Forum: Air France - KLM » Sectornieuws » Laatste pagina | Beursduivel.be

Sectornieuws

1.906 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 91 92 93 94 95 96 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Nieuw winstalarm Cathay Pacific om protesten

Gepubliceerd op 13 nov 2019 om 10:24 | Views: 337

Air France-KLM 10:57
10,03 -0,27 (-2,62%)

HONGKONG (AFN/BLOOMBERG) - Cathay Pacific Airways heeft een nieuwe winstwaarschuwing gegeven. De luchtvaartmaatschappij uit Hongkong heeft veel last van de aanhoudende protesten in haar thuismarkt.

Het bedrijf denkt nu dat de winst in de tweede helft van dit jaar aanzienlijk lager uit zal vallen dan in de eerste jaarhelft. Vorige maand waarschuwde Cathay nog dat de winst lager zou uitpakken, maar nu is de onderneming dus nog somberder geworden. De vooruitzichten blijven uitdagend en onzeker, aldus het luchtvaartconcern.

Het aantal passagiers nam in oktober met 7,1 procent af. Vanwege de protesten tegen de grotere Chinese bemoeienis mijden veel reizigers Hongkong.
voda
0
Faillissementen dwarsbomen groei luchthavens

Gepubliceerd op 15 nov 2019 om 10:59 | Views: 0

Air France-KLM 10:42
10,40 +0,08 (+0,78%)

BRUSSEL (AFN) - Europese luchthavens kampten in september met het wegvallen van een aantal maatschappijen zoals Thomas Cook en Aigle Azur. De passagiersstroom op de vliegvelden groeide volgens cijfers van ACI Europe op jaarbasis nog wel met 2,2 procent, maar dat betekende de zwakste groei in zes jaar tijd.

ACI Europe stelt dat naast Thomas Cook en Aigle Azur het in de maand september ook einde oefening was voor XL Airways en Adria Airways. Dit zorgde met name op de luchthavens van Ljubljana, Parijs-Orly en Fuerteventura voor fors minder passagiers. Op IJsland werkte het eerdere faillissement van WOW nog door in de passagierscijfers.

In het derde kwartaal was op de Europese luchthavens sprake van een stijging van het aantal passagiers met 2,6 procent. Dat was in de eerste jaarhelft 4,3 procent. Verder blijft de situatie op de markt voor luchtvracht netelig. Voor de elfde maand op rij was daar sprake van een daling.

Volgens ACI Europe blijven marktomstandigheden uitdagend gelet ook op handelsspanningen en afzwakkende groei van de wereldeconomie. Dat Boeing-toestellen van het type 737 MAX nog altijd om veiligheidsredenen aan de grond worden gehouden, helpt ook niet mee.
voda
0
KLM-medewerker Dirco (52) houdt zo van zijn baan dat hij een enorme Schiphol-tattoo liet zetten

Sommige werknemers hebben ontzettend veel hart voor de zaak. Ook KLM-techneut Dirco Wit (52). Dat blijkt wel uit de grote tatoeage van de luchtvaartmaatschappij die sinds kort op zijn rug prijkt. ,,Ik zei tegen een collega: als KLM 100 jaar wordt, zet ik KLM op mijn rug.’’

Sanne Wolters 14-11-19, 15:30

De 52-jarige machinevakman van KLM kwam op zijn zestiende bij het bedrijf binnen via de bedrijfsschool. Inmiddels werkt hij al 36 jaar op de afdeling motoronderhoud. Dirco Wit is zo trots op zijn baan dat hij ter ere van het 100-jarig bestaan van KLM een grote tatoeage op zijn rug liet zetten.

Wit liet de tatoeage in Thailand zetten in verschillende fases. Het echte plaatje is uiteindelijk iets groter uitgevallen dan Wit van tevoren had bedacht. ,,Het was toen wat kleiner dan het nu is. Maar de tatoeëerder vond een groter plaatje beter passen.”

Lees ook
Waarom geld (niet) gelukkig maakt
‘Gelukkige werknemers zien zichzelf als beter dan de rest’

Thailand
Op de tatoeage prijkt een Boeing 747-400 met het 100-logo op de romp. ,,Ik vind het gewoon een prachtvliegtuig, vooral door z’n vier motoren.” Het is een vliegtuig dat veel voor Wit betekent. Hij vloog er dertien jaar geleden drie keer per jaar mee naar Thailand voor de liefde. Inmiddels is hij met zijn Thaise schone getrouwd.

De Boeing 747-700 was het eerste onderdeel van het tatoeage-ontwerp van Wit, dat eerst werd geschetst. Daarna kwamen de gebouwen van Schiphol met de huidige verkeerstoren en de tweede kleinere toren erbij. In de lucht zweeft de oranje Boeing 777-300 ‘Orange Pride’, het vliegtuig dat speciaal voor de Olympische Spelen in Rio deels oranje werd geverfd.

De tatoeage van Dirco Wit met het eerste KLM-logo en zijn favoriete vliegtuig
De tatoeage van Dirco Wit met het eerste KLM-logo en zijn favoriete vliegtuig © Privé-archief
Hierna was Wit nog niet tevreden over het ontwerp. Dan nog maar een logo erbij. Dat werd het eerste logo van KLM uit 1919. Het geschetste eindresultaat liet hij vervolgens aan zijn vrouw zien. Vond zij het een goed idee als hij de tatoeage op zijn rug liet zetten? Hij kreeg haar goedkeuring. ,,Ik ben nog wat met Photoshop bezig geweest om de overgangen mooier te krijgen en toen was het ontwerp klaar.”

Fan van de luchtvaart en ben je benieuwd hoe een werkdag van een piloot eruitziet? Bekijk onderstaande video:
Lees de beste artikelen op het gebied van werk en carrière via onze wekelijkse nieuwsbrief!

www.ad.nl/ad-werkt/klm-medewerker-dir...
Bijlage:
voda
0
Streep door vluchten tussen Luik en Maastricht

Gepubliceerd op 15 nov 2019 om 15:01 | Views: 571

MAASTRICHT (AFN/BELGA) - Er komt een einde aan de vrachtvluchten tussen Maastricht en Luik. Dat beloofde Qatar Airways na een gesprek met de Waalse minister, Jean-Luc Crucke.

Qatar Airways vliegt regulier met goederen van Doha naar Mexico, met een tussenstop in Luik. Sinds kort wordt ook geregeld een tussenlanding gemaakt in Maastricht, waar lading wordt afgeleverd voor een Nederlandse klant. De luchthavens liggen amper 38 kilometer van elkaar verwijderd.

Het is de bedoeling dat de ultrakorte verbinding wordt stopgezet zodra er een einde komt aan het lopende contract. Dat heeft betrekking op zes vluchten die Qatar Airlines verzorgt. Eerder klonk in de Tweede Kamer al kritiek op de korte vrachtvluchten.
voda
0
Vliegveld Weeze bij Nijmegen in financiële problemen

Vliegveld Weeze, gelegen net over de grens bij Nijmegen, verkeert in financiële problemen. Het aantal passagiers is dit jaar drastisch teruggelopen. De exploitant heeft steun gevraagd aan een regionaal fonds.

De voorgenomen verhoging van de vliegtaks in Duitsland zal de problemen van de luchthaven verergeren. Sluiting is vooralsnog niet aan de orde, zegt directeur Ludger van Bebber in een gesprek met De Gelderlander.

Dit jaar loopt het aantal reizigers dat gebruikmaakt van Weeze terug tot 1,3 miljoen, een daling van 25% ten opzichte van vorig jaar. Traditioneel maken ook veel reizigers uit Nederland gebruik van het voormalig Britse militaire vliegveld dat draait op vakantievluchten door prijsstunters.

Verhuizing Ryanair
Een gedeeltelijke verhuizing van Ryanair, de belangrijkste vliegmaatschappij op de luchthaven, naar Düsseldorf Airport betekende een klap voor de luchthaven. Weeze bleef wel thuisbasis van Ryanair, maar kreeg minder vliegtuigen te verwerken.
De Duitse luchthaven zegt op korte termijn twee miljoen overheidsgeld nodig te hebben. De exploitant heeft een miljoenensteun aangevraagd bij een regionaal fonds.
Volgens directeur Van Bebber kan het vliegveld het nog een jaar volhouden. ‘Maar als de hogere vliegtaks doorgaat en het aantal reizigers blijft teruglopen, dan gaat dat over twaalf maanden zeker onze financiële gezondheid raken.’
In april stelt Duitsland een hogere vliegtaks in. De belasting op een Europees ticket wordt verdubbeld naar €13. ‘Dat gaat ons hard raken’, zegt de luchthavendirecteur tegen de regionale krant. Duitsland hanteert al acht jaar een vliegtaks, die in 2020 zal worden verhoogd.

fd.nl/ondernemen/1324590/vliegveld-we...
voda
0
EasyJet compenseert CO2-uitstoot standaard

Gepubliceerd op 19 nov 2019 om 08:35 | Views: 134

Air France-KLM 18 nov
10,55 0,00 (0,00%)

easyJet 18 nov
1.276,50 0,00 (0,00%)

LONDEN (AFN) - Luchtvaartmaatschappij easyJet gaat standaard de CO2-uitstoot van al zijn passagiers compenseren. De prijsvechter begint daar per direct mee. Ook steekt het Britse bedrijf samen met vliegtuigmaker Airbus geld in onderzoek naar hybride en elektrische vliegtuigen.

Verder gaat easyJet op andere manieren zijn eigen uitstoot verminderen. Dat kan bijvoorbeeld door middel van het gebruik van duurzame energie voor zijn ondersteunende diensten. Ook kijkt het bedrijf bijvoorbeeld naar vliegtuigen die taxiën met een elektrische motor in plaats van op de straalmotoren.

EasyJet kwam met de aankondiging bij de presentatie van zijn jaarcijfers. In zijn eind september geëindigde gebroken boekjaar vervoerde de maatschappij 96,1 miljoen passagiers, 8,6 procent meer dan een jaar eerder. Tegelijkertijd steeg de capaciteit met 10,3 procent waardoor de bezettingsgraad terugliep.

De totale omzet steeg met 8,3 procent naar 6,4 miljard pond. Omgerekend is dat ongeveer 7,5 miljard euro. Onder de streep bleef daar 349 miljoen pond van over, tegen 358 miljoen vorig jaar.
1.906 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 91 92 93 94 95 96 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22-nov-19 17:35
Koers 10,445
Verschil +0,225 (+2,20%)
Hoog 10,585
Laag 10,110
Volume 2.317.942
Volume gemiddeld 2.594.147
Volume gisteren 1.563.430

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group