Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,280
  • Verschill

    +0,066 +0,72%
  • Volume

    1.007.670 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    9,276  
  • Laat

    9,282  
+ Toevoegen aan watchlist

Info

3.557 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 178 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 november 2006 14:38
    RTRS-'Nederland in de fout met luchtvaartverdrag VS' (2)
    V e r b e t e r d e herhaling, correctie in lead

    LUXEMBURG (ANP) - Nederland is in de fout gegaan met het
    luchtvaartverdrag met de Verenigde Staten, vindt de
    advocaat-generaal Paolo Mengozzi van het Europees Hof van
    Justitie in Luxemburg. Dit verdrag bepaalt dat Nederlandse
    luchtvaartmaatschappijen op alle luchthavens in de VS mogen
    vliegen. Omgekeerd mogen Amerikaanse vervoerders alle
    Nederlandse vliegvelden aandoen.

    De advocaat-generaal adviseert de rechters dat Nederland
    niet het recht heeft om verdragen over een vrij vliegverkeer te
    sluiten, maar dat moet overlaten aan de Europese Unie. Vonnissen
    met dezelfde strekking zijn al in 2002 uitgesproken tegen acht
    andere EU-landen. De Europese Commissie onderhandelt momenteel
    namens alle EU-landen met de Verenigde Staten. De gesprekken
    verlopen echter stroef.

    De advocaat-generaal heeft tegelijk een inhoudelijk bezwaar
    tegen het luchtvaartverdrag tussen Nederland en de Verenigde
    Staten. Nederland heeft de VS het recht gegeven om
    landingsrechten in te trekken als luchtvaartmaatschappijen niet
    meer in handen zijn van de Nederlandse staat of onderdanen. De
    advocaat-generaal vindt dit discriminerend: het mag geen
    verschil maken of een maatschappij in handen is van Nederlanders
    of van andere EU-inwoners.

    De Nederlandse staat heeft bij het proces aangevoerd dat de
    Europese Commissie te lang heeft getalmd met ook Nederland voor
    het Europees Hof te slepen. De rechtszekerheid zou daardoor zijn
    aangetast. De advocaat-generaal vindt dat verweer echter niet
    overtuigend.

    Nederland verwacht bovendien in een onmogelijke positie
    terecht te komen als het luchtvaartverdrag wordt geschrapt. Als
    er tegen die tijd geen vervangende overeenkomst bestaat tussen
    de Europese Unie en de VS, ontstaat er een rechtsvacuüm. Dat zou
    schadelijk zijn voor onder meer KLM.

    Deze luchtvaartmaatschappij is echter niet bezorgd. De
    overeenkomst tussen Nederland en de VS zal in ieder geval van
    kracht blijven totdat de EU en de VS hun onderhandelingen hebben
    afgerond, zo verwacht KLM. Als dit namelijk niet gebeurt, komt
    het vliegverkeer tussen Nederland en de VS plat te liggen.

    KLM en moederbedrijf Air France zijn voorstander van een
    Europees verdrag, omdat dit de luchtvaartgroep veel
    mogelijkheden zou bieden om verder te groeien. Een zogenoemd
    open sky-verdrag bepaalt dat Amerikaanse en Europese
    luchtvaartmaatschappijen vrij gebruik mogen maken van elke
    luchthaven in de VS en Europa. Air France-KLM zou dan
    bijvoorbeeld vanuit Londen naar Amerika kunnen vliegen. Dat is
    nu nog niet toegestaan.

    Het Europees Hof van Justitie doet over enkele maanden
    uitspraak.

    ((Marcel Proos en Kees Bos, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  2. forum rang 10 voda 16 november 2006 22:49
    Omschrijving
    (MarketAdvices.com) Zurich - Op 16-11-2006 verlaagt analist Markus Mächler van Credit Suisse zijn advies voor het Franse/Nederlandse luchtvaartconcern Air France KLM (ISIN: FR0000031122 / Mnemo: AFA) van "houden" naar "verkopen".

    Het 12-maands koersdoel voor het aandeel Air France KLM is vastgesteld op 27.70 EUR. Op het huidige koersniveau van het aandeel wordt de koerswinstverhouding voor 2006 ingeschat op 9.16. Voor 2006 wordt de winst per aandeel Air France KLM ingeschat op 3.44 EUR. Op basis van de huidige aandelenkoers wordt het dividendrendement voor 2006 getaxeerd op 0.48%.

  3. [verwijderd] 17 november 2006 09:09
    RTRS-Air France-KLM wil nog altijd creatie prijsvechter
    PARIJS (ANP/RTR) - Air France-KLM wil nog altijd een
    prijsvechter creëren die kan profiteren van het groeiende
    toerisme. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij vrijdag
    bekendgemaakt.

    Het concern onderzoekt de creatie van een Frans onderdeel
    van transavia.com om ook diensten vanuit Frankrijk aan te kunnen
    bieden.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  4. [verwijderd] 23 november 2006 12:44
    RTRS-KLM bezorgd over groei Schiphol
    VERKIEZINGENPARIJS (ANP) - KLM-bestuursvoorzitter Leo van Wijk maakt
    zich zorgen over de gevolgen van de verkiezingsuitslag voor de
    groei van luchthaven Schiphol. De kans is volgens hem groot dat
    het nieuwe kabinet een linkse signatuur krijgt en Schiphol
    nieuwe milieubeperkingen zal opleggen. ,,Dan kunnen wij niet of
    nauwelijks groeien'', zei Van Wijk donderdag.Hij haalde fel uit naar politici die in zijn ogen
    opportunistisch te werk gaan. ,,Als het goed gaat met de
    economie wordt de groei van Schiphol beperkt, maar als het
    slecht gaat dan is de luchthaven opeens de banenmotor van
    Nederland. Je kan niet van het ene op het andere moment zeggen
    dat de groei van Schiphol wordt beperkt.''KLM zelf investeert volgens Van Wijk veel in schonere en
    stillere vliegtuigen, maar de overheid stelt daar weinig
    tegenover. ,,Overheid, doe je ding eens!'', zei hij.((Marcel Proos, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
  5. forum rang 10 voda 6 december 2006 17:04
    Air France-KLM maakt geen haast met overname Alitalia
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Air France-KLM voert nog steeds verkennende gesprekken met Alitalia over een eventuele overname. 'Zij lijken haast te maken', zegt KLM-woordvoerder Bart Koster woensdag tegen Betten, doelend op het bericht van de Italiaanse overheid om tenminste 30,1% van de aandelen aan te bieden, 'maar wij hebben de tijd.'

    De Italiaanse overheid maakte gisteren bekend dat het tenminste 30,1% van de aandelen die het in Alitalia heeft, op de markt wil brengen. De bieder is daarbij volgens de Italiaanse wet verplicht een bod te doen op alle aandelen van Alitalia.

    'Alitalia is op de goede weg, maar zolang niet aan al onze gestelde condities is voldaan, doen we geen bod', aldus Koster. De woordvoerder doelt daarmee op het feit dat Alitalia nog steeds financieel onder de maat presteert.

    De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij heeft daarbij ook als eis gesteld dat het netwerk van Alitalia toegevoegde waarde moet hebben voor Air France-KLM. 'Op dit moment zitten er nog teveel overlappingen in, dat zal eerst moeten veranderen.'

    De Italiaanse staat wil alleen op aanbiedingen ingaan van bieders die de huidige vorm van Alitalia instand willen houden. De Italiaanse overheid wil dat de koper zowel het logo als de historische identiteit van de Italiaanse luchtvaartmaatschappij behoudt.

    'Dat is voor ons acceptabel', aldus Koster. Ook KLM en Air France hebben hun identiteit behouden na de fusie. 'Maar Air France-KLM-Alitalia wordt wel een hele lange naam.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  6. [verwijderd] 7 december 2006 08:51
    RTRS-Vliegtuigen Air France-KLM iets minder bezet (2)
    N i e u w bericht, meer informatie

    PARIJS (ANP) - De vliegtuigen van luchtvaartmaatschappij Air
    France-KLM waren de afgelopen maand opnieuw iets minder bezet.
    De zogenoemde bezettingsgraad daalde in november 0,1 procentpunt
    naar 78,5 procent.

    Dat maakte Air France-KLM donderdag bekend. Het aantal
    passagiers in de vliegtuigen steeg 3,4 procent tot 5,7 miljoen,
    maar de capaciteit nam sterker toe. De bezettingsgraad voor het
    vrachtvervoer steeg met 1,6 procentpunt naar 70,9 procent.

    In oktober daalde de bezettingsgraad voor de passagiers ook
    al, van 81,7 procent naar 81,4 procent. De graadmeter voor het
    vrachtvervoer was toen ook lager.

    In november waren vooral de vluchten naar Noord- en
    Zuid-Amerika minder bezet. Het aantal passagiers steeg 3,2
    procent bij 5 procent meer capaciteit. Dat was ook het beeld bij
    Europese vluchten. De bezettingsgraden op vluchten naar Afrika &
    het Midden-Oosten en Azië stegen echter in november.

    ((Joram Kanner, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
  7. forum rang 10 voda 7 december 2006 17:23
    RTRS-KLM start proef met draadloze berichtenservice op Schiphol
    SCHIPHOL (ANP) - De luchtvaartmaatschappij KLM houdt op
    Schiphol een proef met het versturen van draadloze berichten aan
    passagiers. De proef, op basis van bluetooth-technologie, is
    erop gericht de passagiersstromen op de luchthaven in goede
    banen te leiden. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.

    Tijdens de zogeheten BlueCasting-proef, die loopt tot 4
    februari 2007, krijgen passagiers de boodschap dat ze online
    kunnen inchecken om rijen aan de balie te voorkomen. Dat lijkt
    niet erg zinvol omdat de passagiers zich al op Schiphol
    bevinden. Volgens een woordvoerder gaat het niet zozeer om de
    inhoud van het bericht, maar om het testen van de technologie en
    de reactie van de passagiers.

    De berichtenservice werkt overigens alleen als de
    bluetoothfunctie op de mobiele telefoon of elektronische
    zakagenda is ingeschakeld. ,,Als je het niet wilt, ben je er dus
    ook zo van af''. KLM zet BlueCasting samen met het
    internetbedrijf Lost Boys op. De woordvoerder wilde niet ingaan
    op financiële details.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  8. [verwijderd] 9 januari 2007 09:01
    RTRS-Air France-KLM vervoert meer passagiers
    PARIJS/AMSTELVEEN (ANP) - Air France-KLM heeft in december
    meer dan 5,7 miljoen passagiers vervoerd. Dat is een stijging
    van 3 procent ten opzichte van december 2005, aldus een
    verklaring die dinsdag naar buiten is gebracht. De zogeheten
    bezettingsgraad nam af met 0,4 procentpunt naar 79,4 procent.

    De capaciteit van Air France-KLM nam toe met 3,8 procent.
    Het aantal vluchten in december naar Noord- en Zuid-Amerika nam
    toe met 2,1 procent bij 3 procent meer capaciteit. Bij Azië
    bedroeg dat cijfer 8,4 procent. Op die vluchten bleef de
    bezettingsgraad stabiel.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  9. [verwijderd] 11 januari 2007 14:49
    RTRS-'Delta en Northwest praten over mogelijke fusie' (2)
    N i e u w bericht, meer informatie in laatste 2 alinea's

    WASHINGTON (ANP) - Northwest Airlines en Delta Air Lines
    voeren gesprekken over een mogelijke fusie. De twee Amerikaanse
    luchtvaartmaatschappijen zouden kunnen samengaan nadat ze uit
    surseance zijn gekomen. Dat hebben bronnen tegen de Amerikaanse
    zakenkrant The Wall Street Journal gezegd, zo meldde deze krant
    donderdag.

    Bestuurders van beide luchtvaartmaatschappijen hebben elkaar
    de afgelopen weken geregeld ontmoet. Deze bijeenkomsten moeten
    de schuldeisers van Delta ervan overtuigen dat een combinatie
    met Northwest levensvatbaar is.

    Delta is momenteel het overnamedoelwit van een andere
    Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, US Airways. Deze vervoerder
    heeft woensdag nog zijn bod verhoogd van 8,4 miljard dollar tot
    10,2 miljard dollar. De directie van Delta voelt niets voor een
    overname door US Airways en wil op eigen kracht uit de
    financiële problemen komen.

    Een samengaan met Northwest wordt inmiddels gezien als een
    veelbelovende optie, aldus een bron tegen The Wall Street
    Journal. Een andere ingewijde wist de krant ook te vertellen dat
    er gesprekken zijn geweest tussen United Airlines en Delta, maar
    deze hebben minder vaak en langer geleden plaatsgevonden. United
    voert ook oriënterende gesprekken met een andere Amerikaanse
    luchtvaartmaatschappij, Continental.

    Delta en Northwest zijn beide partners van de
    Frans-Nederlandse luchtvaartgroep Air France-KLM. De topman van
    KLM, Leo van Wijk, is een groot voorstander van een fusie tussen
    de twee Amerikaanse branchegenoten. Dat zou de samenwerking
    tussen Air France-KLM en de twee aanzienlijk vergemakkelijken.

    Analisten verwachten een grote consolidatieslag op de
    Amerikaanse luchtvaartmarkt. Het overnamebod van US Airways op
    Delta zou slechts het begin daarvan zijn.

    ((Marcel Proos, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
  10. [verwijderd] 17 januari 2007 12:51
    Air France-KLM: Spinetta treedt terug als lid RvC Alitalia17 jan 2007, 12:19 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Jean-Cyril Spinetta, de bestuursvoorzitter van Air France-KLM, treedt terug als lid van de Raad van Commissarissen bij de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia. Dit heeft Air France woensdag bekendgemaakt.

    Als argument draagt de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij aan dat de Italiaanse overheid zijn belang in Alitalia in de etalage heeft gezet. Air France-KLM en Alitalia zijn partners in de Sky-Team alliantie.

    De Italiaanse overheid houdt 49,9% van de aandelen in Alitalia. Geinteresseerde partijen kunnen tot 27 januari een bod uitbrengen op de verliesgevende luchtvaartmaatschappij. Eerder meldde de staat tenminste 30,1% te willen verkopen.

    Air France-KLM voert al langere tijd 'verkennende' gesprekken met de Italianen. Het bedrijf heeft steeds gezegd dat aan een aantal voorwaarden moet zijn voldaan voordat het een bod gaat uitbrengen.

    Volgens diverse media zou de Amerikaanse durfkapitalist Texas Pacific ook belangstelling hebben voor Alitalia.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  11. [verwijderd] 19 januari 2007 08:11
    KLM hekelt compensatiewet
    KLM heeft kritiek op de huidige Europese compensatieregeling voor gestrande en vertraagde reizigers. Het bedrijf vindt het onrechtvaardig dat luchtvaartmaatschappijen eenzijdig moeten opdraaien voor de kosten. Dat zegt Peter Hartman, per 1 april de nieuwe president-directeur. Volgens Hartman ligt de oorzaak van vertragingen vaak bij de organisaties voor luchtverkeersleiding. (FD, p. 13)
  12. sebpb 19 januari 2007 11:14
    sterker gisteravond mochten gestrandde passagiers vanwege mileu-normering niet gevlogen worden.
  13. [verwijderd] 22 januari 2007 06:53
    'Air France-KLM doet geen bod op Alitalia'

    PARIJS - De Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie Air France-KLM zal vooralsnog geen bod doen op de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia. Dat schrijft de Franse zakenkrant La Tribune op gezag van niet nader genoemde bronnen.
    ,,De beslissing is woensdag genomen door de raad van bestuur op de dag dat Jean-Cyril Spinetta ontslag nam uit de raad van Alitalia'', aldus de krant. De voorwaarden die de Italiaanse overheid stelt aan de verkoop van de maatschappij heeft Air France-KLM volgens de krant doen besluiten uit te stappen.
    Spinetta kon zijn positie in het bestuur van Alitalia niet handhaven, omdat de Italiaanse overheid heeft besloten de luchtvaartmaatschappij te privatiseren, verklaarde Air France-KLM woensdag. De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij heeft een belang van 2 procent in de Italiaanse branchegenoot.
    Air France-KLM zal zijn positie heroverwegen als er bijvoorbeeld een bod komt van de concurrentie zoals Lufthansa of het Italiaanse Air One, schrijft La Tribune.

    (ANP)
  14. [verwijderd] 23 januari 2007 12:09
    RTRS-KLM maakt werk van all-in prijzen
    AMSTELVEEN (ANP) - KLM maakt in Nederland vanaf dinsdag
    reclame met ticketprijzen inclusief toeslagen en belastingen.
    Daarmee loopt de luchtvaartmaatschappij vooruit op een nieuwe
    code, die vanaf 1 april het vermelden van alle extra kosten voor
    reizen verplicht stelt.

    Dat heeft KLM dinsdag laten weten. De vervoerder zegt de
    consument helderheid te willen bieden door met all-in prijzen te
    adverteren. De tarieven zijn niet veranderd, benadrukte de
    luchtvaartmaatschappij.

    Bedrijven die vakanties, vliegreizen, bustrips of
    combinaties van die producten verkopen, moeten met ingang van 1
    april hun advertenties en andere uitingen eerlijk zijn over de
    kosten. Ze mogen niet langer adverteren met prijzen die gestript
    zijn van allerlei kosten, die erbij komen zodra de klant gaat
    boeken. Voor de datum van 1 april is gekozen omdat de gidsen
    voor het winterseizoen allang zijn gedrukt.

    ((Marcel Proos, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
  15. [verwijderd] 29 januari 2007 14:55
    RTRS-Luchtvaartsector in 2006 verder gegroeid
    GENEVE (ANP) - De luchtvaartsector heeft vorig jaar 5,9
    procent meer passagiers vervoerd dan in 2005. De hoeveelheid
    vracht nam in dezelfde periode toe met 4,6 procent. Dat meldde
    de internationale brancheorganisatie IATA maandag.

    De groei van het aantal passagiers was daarmee langzamer dan
    in 2005, toen de sector 7,6 procent meer reizigers vervoerde dan
    een jaar eerder. De toename van de hoeveelheid vracht verliep
    juist sneller dan in 2005, toen het groeipercentage 3,2 bedroeg.

    In totaal leed de luchtvaartbranche in 2006 een nettoverlies
    van 500 miljoen dollar. De IATA denkt dat door efiiciënter te
    werken in 2007 een nettowinst van 2,5 miljard dollar kan worden
    gerealiseerd.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  16. [verwijderd] 2 februari 2007 10:18
    RTRS-KLM verlaagt brandstoftoeslag
    AMSTELVEEN (ANP) - KLM heeft de brandstoftoeslagen verlaagd
    voor tickets die in Nederland worden gekocht, omdat de
    brandstofprijzen de afgelopen periode zijn gedaald.

    De luchtvaartmaatschappij liet vrijdag weten dat voor
    vluchten binnen Europa de toeslag met 1 euro per enkele vlucht
    wordt verlaagd. Voor internationale vluchten is dat 5 euro.

    De toeslag binnen Europa komt daarmee op 21 euro per
    traject. Voor internationale bestemmingen is dat 50 euro.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  17. forum rang 10 voda 2 februari 2007 17:43
    Ook een idee voor Air France-KLM?

    RTRS-Deense luchtvaarmaatschappij komt met kinderloze klasse
    KOPENHAGEN (ANP) - Speciaal voor reizigers die een broertje
    dood hebben aan jengelende kinderen tijdens lange vluchten,
    introduceert de Deense reisorganisatie Star Tour een kinderloze
    klasse in haar vliegtuigen. Het bedrijf denkt dat er genoeg
    klanten zijn die extra willen betalen voor wat rust aan boord,
    zo maakte het bedrijf vrijdag bekend.

    Volgens Star Tour zitten vliegtuigen naar met name Thailand
    de laatste jaren in toenemende mate vol met gezinnen met kleine
    kinderen. Op speciale plekken voorin het vliegtuig hoeven
    kinderhaters daarvan geen last meer te hebben. Zij krijgen
    bovendien onderweg een luxe maaltijd voorgeschoteld, mogen 10
    kilo extra bagage meenemen en krijgen voorrang bij het
    inchecken.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  18. [verwijderd] 6 maart 2007 08:42
    Zware kartelboete dreigt voor Air France-KLM
    De vrachtdivisie van Air France-KLM wacht een zware boete voor het maken van kartelafspraken over onder andere olietoeslagen, aldus bronnen. Het is nog onduidelijk of de overtredingen zijn begaan door de nieuwe luchtvaartcombinatie of door een van de fusiepartners afzonderlijk. Het finale oordeel van het wereldwijde onderzoek naar de verboden afspraken wordt uiterlijk in juni verwacht. KLM onthoudt zich vooralsnog van commentaar. (Tel., p. 25)
  19. [verwijderd] 29 maart 2007 11:47
    Air France-KLM profiteert van bericht over kostenbesparingen
    AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Het aandeel Air France-KLM profiteert donderdag van een bericht over kostenbesparingen in het Franse tijdschrift Challenge. Hierin staat dat de luchtvaartmaatschappij bij de publicatie van haar jaarcijfers met een nieuw kostenbesparingsplan van euro 1-1,5 mrd naar buiten zal komen. Woordvoerders van Air France-KLM willen het bericht niet bevestigen.

    'We hebben eerder gezegd dat we de kosten per eenheid zien oplopen, en dat we dit willen terugdringen door slimmer te werken', zo stelt een woordvoerder van KLM tegenover Betten. 'Dan moet je denken aan een gezamenlijk IT-systeem en gezamenlijk inkopen. Massa-ontslagen zijn bijvoorbeeld niet aan de orde.'

    Omstreeks 11.20 uur staat het aandeel op Euronext Amsterdam 2,5% hoger op euro 34,07. Eerder in de ochtend werd een koers van euro 34,25 op de borden gezet.

    Tim Kezer
    tim@bfn.com

    (c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

3.557 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 178 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 april

    1. China economische groei eerste kwartaal 5% (YoY) volitaliteit verwacht
    2. China industriële productie maart
    3. China detailhandelsverkopen maart
    4. B&S Group Q4-cijfers
    5. Fastned Q1-cijfers
    6. VK werkloosheid feb
    7. SBM Offshore $0,83 ex-dividend
    8. PostNL jaarvergadering
    9. Kendrion €0,45 ex-dividend
    10. EU handelsbalans feb
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht