Forum: Air France - KLM » Info | Beursduivel.be

Info

2.764 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 135 136 137 138 139 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
1
RTRS-'Nederland in de fout met luchtvaartverdrag VS' (2)
V e r b e t e r d e herhaling, correctie in lead

LUXEMBURG (ANP) - Nederland is in de fout gegaan met het
luchtvaartverdrag met de Verenigde Staten, vindt de
advocaat-generaal Paolo Mengozzi van het Europees Hof van
Justitie in Luxemburg. Dit verdrag bepaalt dat Nederlandse
luchtvaartmaatschappijen op alle luchthavens in de VS mogen
vliegen. Omgekeerd mogen Amerikaanse vervoerders alle
Nederlandse vliegvelden aandoen.

De advocaat-generaal adviseert de rechters dat Nederland
niet het recht heeft om verdragen over een vrij vliegverkeer te
sluiten, maar dat moet overlaten aan de Europese Unie. Vonnissen
met dezelfde strekking zijn al in 2002 uitgesproken tegen acht
andere EU-landen. De Europese Commissie onderhandelt momenteel
namens alle EU-landen met de Verenigde Staten. De gesprekken
verlopen echter stroef.

De advocaat-generaal heeft tegelijk een inhoudelijk bezwaar
tegen het luchtvaartverdrag tussen Nederland en de Verenigde
Staten. Nederland heeft de VS het recht gegeven om
landingsrechten in te trekken als luchtvaartmaatschappijen niet
meer in handen zijn van de Nederlandse staat of onderdanen. De
advocaat-generaal vindt dit discriminerend: het mag geen
verschil maken of een maatschappij in handen is van Nederlanders
of van andere EU-inwoners.

De Nederlandse staat heeft bij het proces aangevoerd dat de
Europese Commissie te lang heeft getalmd met ook Nederland voor
het Europees Hof te slepen. De rechtszekerheid zou daardoor zijn
aangetast. De advocaat-generaal vindt dat verweer echter niet
overtuigend.

Nederland verwacht bovendien in een onmogelijke positie
terecht te komen als het luchtvaartverdrag wordt geschrapt. Als
er tegen die tijd geen vervangende overeenkomst bestaat tussen
de Europese Unie en de VS, ontstaat er een rechtsvacuüm. Dat zou
schadelijk zijn voor onder meer KLM.

Deze luchtvaartmaatschappij is echter niet bezorgd. De
overeenkomst tussen Nederland en de VS zal in ieder geval van
kracht blijven totdat de EU en de VS hun onderhandelingen hebben
afgerond, zo verwacht KLM. Als dit namelijk niet gebeurt, komt
het vliegverkeer tussen Nederland en de VS plat te liggen.

KLM en moederbedrijf Air France zijn voorstander van een
Europees verdrag, omdat dit de luchtvaartgroep veel
mogelijkheden zou bieden om verder te groeien. Een zogenoemd
open sky-verdrag bepaalt dat Amerikaanse en Europese
luchtvaartmaatschappijen vrij gebruik mogen maken van elke
luchthaven in de VS en Europa. Air France-KLM zou dan
bijvoorbeeld vanuit Londen naar Amerika kunnen vliegen. Dat is
nu nog niet toegestaan.

Het Europees Hof van Justitie doet over enkele maanden
uitspraak.

((Marcel Proos en Kees Bos, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
voda
1
Omschrijving
(MarketAdvices.com) Zurich - Op 16-11-2006 verlaagt analist Markus Mächler van Credit Suisse zijn advies voor het Franse/Nederlandse luchtvaartconcern Air France KLM (ISIN: FR0000031122 / Mnemo: AFA) van "houden" naar "verkopen".

Het 12-maands koersdoel voor het aandeel Air France KLM is vastgesteld op 27.70 EUR. Op het huidige koersniveau van het aandeel wordt de koerswinstverhouding voor 2006 ingeschat op 9.16. Voor 2006 wordt de winst per aandeel Air France KLM ingeschat op 3.44 EUR. Op basis van de huidige aandelenkoers wordt het dividendrendement voor 2006 getaxeerd op 0.48%.

Fräser
0
Ben erg benieuwd hoe de cijfers er donderdag de 23e voorstaan ten opzichte van de verwachtingen. Tot die tijd blijf ik long.
[verwijderd]
0
RTRS-Air France-KLM wil nog altijd creatie prijsvechter
PARIJS (ANP/RTR) - Air France-KLM wil nog altijd een
prijsvechter creëren die kan profiteren van het groeiende
toerisme. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij vrijdag
bekendgemaakt.

Het concern onderzoekt de creatie van een Frans onderdeel
van transavia.com om ook diensten vanuit Frankrijk aan te kunnen
bieden.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
[verwijderd]
0
RTRS-KLM bezorgd over groei Schiphol
VERKIEZINGENPARIJS (ANP) - KLM-bestuursvoorzitter Leo van Wijk maakt
zich zorgen over de gevolgen van de verkiezingsuitslag voor de
groei van luchthaven Schiphol. De kans is volgens hem groot dat
het nieuwe kabinet een linkse signatuur krijgt en Schiphol
nieuwe milieubeperkingen zal opleggen. ,,Dan kunnen wij niet of
nauwelijks groeien'', zei Van Wijk donderdag.Hij haalde fel uit naar politici die in zijn ogen
opportunistisch te werk gaan. ,,Als het goed gaat met de
economie wordt de groei van Schiphol beperkt, maar als het
slecht gaat dan is de luchthaven opeens de banenmotor van
Nederland. Je kan niet van het ene op het andere moment zeggen
dat de groei van Schiphol wordt beperkt.''KLM zelf investeert volgens Van Wijk veel in schonere en
stillere vliegtuigen, maar de overheid stelt daar weinig
tegenover. ,,Overheid, doe je ding eens!'', zei hij.((Marcel Proos, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
voda
1
Air France-KLM maakt geen haast met overname Alitalia
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Air France-KLM voert nog steeds verkennende gesprekken met Alitalia over een eventuele overname. 'Zij lijken haast te maken', zegt KLM-woordvoerder Bart Koster woensdag tegen Betten, doelend op het bericht van de Italiaanse overheid om tenminste 30,1% van de aandelen aan te bieden, 'maar wij hebben de tijd.'

De Italiaanse overheid maakte gisteren bekend dat het tenminste 30,1% van de aandelen die het in Alitalia heeft, op de markt wil brengen. De bieder is daarbij volgens de Italiaanse wet verplicht een bod te doen op alle aandelen van Alitalia.

'Alitalia is op de goede weg, maar zolang niet aan al onze gestelde condities is voldaan, doen we geen bod', aldus Koster. De woordvoerder doelt daarmee op het feit dat Alitalia nog steeds financieel onder de maat presteert.

De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij heeft daarbij ook als eis gesteld dat het netwerk van Alitalia toegevoegde waarde moet hebben voor Air France-KLM. 'Op dit moment zitten er nog teveel overlappingen in, dat zal eerst moeten veranderen.'

De Italiaanse staat wil alleen op aanbiedingen ingaan van bieders die de huidige vorm van Alitalia instand willen houden. De Italiaanse overheid wil dat de koper zowel het logo als de historische identiteit van de Italiaanse luchtvaartmaatschappij behoudt.

'Dat is voor ons acceptabel', aldus Koster. Ook KLM en Air France hebben hun identiteit behouden na de fusie. 'Maar Air France-KLM-Alitalia wordt wel een hele lange naam.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)



[verwijderd]
0
RTRS-Vliegtuigen Air France-KLM iets minder bezet (2)
N i e u w bericht, meer informatie

PARIJS (ANP) - De vliegtuigen van luchtvaartmaatschappij Air
France-KLM waren de afgelopen maand opnieuw iets minder bezet.
De zogenoemde bezettingsgraad daalde in november 0,1 procentpunt
naar 78,5 procent.

Dat maakte Air France-KLM donderdag bekend. Het aantal
passagiers in de vliegtuigen steeg 3,4 procent tot 5,7 miljoen,
maar de capaciteit nam sterker toe. De bezettingsgraad voor het
vrachtvervoer steeg met 1,6 procentpunt naar 70,9 procent.

In oktober daalde de bezettingsgraad voor de passagiers ook
al, van 81,7 procent naar 81,4 procent. De graadmeter voor het
vrachtvervoer was toen ook lager.

In november waren vooral de vluchten naar Noord- en
Zuid-Amerika minder bezet. Het aantal passagiers steeg 3,2
procent bij 5 procent meer capaciteit. Dat was ook het beeld bij
Europese vluchten. De bezettingsgraden op vluchten naar Afrika &
het Midden-Oosten en Azië stegen echter in november.

((Joram Kanner, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
voda
1
RTRS-KLM start proef met draadloze berichtenservice op Schiphol
SCHIPHOL (ANP) - De luchtvaartmaatschappij KLM houdt op
Schiphol een proef met het versturen van draadloze berichten aan
passagiers. De proef, op basis van bluetooth-technologie, is
erop gericht de passagiersstromen op de luchthaven in goede
banen te leiden. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.

Tijdens de zogeheten BlueCasting-proef, die loopt tot 4
februari 2007, krijgen passagiers de boodschap dat ze online
kunnen inchecken om rijen aan de balie te voorkomen. Dat lijkt
niet erg zinvol omdat de passagiers zich al op Schiphol
bevinden. Volgens een woordvoerder gaat het niet zozeer om de
inhoud van het bericht, maar om het testen van de technologie en
de reactie van de passagiers.

De berichtenservice werkt overigens alleen als de
bluetoothfunctie op de mobiele telefoon of elektronische
zakagenda is ingeschakeld. ,,Als je het niet wilt, ben je er dus
ook zo van af''. KLM zet BlueCasting samen met het
internetbedrijf Lost Boys op. De woordvoerder wilde niet ingaan
op financiële details.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
[verwijderd]
0
RTRS-Air France-KLM vervoert meer passagiers
PARIJS/AMSTELVEEN (ANP) - Air France-KLM heeft in december
meer dan 5,7 miljoen passagiers vervoerd. Dat is een stijging
van 3 procent ten opzichte van december 2005, aldus een
verklaring die dinsdag naar buiten is gebracht. De zogeheten
bezettingsgraad nam af met 0,4 procentpunt naar 79,4 procent.

De capaciteit van Air France-KLM nam toe met 3,8 procent.
Het aantal vluchten in december naar Noord- en Zuid-Amerika nam
toe met 2,1 procent bij 3 procent meer capaciteit. Bij Azië
bedroeg dat cijfer 8,4 procent. Op die vluchten bleef de
bezettingsgraad stabiel.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
[verwijderd]
0
RTRS-'Delta en Northwest praten over mogelijke fusie' (2)
N i e u w bericht, meer informatie in laatste 2 alinea's

WASHINGTON (ANP) - Northwest Airlines en Delta Air Lines
voeren gesprekken over een mogelijke fusie. De twee Amerikaanse
luchtvaartmaatschappijen zouden kunnen samengaan nadat ze uit
surseance zijn gekomen. Dat hebben bronnen tegen de Amerikaanse
zakenkrant The Wall Street Journal gezegd, zo meldde deze krant
donderdag.

Bestuurders van beide luchtvaartmaatschappijen hebben elkaar
de afgelopen weken geregeld ontmoet. Deze bijeenkomsten moeten
de schuldeisers van Delta ervan overtuigen dat een combinatie
met Northwest levensvatbaar is.

Delta is momenteel het overnamedoelwit van een andere
Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, US Airways. Deze vervoerder
heeft woensdag nog zijn bod verhoogd van 8,4 miljard dollar tot
10,2 miljard dollar. De directie van Delta voelt niets voor een
overname door US Airways en wil op eigen kracht uit de
financiële problemen komen.

Een samengaan met Northwest wordt inmiddels gezien als een
veelbelovende optie, aldus een bron tegen The Wall Street
Journal. Een andere ingewijde wist de krant ook te vertellen dat
er gesprekken zijn geweest tussen United Airlines en Delta, maar
deze hebben minder vaak en langer geleden plaatsgevonden. United
voert ook oriënterende gesprekken met een andere Amerikaanse
luchtvaartmaatschappij, Continental.

Delta en Northwest zijn beide partners van de
Frans-Nederlandse luchtvaartgroep Air France-KLM. De topman van
KLM, Leo van Wijk, is een groot voorstander van een fusie tussen
de twee Amerikaanse branchegenoten. Dat zou de samenwerking
tussen Air France-KLM en de twee aanzienlijk vergemakkelijken.

Analisten verwachten een grote consolidatieslag op de
Amerikaanse luchtvaartmarkt. Het overnamebod van US Airways op
Delta zou slechts het begin daarvan zijn.

((Marcel Proos, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
[verwijderd]
0
Air France-KLM: Spinetta treedt terug als lid RvC Alitalia17 jan 2007, 12:19 uur
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Jean-Cyril Spinetta, de bestuursvoorzitter van Air France-KLM, treedt terug als lid van de Raad van Commissarissen bij de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia. Dit heeft Air France woensdag bekendgemaakt.

Als argument draagt de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij aan dat de Italiaanse overheid zijn belang in Alitalia in de etalage heeft gezet. Air France-KLM en Alitalia zijn partners in de Sky-Team alliantie.

De Italiaanse overheid houdt 49,9% van de aandelen in Alitalia. Geinteresseerde partijen kunnen tot 27 januari een bod uitbrengen op de verliesgevende luchtvaartmaatschappij. Eerder meldde de staat tenminste 30,1% te willen verkopen.

Air France-KLM voert al langere tijd 'verkennende' gesprekken met de Italianen. Het bedrijf heeft steeds gezegd dat aan een aantal voorwaarden moet zijn voldaan voordat het een bod gaat uitbrengen.

Volgens diverse media zou de Amerikaanse durfkapitalist Texas Pacific ook belangstelling hebben voor Alitalia.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

[verwijderd]
0
KLM hekelt compensatiewet
KLM heeft kritiek op de huidige Europese compensatieregeling voor gestrande en vertraagde reizigers. Het bedrijf vindt het onrechtvaardig dat luchtvaartmaatschappijen eenzijdig moeten opdraaien voor de kosten. Dat zegt Peter Hartman, per 1 april de nieuwe president-directeur. Volgens Hartman ligt de oorzaak van vertragingen vaak bij de organisaties voor luchtverkeersleiding. (FD, p. 13)
sebpb
0
sterker gisteravond mochten gestrandde passagiers vanwege mileu-normering niet gevlogen worden.
[verwijderd]
0
'Air France-KLM doet geen bod op Alitalia'


PARIJS - De Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie Air France-KLM zal vooralsnog geen bod doen op de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia. Dat schrijft de Franse zakenkrant La Tribune op gezag van niet nader genoemde bronnen.
,,De beslissing is woensdag genomen door de raad van bestuur op de dag dat Jean-Cyril Spinetta ontslag nam uit de raad van Alitalia'', aldus de krant. De voorwaarden die de Italiaanse overheid stelt aan de verkoop van de maatschappij heeft Air France-KLM volgens de krant doen besluiten uit te stappen.
Spinetta kon zijn positie in het bestuur van Alitalia niet handhaven, omdat de Italiaanse overheid heeft besloten de luchtvaartmaatschappij te privatiseren, verklaarde Air France-KLM woensdag. De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij heeft een belang van 2 procent in de Italiaanse branchegenoot.
Air France-KLM zal zijn positie heroverwegen als er bijvoorbeeld een bod komt van de concurrentie zoals Lufthansa of het Italiaanse Air One, schrijft La Tribune.

(ANP)
[verwijderd]
0
RTRS-KLM maakt werk van all-in prijzen
AMSTELVEEN (ANP) - KLM maakt in Nederland vanaf dinsdag
reclame met ticketprijzen inclusief toeslagen en belastingen.
Daarmee loopt de luchtvaartmaatschappij vooruit op een nieuwe
code, die vanaf 1 april het vermelden van alle extra kosten voor
reizen verplicht stelt.

Dat heeft KLM dinsdag laten weten. De vervoerder zegt de
consument helderheid te willen bieden door met all-in prijzen te
adverteren. De tarieven zijn niet veranderd, benadrukte de
luchtvaartmaatschappij.

Bedrijven die vakanties, vliegreizen, bustrips of
combinaties van die producten verkopen, moeten met ingang van 1
april hun advertenties en andere uitingen eerlijk zijn over de
kosten. Ze mogen niet langer adverteren met prijzen die gestript
zijn van allerlei kosten, die erbij komen zodra de klant gaat
boeken. Voor de datum van 1 april is gekozen omdat de gidsen
voor het winterseizoen allang zijn gedrukt.

((Marcel Proos, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
[verwijderd]
0
RTRS-Luchtvaartsector in 2006 verder gegroeid
GENEVE (ANP) - De luchtvaartsector heeft vorig jaar 5,9
procent meer passagiers vervoerd dan in 2005. De hoeveelheid
vracht nam in dezelfde periode toe met 4,6 procent. Dat meldde
de internationale brancheorganisatie IATA maandag.

De groei van het aantal passagiers was daarmee langzamer dan
in 2005, toen de sector 7,6 procent meer reizigers vervoerde dan
een jaar eerder. De toename van de hoeveelheid vracht verliep
juist sneller dan in 2005, toen het groeipercentage 3,2 bedroeg.

In totaal leed de luchtvaartbranche in 2006 een nettoverlies
van 500 miljoen dollar. De IATA denkt dat door efiiciënter te
werken in 2007 een nettowinst van 2,5 miljard dollar kan worden
gerealiseerd.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
[verwijderd]
0
RTRS-KLM verlaagt brandstoftoeslag
AMSTELVEEN (ANP) - KLM heeft de brandstoftoeslagen verlaagd
voor tickets die in Nederland worden gekocht, omdat de
brandstofprijzen de afgelopen periode zijn gedaald.

De luchtvaartmaatschappij liet vrijdag weten dat voor
vluchten binnen Europa de toeslag met 1 euro per enkele vlucht
wordt verlaagd. Voor internationale vluchten is dat 5 euro.

De toeslag binnen Europa komt daarmee op 21 euro per
traject. Voor internationale bestemmingen is dat 50 euro.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
voda
1
Ook een idee voor Air France-KLM?

RTRS-Deense luchtvaarmaatschappij komt met kinderloze klasse
KOPENHAGEN (ANP) - Speciaal voor reizigers die een broertje
dood hebben aan jengelende kinderen tijdens lange vluchten,
introduceert de Deense reisorganisatie Star Tour een kinderloze
klasse in haar vliegtuigen. Het bedrijf denkt dat er genoeg
klanten zijn die extra willen betalen voor wat rust aan boord,
zo maakte het bedrijf vrijdag bekend.

Volgens Star Tour zitten vliegtuigen naar met name Thailand
de laatste jaren in toenemende mate vol met gezinnen met kleine
kinderen. Op speciale plekken voorin het vliegtuig hoeven
kinderhaters daarvan geen last meer te hebben. Zij krijgen
bovendien onderweg een luxe maaltijd voorgeschoteld, mogen 10
kilo extra bagage meenemen en krijgen voorrang bij het
inchecken.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
[verwijderd]
0
Zware kartelboete dreigt voor Air France-KLM
De vrachtdivisie van Air France-KLM wacht een zware boete voor het maken van kartelafspraken over onder andere olietoeslagen, aldus bronnen. Het is nog onduidelijk of de overtredingen zijn begaan door de nieuwe luchtvaartcombinatie of door een van de fusiepartners afzonderlijk. Het finale oordeel van het wereldwijde onderzoek naar de verboden afspraken wordt uiterlijk in juni verwacht. KLM onthoudt zich vooralsnog van commentaar. (Tel., p. 25)
[verwijderd]
0
Air France-KLM profiteert van bericht over kostenbesparingen
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Het aandeel Air France-KLM profiteert donderdag van een bericht over kostenbesparingen in het Franse tijdschrift Challenge. Hierin staat dat de luchtvaartmaatschappij bij de publicatie van haar jaarcijfers met een nieuw kostenbesparingsplan van euro 1-1,5 mrd naar buiten zal komen. Woordvoerders van Air France-KLM willen het bericht niet bevestigen.

'We hebben eerder gezegd dat we de kosten per eenheid zien oplopen, en dat we dit willen terugdringen door slimmer te werken', zo stelt een woordvoerder van KLM tegenover Betten. 'Dan moet je denken aan een gezamenlijk IT-systeem en gezamenlijk inkopen. Massa-ontslagen zijn bijvoorbeeld niet aan de orde.'

Omstreeks 11.20 uur staat het aandeel op Euronext Amsterdam 2,5% hoger op euro 34,07. Eerder in de ochtend werd een koers van euro 34,25 op de borden gezet.

Tim Kezer
tim@bfn.com

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

2.764 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 135 136 137 138 139 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17-jul-19 10:00
Koers 8,908
Verschil -0,112 (-1,24%)
Hoog 9,022
Laag 8,822
Volume 492.435
Volume gemiddeld 2.500.979
Volume gisteren 3.211.497

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group