Forum: Air France - KLM » Sectornieuws | Beursduivel.be

Sectornieuws

1.838 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 88 89 90 91 92 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
1
RTRS-Kroes verbiedt overname Aer Lingus door Ryanair (2)
N i e u w bericht, meer informatie

BRUSSEL (ANP) - De Europese Commissie verbiedt de geplande
overname van de Ierse luchtvaartmaatschappij Aer Lingus door het
eveneens Ierse Ryanair. Dat heeft de commissie woensdag
besloten, op voorstel van eurocommissaris Neelie Kroes
(Mededinging).

Kroes vreesde dat de overname schadelijk zou zijn voor
consumenten en zou leiden tot hogere prijzen voor de veertien
miljoen passagiers die binnen Europa jaarlijks van en naar
Ierland vliegen. Ryanair voerde zijn belang in Aer Lingus vorig
jaar november op tot 26 procent en wilde een meerderheid van de
aandelen verwerven.

Kroes begon vorig jaar december een onderzoek naar de
geplande overname. Dat ze een fusie tegenhoudt is zeer
uitzonderlijk: dat deed ze slechts een keer eerder.

Ryanair-topman Michael O'Leary kondigde dinsdag al aan dat
hij bij een 'nee' van Kroes in beroep zou gaan. O'Leary beweerde
dat het besluit van Kroes politiek gemotiveerd is. De Ierse
regering, met ruim 25 procent de grootste aandeelhouder van Aer
Lingus, zou naast Aer Lingus zelf de enige partij zijn die tegen
de overname is.

Ryanair is een prijsvechter die vliegt op vierhonderd routes
in heel Europa en meer dan veertig miljoen internationale
passagiers vervoerde in 2006. Het is daarmee een van de grootste
luchtvaartmaatschappijen ter wereld, groter dan bijvoorbeeld Air
France of Lufthansa.

Aer Lingus heeft ongeveer tachtig routes en vervoerde vorig
jaar meer dan 8,6 miljoen passagiers. Als de twee bedrijven
waren gefuseerd hadden ze 80 procent van alle Europese vluchten
op de Ierse hoofdstad Dublin in handen gehad.

Volgens Kroes concurreren de twee maatschappijen momenteel
op 35 lijnen. Na een fusie zouden ze op 22 lijnen samen een
monopolie hebben gehad. Niet goed voor de consument, aldus
Kroes.

,,Ons besluit om deze overname te verbieden is cruciaal om
de belangen van Ierse en andere consumenten te garanderen, die
zwaar afhankelijk zijn van luchttransport. Monopolies zijn
slecht voor consumenten omdat ze de keus beperken, lagere
kwaliteit geven en leiden tot hogere prijzen. Goedkope
maatschappijen als Ryanair zijn daarop geen uitzondering. Helaas
zijn de voorstellen van Ryanair onvoldoende om de zorgen weg te
nemen.''

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
[verwijderd]
0
SkyTeam tekent overeenkomst met drie nieuwe kandidaten
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - SkyTeam, een wereldwijde alliantie van tien luchtvaartmaatschappijen waaronder KLM , heeft een overeenkomst gesloten met drie nieuwe luchtvaartmaatschappijen. Daarmee geeft SkyTeam aan dat de maatschappijen op weg zijn om officieel Associate Airline te worden. Dit heeft de associatie dinsdag bekendgemaakt.

De drie luchtvaartmaatschappijen die op de nominatie staan om toe te treden zijn Air Europa in Madrid, Copa Airlines in Panama en Kenya Airways in Nairobi. Met de ondertekening van de overeenkomst verbinden de luchtvaartmaatschappijen zich aan het bereiken van de standaarden die nodig zijn om te worden erkend als officiele Associate Airlines.

Als gevolg van de toetreding krijgen de klanten van SkyTeam toegang tot 47 nieuwe bestemmingen en bijna 500 extra dagelijkse vluchten.

Maud van Gaal
m.vangaal@tijdbeursmedia.nl

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

voda
0
RTRS-Alitalia duikt dieper in rode cijfers
ROME (ANP) - De Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia,
die op zoek is naar een koper, is over het afgelopen halfjaar
dieper in de rode cijfers gedoken. Het nettoverlies kwam uit op
211 miljoen euro tegen een verlies van 202 miljoen euro vorig
jaar. Alitalia verwacht dat in 2007 de resultaten iets zullen
verbeteren. Dat maakte het bedrijf woensdagavond bekend.

De Italiaanse regering wil haar belang van 49,9 procent in
het verlieslijdende Alitalia verkopen. Een veiling liep in juli
echter op niets uit omdat alle geïnteresseerde partijen zich
uiteindelijk terugtrokken. Italiaanse media meldden woensdag nog
dat Alitalia gesprekken op hoog niveau voert met Air France-KLM
over een eventuele overname door de Frans-Nederlandse
luchtvaartonderneming. Alitalia ontkende de berichten.

De veiling liep vooral stuk op de voorwaarden die zijn
verbonden aan een overname van Alitalia. Zo moet een koper een
reorganisatieplan indienen, het logo behouden en garanties geven
voor de dienstverlening in Italië. Volgens Rome zijn de
voorwaarden nodig om het nationale karakter van Alitalia te
bewaren. Alitalia leed over heel 2006 een verlies van 626
miljoen euro.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
voda
0
Alitalia ontkent overnamegesprekken met Air France-KLM12 sep 2007, 22:10 uur
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Alitalia ontkent dat het overnamegesprekken voert met Air France-KLM. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij uit Italie stuurde woensdag een persbericht uit in reactie op berichten in de media dat de twee 'gesprekken voeren op het hoogste niveau'.

Air France-KLM wilde onlangs niet ingaan op de overnamegeruchten rondom Alitalia. Het Frans-Nederlandse bedrijf heeft altijd een aantal nadrukkelijke eisen gesteld, onder meer ten aanzien van de winstgevendheid, voordat gesprekken kunnen worden voortgezet. Een recente poging van de Italiaanse overheid om Alitalia te verkopen mislukte.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

[verwijderd]
0
Ik weet niet of het slim zou zijn als AF-KLM Alitalia over zou nemen. Het is onderhand een failliete boedel
voda
0
Alitalia streeft naar verkoopakkoord binnen een maand


AMSTERDAM (Dow Jones)--Maurizio Prato, voorzitter van Alitalia spa, hoopt binnen een maand een akkoord te bereiken over de verkoop van de in de problemen verkerende luchtvaartmaatschappij aan een van de zes potentiele kopers.

Maandag zei Alitalia, wat momenteel EUR1 miljoen tot EUR2 miljoen per dag verliest, in gesprek te gaan met sectorgenoten Air France-KLM, Lufthansa AG, Aeroflot en Air One over een mogelijke verkoop.

Het Italiaanse bedrijf zal daarnaast ook spreken met de private equity partij TPG en een groep anonieme investeerders onder leiding van de Italiaanse zakenman Antonio Baldassarre.

Een woordvoerder van Air France-KLM stelt dat de uitspraken van Alitalia vergelijkbaar zijn met het standpunt van het Frans-Nederlandse bedrijf tot op heden. "Zij zullen contact met ons opnemen en wij zullen aandachtig luisteren naar wat zij te zeggen hebben", aldus de woordvoerder.



- Door Marjolein Timmer; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270; marjolein.timmer@dowjones.com

[verwijderd]
0
Dj airline index is vanavond aardig positief,word mede door dit bericht omhoog gestuwd,onverwacht gaat het enorm goed met Delta airways,helaas moet Air France vanavond ruim 3% inleveren

October 16, 2007 1:19 p.m. EDT





DOW JONES REPRINTS


This copy is for your personal, non-commercial use only. To order presentation-ready copies for distribution to your colleagues, clients or customers, use the Order Reprints tool at the bottom of any article or visit:
www.djreprints.com.

• See a sample reprint in PDF format.
• Order a reprint of this article now.

Delta's Net Income
More Than Quadruples
By ANN KEETON
October 16, 2007 1:19 p.m.

Delta Airlines Inc.'s third-quarter net income quadrupled as the company's planes were fuller than ever during the summer, and the airline continued aggressive international expansion.

The third-largest U.S. airline, by passenger traffic, and the first to report quarterly results, Delta said domestic and international ticket bookings into November are looking strong. But, as the Atlanta airline plans its flight schedule for 2008, it is keeping an eye on the U.S. economy, as well as high fuel prices.

In the third quarter, Delta's first full quarter since emerging from bankruptcy on April 30, net income rose to $220 million, or 56 cents a share, compared with $52 million a year earlier. The year-earlier period included a $98 million restructuring gain, primarily related to aircraft financing deals.

MORE ON EARNINGS


1
Bone up on what to expect from other major companies, including AMR2 and Southwest Airlines3, as they report quarterly earnings.Delta's operating margin more than doubled to 8.7% in the latest period, topping Delta's target of 6% to 8%. Revenue increased 10% to a quarterly record of $5.23 billion.

Delta shares were up 1.7% at $20.34 in recent trading, as the company's third-quarter performance topped expectations. The mean estimates of analysts surveyed by Thomson Financial were for earnings of 42 cents a share on revenue of $5.1 billion.

Jim Corridore, a transportation industry analyst at Standard & Poor's, said that Delta's results "show strong progress and good cost controls." In a note, he said Delta's strategy to expand internationally is improving its revenue mix, though he said investor caution is warranted, in part because of record-high oil prices.

Delta said operating expenses increased 4% in the quarter from a year earlier on profit-sharing expenses, higher costs related to capacity growth, noncash expenses from fresh-start accounting and stock-based compensation. Thanks to its fuel-hedging strategy, total fuel expense and related taxes in the quarter held virtually flat year over year at $1.27 billion.

Though high oil prices continue to hammer the airline industry, capacity reductions and solid travel demand have enabled domestic airlines to boost fares and profitability. Market participants will get the next clue on the health of U.S. carriers on Wednesday, when American Airlines operator AMR Corp. releases third-quarter results. Southwest Airlines Co. and Continental Airlines Inc.

Continued International Gains

Delta Chief Executive Richard Anderson, who took the reins on Sept. 1 when Gerald Grinstein retired, said Tuesday that the third-quarter results are evidence that Delta has emerged as a leader in the airline industry.

During a conference call with analysts, Mr. Anderson said Delta expects consolidation in the U.S. airline industry, and is reviewing options for the company to benefit shareholders and employees. If it chooses to participate in consolidation, Delta intends to be an acquirer, not an acquiree, he said.

Delta now flies to more world-wide destinations than any other airline, according to the company. It continues to expand international routes, while cutting less profitable domestic flights.

In the fourth quarter, Delta expects domestic seat capacity to be flat compared with a year earlier, with international gains up 12% to 14%. This year, 35% of seat capacity is outside the U.S., up from 24% in 2005.

The company, which sees a fourth-quarter operating margin of 3% to 5%, said it's on track with its long-term plan to match the average industry passenger revenue by 2008. Revenue per seat mile, or the revenue generated by carrying one passenger one mile, increased 6.4% in the third quarter. Revenue per seat mile is considered the best measure of revenue for airlines.

Load factor, or the percentage of available seats filled, increased 2.9 percentage points to 83.1%. Load factor hit a monthly record in July, with August and September levels hitting new highs for those months.

Delta's international growth comes partly from adding service at its hub at New York's John F. Kennedy International Airport. While government officials are mulling changes at JFK to cut traffic congestion, Delta said earlier it would make voluntary changes to ease congestion next summer. Those include using larger aircraft on fewer domestic flights, even as the international growth continues. More needs to be done at JFK, Mr. Anderson said, adding that he doesn't think putting caps on capacity at JFK would benefit the airline industry.

Improved Finances

During its 19 months under Chapter 11 bankruptcy protection, Delta slashed $3 billion in annual costs and continues to look for more cost-cutting.

In the third quarter, the airline paid down $1 billion of debt. Mr. Anderson told analysts that the airline will continue to stay focused on "a debt-to-equity ratio of 40% to 50%, on a stand-alone basis," which will require discipline on capital spending, including purchasing new aircraft.

He said Delta will decide in the next quarter whether or not to keep its Comair subsidiary. The carrier isn't looking at selling other assets, such as maintenance operations, which can add value to the company. Delta likely next year will begin reporting separate financial results for noncore business units, he said.

The company said it expects to have $2.9 billion of cash on hand at the end of 2007, with total liquidity of $4 billion.


Klein beetje positief nieuws of afblazen aandeelswap met Alitalia,en Air France haalt alles weer in.

mvrgr jo jo
[verwijderd]
0
En nog een in de US hebben ze al langer in de gaten dat luchtvaartsector na het herstel sinds 9-11 booming is en weer gezonde rendementen gaat maken.

Forse winststijging Southwest Airlines
NEW YORK -
De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Southwest Airlines heeft in het derde kwartaal fors meer winst gemaakt dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

Onder de streep boekte de grootste prijsvechter van de Verenigde Staten een winst van 162 miljoen dollar, tegen 48 miljoen vorig jaar. Dat is licht beter dan analisten in doorsnee verwachtten. Southwest rapporteerde voor het 66e kwartaal op rij een positief nettoresultaat.

Southwest vloog met vollere vliegtuigen en ving bovendien hogere prijzen voor zijn diensten. De bezettingsgraad van de toestellen bedroeg 76,6 procent. Daardoor steeg de omzet naar een recordniveau van 2,6 miljard dollar, in lijn met de gemiddelde prognose.


mvrgr jo jo
[verwijderd]
0
En dan hebben we deze ook:
Nederlandse luchthavens blijven groeien door prijsvechters
17-10-2007 10:18:48


Air France-KLM
26,59 ( 17:35 ) -0,31 / -1,15%



Air France-KLM (FR)
26,62 ( 17:35 ) -0,27 / -1,00%



Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Nederlandse luchthavens zien het aantal passagiers nog steeds toenemen. Tussen 2003 en 2006 groeide het aantal vertrekkende en aankomende passagiers met 18% tot bijna 49 miljoen. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek woensdag bekend heeft gemaakt.

Vooral het aantal passagiers dat een vlucht boekte met goedkopestoelenmaatschappij steeg sterk, van 6,5 miljoen in 2003 tot 9,8 miljoen in 2006. Prijsvechters maken graag gebruik van regionale vliegvelden, door de lagere luchthavenkosten en een kortere omdraaitijd. Deze luchthavens boekten dan ook flink meer passagiers. Hun aantal reizigers nam toe van 640.000 in 2003 tot 2,1 miljoen in 2006.

Traditionele maatschappijen trokken zich in deze periode juist terug van de regionale vliegvelden. Het aantal passagiers dat met deze maatschappijen vloog, daalde er met 42% tot 500.000. In totaal verwerkten regionale vliegvelden in 2006 zo'n 2,6 miljoen passagiers, een stijging van 80% vergeleken met drie jaar eerder.

Airport Eindhoven maakte de grootste groei door. Deze luchthaven zag zijn passagiersaantal over de gemeten drie jaar bijna verdrievoudigen, tot bijna 1,2 miljoen. Eindhoven overtrof in 2006 voor het eerst Rotterdam Airport, tot dan het grootste regionale vliegveld. In Rotterdam groeide het aantal reizigers vooral sterk in 2004 (78%), maar daalde het aantal tot 1 miljoen in 2006.

Schiphol verwerkte vorig jaar 46 miljoen passagiers, 6 miljoen meer dan in 2003. Van de passagiers die het afgelopen jaar met een budgetmaatschappij van of naar een Nederlands vliegveld vlogen, deed 78% dat van of naar Schiphol. Dat is 31% meer vergeleken met 2003. Het aantal reizigers op Schiphol dat met traditionele maatschappijen reisde, nam in deze periode met 13% toe.

Annette van Soest
annette@bfn.com





Ik blijf erg positief over dit aandeel ondanks dat deze 1 euro is gedaald sinds aankoop. Ik ben niet zomaar ingestapt en zie veel technische kansen, maar vooral fundementele kansen voor AF.
[verwijderd]
0
ik begin hem nu wel te knijpen, want in usa is de koers van KLM nog verder gedaalt. Nee ik ga niet verkopen eerder neig ik naar bijkopen. Want in november zijn we alle zorgen vergeten. Donderdag komt Lufthansa met de 3Q cijfers. Ik ben benieuwd. Tot nu toe heeft AF alleen maar positief nieuws laten zien. AF zou wel eens voor aangename verrassingen kunnen zorgen. De bezineprijs is niet spectaculair omhoog gegaan, dus ik verwacht de kerosine in euro's ook niet.
Dus nogmaals mijn vraag: Kan ik onder de 26 bijkopen ? Of is het risico te groot ?
[verwijderd]
0
Ik heb vorige week turbo`s gekocht, maar de stop los komt steeds dichterbij. Zal jammer zijn als deze word uitgestopt, want omhoog gaan we naar mijn mening zeker op korte termijn.
[verwijderd]
0
ik nog van de oude garde. Dus ik weet niet zogoed hoe turbo's werken. Weet wel opties werken. Kan jij mij de werking van turbo's uitleggen.
Ik weet wel dat bij Hagemeijer de mensen bijna op 1 cent na hun turbos kwijt waren op 2.71. en zie nu boven de 4 euro.
[verwijderd]
0
Hoe werkt een turbo:
Je koopt een turbo philips voor €4. De stop loss ligt op 20 euro (komt de koers hierop dan word de turbo door abn verkocht en krijg je maar een klein deel van je geld weer). Het aandeel philips staat op 24 euro tijdens je aankoop. Je kunt dus 6 turbo`s philips kopen voor 1 aandeel (is de hefboom 6). Op het moment dat philips van 24 euro naar 28 euro gaat stijgt je turbo van 4 euro naar 8 euro en maak je met deze turbo dus 6x zoveel winst met dezelfde inleg dan wanneer je dat geld in aandelen gezet had. Mocht het niet duidelijk zijn, dan hoor ik het wel.

Let wel,
De rente die je over de gefinanceerde 20euro betaald word elke 15de van de maand bij de stoplos opgezet. Begin van de maand 20euro stop los, op 15 oktober word dat dan 20,20 euro stop loss.
[verwijderd]
0
Hopelijk komt lufthansa en consortium snel met een bod op Alitalia, dan kan AF teminste flink omhoog. Ik heb het idee dat de koers van AF wordt gedrukt omdat men bang is dat ze een bod op Alitalia gaan uitbrengen.
[verwijderd]
0
Ja want die Fransen zijn me toch bang op een miskoop. Ik heb alle vertrouwen in het management. De koers kan ook zo 4 procent op een dag stijgen als het sentiment mee zit. De olieprijs zal wel gaan dalen, want deze hoge olieprijs kan de economie nooit lang verdragen en dan gaan er wel grote leiders ingrijpen.
[verwijderd]
0
quote:

Youngba schreef:


Ja want die Fransen zijn me toch bang op een miskoop. Ik heb alle vertrouwen in het management. De koers kan ook zo 4 procent op een dag stijgen als het sentiment mee zit. De olieprijs zal wel gaan dalen, want deze hoge olieprijs kan de economie nooit lang verdragen en dan gaan er wel grote leiders ingrijpen.



Turkse rebellen hebben een opstootje gehad met koerden, dus dat verligt de spanning op de oliemarkt zeker niet. Als het consortium een goed bod doet is het te hopen dat AF deze niet gaat overtreffen. Het blijft momenteel spannend, maar op langere termijn ben ik erg positief over dit aandeel.
[verwijderd]
0
De weg omhoog is ingezet. In VS staat hij alweer hoger. Dit houdt een hogere opening in. Volhouden jongens op naar de 35.
[verwijderd]
0
quote:

Youngba schreef:


De weg omhoog is ingezet. In VS staat hij alweer hoger. Dit houdt een hogere opening in. Volhouden jongens op naar de 35.


Precies en dat koersdoel van aBN op 23 euro negeren we maar want dat is achter de koers aanpraten. Over een maand schreeuwen ze 35.
[verwijderd]
0
Wat nu weer. Heb ik iets gemist !. Waarom daalt dit aandeel ?? Eerste overname, daarna hoge olieprijs, beurssentiment, nu staking ? 't toch niet te geloven. Nee ik ga niet verkopen, blijf er lekker in. Maar vrolijk worden is toch echt anders. Ik heb trouwens ook niet bijgekocht. Houd het geld lekker op zak en ga is rondkijken wat er nog meer te koop is.
voda
0
Lufthansa ziet operationeel resultaat met 57% stijgen
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Lufthansa heeft over de eerste negen maanden van 2007 het operationele resultaat met 57% zien stijgen naar euro 1.085 mln. Dit heeft de Duitse luchtvaartmaatschappij woensdagavond bekendgemaakt. Donderdag zal Lufthansa de gedetailleerde negenmaandsjaarcijfers uit de doeken doen.

SWISS, dat sinds juli 2007 volledig wordt meegeconsolideerd, droeg voor euro 90 mln bij aan het operationele resultaat.

De omzet nam in de afgelopen negen maanden met 9% toe tot euro 16,4 mrd terwijl de nettowinst uitkwam op euro 1.578 mln tegenover euro 414 mln een jaar eerder.

Kijkend naar de toekomst verwacht Lufthansa dat de gunstige operationele ontwikkelingen blijven voortduren. Het bedrijf gaat daarom nog steeds uit van een operationeel resultaat van euro 1,3 mrd voor heel 2007.

Corina Ruhe
corina@bfn.com

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

1.838 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 88 89 90 91 92 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17-jul-19 10:46
Koers 8,970
Verschil -0,050 (-0,55%)
Hoog 9,022
Laag 8,822
Volume 814.900
Volume gemiddeld 2.500.979
Volume gisteren 3.211.497

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group