Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,700
  • Verschill

    -0,280 -4,68%
  • Volume

    569.243 Gem. (3M) 307,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Maart 2017

3.102 Posts
Pagina: «« 1 ... 115 116 117 118 119 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 24 maart 2017 08:28
    quote:

    xynix schreef op 24 maart 2017 08:02:

    [...]
    Gelukkig hebben we Wim (van der Leegte) nog. Die zorgt wel voor voldoende economische reuring. Overigens kent Eindhoven het laatste jaar een extreme instroom van buitenlandse bedrijven die zich hier in de regio willen vestigen. De reputatie als technologisch focuspunt in Europa begint nu echt vruchten af te werpen.

    De High Tech Campus is "hotter" dan ooit. De wachtlijst voor de TUE puilt uit. De huizenprijzen stijgen met een randstedelijk tempo en dan aan de bovenkant van de range.
    ...
    Ik denk dat je gelijk hebt, en gefeliciteerd. (En ik hou nog steeds van mijn double reed in 040.)
    Hier ter plaatse hebben we overigens "The Eururopean Patent Office", waar al die successen neerslaan.
    Het nog in aanbouw zijnde nieuwe kantoor wordt meest luxueuze in ZH, believe me.
    Trek je eigen conclusies.

    Over patenten gesproken (ook aan @Hik):
    Als MBLY een patent beschreef, was dat vaak in termen van "this invention and a manifold of them".
    Dat "manifold' kwam te pas en te onpas, en uitbundig in hun patenten voor. Veel vaker dan bij TT.
    Tja, zo kan ik het ook. Ik vermoed dat Intel nog heel wat octrooi-processen kan verwachten. Of is dit pure machtspolitiek? Intel heeft diepe zakken.

    Is dit de rationale bij dit soort overnames? Die Israëliërs van MBLY zijn binnen en gedekt.
    Als TT overgenomen wordt, dan worden hun patenten wellicht ineens meer waard?

  2. [verwijderd] 24 maart 2017 08:34

    @ xynix

    MdD is één van de beste analisten voor info over en haast nog belangrijker soms uit TT
    hij heeft de laatste 6 maand 3 opvallende dingen gezegd ( trouwens niet enkel hij, maar de andere eerder vanuit het oogpunt van common sense / gezond verstand )
    bij hem weet je het niet, kan ook common sense zijn, maar kan ook vanwege gefluister in de wandelgangen bij TT zijn

    1e consumer is een anker voor het aandeel en mocht TT deze afdeling afsplitsen gaat dit het aandeel goed doen, TT zal dan een andere weging/waardering uit de markt krijgen en HG geeft een signaal af , dat stappen voor structuur verandering gezet gaan worden, indien dit aandeelhouderswaarde ten goede komt.

    2e 2017 is echt voor TT ( en dus indirect ook voor HG ) het jaar vd waarheid
    no more excuses, de transitie is voltooid, het oogsten moet NU echt gaan beginnen

    3e break-up value TT 17 euro

    en als laatste de opmerking dat deze 3 comments gemaakt zijn in deze volgorde qua timing.

    conclusie: gewoon Long blijven zitten en handel wat in premie om de positie heen, maar weet wel, als het gebeurt kan het bij TT in één klap gedaan zijn, dus om bepaald nog even te wachten bij nieuws om te kopen, dat kan wel eens niet meer aan de orde zijn , we kunnen zomaar in 1 klap op een bepaald niveau staan.

    een beetje MBLY - move in 1 X van 45 naar 60 plus en daar sta je dan , afwachtende dat de deal gefinaliseerd gaat worden.

    dat gezegd hebbende is de top-pick voor 2017 herstel kandidaat meer BAM dan TT bij menig analist.
  3. [verwijderd] 24 maart 2017 08:43
    quote:

    W schreef op 24 maart 2017 08:34:

    conclusie: gewoon Long blijven zitten en handel wat in premie om de positie heen, maar weet wel, als het gebeurt kan het bij TT in één klap gedaan zijn, dus om bepaald nog even te wachten bij nieuws om te kopen, dat kan wel eens niet meer aan de orde zijn , we kunnen zomaar in 1 klap op een bepaald niveau staan.
    100% mee eens. En zo heb ik mijzelf nu ook gepositioneerd.
  4. harrysnel 24 maart 2017 08:48
    quote:

    xynix schreef op 24 maart 2017 08:12:

    Nog even iets n.a.v. die "verrommeling" van het consumentenmerk TomTom. Ik meen laatst ook een uitbox actie te hebben gezien voor de 1e generatie/2e generatie sportwatches via een kanaal als de Lidl. De Lidl was voor de Bandit niet nodig qua volume, dus daar konden ze waarschijnlijk volstaan met de Makro. Het merk mag kennelijk te grabbel worden gegooid. Het PND-imago heeft toch al iets rollator achtigs. En dat blijft toch HET gezicht van TomTom: PND's. De opfrissingspoging van de afgelopen 2 jaar is jammerlijk mislukt.

    Maar nu dat ander punt dat me opvalt de laatste tijd. Komende zondag is de aftrap van de Automotive week op de Automotive Campus Helmond. Normaal gesproken zou je verwachten dat TomTom daar prominent zou sponsoren. Maar niets te bekennen, wel sponsoring door HERE. Soortgelijk als bij dat grote Bosch Connected World event. HERE prominent in beeld, TomTom onzichtbaar. Terwijl er dus uiteindelijk niets spannends uitkwam t.a.v. Bosch/HERE, terwijl de Bosch/TomTom samenwerking alive and kicking is.

    Het lijkt er op dat het opbouwen van het merk TomTom is opgegeven ten gunste van het beheersen van de bottom line. Als die observatie klopt, dan klinkt mij dat eigenlijk als (cello!-)muziek in de oren. Kappen met die consumer onzin en wellicht de slotdeal al zo goed als binnen.
    Meest recente webcast nav Q4 (FY2016) laatste vraag van Shyam Kumar (transcript pag 16):

    "Okay, and just one last boring one. As the hardware division (technical difficulty), how much cash can we release from inventory or just low inventory levels going forward, please?"

    Harold:
    "I defer that question to the CFO."

    Taco:
    "Thank you, Harold. Tens of millions."

    files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

    Lijkt idd of daar nu aan gewerkt wordt.
  5. [verwijderd] 24 maart 2017 08:54
    Tweet
    SINGAPORE (AFN) - Grab, de belangrijkste concurrent van taxi-app Uber in Zuidoost-Azië, wil naar verluidt ruim 1,5 miljard dollar ophalen bij een nieuwe financieringsronde. Dat meldden ingewijden aan persbureau Bloomberg. Zo'n grote rondgang bij investeerders heeft in dat deel van de wereld nog nooit plaatsgevonden.
    Grab, dat actief is in Singapore, Maleisië, Indonesië, Thailand, Vietnam en de Filipijnen, timmert de laatste tijd stevig aan de weg. Zo heeft het in 2012 opgerichte technologiebedrijf voor honderden miljoenen aan investeringen aangekondigd in Indonesië. Dat land is de belangrijkste markt voor Grab, die er vorig jaar meer dan 600 procent groei liet zien.
    Er liggen ook plannen klaar om een zevende markt te betreden: Myanmar. Verder opent Grab binnen niet al te lange tijd nieuwe onderzoeksfaciliteiten in het Indiase Bangalore en het Vietnamese Ho Chi Minhstad, waardoor er veel extra hoogopgeleid personeel nodig is.
    Bij een eerdere financieringsronde, in de september vorig jaar, wist Grab al zo'n 750 miljoen dollar binnen te harken. Daarbij werd het bedrijf gewaardeerd op meer dan 3 miljard dollar.
  6. [verwijderd] 24 maart 2017 08:55
    quote:

    harrysnel schreef op 24 maart 2017 08:48:

    [...]
    Meest recente webcast nav Q4 (FY2016) laatste vraag van Shyam:

    "Okay, and just one last boring one. As the hardware division (technical difficulty), how much cash can we release from inventory or just low inventory levels going forward, please?"

    Harold:
    "I defer that question to the CFO."

    Taco:
    "Thank you, Harold. Tens of millions."

    files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

    Lijkt idd of daar nu aan gewerkt wordt.
    Wel nog even de vraag of de balanswaardering gehaald kan worden bij Makro/Lidl dumpprijsjes. Maar ik vind dit "verkoopklaar" maken op zich prima.

    Wat zou madame eigenlijk nog op kunnen brengen via een "dump-kanaal"? Als ik heel eerlijk ben denk ik dat in het geval de Privé een breuk tussen Harold en Corinne zou melden de koers zo maar ergens tussen een halve en een hele Euro omhoog zou kunnen schieten. Corinne is "leuk maar duur". Vooral duur voor "ons".
  7. forum rang 6 tatje 24 maart 2017 09:02
    Dus niet Didi Chuxing , die chinezen.

    'Uber-rivaal wil 1,5 miljard ophalen'

    SINGAPORE (AFN) - Grab, de belangrijkste concurrent van taxi-app Uber in Zuidoost-Azië, wil naar verluidt ruim 1,5 miljard dollar ophalen bij een nieuwe financieringsronde. Dat meldden ingewijden aan persbureau Bloomberg. Zo'n grote rondgang bij investeerders heeft in dat deel van de wereld nog nooit plaatsgevonden.

    Grab, dat actief is in Singapore, Maleisië, Indonesië, Thailand, Vietnam en de Filipijnen, timmert de laatste tijd stevig aan de weg. Zo heeft het in 2012 opgerichte technologiebedrijf voor honderden miljoenen aan investeringen aangekondigd in Indonesië. Dat land is de belangrijkste markt voor Grab, die er vorig jaar meer dan 600 procent groei liet zien.

    Er liggen ook plannen klaar om een zevende markt te betreden: Myanmar. Verder opent Grab binnen niet al te lange tijd nieuwe onderzoeksfaciliteiten in het Indiase Bangalore en het Vietnamese Ho Chi Minhstad, waardoor er veel extra hoogopgeleid personeel nodig is.

    Bij een eerdere financieringsronde, in de september vorig jaar, wist Grab al zo'n 750 miljoen dollar binnen te harken. Daarbij werd het bedrijf gewaardeerd op meer dan 3 miljard dollar.

    Heb je een idee en begint een nieuw bedrijf.

    In Azie hebben ze sch..t aan jouw patenten.

    Uber look like
    Google look like
    Facebook look like
    You Tube look like

    Die Aziaten en ook russen en binnenkort waarschijnlijk de turken hebben sch..t aan onze wetten en regels.

    Kopen Volvo en maken Volvo en hun eigen merk heel groot in China :-)

    En je doet er niets aan.

    Ha RickBreda,

    Jij was me voor met Grab, maar ja beter 2 maal :-)

  8. forum rang 8 closer 24 maart 2017 09:05
    'AEX klimt naar recordhoogte'

    De AEX-index stijgt de komende zes maanden van 512 naar 560 punten. Vervolgens schiet de Amsterdamse beursgraadmeter in de twee jaar daarna door richting de 700 punten, heeft beursexpert John Beijer (Turbo Trends) donderdagavond gezegd tijdens een online seminar op DFT.

    "Alle seinen staan op groen", zei Beijer tegen de ruim 600 kijkers die het seminar volgden. De AEX bereikte in september 2000 een record van 703,18 punten. Als de AEX-aandelen niet ex-dividend waren gegaan, zou de index volgens de beursman inmiddels op circa 900 punten hebben gestaan.

    Beijer noemde ook tien aandelen die volgens hem momenteel koopwaardig zijn: ArcelorMittal, ING, KPN, Fugro, Arcadis, Brunel, Royal Dutch Shell, PostNL, TomTom en Ordina. Volgens hem kunnen beleggers deze aandelen individueel kopen, maar ook een turbo met een stoploss is een mogelijkheid.

    www.telegraaf.nl/e/27869356
  9. forum rang 6 tatje 24 maart 2017 09:06
    Alleen als Max bij trainingen of wedstrijd bij de eerste drie eindigt, dan ga ik een ijsje eten bij de opa van Max.

    Jammer geen ijs vandaag en geen centen voor de opa van Max :-)
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 24 maart 2017 09:07
    En nog iets, xynix (en W):

    Ik was (15-20 jaar geleden, ik geef het toe) kind aan huis in Wolfsburg, Stuttgart, Hildersheim, München, Göthenburg, Rambouillet, en London als het om car infotainment en m.n. navigatie ging. De bijbehorende merken laat ik aan jullie fantasie over, en 'London' is een verzamelnaam.
    Ik wist en weet van hun research toen. Af en toe kom ik in patentaanvragen bekende namen tegen. Zij doen dat op bescheiden wijze, to the point.

    MBLY is een veelvraat. Zij claimen alles via hun 'manifolds'.

    Ze kunnen de pot op. Ik hoop dat dat dure EPO-kantoor hier waardig tegengas geeft.

  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 24 maart 2017 09:47
    quote:

    RickBreda schreef op 24 maart 2017 08:54:

    Tweet
    SINGAPORE (AFN) - Grab, de belangrijkste concurrent van taxi-app Uber in Zuidoost-Azië, wil naar verluidt ruim 1,5 miljard dollar ophalen bij een nieuwe financieringsronde. Dat meldden ingewijden aan persbureau Bloomberg. Zo'n grote rondgang bij investeerders heeft in dat deel van de wereld nog nooit plaatsgevonden.
    Grab, dat actief is in Singapore, Maleisië, Indonesië, Thailand, Vietnam en de Filipijnen, timmert de laatste tijd stevig aan de weg. Zo heeft het in 2012 opgerichte technologiebedrijf voor honderden miljoenen aan investeringen aangekondigd in Indonesië. Dat land is de belangrijkste markt voor Grab, die er vorig jaar meer dan 600 procent groei liet zien.
    Er liggen ook plannen klaar om een zevende markt te betreden: Myanmar. Verder opent Grab binnen niet al te lange tijd nieuwe onderzoeksfaciliteiten in het Indiase Bangalore en het Vietnamese Ho Chi Minhstad, waardoor er veel extra hoogopgeleid personeel nodig is.
    Bij een eerdere financieringsronde, in de september vorig jaar, wist Grab al zo'n 750 miljoen dollar binnen te harken. Daarbij werd het bedrijf gewaardeerd op meer dan 3 miljard dollar.
    Waar blijft geheel Nieuw Guinea?? Zowel het door Javanen inmiddels geheel gekoloniseerde Westelijke (ooit Hollandse) deel, als het Oostelijke ooit door Australië gekoloniseerde deel?

    TT heeft nog steeds geen maps van PNG. TT heeft er geen benul van hoe je met de auto Indonesië binnenrijdt, net zomin als de Indo-ambassade in den Haag trouwens.
    Er zijn twee plekken in dat onmetelijke rijk. De eén is aan de Noordkust van PNG. Een door lokalen vaak gebruikte grensovergang. Voor Papoeas's de toegang tot Aziatische electronica, voor de Javaanse kolonisten de toegang tot goedkope arbeid of natuurproducten.

    Nee, niet aan de Zuidkust, dat is moerasgebied, waar gen.MacArthur ook de weg in verloor. Ken je klassieken.
    O ja, de tweede weg per auto naar Indonesië is via Noord-Borneo. Al leidt die weg niet ver.

    We hebben het hier over iets veel groters dan 040 of 030, of zelfs 0031.
    Wij zijn mazzelkonten, en moeten tevreden maar ook verdomde waakzaam zijn.

  12. [verwijderd] 24 maart 2017 09:51
    Als Microsoft dus nu met Toyota de "launching customer" voor Azure in Automotive binnen heeft dan gaan er via dat kanaal ongetwijfeld nog vele anderen volgen. Iedereen snapt dat Toyota niet over één nacht ijs zal zijn gegaan.

    Microsoft heeft zich met Azure gecommitteerd aan TomTom. HERE is daar echt erkend als "foutje bedankt" uit het verleden. Eigenlijk zou Microsoft best een logische overnamepartij kunnen zijn met de Toyota deal in the pocket en waarschijnlijk "more to come....". Dan VOL gas er op om HERE echt alle hoeken van de kamer te laten zien qua verkeerstechnologie. Wie weet is er wel een consortium Bosch/IBM/Microsoft(/NVidia?) in de maak om TomTom van de markt te plukken. Als "last man standing" moet dat toch om een serieus bedrag kunnen gaan.
  13. [verwijderd] 24 maart 2017 10:02
    quote:

    xynix schreef op 24 maart 2017 09:51:

    Als Microsoft dus nu met Toyota de "launching customer" voor Azure in Automotive binnen heeft dan gaan er via dat kanaal ongetwijfeld nog vele anderen volgen. Iedereen snapt dat Toyota niet over één nacht ijs zal zijn gegaan.

    Microsoft heeft zich gecommitteerd aan TomTom. HERE is daar echt erkend als "foutje bedankt" uit het verleden. Eigenlijk zou Microsoft best een logische overnamepartij kunnen zijn met de Toyota deal in the pocket en waarschijnlijk "more to come....". Dan VOL gas er op om HERE echt alle hoeken van de kamer te laten zien qua verkeerstechnologie. Wie weet is er wel een consortium Bosch/IBM/Microsoft(/NVidia?) in de maak om TomTom van de markt te plukken. Als "last man standing" moet dat toch voor een serieus bedrag moeten kunnen gaan.
    De launching customer was natuurlijk Renaul-Nissan op de CES dit jaar waar het Azure als automotive platform werd aangekondigd.
    Ik denk niet dat we hier al heel snel concrete zaken mogen verwachten. Ze zoeken allemaal nog een weg om zinnige dingen met die data (eerst maar eens waarde aan koppelen en structureren) te doen.
    En vergeet niet: "In fact, just last month we announced that through new and existing relationships with TomTom, HERE and Esri, together we will create more intelligent location-based services across Microsoft.
    Read more at blogs.microsoft.com/blog/2017/01/05/m...

    Dat maakt de data van Esri en HERE dus ook toegankelijk voor Toyota en anderen.
  14. [verwijderd] 24 maart 2017 10:26
    Hik, correct! AB. Ik ging een beetje te veel op mijn (kennelijk niet volledige) geheugen. Goed om te waken voor "tunnelvisie".

    De invulling van de samenwerkingen wordt nader toegelicht op:

    blogs.microsoft.com/blog/2016/12/14/l...

    Die tekst schildert een veel "modernere" samenwerking met TomTom dan met HERE. HD-maps, RoadDNA en snelle update cycli worden expliciet genoemd. Bij HERE blijft onduidelijk waar het om meer dan "niet volledig afdanken" zou gaan. Esri lijkt meer een "veredelende rol" (BI) te gaan spelen.

    De terecht door jou als "launching Azure-customer" genoemde combi Renault/Nissan zal toch vrijwel zeker op TomTom leunen via Azure (ook getuige de "verspreking" van HG bij Q3). Het ligt in de rede dat ook Toyota via Azure TomTom spul zal gaan afnemen. Anders waren ze wel gaan partneren in het HERE-consortium.
  15. [verwijderd] 24 maart 2017 11:28
    Het aandeel TomTom doet het momenteel zeker niet slecht. Blijft ook vandaag weer prima liggen. Het is wachten op de uitbraak naar boven mijn idee. De markt waarin tomtom zich begeeft is ongelofelijk HOT. Succes!!
  16. Koos99 24 maart 2017 11:47
    quote:

    TromDom schreef op 24 maart 2017 11:28:

    Het aandeel TomTom doet het momenteel zeker niet slecht. Blijft ook vandaag weer prima liggen. Het is wachten op de uitbraak naar boven mijn idee. De markt waarin tomtom zich begeeft is ongelofelijk HOT. Succes!!
    Vrijdag's ligt TomTom altijd goed, dat is een zekerheidje.
3.102 Posts
Pagina: «« 1 ... 115 116 117 118 119 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 april

    1. NL investeringen februari
    2. SAP Q1-cijfers
    3. NL consumentenvertrouwen april
    4. NL prijzen bestaande koopwoningen maart
    5. ING jaarvergadering
    6. VS Chicago Fed-index maart
    7. EU consumentenvertrouwen april (voorlopig)
  2. 23 april

    1. Japan samengestelde inkoopmanagersindex april
    2. Novartis Q1-cijfers
    3. Renault Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht