40
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 13 maart 2017 18:49:

    [...]
    OK, maar ik blijf DR een makkelijke veel-quoter zonder enige verdere uitleg vinden. Aan zulke internet-strandjutters heb ik niks.

    Het is toch niet zo moeilijk een conclusie te trekken uit het stuk van Dutchy Ron: Tom2 weet zijn strategische verbindingen met derden goed geheim te houden voor de buitenwacht. Ik weet nog steeds niet of dat nu een teken van sterkte of zwakte is. Zo lang je nog steeds marginale resultaten of groeicijfers laat zien is er in ieder geval geen yank die naar je omkijkt. Je kunt je wel op de borst slaan voor het feit dat je lekker de laatste kleine zelfstandige (partij) bent, maar als de rest van de collega`s opgaan in een belendende supermarkt loop je wel de kans dat je steeds minder klanten trekt en uiteindelijk in de koude sanering terecht komt. De druk op de schouders van HG wordt in ieder geval steeds groter. Ondanks allerhande uitspraken van HG ten tijde van de overname van Here (zouden die nog steeds aan een IPO denken??) waar hij nu niet graag aan herinnerd wil worden, is er niets dat er op wijst dat er verandering op til is. De founders weten ook wel dat bij een beurswaarde van 2 miljard verkoop aan een grote partij neer komt op een fire sale. Dan heeft die professor uit Jeruzalem het heel wat beter begrepen.
  15. NielsjeB 13 maart 2017 21:22
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 13 maart 2017 17:19:

    [...]
    Doe in godsnaam wat meer aan analyse, in plaats van botweg quoten wat op je pad komt. Als je zo doorgaat ga ik je NOK's geven.

    Bij deze een welverdiende (in mijn ogen) NOK. Wees blij dat er nog mensen zijn die nieuws en links plaatsen ipv maar wat raak lullen.
3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 194 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht