Forum: Air France - KLM » Info » Pagina: 4 | Beursduivel.be

Info

2.766 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 135 136 137 138 139 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
Air France-KLM: bezettingsgraad passagiers augustus 85,3%
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Air France-KLM heeft in augustus 2007 in het passagiersvervoer een bezettingsgraad gerealiseerd van 85,3%, tegen 84,3% over dezelfde periode een jaar eerder. Dit heeft de luchtvaartmaatschappij vrijdag bekendgemaakt.

Het vervoer steeg met 6,9%, terwijl de capaciteit met 5,7% toenam. Air France-KLM vervoerde in augustus meer dan 6,7 mln passagiers, een stijging van 5,6% ten opzichte van een jaar eerder.

Op de routes naar Noord- en Zuid-Amerika steeg het passagiersvervoer met 10,3% en de capaciteit met 11,0%. De bezettingsgraad daalde met 0,5 procentpunt naar 87,2%.

Op de routes richting Azië steeg het passagiersvervoer met 9,0%, terwijl de capaciteit met 7,9% toenam. De bezettingsgraad liep met 0,9 procentpunt op tot 89,8%.

Op de routes richting Afrika en het Midden-Oosten steeg het vervoer met 6,2%, terwijl de capaciteit met 2,6% opliep. De bezettingsgraad steeg met 3,0 procentpunt, tot 87,5%.

Op het Europese netwerk nam het vervoer van Air France-KLM met 5,0% toe bij een 3,6% hogere capaciteit. De bezettingsgraad steeg tot 75,6%, 1,0 procentpunt meer dan in dezelfde periode een jaar geleden.

Bij de vrachtactiviteiten kwam de beladingsgraad van Air France-KLM uit op 63,6%, tegen 61,3% in dezelfde periode een jaar eerder. De capaciteit steeg met 3,2% en het vervoer liep 7,1% op.

Marijke Verhaar
marijke@bfn.com

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

[verwijderd]
0
Weinig animo op dit forum. Zijn er dan zo weinig beleggers in AF-KLM actief op IEX ?
voda
1
Air France breidt code-share agreement met Qantas uit18 sep 2007, 17:21 uur
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Air France heeft zijn code-share agreement met de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas uitgebreid. De overeenkomst betreft een nieuwe route naar Denpasar, de hoofdstad van het Indonesische eiland Bali. Dit maakt Air France dinsdag bekend middels een persbericht.

Onder de code-share agreement, het samen aanbieden van diensten, vallen twee vluchten per week van Singapore naar Bali. Eerder werden met Qantas al afspraken gemaakt over vluchten van Frankrijk naar Australie via Singapore en via Hong Kong.

Passagiers die van de dagelijkse Air France-vlucht tussen Parijs en Singapore gebruik maken, kunnen overstappen op een Qantas-vlucht naar Denpasar. Voor de omgekeerde richting geldt hetzelfde principe.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef:


Weinig animo op dit forum. Zijn er dan zo weinig beleggers in AF-KLM actief op IEX ?

ik wil klm gaan kopen. Weet je wat de reden van de koersdaling is ?
[verwijderd]
0
Persbericht Air France-KLM - uitbreiding wintercapaciteit
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Hier volgt de tekst van het persbericht van Air France-KLM .

AIR FRANCE KLM 2007-2008 Winter Schedule

Roissy, 20 September 2007

5.2% increase in Air France and KLM 's combined offer

For the winter 2007-2008 season, the Air France KLM Group's seat capacity will grow by 5.2% compared with winter 2006-2007, with a 6.2% increase on the long-haul network and 1.8% on the short and medium-haul network.

On the long-haul network, KLM is boosting capacity, mainly to destinations in the Gulf and on the transatlantic routes in cooperation with Northwest, while Air France is pursuing growth in Latin America, Africa and Asia .

On the medium-haul network, Air France is strengthening its position in London City and will increase its flight frequencies to North Africa. KLM's increased capacity on the medium-haul network mainly concerns destinations in North and Eastern Europe.

Both airlines will continue to strengthen the complementary of their networks during the winter season, to provide their customers with the most attractive offering.

Focus on the Air France schedule

Long-haul schedule (6.4% increase in available seat-km)

In comparison with the 2006-2007 winter schedule, Air France has increased its capacity on the long-haul network, with an additional 28 weekly frequencies, including 11 flights to Latin America (capacity increase of 16.6%).
Air France has significantly expanded capacity to Brazil with a twofold increase in the number of flights to Rio de Janeiro, which will now be served twice-daily, as is the case with the Sao Paulo route, which was supplemented with two weekly frequencies earlier this year, up from 12 to 14 weekly.
Flights to Santiago de Chile and Buenos Aires are now separate services, each of them currently served by daily non-stop flights.

In North America, the new Paris-Seattle route, opened in June and served by an Airbus 330-220, has been maintained, with a total of 5 weekly flights.

Air France is pursuing its growth in Asia (capacity up 7.7%). Shanghai and Hong Kong will now be served with 12 weekly flights instead of the previous 10 last winter and, in India, there will be a fourth frequency to Chennai (Madras).

The code-sharing agreement with Qantas has been expanded with the addition of new frequencies to Australia via Hong Kong (Sydney, Melbourne and Brisbane) and to Bali (Denpasar with two weekly flights).

In Africa, the capacity increase of 10.2% mostly results from the introduction of a second Boeing 777-300 serving Johannesburg and two additional frequencies to Malabo, making a total of 6 weekly flights operated with a A319 Dedicate. There will also be more flights to Niamey (3 weekly flights) and Ouagadougou (6 weekly flights).

In the Middle East, a thirteenth frequency to Dubai has upped capacity by 4%.

On the Caribbean and Indian Ocean routes, there will be more flights to cater to increased demand during the winter season. Fort de France and Pointe à Pitre will both once again be served twice-daily, and there will be daily flights to Havana, Saint Martin and Mauritius. Air France will resume non-stop flights to both its destinations in the Dominican Republic, with 3 weekly flights to Santo Domingo and 5 weekly flights to Punta Cana (one additional frequency compared with last winter). Moreover, a second A320, seating 164 and equipped with the Alizé and Tempo cabin interiors, will be based in Pointe à Pitre starting from 1 November 2007. This aircraft, which will boost existing capacity on the regional network, will enable Air France to include Paramaribo, Saint Martin and Santo Domingo in its flight schedule.

Medium-haul schedule (2% increase in available seat-km)

The new network out of London City Airport launched in April 2007 continues to expand with the addition of two new flights since 3 September: Dundee, with 4 daily flights and Edinburgh with 7 daily flights (most of these flights are operated by Scot Airways, CityJet's new British partner). The London-Strasburg service, previously operated out of London-Gatwick airport, is also now included in the London City schedule, benefiting from a third daily frequency (flights also operated by Scot Airways). A total of 10 destinations will be served by Air France within the framework of its "Cityjet for Air France" flight network. With 38 daily flights, Air France occupies an influential position at this strategic London hub.
Moreover, on the UK network, the 3 daily Paris-CDG Bristol flights, launched last summer, will continue to operate.

The North African network has also benefited from several new frequencies launched last summer: a fifth daily flight to Tunis and a second daily flight to Rabat. All flights to Algiers will be operated out of Paris-CDG (3 daily flights).

The Lyon Hub offers many new features, including Air France's operation of the Lyon-Amsterdam route, served by KLM last year, which will be served with four daily flights, along with the opening of three new routes: Lyon-Birmingham and Lyon-Hamburg with 2 daily flights, and Lyon-Florence operated on Saturdays and Sundays.

The reorganization of the domestic schedule since the opening of the TGV East route on 10 June 2007 continues: the Orly-Metz service has been suspended and four Orly-Strasburg frequencies will be suspended (with 8 daily frequencies maintained).

The Paris-CDG Bordeaux route will be supplemented with a sixth daily frequency.

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)


[verwijderd]
0
Air France-KLM stuurt Alitalia ideeen overnameovereenkomst


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM heeft het noodlijdende Italiaanse Alitalia een eerste concept gestuurd met ideeen over een overname-overeenkomst tussen de twee luchtvaartmaatschappijen. Dit meldt de Italiaanse krant La Stampa donderdag.

Alitalia, voor 49,5% in handen van de Italiaanse staat, is momenteel op zoek naar partijen die geinteresseerd zijn in overname van de luchtvaartmaatschappij nadat de Italiaanse overheid het bedrijf eerder dit jaar vergeefs probeerde te privatiseren middels een veiling.



Door Anna Marij van der Meulen; +31-20-5890270; annamarij.vandermeulen@dowjones.com



[verwijderd]
0
quote:

alexkor schreef:


Wordt er zo weinig in dit aandeel gehandeld ?

Geen "sexy" aandeel? :-)
[verwijderd]
0
Air France-KLM gaat passagierscapaciteit met 5,2% verhogen


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM gaat de passagierscapaciteit voor het winterseizoen 2007-2008 met 5,2% verhogen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dit meldt de luchtvaartmaatschappij woensdag.

De passagierscapaciteit op de lange afstandsvluchten moet met 6,2% worden verhoogd waarbij KLM de capaciteit van vluchten naar het Midden Oosten en de transatlantische vluchten, die in combinatie met Northwest Airlines worden uitgevoerd, gaat vergroten. Air France streeft groei op de vluchten naar Latijns Amerika, Azie en Afrika na.

De capaciteit op de korte vluchten zal met 1,8% groeien waarbij Air France zijn positie op het London City vliegveld wil versterken en vaker vluchten naar Noord Afrika wil uitvoeren.



Door Anna Marij van der Meulen; +31-20-5890270; annamarij.vandermeulen@dowjones.com
[verwijderd]
0
Air France-KLM verhoogt brandstoftoeslagen


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM onderdeel KLM verhoogt de brandstoftoeslag op in Nederland gekochte KLM-tickets, meldt het luchtvaartconcern dinsdag.

Voor intra-Europese vluchten gaat de toeslag met EUR1 omhoog, voor intercontinentale vluchten is dit EUR5 per traject.

Hierdoor komt met ingang van 25 september 2007 de brandstoftoeslag op vluchten binnen Europa uit op EUR25 per traject. Voor intercontinentale vluchten is dit EUR70 per traject op.

Ook onderdeel Air France verhoogt de toeslagen voor vluchten binnen en buiten Europa met respectievelijk EUR1 en EUR5.



Door Robin van Daalen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270; robin.vandaalen@dowjones.com



[verwijderd]
0
Air France-KLM bereidt overnamebod Iberia voor--media
Parijs (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Air France-KLM en enkele partners bereiden een overnamebod voor op het Spaanse Iberia Lineas Aereas de Espana voor. Dat schrijft de krant Expansion woensdag op zijn website.

Air France-KLM zou samen met het Spaanse Torreal en Gruppo Planeto het bod voorbereiden, aldus de krant op basis van onbekende bronnen uit de financiele wereld. Een woordvoerder van KLM was vooralsnog niet beschikbaar voor commentaar.

Marijn Wellink
marijn@bfn.com

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

[verwijderd]
0
Air-France KLM herhaalt interesse in Iberia


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air-France-KLM herhaalde woensdag de mededeling dat het geinteresseerd is in de Spaanse luchtvaartmaatschappij Iberia. "We bestuderen het dossier" aldus een woordvoerder van de Frans Nederlandse luchtvaartmaatschappij tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

Volgens de Spaanse krant Expansion, die zich woensdag baseert op bronnen, zijn de Spaanse investeerders Torreal en Grupo Planeto samen met Air France-KLM bezig een bod voor te bereiden. De investeerders waren niet beschikbaar voor commentaar.

Air France-KLM zou geinteresseerd zijn in een samenwerking met ofwel het Italiaanse Alitalia ofwel Iberia, alhoewel er nog geen formele toenadering is geweest. Dit maakte de topman van Air-France KLM, Jean Cyril Spinetta maandag bekend in een interview met de Franse krant La Tribune.



Door Anna Marij van der Meulen, Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270, annamarij.vandermeulen@dowjones.com

[verwijderd]
0
Volgens mij is dit echt een super goedkoop aandeel. 7 maal de winst van 2007. Hebben een hele grote kaspositie, dit moet omhoog gaan!
voda
1
Air France-KLM wil Alitalia niet om politieke redenen redden


Door Stefan Kloet

Van DOW JONES NIEUWSDIENST



AMSTERDAM (Dow Jones)--Een deal tussen Air France-KLM sa en Alitalia spa gaat alleen door als de samenwerking waarde creeert, het moet niet gebeuren uit politieke overwegingen, zegt Leo van Wijk, vice-voorzitter van de Raad van Commissarissen van Air France-KLM, dinsdag tijdens een bijeenkomst in Amsterdam.

"Het moet waarde creeren en geen 'political bail-out' zijn waar ze alleen in Italie achter staan," aldus Van Wijk. Alitalia heeft een grote schuldenlast en moet geherstructureerd worden, zo zegt Van Wijk. Als het reorganisatieplan van Alitalia-topman Maurizio Prato doorgaat, waarin fors wordt ingegrepen bij de noodlijdende Italiaanse luchtvaartmaatschappij, ontstaat volgens Van Wijk wellicht een nieuwe situatie.

Van Wijk vroeg zich tijdens de bijeenkomst openlijk af of het "nog steeds aantrekkelijk is" om de krachten te bundelen met Alitalia. "Die vraag is lastig te beantwoorden," aldus Van Wijk.

Hij zei wel dat een samengaan met het Spaanse Iberia een heel andere zaak is. "Iberia staat er goed voor en maakt winst, maar ook zij zullen niet alleen kunnen overleven."

Van Wijk ontzenuwde berichten dat de luchtvaartmaatschappij samen met een private equityfonds een bod zou willen uitbrengen op Alitalia. "Er zijn geen gesprekken tussen Air France-KLM en private equity partijen over een bod op Alitalia."

Volgens Van Wijk is vanwege Europese mededingingsregels een overname of samengaan van Air France-KLM met zowel Alitalia als Iberia niet mogelijk.

Hij zegt verder dat zijn bedrijf in India alle opties openhoudt aangaande het vinden van een nieuwe strategische partner voor de SkyTeam alliantie.

Volgens Van Wijk is SkyTeam in gesprek met de drie grootste maatschappijen in het land; India Air, Jet Airways en Kingfisher Airlines. "Het spel zal daar nog wel een aantal maanden duren en mogelijk pas in de tweede helft van 2008 gedaan zijn. Wij zijn daar nog niet met e e n partij in de finale ronde."



- Door Stefan Kloet; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270; stefan.kloet@dowjones.com
[verwijderd]
0
Passagiersvervoer Air France-KLM stijgt 5,3% in september


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM zag in september het gegenereerde passagiersvervoer met 5,3% stijgen terwijl het vrachtvervoer met 4,4% toenam. Dat maakt de luchtvaartmaatschappij maandag bekend.

Bij het passagiersvervoer daalde de bezettingsgraad met 0,5 procentpunt, naar 82,3%, terwijl de capaciteit met 5,9% steeg. In totaal vervoerde de maatschappij 6,6 miljoen passagiers in september, een stijging van 3,1%. Die stijging was vooral te danken aan het Amerikaanse netwerk.

Bij het vrachtvervoer steeg de bezettingsgraad met 0,9 procentpunt naar 67,4% terwijl de capaciteit met 3,0% steeg. Daar was de toename vooral te danken aan de Aziatische, Afrikaanse en Midden-Oosterse netwerken.



- Door Merel Stikkelorum; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270; merel.stikkelorum@dowjones.com

[verwijderd]
0
KLM partner Northwest Airlines kondigt non-stop dienst aan


AMSTERDAM (Dow Jones)--KLM partner Northwest Airlines breidt zijn diensten uit met een dagelijkse non-stop dienst tussen Amsterdam en Portland, Oregon. Dit maakt de luchtvaartmaatschappij woensdag voorbeurs bekend.

De non-stop dienst zal 30 maart 2008 van start gaan waarbij gebruik zal worden gemaakt van A330-200 toestellen.



Door Anna Marij van der Meulen, Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270, annamarij.vandermeulen@dowjones.com

voda
1
Persbericht KLM - codesharing overeenkomst met Copa Airlines
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Hier volgt de tekst van het persbericht van KLM .

AMSTELVEEN, 11 oktober 2007 - KLM Royal Dutch Airlines en Copa Airlines maakten vandaag bekend dat ze een codesharing overeenkomst hebben ondertekend. Vanaf 30 maart 2008 kunnen KLM passagiers op vluchten tussen Amsterdam en Panama onder KLM vluchtnummers aansluitende vluchten van Copa Airlines boeken. Copa Airlines passagiers kunnen vanaf Panama een aansluitende vlucht naar Amsterdam nemen onder een Copa vluchtnummer.

Pedro Heilbron, CEO van Copa Airlines, en Hans de Roos, SVP Strategy & Corporate Development van KLM, hebben deze overeenkomst voor vluchten tussen de twee voordelig gesitueerde hubs, Amsterdam Airport Schiphol en Panama City Tocumen Airport, ondertekend op een feestelijke plechtigheid die gehouden werd in het Sheraton Hotel in Panama City. De voordelen van Flying Blue en One Pass zijn beschikbaar voor passagiers van beide luchtvaartmaatschappijen op alle vluchten in het hele systeem.

Pedro Heilbron, CEO van Copa Airlines, merkte op: "Deze overeenkomst is een belangrijke mijlpaal voor Copa Airlines, die de hub Amsterdam Schiphol en onze hub De Las Americas in Panama dichter bij elkaar brengt, waardoor we onze klanten meer keuze en betere reisopties bieden". Hans de Roos, SVP Strategy & Corporate Development van KLM, merkte op: "We zijn verheugd dat we een codesharing overeenkomst sluiten met onze nieuwe SkyTeam partner. Deze overeenkomst zal nog meer voordelen bieden aan onze klanten en onze positie in de Midden- en Zuid-Amerikaanse regio versterken".

De nieuwe dienst tussen Amsterdam en Panama werd aangekondigd op 1 oktober 2007 en zal van start gaan op 30 maart 2008. Vlucht KL757 zal op woensdag, vrijdag en zondag om 13.30uur vertrekken van Amsterdam Airport Schiphol en zal dezelfde dag om 17.40 uur landen op Panama City Tocumen Airport, waar het Copa netwerk een groot aantal aansluitende vluchten biedt naar vele bestemmingen in Midden- en Zuid-Amerika. De terugvlucht KL758 vertrekt op woensdag, vrijdag en zondag om 19.35 uur van Panama City Tocumen Airport en komt de volgende dag om 13.10 uur aan op Amsterdam Airport Schiphol.

Copa Airlines is op 4 september 2007 toegetreden tot SkyTeam als Associate Member.

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

voda
1
Air France-KLM en Delta mogelijk in joint venture


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM en Delta Air Lines kondigen naar verwachting woensdag een joint venture aan op het gebied van de transatlantische operaties van beide luchtvaartmaatschappijen. Hiermee hopen beide luchtvaartmaatschappijen te profiteren van het "Open Skies" verdrag tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten wat begin april 2008 van kracht wordt.

De bestuursvoorzitters van beide luchtvaartmaatschappijen hebben morgen een persconferentie georganiseerd op de Franse luchthaven Charles de Gaulle. Er wordt verwacht dat de bijzonderheden van de overeenkomst dan worden bekend gemaakt, waaronder het delen van omzet en winst die wordt gemaakt op de transatlantische route.

De bestuursvoorzitter van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij heeft recent aangegeven dat het Open Skies verdrag Air France de mogelijkheid biedt om vluchten vanaf Heathrow in Londen aan te bieden onder de eigen vlag.

Zo is Air France-KLM geinteresseerd in het aanbieden van een nieuwe route van Heathrow naar Los Angeles en Delta heeft interesse in een route naar het Orly vliegveld in Parijs.



Door David Pearson en Anna Marij van der Meulen; +31-20-5890270; annamarij.vandermeulen@dowjones.com

[verwijderd]
0
RTRS-Air France gaat samenwerking aan met Delta Air Lines
PARIJS (ANP) - De Franse luchtvaartmaatschappij Air France
gaat een samenwerkingsverband aan met Delta Air Lines op het
gebied van transatlantisch vervoer. Dat maakte de
Nederlands-Franse groep Air France-KLM, waartoe de
luchtvervoerder behoort, woensdag bekend.

De joint venture gaat in april 2008 van start. Aanvankelijk
vallen vluchten tussen de thuisbases van Air France en Delta Air
Lines, en van Londen Heathrow naar de Verenigde Staten onder de
samenwerking. Vanaf 2010 geldt die ook voor vluchten tussen
diverse andere bestemmingen in de VS en Europa.

Air France verwacht in de eerste fase van de samenwerking
met Delta een jaarlijkse omzet van circa 1,5 miljard dollar. In
de tweede fase moet dat oplopen tot meer dan 8 miljard dollar
per jaar. Air France-KLM en Delta Air Lines zijn al partners.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
[verwijderd]
0
MARKET TALK: Air France-KLM; aanzienlijk ondergewaardeerd


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM is aanzienlijk ondergewaardeerd, zegt Exane BNP Paribas na de aankondiging dat de luchtvaartmaatschappij een joint venture is aangegaan met Delta Airline. De bank adviseert over te stappen van British Airways op Air France-KLM, wegens de heldere strategie van Air France en SkyTeam om een deel over te nemen van de goed renderende activiteiten van British Airways vanaf de Londense luchthaven Heathrow. Volgens de zakenbank is het aandeel Air France overdreven sterk gedaald in reactie op de eerstekwartaalcijfers en de kredietcrisis. (AVR)



Dow Jones Nieuwsdienst: 31 20 5890270, amsterdam@dowjones.com

2.766 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 135 136 137 138 139 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17-jul-19 12:44
Koers 8,922
Verschil -0,098 (-1,09%)
Hoog 9,026
Laag 8,822
Volume 1.081.859
Volume gemiddeld 2.500.979
Volume gisteren 3.211.497

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group