Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

elektrische auto, redding van de autobranche?

3.217 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 augustus 2009 17:04
    Met de komst van de eerste elektrische auto, lijkt me dat het einde is ingezet van de brandstof auto. Ik persoonlijk verwacht een revolutie en dat binnen 10 jaar, de huidige brandstof auto, een soort taboe wordt.

    In de hoop dat met de slooppremie, alle oude autotjes nu wel van de weg zijn, stel ik voor de slooppremie nu aan te passen voor alle brandstof auto's, dus ook voor die van na 1995.

    www.reuters.com/article/GCA-GreenBusi...
  2. [verwijderd] 2 augustus 2009 17:11
    quote:

    Bard123 schreef:

    Met de komst van de eerste elektrische auto, lijkt me dat het einde is ingezet van de brandstof auto. Ik persoonlijk verwacht een revolutie en dat binnen 10 jaar, de huidige brandstof auto, een soort taboe wordt.

    Ja dat zal wel zeker lukken met een stroomnet en opwekking op zijn toppen van zijn capaciteit, 3 nieuwe centrales die nu in een wurgende greep van millieufanaten (greenpeace)worden tegen gehouden door steeds weer de bouwvergunningen aan te vechten.
    Windmolen parken die nu op dit moment al jaren achter liggen op de planning.
    Om het nog maar niet te hebben over de capaciteit van ons stroomtransport netwerk te hebben.

    Amerikanen zijn realistischer en zitten te dubben de dieselauto als oplossing te nemen.

    www.marketwatch.com/story/diesels-tim...

    mvrgr jo jo
  3. [verwijderd] 2 augustus 2009 17:25
    quote:

    jojobuitenzorg schreef:

    opwekking op zijn toppen van zijn capaciteit
    Onzin. Centrales draaien a) nooit op max capaciteit om plotselinge piekvraag aan te kunnen, b) er staan er altijd een paar in onderhoud, waarvan minimaal 1 versneld bijgeschakeld kan worden en c) bedrijven kunnen gevraagd worden hun capacitreit in te zetten.

    Het is wel schrikbarend dat iemand zo simplistisch denkt dat in 10jr het voertuigpark vervangen zou kunnen worden.
  4. [verwijderd] 2 augustus 2009 17:26
    quote:

    jojobuitenzorg schreef:

    [quote=Bard123]
    Met de komst van de eerste elektrische auto, lijkt me dat het einde is ingezet van de brandstof auto. Ik persoonlijk verwacht een revolutie en dat binnen 10 jaar, de huidige brandstof auto, een soort taboe wordt.

    [/quote]

    Ja dat zal wel zeker lukken met een stroomnet en opwekking op zijn toppen van zijn capaciteit, 3 nieuwe centrales die nu in een wurgende greep van millieufanaten (greenpeace)worden tegen gehouden door steeds weer de bouwvergunningen aan te vechten.
    Windmolen parken die nu op dit moment al jaren achter liggen op de planning.
    Om het nog maar niet te hebben over de capaciteit van ons stroomtransport netwerk te hebben.

    Amerikanen zijn realistischer en zitten te dubben de dieselauto als oplossing te nemen.

    www.marketwatch.com/story/diesels-tim...

    mvrgr jo jo
    laatste stuiptrekkingen van de brandstof auto industrie. Iedere autofabrikant die nu nog inversteerd in brandstof auto's is niet van deze tijd.

    maar jojo, ben je niet blij dat je binnenkort van de herrie en stank af kunt zijn? Wat kan nederland weer stil worden, het is geen utopie meer.
  5. [verwijderd] 2 augustus 2009 17:30
    quote:

    61727-054 schreef:

    Het is wel schrikbarend dat iemand zo simplistisch denkt dat in 10jr het voertuigpark vervangen zou kunnen worden.
    net als met de paard en wagen. allemaal een kwestie van prijs en vraag (en nog wat extra slooppremie).

    maar vraagje; als je hele straat met een schone, stille elektrische auto rijdt, durf jij dan nog met je aso bak aan te komen?
  6. [verwijderd] 2 augustus 2009 17:31
    quote:

    61727-054 schreef:

    Onzin. Centrales draaien a) nooit op max capaciteit om plotselinge piekvraag aan te kunnen, b) er staan er altijd een paar in onderhoud, waarvan minimaal 1 versneld bijgeschakeld kan worden en c) bedrijven kunnen gevraagd worden hun capacitreit in te zetten.

    Ja zeg dat wel onzin schrijf je, we zitten met tal van verouderde centrales en met een steeds hogere vraag, ten arrenmoede is besloten Borssele open te houden terwijl we eigenlijk deze centrale al afgeschreven hadden.
    Je onzin wordt nog meer onderstreept door de bouwplanning van zeker 7 centrales, waarvan er nu door millieuidioten er meerdere tegengehouden worden.

    mvrgr jo jo
  7. [verwijderd] 2 augustus 2009 17:38
    quote:

    jojobuitenzorg schreef:

    Ja zeg dat wel onzin schrijf je, we zitten met tal van verouderde centrales en met een steeds hogere vraag, ten arrenmoede is besloten Borssele open te houden terwijl we eigenlijk deze centrale al afgeschreven hadden.
    Je onzin wordt nog meer onderstreept door de bouwplanning van zeker 7 centrales, waarvan er nu door millieuidioten er meerdere tegengehouden worden.

    mvrgr jo jo
    willen we over een paar jaar met vervuilende elektriciteitscentrales zitten, terwijl zoveel alternatieve energiebronnen nu worden aangeboord?

    ik vind dat net zoiets als nu de diesel propageren als redelijk alternatief. Als alle kosten meegerekend worden, dus inclusief de milieuschade, zouden dergelijke opties niet eens bespreekbaar zijn.
  8. [verwijderd] 2 augustus 2009 17:43
    quote:

    Bard123 schreef:

    maar vraagje; als je hele straat met een schone, stille elektrische auto rijdt, durf jij dan nog met je aso bak aan te komen?
    Mijn ene asobak is stiller dan een paard en wagen; de andere is door ingenieurs jaren aan gewerkt om hem een bepaalde sound mee te geven. Ik blijf dus gewoon in jouw straatje komen en doe niet mee aan die milieu-hype.

    En jojo, die extra cap heeft te maken met verwachte toekomstige vraag. Feit blijft dat huidige centrales cap over hebben. Dus eigenlijk lezen wat ik schrijf.
  9. [verwijderd] 2 augustus 2009 20:28
    Als wij alle stroom dat nodig is voor Nederland met windmolens willen opwekken. Zullen we heel Nederland vol moeten bouwen met windmolens. Als iedereen in een auto op stroom moet of wil rijden kun je niet om stroomopwekking uit kolen of gas heen. Dus met rijden op stroom houd je jezelf voor de gek. Er is verbranding van brandstof nodig om te kunnen rijden. Echte winst is er dus niet.
  10. [verwijderd] 2 augustus 2009 20:38
    Niet helemaal waar, windmolens zijn raar, en ze leveren steeds meer stroom

    Hierom zijn ze raar:, stel je hebt er een van een(1) meter doorsnede, en je maakt hem nu 2x zo groot, dus 2 meter

    Dan is de opgebrachte stroom niet 2x zoveel maar 10x !!!!, raar he

    Dus een zo groot als de eiffeltoren is mischien wat to much, maar ergens er tussen in zal enorm veel vermogen opwekken
  11. [verwijderd] 2 augustus 2009 20:47
    quote:

    zzzaai schreef:

    Niet helemaal waar, windmolens zijn raar, en ze leveren steeds meer stroom

    Hierom zijn ze raar:, stel je hebt er een van een(1) meter doorsnede, en je maakt hem nu 2x zo groot, dus 2 meter

    Dan is de opgebrachte stroom niet 2x zoveel maar 10x !!!!, raar he

    Dus een zo groot als de eiffeltoren is mischien wat to much, maar ergens er tussen in zal enorm veel vermogen opwekken
    Dat het niet 2X is lijkt me logisch, maar 10 X ?
    Vertel eens waar ik dat gegeven kan terugvinden in de literatuur . (een link ofzo)

    Mvg Peerke

  12. [verwijderd] 2 augustus 2009 20:51
    Heb ik n persoonlijke studie van gemaakt, maar ik denk dat je het beste even Vestas Nederland kan bellen daarover

    Size matters

    Close to the test site stands a (relatively) large windmill with a rotor diameter of 18 meters. It delivers 143,000 kWh per year, or an average power output of 16,324 watts. It can power 42 Dutch households. This large windmill costs only slightly more than all small windmills combined (17 percent more, to be exact, or 190,000 euro), but it delivers almost 20 times more energy. This comes down to 4,523 euro per household.

    www.pacificariptide.com/pacifica_ript...
  13. [verwijderd] 2 augustus 2009 20:53
    Als er wind staat en als er een afnemer voor is en als je voldoende capaciteit hebt om op te slaan.

    Ik vermoed dat 2 maal grotere wieken hooguit 4 maal meer kan opwekken. Overigens wordt bij grotere wieken de weerstanden ook evenredig hoger.

  14. [verwijderd] 2 augustus 2009 20:59
    Ik had de vraag zelf ook aan Vestas gesteld, en toen kreeg ik een raar en dom antwoord, vond ik

    Dus ik vraag waarom maken jullie die dingen niet 10 zo groot?, zegt die man dan passen ze niet meer op de vrachtwagen/boten/kranen/etc... zucht:P
  15. [verwijderd] 2 augustus 2009 21:04
    quote:

    zzzaai schreef:

    Heb ik n persoonlijke studie van gemaakt,
    Dus je voorbeeld klopt echt ? (van 1 naar 2 meter diameter is 10X zoveel energie)

    Ik denk persoonlijk echter dat je je vergist .
    (N.L. Netto opbrengst per windmolen)

    Mvg Peerke

  16. [verwijderd] 2 augustus 2009 21:13
    Mja, maar ik vergis me helaas niet

    En dan kunnen we dus gaan kijken welke balans tussen afmetingen en doenbaarheid gevonden kan worden

    Ook ben ik er voor om die dingen geen elektriciteit te laten opwekken, maar meteen daar vloeibaar waterstof te maken

    Ook een mogelijkheid is om die dingen op zee hoge waterdruk te laten maken en door een buis naar land te voeren, en daar energie te maken

    @peerke zeker!, dus van 10 naar 20 is ook 10x zoveel energie, stel dus die grote met 50 meter rotordiameter, levert 4 megawatt, maak m 100 meter en hij levert 40 !!!

    Nu moet ik er ook bij vermelden dat er in die grootes er een probleem ontstaat met de rotortips, die zouden dan te snel gaan
  17. [verwijderd] 2 augustus 2009 21:26
    Nah nog een fabeltje de wereld uithelpen dan, stroom van windparken wordt niet opgeslagen, dat wordt in het "grid" gepompt

    (voor een autotje natuurlijk wel, anders heb je wel n heel lang verlengsnoer nodig)
3.217 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.285
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.263
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.892
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.294
Aedifica 2 829
Aegon 3.257 320.038
AFC Ajax 537 7.017
Affimed NV 2 5.752
ageas 5.843 109.777
Agfa-Gevaert 13 1.856
Ahold 3.536 73.980
Air France - KLM 1.024 34.308
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.766
Alfen 12 16.218
Allfunds Group 3 1.185
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 326
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.757
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.242
AMG 965 125.633
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.516
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.110
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.590
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.105
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.257
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.645
ASML 1.762 76.819
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 332
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.647
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.660

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 25 april

    1. BASF Q1-cijfers
    2. Deutsche Bank Q1-cijfers
    3. Delivery Hero Q1-cijfers
    4. Nestlé Q1-cijfers
    5. Adyen Q1-cijfers
    6. Besi Q1-cijfers
    7. Flow Traders Q1-cijfers
    8. Sanofi Q1-cijfers
    9. Azelis Q1-cijfers
    10. Kinepolis Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht