Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Heineken NL0000009165

Laatste koers (eur)

87,640
  • Verschill

    -0,360 -0,41%
  • Volume

    527.139 Gem. (3M) 553,2K
  • Bied

    87,300  
  • Laat

    88,000  
+ Toevoegen aan watchlist

PB

1.095 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 55 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 16 augustus 2006 15:19
    RTRS-The Lancet lovend over aidsbeleid Heineken - UPDATE
    N i e u w bericht, meer informatie in laatste twee alinea's

    AMSTERDAM (ANP) - Het wetenschappelijk vakblad The Lancet
    noemt bierbrouwer Heineken een voorbeeld voor andere
    multinationals op het gebied van aidsbestrijding. De brouwer is
    een van de weinige ondernemingen die werknemers, hun echtgenoten
    en kinderen met aids levenslang behandelen. Bij de onderneming
    overlijdt bijna niemand meer aan de ziekte.

    Het artikel is geschreven door zes medische experts, van wie
    er twee verbonden zijn aan de bierbrouwer. Heineken stelt zich
    sinds 2001 garant voor de behandeling. Zieke mensen die met
    pensioen gaan krijgen medicijnen via de onderneming of via een
    overheidsprogramma.

    De auteurs hekelen in het tijdschrift andere multinationals.
    Ze vinden dat de kosten van hulp niet opwegen tegen de voordelen
    van gezonde werknemers. Bovendien vallen de kosten altijd lager
    uit dan gedacht.

    Bij Heineken krijgen de behandelaars van de zieke mensen een
    opleiding van drie dagen en een training in de praktijk van
    ongeveer drie weken. Het gaat daarbij om zowel artsen als
    medewerkers van de brouwerij.

    Volgens Stefaan van der Borght van de brouwer is het aantal
    sterfgevallen door het verstrekken van medicijnen drastisch
    afgenomen. Voor 2001 ging het om tientallen mensen per jaar en
    nu gaat het om hooguit enkele gevallen. En dan gaat het om
    mensen die zijn verhuisd of op een andere manier de medicijnen
    niet kunnen slikken.

    Volgens Van der Borght verstrekt het bedrijf op dit moment
    aan ongeveer vierhonderd mensen in Afrika medicijnen. ,,Dat zijn
    niet alleen de werknemers, maar het gaat in deze groep ook om de
    familieleden.''

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  2. forum rang 10 voda 6 november 2006 20:02
    RTRS-Heineken wijzigt dividendbeleid
    AMSTERDAM (ANP) - Heineken past zijn dividendbeleid aan. Dat
    liet de bierbrouwer maandag weten in een persbericht. De
    wijzigingen moet in april 2007 worden goedgekeurd door
    aandeelhouders.

    Heineken wil zijn aandeelhouders 30 tot 35 procent aan
    dividend betalen van de winst per aandeel, exclusief bijzondere
    boekhoudposten en afschrijvingkosten op merken. Nu is dat
    percentage nog 20 tot 25.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  3. [verwijderd] 7 november 2006 14:51
    RTRS-Heineken sluit brouwerij in Polen
    AMSTERDAM (ANP) - Heineken-dochter Grupa Zywiec gaat een
    brouwerij in het Poolse Bydgoszcz sluiten. Het bedrijf kon geen
    koper voor de productielocatie vinden.

    Dat heeft Zywiec dinsdag bekendgemaakt. Het bedrijf heeft
    vele miljoenen zloty's geïnvesteerd om de productiekosten van de
    brouwer in Polen terug te dringen. Deze kosten bleken echter
    niet te reduceren naar acceptabele niveaus.

    Door de sluiting gaan 85 arbeidsplaatsen verloren. Zywiec
    biedt een ontslagvergoeding aan en helpt de medewerkers met het
    vinden van nieuw werk.

    ((Joram Kanner, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
  4. [verwijderd] 28 november 2006 14:15
    Heineken dagvaardt APB wegens benoeming directeur China--2
    Publicatiedatum: 28/11/2006 [12:23]

    Toevoeging: reactie Heineken in alinea vier en vijf.

    AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Heineken heeft Asia Pacific Breweries (APB), waarin het een 42%-belang heeft, gedagvaard. Dat heeft de Aziatische brouwer dinsdag laten weten in een verklaring aan de beurs van Singapore. Ook de andere partner in de joint venture, Fraser and Neave, heeft een dagvaarding van Heineken ontvangen.

    De juridische stappen die het Nederlandse bierconcern onderneemt, betreffen het recht om APB's regiodirecteur voor China te benoemen. De verklaring van APB volgt op berichtgeving in The Straits Times. Volgens de Sigaporese krant wil Heineken voorkomen dat Fraser & Neave en APB een nieuwe directeur aanstellen.

    Heineken heeft het hooggerechtshof in Singapore gevraagd om een uitspraak te doen over 'de interpretatie van bepaalde documenten', aldus APB.

    Een woordvoerder van Heineken laat desgevraagd aan Betten Beursmedia weten dat het verschil van mening specifiek betrekking heeft op de benoeming van de rol van regiodirecteur voor China. Het Nederlandse bedrijf heeft hierover 'een andere mening' dan de overige twee partijen.

    Het meningsverschil kan volgens Heineken 'niet worden opgelost door middel van de normale bestuurs- of bedrijfsprocessen'. Daarom zoekt het 'externe juridische opheldering'.

    De zaak is deels gehoord op 22 en 24 augustus 2006 en is verdaagd tot 29 en 30 november 2006. De uitkomst van de procedure zal geen 'materiele impact' op de financiele prestaties van APB hebben, zo stelt de Aziatische brouwer.

    Annette van Soest

    annette@bfn.com

    (c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

  5. [verwijderd] 7 december 2006 07:43
    'Heineken de dupe van anti-alcoholwetten in Thailand'7 dec 2006, 07:39 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) – Heineken voelt zich in zijn expansie in Thailand belemmerd door zeer stringente anti-alcoholwetten. Rene Hooft Graafland, financieel bestuurder van het Nederlandse concern, bracht woensdag zijn bezorgdheid over de strenge wetgeving over aan de Thaise viceminister van buitenlandse zaken Sawanit Kongsiri, zo schrijft Het Financieele Dagblad vandaag.

    Hooft Graafland is zeer ongelukkig met de anti-alcoholwetgeving, die de nieuwe Thaise (interim)regering wil invoeren. 'De Thaise wetten zijn de strengste ter wereld.'

    Hooft Graafland zegt dat de regelgeving geen oplossing is voor het Thaise alcoholprobleem. Gevolg is wel dat Heineken inkomsten derft en dat de maatregelen een verdere expansie van het drankenconcern bemoeilijken. 'Het zal nu veel moeilijker zijn om lokale merken goed in de markt te zetten', aldus de bestuurder tegenover de krant.

    De Thaise minister was in Nederland om ondernemers uitleg te geven over de politieke situatie in zijn land, waar militairen in september de macht grepen. De nieuwe, door de militairen gesteunde interim-regering wil bijna alle alcoholreclame op televisie, in kranten en op internet aan banden leggen.

    Het aantal verkooppunten van alcohol wordt beperkt en op veel plaatsen mogen logo's van alcoholproducenten niet zichtbaar zijn. Dat whiskyconcern Johnnie Walker een golftoernooi in toeristenoord Phuket wil sponsoren, moet volgens Kongsiri worden verboden.

    Producenten en importeurs van alcoholische dranken en een deel van de toeristenindustrie zijn tegen de nieuwe maatregelen. Met hun verzet bereikten ze dat de maatregelen, die op 3 december hadden moeten ingaan, voorlopig voor een maand zijn uitgesteld.

    Vijf grote alcoholproducenten, onder wie Thai Asia Pacific Brewery, de brouwerij waarin Heineken participeert, bannen een maand lang alcoholreclame.

    Thailand behoort wereldwijd tot de topvijf alcoholconsumenten. Thai Asia Pacific Brewery heeft in Thaise media al laten weten bang te zijn voor een omzetdaling van 5% tot 10%.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  6. [verwijderd] 30 januari 2007 08:31
    Heineken lanceert nieuwe reclamecampagne Premium Light29 jan 2007, 18:29 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Heineken lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne voor zijn Amerikaanse light-bier Heineken Premium Light. Dat heeft de bierbrouwer maandag bekendgemaakt. Een woordvoerder van het concern wil niet kwijt hoe groot het reclamebudget voor deze nieuwe campagne is.

    De campagne, die de nieuwe slogan 'Irresistible' bevat, bestaat onder andere uit een dertig seconden durende televisiecommercial op de muziek van Snoop Dogg en Pharell Williams' 'Beautiful'. Daarnaast adverteert Heineken online en in print.

    De nieuwe commercial zal te zien zijn op verschillende belangrijke 'primetime'- en kabelzenders gedurende populaire televisieprogramma's als 24, Prison Break, NHL Hockey, NBA All-star Weekend en de Grammy's.

    De nieuwe campagne moet voortborduren op het succes van Heineken Premium Light in 2006, het jaar dat het light-bier in de Verenigde Staten werd geintroduceerd. Volgens merkendirecteur Andy Glaser van Heineken was de lancering van Heineken Premium Light een groot succes.

    Als een verrassing komt dit niet. Het groter dan verwachte succes van de introductie zette het bierconcern er afgelopen jaar toe aan de volumedoelstelling voor Premium Light voor 2006 te verhogen. Waar het bedrijf er eerder van uitging een afzet van minimaal 400.000 hectoliter te bereiken, ligt de prognose nu op meer dan 600.000 hectoliter. Eind juni 2006 bedroeg de afzet van Premium Light al meer dan 300.000 hectoliter.

    Heineken liet vorig jaar ook al weten de investering in de marketing voor Premium Light, die lag op USD 50 miljoen, te verhogen. Met welk bedrag precies, wilde bestuursvoorzitter Jean-Francois Van Boxmeer toen niet zeggen.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  7. forum rang 10 voda 30 januari 2007 16:13
    RTRS-Heineken en Anheuser-Busch brouwen Budweiser in Panama
    PANAMA STAD (ANP) - Heineken en de Amerikaanse branchegenoot
    Anheuser-Busch gaan in Panama samen Budweiser brouwen en aan de
    man brengen. Dat hebben de twee brouwers dinsdag bekendgemaakt.
    Budweiser is het best verkopende biermerk van Anheuser-Busch.

    Heineken is in het Midden-Amerikaanse land actief via het
    dochterbedrijf Cervecerias Baru-Panama, waarin het een belang
    heeft van 75 procent. De resterende 25 procent is in handen van
    Florida Ice & Farm uit Costa Rica.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  8. [verwijderd] 9 februari 2007 14:55
    Heineken gaat Budweiser-bier distribueren in Colombia9 feb 2007, 14:52 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Anheuser-Busch heeft een distributieovereenkomst gesloten met Heineken in Colombia, voor de import en distributie van het Budweiser-bier van de Amerikaanse brouwer. Dat heeft Anheuser-Busch vrijdag bekendgemaakt.

    Naast de import en distributie, zal Heineken ook de lokale marketing voor het Budweiser-merk in Colombia voor zijn rekening nemen. Anheuser-Busch had sinds januari 2006, toen het Budweiser in het land lanceerde, een exlusieve importovereenkomst met supermarktketen Exito.

    De overeenkomst met Heineken moet de populariteit van het biermerk vergroten nu de vraag naar internationaal premiumbier toeneemt. Sinds de introductie van het bier, heeft Budweiser de verwachtingen in Colombia overstegen, aldus de Amerikaanse onderneming.

    Via het distributienetwerk van Heineken zal Budweiser onder andere terechtkomen bij restaurants, bars en slijterijen en supermarktketens.

    Eerder sloten de twee brouwers al licentieovereenkomsten voor het brouwen en distribueren van bier in Panama, Italie en Rusland.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  9. [verwijderd] 28 februari 2007 15:14
    Heineken lanceert nieuwe miljoenencampagne in VK28 feb 2007, 14:48 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Heineken lanceert in 2007 een nieuwe reclamecampagne in het Verenigd Koninkrijk. Dat heeft de brouwer woensdag bekendgemaakt. Met de campagne, die meerdere miljoenen Britse ponden kost, wil Heineken het premium-aspect van zijn bier benadrukken.

    Een specifiek bedrag wil een woordvoerder van het bierconcern niet vrijgeven. De campagne draait volgens haar om 'de authenticiteit, de ervaring, het kiezen voor kwaliteit'. 'Het goed getapte bier netjes geserveerd met een servetje eronder.'

    Daarmee wil Heineken zich profileren als tegenhanger van het heersende beeld over de Engelse bierconsumptie; zonder schuim en in grote hoeveelheden.

    De nieuwe campagne wordt breed gevoerd; op televisie, tijdens evenementen en online. Ook zullen er experimentele evenementen plaatsvinden.

    Heineken richt zich op successvolle mannen die in de stad wonen en wat van de wereld hebben gezien, zo vermeldt het persbericht. Ook is dit type man bereid meer geld te betalen voor een 'betere drinkervaring' en geeft hij gemiddeld 15% meer uit aan drankjes dan gemiddelde bierdrinkers.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  10. [verwijderd] 5 maart 2007 14:20
    RTRS-Heineken wil vliegvelden veroveren
    HONGKONG (ANP) - Heineken heeft op de luchthaven van
    Hongkong zijn eerste bar geopend die helemaal om de
    Heineken-merken draait. De brouwer wil nog meer van dergelijke
    'bierlokalen' openen op andere grote luchthavens. ,,We kijken
    overal, op alle continenten'', aldus een woordvoerster.

    De bar in Hongkong, die verspreidt over een ruimte van
    honderd vierkante meter plaats biedt aan hooguit zeventig
    mensen, is geen eigendom van het bierconcern. De brouwer doet
    zaken met de huurder van de locatie.

    Wel is alles Heineken wat de klok slaat. De brouwer zet
    daarbij ook vermaak in, zoals rugby en Champions League-voetbal,
    waar Heineken bij betrokken is als sponsor. ,,Het gaat ons om de
    merkbeleving. Onze ervaring is dat er dan ook meer Heineken
    wordt gedronken.''

    Heineken heeft op andere locaties al ervaring opgedaan met
    concepten die geheel om eigen merken draaien. In Italië bestaan
    bijvoorbeeld speciale Amstel-bars. In Spanje wordt Cruzcampo zo
    aan de man gebracht.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  11. [verwijderd] 5 maart 2007 21:32
    Supermarkten boycotten Heineken
    In tientallen supermarkten wordt geen Heineken-bier meer verkocht. Onder meer de ketens Sligro, Jumbo en Spar vinden het bier te duur. De ketens kopen hun producten in via de inkooporganisatie Superunie, die zo'n 15 ketens bedient.

    Heineken zegt dat er overleg gaande is en dat met verschillende partijen al afspraken zijn gemaakt. Alleen met de Superunie zou het overleg stroef lopen.

    Er zijn de afgelopen jaren wel vaker conflicten geweest tussen fabrikanten en supermarktketens. Zo maakten Albert Heijn en koekfabrikant Peijnenburg ruzie, omdat AH de koek veel goedkoper verkocht dan de fabrikant wilde.

  12. [verwijderd] 6 maart 2007 06:39
    RTRS-Ruzie tussen Heineken en supermarkten (2)
    N i e u w bericht, meer informatie

    AMSTERDAM (ANP) - In tientallen supermarkten van onder meer
    Sligro, Jumbo, Deen, Dekamarkt, Spar en Poiesz ligt geen bier
    van Heineken, omdat de ketens het bier te duur vinden.

    De supermarktketens kopen via de inkooporganisatie Superunie
    gezamenlijk producten in. Heineken wil niet al te veel over het
    conflict zeggen. ,,Met een aantal partijen zijn we er al uit,
    maar met de Superunie verlopen de onderhandelingen wat
    stroever'', aldus een zegsman van bierbrouwer maandag.

    Bij Superunie was niemand bereikbaar voor commentaar. De
    inkoopcombinatie verzorgt de inkoop van goederen voor ongeveer
    vijftien supermarktketens.

    Conflicten tussen fabrikanten van levensmiddelen en
    Supermarktketens zijn niet vreemd. Vorig jaar kregen bierbrouwer
    Grolsch en Albert Heijn het met elkaar aan de stok met als
    resultaat dat Grolsch tijdelijk moeilijk in de winkels van de
    Zaanse grootgrutter te vinden was. Maar het conflict werd
    bijgelegd en de distributie kwam na enige tijd weer op gang.

    Eerder kreeg Albert Heijn het al aan de stok met
    koekfabrikant Peijnenburg, een ruzie die voor de rechter werd
    uitgevochten.

    Het grote probleem voor merkfabrikanten is dat hun producten
    doorgaans overal verkrijgen zijn. Een van de weinige punten
    waarmee supermarkten zich met merkartikelen kunnen onderscheiden
    is de prijs. En juist daar willen de merkartikelenfabrikanten
    weer niet aan tornen, want als de ene supermarkten zo'n artikel
    tegen een lage prijs kan aanbieden, wil de concurrentie dat ook.

    Doorgaans worden dergelijke conflicten opgelost voordat de
    levering wordt gestopt. In het geval van Superunie en Heineken
    is het de vraag of consumenten naar een andere supermarkt gaan
    om al hun boodschappen te doen als de getroffen supers het bier
    niet meer in hun assortiment voeren.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  13. forum rang 10 voda 12 maart 2007 21:52
    RTRS-Heineken gaat Amstel-bier in Zuid-Afrika zelf brouwen
    AMSTERDAM (ANP) - Amstel-bier wordt in Zuid-Afrika niet langer gebrouwen
    door SABMiller. Heineken, de eigenaar van Amstel, gaat een eigen brouwerij in
    het land neerzetten. Tot dit project is afgerond, zal Heineken het bier
    importeren uit Europa.

    Dat heeft Heineken maandag bekendgemaakt. De bierbrouwer kwam vorig jaar tot
    de conclusie dat de overeenkomst met het Zuid-Afrikaanse SABMiller moest worden
    verbroken en begon daartoe een arbitrageprocedure.

    Aanleiding daarvoor was de overname door SABMiller van het Colombiaanse
    Empresarial Bavaria in 2005. Dat gebeurde via een aandelenruil. BevCo, de
    onderneming die de Zuid-Amerikaanse bierbrouwer controleert, nam daarbij een
    belang van 15,1 procent in het nieuwe, gefuseerde bedrijf. De zeggenschap binnen
    SABMiller veranderde daarmee en was schadelijk voor de belangen van Heineken.

    De distributie en marketing in Zuid-Afrika voor Amstel-bier is voortaan de
    verantwoordelijkheid van Brandhouse, waar Heineken een belang in heeft. Amstel
    wordt in Zuid-Afrika verkocht als een premium bier en heeft een marktaandeel van
    8 procent.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
  14. [verwijderd] 14 maart 2007 08:13
    Bartjens: Voer voor juristen
    Heineken worstelt met één arm gebonden op de rug in de strijd om het grootste marktaandeel in bierland tegen de vrijworstelaars SAB en Inbev. Heineken wordt ernstig gehinderd door haar eigendomsstructuur. Het model van de dubbele holding knelt als er nieuwe aandelen worden uitgegeven. Dan verwatert het belang van Heineken Holding en verliest de familie haar controle, tenzij ze ook bijkoopt. Daarom is er een nieuwe holding bedacht, die weer bestaat uit Heineken Holding en wat andere holdings die direct of indirect tot het familie-imperium behoren. Die holding, l’Arche Green houdt weer dik 58% van de aandelen in Heineken Holding. Daardoor kan de Holding weer nieuwe stukken uitgeven zonder de meerderheidspositie te verspelen en de 1:1 verhouding tussen holding en nv blijft intact. (FD, p.11)
  15. [verwijderd] 14 maart 2007 13:00
    Heineken in gesprek met KEO voor distributie op Cyprus14 mrt 2007, 12:51 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Heineken voert onderhandelingen met het Cypriotische bedrijf KEO voor de import en distributie van Heineken bier op het eiland. Dit heeft KEO woensdag laten weten in een verklaring aan de beurs van Cyprus.

    Volgens KEO bevinden de onderhandelingen zich in een vroeg stadium en is er nog geen overeenstemming bereikt. KEO, dat een marktwaarde heeft van ruim EUR 43 miljoen, houdt zich bezig met de productie van bier, wijn en water.

    In 2006 zette het bedrijf CPY 33,8 miljoen (ca. EUR 58,5 miljoen) om met een nettowinst van CPY 0,3 miljoen. KEO is onderdeel van de Hellenic Mining Group.

    Heineken is sinds maart 2005 actief in Cyprus in een joint venture met Lanitis Bros Ltd. Hiervoor had het bedrijf een importovereenkomst met Lanitis. Dit bedrijf is momenteel de exclusieve distributeur van Heineken, Amstel en Buckler in het land.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1755; fax: +31 20 710 1875)

  16. forum rang 10 voda 14 maart 2007 16:35
    laatst gewijzigd: 14-03-2007 16:16
    Nma: onderzoek conflict Heineken en supermarkten
    De Nederlandse Mededingingsautoriteit (Nma) stelt een onderzoek in naar het conflict tussen bierbrouwer Heineken en een aantal supermarkten.

    Boycot
    De supermarkten, die gezamenlijk hun goederen inkopen onder de naam Superunie, boycotten Heineken vanwege een prijsconflict. De winkels vinden het bier te duur.

    Markt
    Volgens de Nma proberen de supermarkten onderling de markt te verdelen en dat is niet toegestaan. De toezichthouder bekijkt ook de rol van Heineken, omdat de bierbrouwer hogere prijzen voor zijn bier heeft geëist.

  17. [verwijderd] 29 maart 2007 12:00
    Beetje sector nieuws:

    RTRS-SABMiller steekt 170 miljoen dollar in Russische brouwerij
    LONDEN (ANP) - De bierbrouwer SABMiller steekt 170 miljoen
    dollar (127 miljoen euro) in een brouwerij in Rusland. Het gaat
    om de bouw van een tweede brouwerij in dit land. Dat maakte
    SABMiller donderdag bekend.

    Rusland is een van de snelst groeiende biermarkten ter
    wereld. Heineken is groot aanwezig in Rusland en heeft een groot
    aantal brouwerijen verspreid door het hele land. Heineken heeft
    een plek in de top vijf op de Russische biermarkt.

    De brouwerij van SABMiller komt op ongeveer duizend
    kilometer ten oosten van Moskou aan de rivier de Wolga met een
    capaciteit van 3 miljoen hectoliter. Het is de bedoeling dat de
    productie start in 2009.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  18. forum rang 10 voda 11 april 2007 20:47
    RTRS-Staking dreigt bij fabriek Heineken in St Petersburg
    ST PETERSBURG (ANP) - Heineken krijgt mogelijk te maken met
    een staking bij de fabriek in de Russische stad St Petersburg.
    Een vakbond dreigt met een werkonderbreking als de brouwer niet
    tegemoet komt aan de eisen om het loon met bijna een derde te
    verhogen en de werkomstandigheden te verbeteren.

    Volgens Heineken heeft de mogelijke staking geen gevolgen
    voor de productie in de tweede stad van Rusland en zijn lang
    niet alle werknemers het met de eisen van de vakbond eens.

    Heineken heeft duizend werknemers in dienst in de fabriek.
    Volgens de vakbond doen tenminste 370 van hen mee aan de
    staking. De vakbond becijferde dat Heineken de arbeiders 16.000
    tot 18.000 roebel (460 tot 517 euro) per maand betaalt.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  19. [verwijderd] 12 april 2007 10:24
    RTRS-Heineken en Superunie leggen ruzie bij (2)
    N i e u w bericht, meer informatie

    BEESD (ANP) - Het handelsconflict tussen de inkoopcombinatie
    Superunie en de bierbrouwer Heineken is voorbij. Dat heeft
    directeur Frans Fredrix van Superunie donderdag gezegd. De
    afgelopen anderhalve maand was het bier van Heineken niet meer
    te koop bij tientallen supermarkten van onder meer Sligro,
    Jumbo, Deen, Dekamarkt, Spar en Poiesz omdat de ketens het bier
    te duur vonden.

    Over de inhoud van de overeenkomst wilde hij niets zeggen.
    ,,Sinds vorige week voeren wij weer een normaal assortiment
    bier'', aldus Fredrix. Hoewel de leden van Superunie weer
    Heineken en Amstel bier in huis kunnen halen, is de directeur
    voorzichtig. ,,Een inkoper is nooit een tevreden mens.''

    De inkoopcombinatie verzorgt de inkoop van goederen voor
    ongeveer vijftien supermarktketens. Conflicten tussen
    fabrikanten van levensmiddelen en supermarktketens komen vaker
    voor. Vorig jaar kregen bierbrouwer Grolsch en Albert Heijn het
    met elkaar aan de stok. Het resultaat was dat Grolsch tijdelijk
    moeilijk in de winkels van de Zaanse grootgrutter te vinden was.

    Het grote probleem voor merkfabrikanten is dat hun producten
    overal verkrijgen zijn. Een van de weinige punten waarmee
    supermarkten zich met merkartikelen kunnen onderscheiden is de
    prijs. Juist daar willen de merkartikelenfabrikanten niet aan
    tornen, want als de ene supermarkten zo'n artikel tegen een lage
    prijs kan aanbieden, wil de concurrentie dat ook.

    ((Tim Preger, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
1.095 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 55 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht