Forum: Air France - KLM » Info » Pagina: 133 | Beursduivel.be

Info

2.768 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Erwin L
0
KLM vervoert record aantal passagiers in 2018. Ik ben benieuwd wat de verdienste per passagier in 2018 is geweest:

news.klm.com/klm-2018-traffic-results/

Beleggers zijn blijkbaar nog niet helemaal overtuigd; de koers van AF/KLM staat momenteel op +0,33%, waar de CAC 0,88%, AEX 061% en de AMX 0,66% hoger noteren.
Erwin L
1
quote:

Erwin L schreef op 9 jan 2019 om 09:38:


KLM vervoert record aantal passagiers in 2018. Ik ben benieuwd wat de verdienste per passagier in 2018 is geweest:

news.klm.com/klm-2018-traffic-results/

Beleggers zijn blijkbaar nog niet helemaal overtuigd; de koers van AF/KLM staat momenteel op +0,33%, waar de CAC 0,88%, AEX 061% en de AMX 0,66% hoger noteren.


Ik vermoed dat er een addertje onder het gras zit; De koers staat inmiddels ruim 1% in de min bij steeds groenere borden. Branchegenoten Lufthansa (+0,5%) en IAG (+0,9%) staan ruim in het "groen".
Erny
0
quote:

Erwin L schreef op 9 jan 2019 om 09:57:


[...]

Ik vermoed dat er een addertje onder het gras zit; De koers staat inmiddels ruim 1% in de min bij steeds groenere borden. Branchegenoten Lufthansa (+0,5%) en IAG (+0,9%) staan ruim in het "groen".

Merkwaardige daling idd. Wat zijn de vooruitzichten voor 2019; is daar iets over bekend ?
objectief
0
quote:

Erny schreef op 9 jan 2019 om 12:01:


[...]
Merkwaardige daling idd. Wat zijn de vooruitzichten voor 2019; is daar iets over bekend ?



Er spelen ook andere factoren een rol bij de koers van dit aandeel o.a. de olieprijs stijgt weer een beetje en de koers was i.t.t. vele andere aandelen in het laatste halfjaar gestegen. Kortgezegd: de koers is dikwijls contrair aan de brede marktstijging, maar de verwachting blijft positief.
Leefloon
0
quote:

Erwin L schreef op 9 jan 2019 om 09:57:

Ik vermoed dat er een addertje onder het gras zit;

Voor zo'n vermoeden vind ik het nog nét iets te vroeg. Tenzij de adder op het gras ligt en Air France heet, of de gesignaleerde achterstand snel of kruipend blijft oplopen. AFA zit nu op de beurzen wel in een hoek waar je gemiddeld (!) outperformance mag verwachten en waar je wilt zitten, maar de richting is niet goed. oor het achterblijven. Kopen 'kan' m.i. desgewenst. Binnen een bredere portefeuille, en neem bij een aanhoudende underformance er gerust afscheid van, of koop desnoods een protective put bij publicatie van cijfers.

De genoemde dagkoersen lijken triviaal, binnen normale foutenmarges, maar zijn juist iets om bij dit aandeel nu in de gaten te gaan houden. Niet een glijvlucht van vallend metaal. Verleden week daalde het aandeel een verwaarloosbare 1%,maar wel goed genoeg voor een beweging richting een gevarenzone. Tot aan die zone is er sprake van een aantrekkelijk gebied, waarin ook aandelen zitten zonder Franse slag.

Vergroot de underperformce, wat je wilt zien is minimaal iets marktconforms, blijf er dan vanaf. Dan gaat het teveel op een adder lijken, en zijn er aantrekkelijkere grote alternatieven in hetzelfde hoekje. Zoals meerdere grootbanken, of bieraandeel AB InBev. Daar is wel sprake van een positieve rendementsverwachting, zonder Air France.
Erwin L
0
quote:

objectief schreef op 9 jan 2019 om 12:07:


[...]


Er spelen ook andere factoren een rol bij de koers van dit aandeel o.a. de olieprijs stijgt weer een beetje en de koers was i.t.t. vele andere aandelen in het laatste halfjaar gestegen. Kortgezegd: de koers is dikwijls contrair aan de brede marktstijging, maar de verwachting blijft positief.


IAG en LH hebben toch ook last van stijgende olieprijs? De daling komt daarom m.i. niet zozeer door sectorrelevant nieuws. Ik zoek het in beginsel intern bij AF/KLM.
Leefloon
1
Daarom vond ik, als insteek maar niet als conclusie, het gesignaleerde achterblijven uitstekend. Een mogelijk door sommigen ontdekt en erkend probleem.

Het achterblijven is echter (nog) niet dramatisch. Ergens tussen "misschien iets onder het gras" en "positief" in. De bijlage bevat een soort variant op het achterblijven op de indexen. De toen misschien overgewaarde, rode koers komt van hoog, maar tegelijkertijd moet de blauwe lijn ook niet veel verder wegzakken. Niet snel, en niet sluipend.

Kopen "kan" dus, maar hoeft niet. Binnen een bredere portefeuille wil een belegger aandelen met zicht op het goedmaken van een achterstand(je). AF/KLM voldoet daar nu aan. De blauwe lijn staat niet "te" laag, want dan wordt het riskanter. Richting adders, of ander vallend metaal.

De blauwe lijn en het bericht over een lilliputachterstandje op indexen geeft hetzelfde aan. Stijgt de index met 15%, en stijgt AF/KLM met 5%, dan vind ik dat negatief interpretabel. Tenzij die daling bijvoorbeeld aan de kerosine is te koppelen.

Ga in elk geval niet gokken op meevallende resultaten. Daar zijn geschiktere aandelen voor, met meer opwaarts potentieel en de kennis da er zeker een bekende addertje onder het gras zat/zit.

Om een adder te vermoeden, zal de achterstand nog verder moeten oplopen. De beweging van de blauwe lijn is niet gunstig, maar de blauwe lijn is nog ver van de gevarenzone verwijderd. Ga pas gericht op zoek naar vreemde adders wanneer de blauwe lijn zo'n 80% lager staat. Of, zonder blauwe lijn, dat en koersgrafiek niet op het begin van een vallend mes gaat lijken. Daar is nu nog geen sprake van. Het tegendeel lijkt nu waar, misschien deels geremd door marktprijzen.

Bij Euronext (exclusief Ierland/Ryanair) blijft AF/KLM wel fors achter op de eigen sector, maar dat komt door wat je een sector kunt noemen en wat allemaal onder "Travel & Leisure" valt.

Niet dat ik dat doe, maar wie naar de koers op weekbasis kijkt zou eerder een opwaarts trendkanaal vermoeden dan een vallend mes. Ondanks de terecht gesignaleerde achterstandjes, maar die moet nog veel verder oplopen om naar slangen te gaan zoeken. Nu is het niet veel meer dan "iets", dat "mischien" dus "ergens" onder het gras "zou kunnen zitten".

In werkelijkheid staat de blauwe lijn per jl. vrijdag op 48, er zijn 47 underst-performers, en houd ik gemakshalve een top 10 als gevarenzone aan. Daar is AF/KLM nog lang niet.
Bijlage:
Erwin L
0
quote:

Leefloon schreef op 9 jan 2019 om 15:35:


Daarom vond ik, als insteek maar niet als conclusie, het gesignaleerde achterblijven uitstekend. Een mogelijk door sommigen ontdekt en erkend probleem.

Het achterblijven is echter (nog) niet dramatisch. Ergens tussen "misschien iets onder het gras" en "positief" in. De bijlage bevat een soort variant op het achterblijven op de indexen. De toen misschien overgewaarde, rode koers komt van hoog, maar tegelijkertijd moet de blauwe lijn ook niet veel verder wegzakken. Niet snel, en niet sluipend.

Kopen "kan" dus, maar hoeft niet. Binnen een bredere portefeuille wil een belegger aandelen met zicht op het goedmaken van een achterstand(je). AF/KLM voldoet daar nu aan. De blauwe lijn staat niet "te" laag, want dan wordt het riskanter. Richting adders, of ander vallend metaal.

De blauwe lijn en het bericht over een lilliputachterstandje op indexen geeft hetzelfde aan. Stijgt de index met 15%, en stijgt AF/KLM met 5%, dan vind ik dat negatief interpretabel. Tenzij die daling bijvoorbeeld aan de kerosine is te koppelen.

Ga in elk geval niet gokken op meevallende resultaten. Daar zijn geschiktere aandelen voor, met meer opwaarts potentieel en de kennis da er zeker een bekende addertje onder het gras zat/zit.

Om een adder te vermoeden, zal de achterstand nog verder moeten oplopen. De beweging van de blauwe lijn is niet gunstig, maar de blauwe lijn is nog ver van de gevarenzone verwijderd. Ga pas gericht op zoek naar vreemde adders wanneer de blauwe lijn zo'n 80% lager staat. Of, zonder blauwe lijn, dat en koersgrafiek niet op het begin van een vallend mes gaat lijken. Daar is nu nog geen sprake van. Het tegendeel lijkt nu waar, misschien deels geremd door marktprijzen.

Bij Euronext (exclusief Ierland/Ryanair) blijft AF/KLM wel fors achter op de eigen sector, maar dat komt door wat je een sector kunt noemen en wat allemaal onder "Travel & Leisure" valt.

Niet dat ik dat doe, maar wie naar de koers op weekbasis kijkt zou eerder een opwaarts trendkanaal vermoeden dan een vallend mes. Ondanks de terecht gesignaleerde achterstandjes, maar die moet nog veel verder oplopen om naar slangen te gaan zoeken. Nu is het niet veel meer dan "iets", dat "mischien" dus "ergens" onder het gras "zou kunnen zitten".

In werkelijkheid staat de blauwe lijn per jl. vrijdag op 48, er zijn 47 underst-performers, en houd ik gemakshalve een top 10 als gevarenzone aan. Daar is AF/KLM nog lang niet.


Duidelijk verhaal! Dank daarvoor.
voda
0
Air France-KLM overweegt stoppen met Joon

Gepubliceerd op 10 jan 2019 om 14:32 | Views: 1.823

Air France-KLM 16:12
9,11 -0,28 (-3,02%)

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM houdt de toekomst van budgetmaatschappij Joon tegen het licht. Het luchtvaartconcern overweegt de in 2017 opgerichte prijsvechter in zijn geheel onder te brengen bij Air France.

De merken naast elkaar te laten bestaan, verzwakt de kracht van het merk Air France, staat in een verklaring. Volgens de luchtvaartgroep was Joon eigenlijk vanaf het begin af aan ,,moeilijk te begrijpen voor klanten, werknemers, markten en beleggers''. Onlangs deden al berichten de ronde dat de in september aangetreden topman Ben Smith de stekker uit Joon wilde trekken.

Joon werd door Smiths voorganger Jean-Marc Janaillac opgetuigd om op minder rendabele trajecten toch vluchten aan te bieden. De budgetdochter was onder meer bedoeld om de concurrentieslag op lange vluchten aan te gaan met Golfmaatschappijen als Emirates en Qatar Airways. De prijsvechter werkt met goedkoper cabinepersoneel en bespaart verder op de kosten door een relatief kleine en eenvoudige organisatie.

Joon-vluchten die al zijn verkocht of te koop worden aangeboden, zullen voorlopig nog gewoon door Joon worden uitgevoerd. Wanneer Joon verdwijnt, worden de vluchten, het personeel en de vliegtuigen overgenomen door Air France. Uitvalsbasis voor al deze vluchten is overigens de Parijse luchthaven Charles de Gaulle.
voda
0
Air France sluit nieuwe cao met cabinepersoneel

(ABM FN-Dow Jones) Air France heeft een nieuwe cao met zijn cabinepersoneel ondertekend. Dit maakte de Franse zustermaatschappij van KLM bekend.

Op 19 oktober werd al een akkoord bereikt met het merendeel val de vakbonden over een salarisverhoging, waarna de gesprekken werden vervolgd.

De nieuwe cao wordt door drie vakbonden, SNPNC, UNAC en UNSA-PNC, unaniem gesteund.

CEO Benjamin Smith zei "erg tevreden" te zijn met de "nieuwe uitgebalanceerde" overeenkomst. Hij hoopt ook dat dit het vertrouwen tussen onderneming en werknemers een impuls geeft.

Ook ging Smith nog in op het mislukte project Joon. "Het merk was vanaf het begin lastig te begrijpen voor klanten, werknemers, de markten en beleggers", zei hij.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
torro
0

Vier vakbonden akkoord.
(ABM FN-Dow Jones) Air France heeft een akkoord bereikt met een viertal vakbonden over een nieuwe cao voor grondpersoneel. Dit liet de Franse zustermaatschappij van KLM vrijdag weten.
Met de vakbonden CFDT, CFE-CGC, FO en UNSA werden afspraken gemaakt voor 2019. Onder meer een loonsverhoging en uitbetaling van overwerk behoren tot de afspraken.
CEO Benjamin Smith van Air France-KLM liet weten zeer tevreden te zijn met de deal.
Air France tekende ook al een nieuwe cao met zijn cabinepersoneel.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
voda
0
'AF-KLM-topman Ben Smith praat met ministers'

Gepubliceerd op 15 jan 2019 om 15:44 | Views: 780

Air France-KLM 16:12
8,75 -0,50 (-5,40%)

AMSTELVEEN (AFN) - Topman Ben Smith van Air France-KLM komt donderdag naar Nederland. Hij gaat dan in gesprek met ministers Wopke Hoekstra van Financiën, Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur & Waterstaat en Eric Wiebes van Economische Zaken & Klimaat, melden ingewijden. Ook KLM-topman Pieter Elbers is daarbij aanwezig.

Smith trad in september aan als topman van Air France-KLM. Hij wil zich richten op Air France, maar bij KLM leeft de angst dat dat ten koste gaat van de autonomie van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Smith zou onder meer een zetel in de raad van commissarissen bij KLM willen opeisen. De vorige topman van Air France-KLM, Jean-Marc Janaillac, heeft nooit zitting genomen in de toezichtsraad van KLM.

Air France-KLM wilde geen commentaar geven over het overleg.
voda
0
KLM werkt samen met Atlantic Airways

Gepubliceerd op 15 jan 2019 om 10:27 | Views: 1.169

Air France-KLM 16:12
8,75 -0,50 (-5,40%)

AMSTERDAM (AFN) - KLM heeft een samenwerkingsverband gesloten met Atlantic Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Faeröer Eilanden. Dankzij de zogenoemde codeshare-overeenkomst tussen de twee kunnen passagiers vanuit Europa doorreizen naar Vágar op de Faeröer Eilanden en terug, zonder hun bagage opnieuw in te checken.

De samenwerking gaat deze maand van start. Met een KL-code van KLM kunnen reizigers naar Vágar vanuit vier Europese bestemmingen vliegen: Kopenhagen, Bergen, Billund en Edinburgh.
voda
0
Schade voor Air France-KLM door protest gele hesjes - media

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM schat dat het protest van de 'gele hesjes' in Frankrijk in december een impact van meerdere miljoen euro's op de luchtvaartmaatschappij heeft. Dit zei bestuurder Anne-Marie Couderc van Air France-KLM woensdag tijdens een hoorzitting in de Franse Senaat, zo meldt persbureau Bloomberg.

Couderc wilde niet aangeven hoe hoog de schade voor de luchtvaartmaatschappij exact is.

CEO Benjamin Smith van Air France-KLM zei te vrezen dat de geplande privatisering van het Franse luchthavenbedrijf ADP tot tariefsverhogingen op de Franse luchthavens leidt, zo zei hij in de hoorzitting voor de Franse Senaat. Dit kan volgens hem de concurrentiekracht van Air France-KLM aantasten, tekende Bloomberg op.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Topman AF-KLM bang voor hogere tarieven

Gepubliceerd op 16 jan 2019 om 11:35 | Views: 1.388

Air France-KLM 16:34
9,19 +0,41 (+4,70%)

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Topman Ben Smith van Air France-KLM is bang dat de geplande privatisering van de Franse luchthavenuitbater ADP leidt tot hogere tarieven voor luchtvaartmaatschappijen. Die zouden door Air France doorberekend moeten worden aan klanten, met hogere ticketprijzen en verminderde concurrentiekracht als gevolg.

Die concurrentiekracht hangt volgens Smith samen met het economische klimaat waar Air France zich in bevindt. Franse belastingen en sociale premies maken daar volgens de Canadees deel van uit.

Smith deed zijn uitspraken in een hoorzitting in de Franse Senaat. Ook voorzitter Anne-Marie Couderc sprak daar. Zij liet weten dat Air France-KLM probeert de dialoog met ADP, dat de belangrijkste Parijse luchthavens als Charles de Gaulle en Orly in handen heeft, te verbeteren.

Prijsvechter

Smith vond verder dat klanten van Air France last hebben van politiecontroles en problemen bij de douane. Hij wees erop dat de reizigers van Air France-KLM op Schiphol dergelijke problemen niet ondervinden. Verder zei hij dat de integratie van prijsvechter Joon in Air France in juli moet zijn afgerond.

Smith komt volgens ingewijden donderdag naar Den Haag om daar met ministers Wopke Hoekstra van Financiën, Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur & Waterstaat en Eric Wiebes van Economische Zaken & Klimaat te praten.
voda
0
'Air France wil met Delta in Alitalia stappen'

Gepubliceerd op 16 jan 2019 om 08:40 | Views: 2.049

Air France-KLM 16:34
9,19 +0,41 (+4,70%)

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France wil mogelijk samen met Delta Air Lines een belang nemen in Alitalia. Dat schrijft de Italiaanse krant La Stampa op basis van ingewijden. Bestuurders van de Franse luchtvaartmaatschappij zouden met afgevaardigden van het Italiaanse staatsspoorbedrijf Ferrovie dello Stato, dat namens de Italiaanse staat grootaandeelhouder van Alitalia is, naar het hoofdkantoor van Delta in Atlanta zijn gereisd.

Vorige week meldde La Stampa al dat de Italiaanse regering een samenwerking met Delta verkoos boven een alliantie met Lufthansa. Een deal met de Amerikanen zou zich vooral op trans-Atlantische vluchten richten.

De Italiaanse luchtvaartmaatschappij ging eerder bijna over de kop en werd daarna met noodgrepen in de lucht gehouden. De overheid wil dat buitenlandse partijen een belang kunnen nemen, maar niet meer dan 40 procent. Omdat ook easyJet een bod heeft gedaan, blijft de mogelijkheid open dat meerdere partijen zich inkopen bij Alitalia.

Air France-KLM had sinds 2008 al een belang in Alitalia. Dat verwaterde door aanhoudende financiële problemen bij de Italianen.
voda
0
'Air France-KLM schrapt banen in Italië'

Gepubliceerd op 16 jan 2019 om 20:41 | Views: 546

Air France-KLM 17:38
9,19 +0,42 (+4,74%)

ROME (AFN/BLOOMBERG) - Luchtvaartonderneming Air France-KLM grijpt naar verluidt in bij zijn Italiaanse activiteiten. Vakbonden in dat land spreken van 33 banen die zullen verdwijnen. De reorganisatie wordt volgens de vakbewegingen donderdag bekendgemaakt.

Volgens de Italiaanse bonden staat de ingreep in Italië haaks op de prestaties van het bedrijf. Ze kondigden aan de beslissing te zullen aanvechten.

Het is bekend dat topman Ben Smith van Air France-KLM het bedrijf aan het doorlichten is. De Canadees werd vorig jaar benoemd als baas van de onderneming. Hij wist eerder onder meer het loondispuut met personeel van Air France te beëindigen.
voda
0
Nieuwe strategiedirecteur voor Air France-KLM

Gepubliceerd op 18 jan 2019 om 14:59 | Views: 623

Air France-KLM 16:31
9,71 +0,34 (+3,61%)

PARIJS (AFN) - Angus Clarke is benoemd tot hoofd strategie bij luchtvaartconcern Air France-KLM. Hij wordt onder meer verantwoordelijk voor de langetermijnstrategie en bedrijfsontwikkeling, zo werd vrijdag bekend.

Clarke heeft ruime ervaring in de luchtvaartsector. Hij werkte onder meer bij Qantas Airways, de grootste luchtvaartmaatschappij van Australië, en bij Blue Aviation.

De laatste functie van Clarke was bij Air Canada, de maatschappij waar ook Ben Smith, de huidige topman van Air France-KLM, vandaan komt. De twee hebben daar nauw samengewerkt. Bij Air France-KLM rapporteert Clarke aan de topman.
voda
0
Dinsdag mogelijk uitval vluchten door sneeuw

Gepubliceerd op 21 jan 2019 om 08:48 | Views: 2.039

Air France-KLM 16:31
10,18 +0,48 (+4,93%)

AMSTERDAM (AFN) - De verwachte sneeuwval op dinsdag leidt waarschijnlijk tot het uitvallen van vluchten naar, van of via Amsterdam, meldt KLM maandag. De luchtvaartmaatschappij raadt klanten aan om de status van hun vlucht de komende tijd goed in de gaten te houden.

Dinsdag trekt een winterse neerslag van west naar oost over Nederland. De eerste neerslag wordt verwacht vanaf 08.00 uur in het zuidwesten en het westen van het land, zo meldt Weerplaza. Volgens Weeronline kan sneeuwval in de Randstad zorgen voor gladheid en extra drukte tijdens de ochtendspits.

Ook op het spoor worden vertragingen en aangepaste treintijden voorzien.

Deze maandag kan het lokaal, vooral op bruggen en viaducten, glad zijn door rijp. In het noorden is er vanaf halverwege de ochtend een kleine kans op gladheid door ijzel, als gevolg van lichte regen. Het KNMI heeft voor heel het land code geel afgegeven. Ook de Verkeersinformatiedienst waarschuwt voor gladheid door bevriezing van natte weggedeelten. Omstreeks 08.00 uur stonden er 68 files met een totale lengte van 266 kilometer.
2.768 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18-jul-19 17:35
Koers 8,764
Verschil -0,092 (-1,04%)
Hoog 8,848
Laag 8,706
Volume 1.494.825
Volume gemiddeld 2.190.359
Volume gisteren 2.615.652

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group