Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,520
  • Verschill

    +0,060 +1,10%
  • Volume

    546.527 Gem. (3M) 313,7K
  • Bied

    5,470  
  • Laat

    5,580  
+ Toevoegen aan watchlist

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 149 150 151 152 153 ... 194 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 18 maart 2017 09:34
    Er zijn een aantal "lagen" te onderscheiden en in elke laag zijn er oudgedienden en wemelt het van de aandringende nieuwkomers.

    Houd dan nog maar eens het hoofd boven water in deze uiterst competatieve sector met steeds lagere marges.

    Veel succes met uw investering.
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 18 maart 2017 12:30
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 14 maart 2017 19:55:

    @BDB, If you try to please evertbody, nobody will like it!
    Gewoon mijn linkjes en berichten overslaan en lekker zelf de info zoeken die je nodig hebt. Of je eigen analyse loslaten op die info, daartoe acht ik je nog steeds in staat. Jouw analyse kan afwijken van mijn analyse en ik heb geen zin en tijd daarover in dit forum te discussiëren. Daarom probeer ik zo veel mogelijk objectief te blijven en deel ik maar af en toe mijn gedachten hier. Dus ja 8 vd 10 bijdragen zijn verwijzingen naar andere artikelen die ik lees en daarna deel als ik denk dat anderen daar ook iets aan hebben. Je begrijpt dat ik geen maatwerk kan leveren. Take it or .......

    Ik noem het meestal forumvervuiling. Al moge je een keer raakschieten.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 18 maart 2017 12:34
    quote:

    Hik schreef op 14 maart 2017 20:01:

    [...]
    Dan moet jij maar aan je gezin uitleggen dat je zondags niet meer naar de bossen kunt omdat de boswachter geen lijnen op de weggetjes er naartoe heeft gekalkt. Onzin dus. Het is een argument van een oldschool wegbeheerder, of een verfproducent. Maar niet van iemand die nadenkt over nieuwe technologische toepassingen.
    Zo is dat. Dutchy Ron is een technologische allesvreter.

  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 18 maart 2017 13:34
    'Elke anderhalve kilometer ingreep nodig bij zelfrijdende Uber-auto's'

    Gepubliceerd: 17 maart 2017 17:07 Laatste update: 17 maart 2017 17:07

    Chauffeurs die achter het stuur van de zelfrijdende auto’s van Uber zitten die in Amerika rondrijden, moesten ongeveer elke anderhalve kilometer ingrijpen.

    Dat schrijft Recode op basis van interne documenten van de taxidienst. Het bedrijf heeft in de staten Arizona, Pennsylvania en Californië 43 zelfrijdende auto’s rondrijden die alleen vorige week al 20.354 mijl (zo’n 32.750 kilometer) gereden.

    Bij al die ritten zit een chauffeur achter het stuur die om wat voor reden dan ook kan ingrijpen. Zo grepen de chauffeurs in om redenen als onduidelijke bewegwijzering, te ruime bochten of omdat het weer onstuimig was.

    In de week die eindigde op 8 maart deden chauffeurs dat gemiddeld om de 1,3 kilometer. Aan het eind van januari lag dat nog op rond de eens per 1,4 kilometer en in de eerste week van februari op eens per 1,5 kilometer.

    Noodzakelijk

    Als het om noodzakelijke ingrepen om schade of letsel te voorkomen gaat, moesten de chauffeurs van Uber in de week die eindigde op 7 maart ongeveer eens per 322 gereden kilometers ingrijpen. Dat getal fluctueert nog wel behoorlijk: een week daarvoor lag dat nog op eens per 188 kilometer en in de laatste week van januari nog op eens per 200 kilometer.

    Ter vergelijking: bij de auto’s van Google-bedrijf Waymo hoeven chauffeurs slechts eens per 8.000 gereden kilometers in te grijpen, zo bleek in januari. Uber heeft niet op de uitgelekte cijfers gereageerd.
    Door: NU.nl
  5. [verwijderd] 19 maart 2017 20:55
    Autox.ai

    Een game changer?
    - Goedkope camera's
    - Geen HD-Maps

    Mobileye helps self-driving car “see,” sure, but other software has to take its perceptions and translate it into action for the car. AutoX is the whole package, says Xiao.

    “We’re building the brains for self-driving vehicles,” Xiao says.


    www.businessinsider.nl/autox-ceo-jian...
    arxiv.org/pdf/1611.08583v1.pdf
  6. [verwijderd] 20 maart 2017 11:29
    De Chinese HD-maps gaan waarschijnlijk niet door HERE/TomTom in kaart gebracht, cq ge-update worden.
    Navinfo komt met 2 nieuwe patenten:
    www.navinfo.com/en/news/detail.aspx?i...

    ...establish incremental navigation database and method to update database....

    Actually, the two patent technologies of NavInfo belong to basic application in the automatic driving technology, but it is very difficult to bypass this kind of application. That is to say, if you want to equip with complete automatic driving technology for the vehicle in China in future, you have a great probability to become the client of NavInfo, because you cannot bypass the patent right of NavInfo when purchasing underlying data and service, which undoubtedly is the best embodiment of the core competitiveness of NavInfo. Moreover, the acquisition of two patents for invention of automatic driving technology this time also fully shows that NavInfo is a frontrunner in domestic automatic driving field again.
  7. [verwijderd] 20 maart 2017 16:33
    Nieuwe video Bosch en TomTom HD-Maps in Australie:

    www.caradvice.com.au/489876/bosch-aus...

    ......

    Vagedes said that while a number of new-generation cars on the road today can be considered capable of ‘level two’ driver assistance, Bosch’s project is aimed at level three – full highway-focused hands-free driving for extended periods – and beyond.

    “In our case, we have developed a level-three vehicle, and could potentially be a level-four vehicle in the future. To do so, we do not assist the driver, we need to replace the driver,” he said.

    .......
  8. Juun 20 maart 2017 16:57
    Alleen om de laatste zin:(met 10% marktaandeel TT en € 100,- per auto, toch al gauw 1,7 miljoen omzet.
    www.techzine.nl/nieuws/105048/nvidia-...

    Eerder sloot Nvidia al een overeenkomst met TomTom voor de productie van speciale 3D-kaarten van het wereldwijde wegennet, om zelfrijdende voertuigen zo beter te kunnen laten navigeren. Voor Bosch is de samenwerking met Nvidia een uitgelezen kans om haar marktpositie te verstevigen en nieuwe markten te betreden. Momenteel leveren zij al autocomputers aan onder andere Peugeot, Citroën en Opel. Analysten verwachten dat het aantal intelligente auto’s de komende jaren extreem zal toenemen en we in 2025 ruim 170 miljoen zelfrijdende voertuigen op de wegen kunnen verwachten.
  9. forum rang 6 tatje 20 maart 2017 19:47
    Alleen om de laatste zin:(met 10% marktaandeel TT en € 100,- per auto, toch al gauw 1,7 miljoen omzet.

    Dan pakken we toch de laatste zin erbij :-)

    Analysten verwachten dat het aantal intelligente auto’s de komende jaren extreem zal toenemen en we in 2025 ruim 170 miljoen zelfrijdende voertuigen op de wegen kunnen verwachten.

    10% van 170 miljoen zelfrijdende voertuigen is miz 17 miljoen zelfrijdende voertuigen a 100 euro per auto is 1,7 miljard ipv miljoen :-)

    Boe boe wat is 50% dan heel veul :-)

    Die basis 1,7 miljard voor welke periode !

    Hallo Juun, zit ik goed, dan lezen anderen wel erg slecht mee :-)

    Ik denk dat het bij jou een schrijffout is :-)
  10. Juun 21 maart 2017 08:11
    quote:

    tatje schreef op 20 maart 2017 19:47:

    Alleen om de laatste zin:(met 10% marktaandeel TT en € 100,- per auto, toch al gauw 1,7 miljoen omzet.

    Hallo Juun, zit ik goed, dan lezen anderen wel erg slecht mee :-)

    Ik denk dat het bij jou een schrijffout is :-)
    Dat is inderdaad een schrijffout van mij, want miljard is een veelvoud van miljoen.
  11. [verwijderd] 22 maart 2017 23:29
    www.autonews.com/article/20170322/MOB...

    Toyota gets license to Microsoft's connected vehicle patents

    Microsoft said it will license all of its connected vehicle patents to Toyota Motor Corp. in its most wide-ranging intellectual property agreement with an automaker.

    The software company is giving Toyota access to its suite of vehicle technologies, which includes an operating system, voice recognition, gesture control, artificial intelligence and cybersecurity tools. The agreement is not exclusive, and Microsoft said it is looking to partner with additional automakers.
    The companies would not disclose the financial terms of the deal, announced Wednesday.

    “Microsoft doesn’t make cars, we are working closely with today’s car companies to help them meet customer demands,” said Erich Andersen, corporate vice president of Microsoft’s Intellectual Property Group, in a statement.

    Toyota has been working with Microsoft over the past year on the automaker’s data science center, Toyota Connected. The research arm has been developing services that cater to individual customer’s preferences, leveraging Microsoft’s cloud computing platform.

  12. [verwijderd] 23 maart 2017 21:35
    Tesla Autopilot 2.0: law firm attempts class action lawsuit against Tesla over self-driving claims

    electrek.co/2017/03/22/tesla-autopilo...

    Hagens Berman, one of the law firms leading a class action lawsuit against VW and Mercedes for the emissions-cheating software, is attempting to start a class action against Tesla over the claims made for Autopilot 2.0 features: Enhanced Autopilot and Full Self-Driving capabilities.

    They wrongly claim that Tesla marketed the vehicle has “Full Self-Driving” and that those claims “now appear to be false.”


  13. [verwijderd] 23 maart 2017 23:29
    Voor mensen met programmeertalent: George Hotz van comma.ai geeft een beloning als je een auto kunt porten naar comma.ai's Open Pilot:

    twitter.com/comma_ai/status/844969400...
    Zo kun je zelfs je oude Tesla S upgraden (iets wat Musk niet adviseert en Tesla zelf dan ook niet doet)

    Chevy Volt -- $10,000
    Ford Fusion -- $10,000
    Toyota Prius or RAV4 -- $10,000
    Tesla Model S (No AP, AP1, or AP2) -- $5,000
    Honda Accord or Acura MDX -- $2,000
    Honda CR-V -- $1,000

    The above bounties are sponsored by comma.ai, if you'd like to sponsor a bounty or contribute to one, let me know. If you port to a car not on this list in a way that can be upstreamed nicely, we will consider paying out a custom bounty. More popular car = more money.
  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 24 maart 2017 06:08
    quote:

    Hik schreef op 23 maart 2017 23:29:

    Voor mensen met programmeertalent: George Hotz van comma.ai geeft een beloning als je een auto kunt porten naar comma.ai's Open Pilot:

    twitter.com/comma_ai/status/844969400...
    Zo kun je zelfs je oude Tesla S upgraden (iets wat Musk niet adviseert en Tesla zelf dan ook niet doet)

    Chevy Volt -- $10,000
    Ford Fusion -- $10,000
    Toyota Prius or RAV4 -- $10,000
    Tesla Model S (No AP, AP1, or AP2) -- $5,000
    Honda Accord or Acura MDX -- $2,000
    Honda CR-V -- $1,000

    The above bounties are sponsored by comma.ai, if you'd like to sponsor a bounty or contribute to one, let me know. If you port to a car not on this list in a way that can be upstreamed nicely, we will consider paying out a custom bounty. More popular car = more money.
    Ja hoor, ik speelde lang geleden ook al met elektrische treintjes. Hotz negeert alle legale en verzekeringskwesties. Zie ook je post van 21.35 uur.
  15. [verwijderd] 24 maart 2017 08:50
    Navinfo zet zichzelf in de etalage bij Intel. (Hebben ook al een belang van 15% in HERE):

    www.navinfo.com/en/news/detail.aspx?i...

    Interessant: Navinfo ziet de mapmaker 'als onderdeel van' een totaalpakket ADAS => Zelfrijdend (Navinfo+Mobileye+Navinfo). Partnering is een must en de OEM-ers willen het op deze manier aangeboden krijgen.
    Voor TomTom hebben we dan Bosch+Nvidia(? maar die werken ook nog steeds samen met HERE dus zijn niet exclusief voor TomTom).

    In current stage, more and more vehicle factories purchase high-precision map globally to match the ADAS system of their own vehicle model. However, regardless of high-precision map or ADAS intellectual driving service system will be offered by integrated plan suppliers such as Intel Corporation in future, which means that the intelligent driving industry in future will be developed in the form of camp. In single camp, NavInfo and Intel cooperate due to uniformization of participated enterprises.
    Based on strategy, large international groups will examine the shareholders and check whether they are good for future development and planning when sharing and purchasing other enterprises. In term of Intel, NavInfo may be regarded as an expanded window of market in Chinese region; moreover, NavInfo is able to keep the leading edge in domestic intelligent driving field through cooperation with Intel.
3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 149 150 151 152 153 ... 194 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
    4. Dui inkoopmanagersindex diensten april (voorlopig) volitaliteit verwacht
    5. Dui samengestelde inkoopmanagersindex april
    6. EU samengestelde inkoopmanagersindex april
    7. VK samengestelde inkoopmanagersindex april
    8. 3M Q1-cijfers
    9. GE Aerospace Q1-cijfers
    10. General Motors Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht